Hej alla! Är en 19 år gammal påg som gillar klockor. Började väl i 5-års åldern då jag blev så avundsjuk på min systers Flik Flak att jag helt sonika slängde den i skogen. Budskapet gick fram för på 6-årsdagen fick jag en egen, som jag fortfarande har kvar.
I 14-årsåldern fick jag upp ögonen för mekaniska klockor. Hade tidigare rockat Suunto och Garmin men allt ändrades när jag upptäckte TTT (har faktiskt lite skuldkänslor för att jag lämnat TTT men det händer ju faktiskt otroligt mkt mer på KS).
Fick upp ögonen för en specifik klocka och valde att satsa. Började spara månadspengen och önska mig cash i julklapp samt födelsedagspresent. Sen vände jag mig till eBay och Japan, och resultatet blev detta cringy (fast lite kul kanske) inlägget på TTT:
http://www.network54.com/Forum/594638/message/1300142469/
Min baby idag (sorry för skärpan):
Kan ärligt säga att jag på 4 år inte tröttnat ett dugg på den. Tycker om den så himla mycket. Tycker nästan att det är världens bästa klocka (om man tänker Pris:Klocka (och fina klockvinklar:klocka)).
I april 2013 fyllde jag 18. Visste ju hur kul det var att spara för att köpa något fint. På samma sätt som tidigare började jag lägga ihop pengar från födelsedag och jul osv... Men det mesta jobbade jag ihop under sommaren. Hann dock inte riktigt att skrapa ihop stålarna så 18-årsklockan kom några månader sent, vid jul.
Var länge inne på en 5513 MK1 men insåg till slut att det inte var rimligt. För dyra i skicket jag drömde om. Sen är det samtidigt ändå kul att ha något från året man fyller, som är lite mer funktionellt:
BABY2!! Här på favoritstället!
Känns som ett superalternativ till en 5513 (5512) och är så jäkla nöjd. Blev så glad när den kom på Basel 2012 för aldrig gillat datum på sub hehe... Har också blivit tokkär i cerachrom. Tycker faktiskt inte att ljus påverkar plexi på lika roliga sätt som cerachrom.
Detta är väl egentligen vem jag är och vilka klockor som jag aldrig kommer släppa.
Älskar också att leta och hitta fina budgetvintage och roliga kultklockor, men det blir aldrig lika starka eller långvariga kärlek. De flesta jag har ligger bara och samlar damm.
Tycker man ska vara så estetiskt driven som det bara går men jag erkänner, ibland känner jag mig mer cool som en snorunge med rååålexx.
Har faktiskt siktet inställt på nästa klocka, men det dröjer nog p.g.a gitarrköp. Förutom klockor är jag väldigt intresserad av musik och spelar gitarr ett par timmar om dagen.
Tack för ett suveränt forum! Verkligen kul med den aktivitet och stämning som råder här!