• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej på er!
Dags att göra en kortare presentation från min sida.

25-årig boende och född på västkusten.
Nyligen blivit mer klockintresserad än vad jag varit tidigare (alltid haft ett klockintresse dock). Äger en Seiko sedan längre, inget alls att hänga i granen men det är min tråkiga verklighet just nu.

Kikat runt på forumet ett tag och är nu äntligen officiellt medlem, målsättningen just nu är i komma upp i inlägg så jag kan lägga upp en köpes annons på en så ny Omega Seamaster 300 M CO-AXIAL Svart (212.30.41.20.01.003) som möjligt. Alternativt att jag hugger en helt ny om jag hittar en bra AD som ger mig en schysst deal.

Eller så hänger man här för mycket under julledigheten och slutar upp med en Rolex Sub, who knows... ;)

//Cosmo

Tjena på er!

Känns som jag varit vilsen i en massa år nu...trodde jag var ensam om att ha detta avvikande beteende;)
Inte nog att jag under samma vecka lyckades med bedriften av att dels hitta detta forum utan att även med detta forums hjälp oxå få hela min tidigare så organiserad klocksituation helt omkullkastad..gått från AP och Rolex till Zodiac och Orient...på två veckor!

Vem e jag då...förutom den uppenbarliga ADHD´n, så skulle jag väl säga en entreprenör med storhetsvansinne.
Drivit alla möjliga sorters verksamheter, vissa med framgång vissa utan :banghead:
Har sjukt mycket synpunkter på allt, kan mest vet bäst typen som ingen gillar. Så det e väl tur jag är min egna chef då;)

Har sen jag kunnat köpa egna premium märken kört med inställningen på att klockor är till för att användas. Visat sig att det inte alltid varit så smart, oavsett vilken logga som suttit på:wtf:.

Menar nu att det måste finnas bättre klockor än dessa visserligen ofta skitsnygga men ack så ömtåliga och i många fall överprisade klockor.

Så nu ska jag göra slag i saken och satsa på att hitta dem mest prisvärda klockorna på marknaden.
Dags för en omstart, ut med dem gamla och in med dem nya!

Kände att jag hade nog med synpunkter för att starta en egen reflektions tråd :sorry:

Ha det
//Daniel

ADHD rockar, välkommen hit!:)

Hallå. Fistface här.

Första sovmorgonen på ett halvår. Har gett mig själv ett långt jullov. Tar en lång långsam frukost och börjar såklart surfa efter klockor. Skillnaden idag är att jag sedan någon vecka tillbaka har lagt ett bokmärke på Klocksnack och hoppar direkt in hit.
De senaste åren har jag allt oftare trillat in hit när jag googlat efter en specifik klocka. Och jag har stannat längre och längre varje gång och börjat plöja igenom trådar. Så det är nog dags att regga sig.

Klockintresset började nån gång i lågstadieåldern med en Certina-automatare som jag fick överta ifrån min morfar när han fick för sig att köpa en blank praktisk batteriklocka. Några år senare (vi snackar 80-tal) var det såklart digitaldinkor med miljoner funktioner som gällde. Tuffast var man om man förutom miniräknare och 117 alarmmelodier också hade Space Invaders på LCD:n.
Men Certinan har satt sina spår. Sedan klockfetishismen utvecklades ordentligt i 20årsåldern har det varit automatare som gällt. Helst sextiotal. Oftast kostymklockor. Och hittills alltid riktigt billigt, eftersom jag då har kunnat intala mig att det bara handlar om ett oskyldigt tidsfördriv på diverse auktionssajter. Yeah, right.

Det är dags att skaffa sig sjukdomsinsikt och ta tjuren vid hornen. Dags att för första gången på 20 år knalla in till en AD och göra affär över disk. Köpa något modernt? Nä, så drastiska ska vi nog inte vara. Men en Longines Legend Diver ligger i farosonen. Vad ska man annars göra första dagen på jullovet?

Photo 19-12-14 09 51 04.jpg

Illustrerar detta långa inlägg med en typisk Fistface-klocka – Movado Kingmatic 60-talare.

Hej alla! Emma heter jag och det är min pappa som har intresserat mig för detta forum (han heter nåt i stil med mekmek) :) Jag är fortfarande ny på det här med klockor, och har än så länge två skönheter som jag kan växla mellan. Den första har jag fått av pappan min, en Omega SMP. Den andra köpte jag till mig själv i somras, en Omega De Ville GMT.

IMG_6556.jpg IMG_8878.jpg

För övrigt så studerar jag i Lund och har inte så stora möjligheter till fina klockor som jag hade velat... Drömklockan just nu är en Omega AT med svart tavla! Tack för mig!

Goddagens, följt med här 6 mån fast på sidlinjen mer eller mindre. För varje dag överraskas jag av all kunskap som finns här. Efter att som 11 åring börjat med en klassisk Gul följt av en ordinär seiko på stållänk blev det till slut en certina i titan. Växte sedan upp och köpte något som jag knappt sett någon annan bära. En BM 8688 och sedan en exp 2 som blev stulen. Nu är det dags för 16600 eller en 16660..
ImageUploadedByTapatalk1419192115.973485.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419192145.043836.jpg

Goddagens, följt med här 6 mån fast på sidlinjen mer eller mindre. För varje dag överraskas jag av all kunskap som finns här. Efter att som 11 åring börjat med en klassisk Gul följt av en ordinär seiko på stållänk blev det till slut en certina i titan. Växte sedan upp och köpte något som jag knappt sett någon annan bära. En BM 8688 och sedan en exp 2 som blev stulen. Nu är det dags för 16600 eller en 16660..
Tråkigt att din expy blev stulen! Men din BM är jättefin och du skall veta att du är varmt välkommen hit! :)

Välkommen! Kör hårt;)

Hej alla! Emma heter jag och det är min pappa som har intresserat mig för detta forum (han heter nåt i stil med mekmek) :) Jag är fortfarande ny på det här med klockor, och har än så länge två skönheter som jag kan växla mellan. Den första har jag fått av pappan min, en Omega SMP. Den andra köpte jag till mig själv i somras, en Omega De Ville GMT.

För övrigt så studerar jag i Lund och har inte så stora möjligheter till fina klockor som jag hade velat... Drömklockan just nu är en Omega AT med svart tavla! Tack för mig!

Välkommen!

Din DeVille var riktigt snygg! Hoppas den får mest handledstid ;)
Jag har faktiskt inte sett en sån förut

Välkommen :)
Båda är fina men för egen del föredrar jag din SMP. Gillar stållänk.
Mvh

Hej allihopa!

Jag är ny här och har precis inköp min första "riktiga" klocka, det är en hamilton. H71516137.
Min fråga är har jag gjort ett bra köp?
Hur mycket skulle ni betala för en sån klocka?
Jag har inte fått hem den än och jag längtar.

Mvh Ashour

Bilagor

• Screenshot_2014-12-22-13-52-12.png
    Screenshot_2014-12-22-13-52-12.png
    155.2 KB · Visningar: 110
Hej

Jag är ny här och skriver bara för att det måste göras... annars är det ju trevligare att stå i ett hörn och iaktta. Det kommer jag nog fortsätta göra, jag vill lära lite. Inte har jag några klockor heller. Snart har jag kanske köpt mig någon vintage grej och lärt mig en massa... Jag tror faktiskt att jag gillat klockor seden jag var barn men som aldrig riktigt kommit mig för, eller så har det varit något i vägen. Nu är jag i vart fall här. :)

//Kenneth

Kul! Varmt välkommen Emma :) Nu har du satt ny måttstock för oss gamlingar Mekmek . Men trots att resten av min familj gillar klockor och mitt intresse så tror jag det är svårt att locka in dem här:(

Kul! Varmt välkommen Emma :) Nu har du satt ny måttstock för oss gamlingar Mekmek . Men trots att resten av min familj gillar klockor och mitt intresse så tror jag det är svårt att locka in dem här:(
Haha, ja, vet inte riktigt hur det gick till, tror det det började så smått när hon fick min SMP och jag förklarade lite (med min begränsade kunskap) om automatiska ur. Det tändes nåt där :). Tycker det är jättekul :p

O'hoj seglarvänner!

Har smugit runt i detta forum i några månader med ett helt nyväckt klockintresse och då vore det väl på sin plats att man ger sig tillkänna. Är helt grön sedan tidigare med några helt ointressanta Tissot och Certina i ryggen.
Börjar nu bli dags för den första riktiga dinkan. Har någon underliggande fascination av rymden så en Speedy känns ju bara så rätt som den första. En årsklocka (-84) skulle då inte vara helt fel.

Får se vart detta tar vägen, resan är som vanligt det roliga! Verkar vara ett väldans gemytligt forum utan någon större risk för att bli idiotförklarad som nykomling!

God jul förresten!

Har inte vetat om det här forumet så länge men ser att det finns en hel del kunskap här och det är alltid kul det är också roligt att folk verkar ha en bra attityd, internet brukar annars vara fullt av folk som gärna hånar och hatar. Ar ganska novis men gillar klockor väldigt mycket och om min budget tillåter vill jag gärna köpa fler och fler! Det här är vad jag äger än så länge:

20141224_195321.jpg

Nästa köp funderar jag på en Tudor Pelagos eller en Omega Speedmaster 3573.50, längre fram och när min budget tillåter vore det trevligt med en Rolex Explorer II helst nya modellen.

Tillbaka
Topp