Skönt ändå...att du lagt dem i kundkorgenMycket whine. Shippa in lite leads nu gubbar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönt ändå...att du lagt dem i kundkorgenMycket whine. Shippa in lite leads nu gubbar!
Man kan aldrig ha för många birkisarSkönt ändå...att du lagt dem i kundkorgen
Det är ingen skyldighet. Det blir däremot ohållbart om alla väljer att låta bli.
Om du väljer bort det så tvingas jag se mer reklam. Jag vet inte om jag tycker det är rimligt.
Jag tar inte någons parti i frågan men tror att @Per menar att om man når färre potentiella kunder (eller offer om man hellre vill se det så ) innebär det fler och mer påträngande annonser för den som inte blockerar reklamen?Fast är det verkligen så det funkar? Om jag byter kanal på tv4 i paus så blir det ju inte längre reklaminslag för dig.
Eller är det så att du alltid sitter kvar i reklamen för att göra din plikt
Nej, det innebär mindre pengar till KS. inget annat.Jag tar inte någons parti i frågan men tror att @Per menar att om man når färre potentiella kunder (eller offer om man hellre vill se det så ) innebär det fler och mer påträngande annonser för den som inte blockerar reklamen?
Jag menar inte per automatik utan att annonsörer kanske väljer att vrida upp tempot så att säga om man inte når den tilltänkta publiken och att även det omvända råder, om ingen blockerar reklamen skulle det potentiellt kunna leda till färre och mindre banners då man når fler användare. Har dock ingen större förståelse för hur det fungerar rent tekniskt, det vara bara en tanke som slog mig.Nej, det innebär mindre pengar till KS. inget annat.
Och drar man inte in tillräckligt så ökar man troligtvis annonseringen.Nej, det innebär mindre pengar till KS. inget annat.
Absolut, men från Google's sida händer inget så att säga. Bara så att vi har det klarställt.Och drar man inte in tillräckligt så ökar man troligtvis annonseringen.
Nä så klart.Absolut, men från Google's sida händer inget så att säga. Bara så att vi har det klarställt.
Eller kommer fram till en bättre lösning än den minst sagt irriterande reklamen.Och drar man inte in tillräckligt så ökar man troligtvis annonseringen.
Eller letar andra finansieringsvägar då mycket folk i det fallet visat att de inte vill ha reklamen.Och drar man inte in tillräckligt så ökar man troligtvis annonseringen.
Tror säkert att bra idéer är välkomna. Annonseringen är relativt enkel att sköta med begränsade resurser. Att utveckla saker är oftast tvärt om. Tyvärr.Eller letar andra finansieringsvägar då mycket folk i det fallet visat att de inte vill ha reklamen.
Det är ingen skyldighet. Det blir däremot ohållbart om alla väljer att låta bli.
Om du väljer bort det så tvingas jag se mer reklam. Jag vet inte om jag tycker det är rimligt.
I min värld är det att vara en parasit om någon förväntar sig att någon annan ska stå för denna persons kostnader.
För egen del så hade jag gärna betalt det dubbla för premium för att stödja forumet om jag slapp reklamen. Behöver inte få något annat för mitt premiummedlemskap egentligen. Låt de som vill betala för att slippa reklamen är mitt förslag.Detta känns som ett tecken på att Premium grejen misslyckats. En värdigare lösning är att faktiskt erbjuda fördelar på premium så folk är villiga att betala.
Jag är betalande premiummedlem för jag vill stötta forumet, men premium avdelningen har verkligen misslyckats. Händer ingenting.
Tex. Lotta ut en billig Seiko 5 varje månad bland premium medlemmar, veckovis lottar vi ut lite schyssta band osv, lär inte kosta mycket om man får det av en samarbetspartner och det kommer dra fler premium medlemmar. Eller gör andra kreativa saker, finns oändligt med smarta lösningar.
Det går alldeles utmärkt att donera valfri summa redan idag: https://www.paypal.com/paypalme2/klocksnackJag tvekade om jag skulle skriva mer i tråden, men...
Ett forum byggs upp av mångas olika sätt att bidra. Att surfa runt utan adblocker är ett sätt. Att skriva inlägg är ett annat. De flesta inser att forumet blir inte framgångsrikt om inte mångfalden i sätten att bidra finns där. Kunniga expertinlägg enbart bygger inget stort forum, lika lite lite som enbart oregistrerade besökare gör. Men alla sorter behövs och alla bidrar på sitt sätt. Vad gör du och din klocka just nu är t ex en av de populärare trådarna. Sedan behöver vi lite "tjöt" ibland och det uppstår ju uppenbarligen spontant i många trådar.
Nog om det.
Jag vill upprepa ett förslag som jag ställde, jag tror det var i samband med införandet av Premium-delen. Jag tror inte på det skiktade forumet och är inte intresserad av att delta i Premium. Så jag föreslog att ägarna, om det var nuvarande eller förra minns jag inte, att de skulle lägga upp ett bank/postgiro tydligt på siten för valfri gåva till KS. Jag skulle alltså kunna skicka in den summa jag känner för och välja om jag vill visa ägarna att det är Rivalen som skickar, eller inte. Jag vill inte ha någon motprestation i form av någon notering vid min signatur. Bara en möjlighet att ge en gåva. Det var inte intressant för ägarna då.
Om denna möjlighet erbjuds så kan jag ju skicka in de troliga 2-10:- per år som mitt surfande med adblocker på innebär i utebliven intäkt för forumet. Troligare är att jag skickar in den summa som jag tänkte på när jag först föreslog detta.
Så jag upprepar mitt gamla förslag. @Hook och @Leben ,kan ni publicera ett bank/postgiro för valfri gåva till forumet. Det är en lösning som passar mig och får jag bara möjligheten, så kommer det ett bidrag för jag vill att KS skall utvecklas. Att erbjuda flera olika alternativ för att kunna stödja KS kan väl inte var fel?
Det enda PayPal kräver är ett betalkort och det har väl alla? Det är så klart valfritt att skänka pengar och jag menar inget illa men hur jobbigt är det att lägga en minut på att skapa ett konto om man nu vill stötta KS? Väldigt många nätbutiker, prenumerationstjänster m.m. stöder/kräver PayPal så du kommer garanterat att ha nytta av det fler gånger.@HSK Jag har inte den tekniken. Håller med om att det bör lyftas fram.
Absolut är jag gammalmodig ibland, sprider mitt kortnummer så lite som möjligt, men så i andra lägen känner jag mig riktigt modern. Får jag bara bekräftat att det är rätt Bg så är jag hemma.