Annonserna här är tänkt att finansiera innehållet som vi alla konsumerar. Jag vet inte riktigt hur det hänger ihop med brevlådan?
Du lyfter själv exempel från utanför forumet. Så ditt resonemang handlar ju om att alla skall ta del av reklam utan att själva kunna välja.
I samma veva kallar du dessa individer för parasiter. Vilket är en märklig benämning på någon som väljer att avstå från reklam man inte är intresserad av.
Mitt exempel syftade till att belysa det banala i det resonemanget.
Hoppas det blev tydligare nu.
Precis så. Det bygger på att alla chippar in. Kallas skatt i välfärden.
"
I min värld är det att vara en parasit om någon förväntar sig att någon annan ska stå för denna persons kostnader."
Alla betalar skatt, men en del får ut mer av den än andra.
I ditt påstående så är de, som drar nytta av andras kostnader (skatt), parasiter.
Vilket jag tyckte var väldigt fel.
Översatt till forumet så kan vi utvärdera vad som är grundpelaren till dess existens.
Annonser/reklam eller medlemmars aktivitet/poster.
Eftersom diskussionen och ditt påstående är fött ur irritationen att en del inte vill se annonserna på forumet.
Min åsikt:
Helt okej att avstå reklam. Viktigare att folk bidrar med kompetens, god stämning, attraktivt köp/sälj och fina bilder på klockor såklart.
Därmed väldigt fel att kalla medlemmar för parasiter, enbart för att de väljer bort nytillkommen reklam.
Hur man sedan skall förvalta trafiken på hemsidan är en annan fråga.
Men vi får inte förkasta det mest grundläggande genom skällsord till höger och vänster.