Hjälp mig hitta ett bättre ord för de som förväntar sig att andra står för deras kalas. Otacksamma? Gnidna?
Ibland så är det bra att ta till lite mer färgstarka uttryck för att göra en poäng. Du får det att låta som att ordet parasit är att likna med totalt förbjudna ord i dagens värld som kränker människor på riktigt. Där är inte jag.
Jag refererar enbart till ordet för att du använde det. I sak så syftar jag på dess innebörd.
Vilken jag inte håller med om är applicerbart i sammanhanget.
Jag får väl också nämna att jag inte förstår hur deras val påverkar dig egentligen?
Du "betalar" ju varken mer eller får se dubbelt så många annonser, än i dagsläget.
Den enda skillnaden är ju din upplevelse i jämförelse med deras.
Möjligt att du står upp för dina principer om ett ekvivalent bidrag för samma nytta.
Men det är väl där vi är oense helt enkelt, dvs. hur man bidrar och vad som är viktigt:
Användare A (använder AdBlocker):
Skriver intressanta inlägg, lägger upp attraktiva annonser och postar bilder på exklusiva klockor, vilket kanske genererar 5 st. nya medlemmar.
Som i sin tur inte använder AdBlocker och genererar visningar av annonser, därmed intäkt.
Användare B
Använder inte AdBlocker, men postar inget heller utan kollar mest runt hela tiden.
I min åsikt så är Användare A, i jämförelse med Användare B, inte en parasit/otacksam/gniden/snål. Vilket har varit din åsikt de senaste sidorna.
Hur är man snål utan en utgift?