Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Re: Ny på forum
Välkommen!
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt.förlåt om jag bryter tråden lite men undra bara hur jag blir godkänd för köp och sälj?
har läst de att man måste ha 20 inlägg o.s.v .
men accepterar ni mig när ni tkr de är lägligt ?
mvh alex.
förlåt om jag bryter tråden lite men undra bara hur jag blir godkänd för köp och sälj?
har läst de att man måste ha 20 inlägg o.s.v .
men accepterar ni mig när ni tkr de är lägligt ?
mvh alex.
aha nej såklart inte, men har ju mer än 20 poster kanske inte 7 dagar de är väll de isf..Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt.
Eller vill du ha fripass?
tack för snabbt svar då har jag koll!Frågan är snarare om någon av medlemmarna på forumet vill handla klockor av någon de inte 'känner'...
Kraven du nämner är generella, så en vecka och 20 poster and then you're in. Automatiskt.
Hej!
Jag är ny på forumet och vill gärna presentera mig. Jag har trots att jag i mitt liv uppskattat klockor och lagt märke till vad andra har haft för klockor, egentligen inte haft något genuint klockintresse. Men för några månader sedan, innan jag skulle fylla 50 år, greps jag av en ångestfylld känsla att det var dags att göra slag i en rad saker i livet som liksom inte blivit av. Det är den enda serösa åldersnoja som jag drabbats av, så jag borde väl vara glad. Men är tyvärr fortfarande inne i känslan, så jag har lite svårt att just nu fullt uppskatta de ironiska dragen i en 50-årskris.
Hur som helst har jag alltid varit sugen på en Rolex. Märkets dragningskraft kan förmodligen uppfattas som lite patetiskt i en värld av klockkonnässörer. Men så var det. Så efter att ha upptäckt Klocksnack och tillbringat allt för mycket tid i denna hypnotiska värld av klockor, livsstilsmarkörer, intressanta andra ämnen som cigarrökning, vilken jag njutit av sedan 30-årsåldern, gjorde jag slag i saken och köpte mig en Rolex Datejust 116234 med vitguldsring och svart indexurtavla på oysterlänk. En klocka som enligt mig hade ett klassiskt utseende och som med sina 36 mm passade min handled på endast 16 cm. Jag gillar den stort!
Men kanske gick det lite snabbt för nu har jag redan börjat fundera på att den kanske är lite liten, och för intetsägande. Utveckling kan gå snabbt. Och i stället har jag kärat ned mig i en Submariner TT 116613 LN. Den är ju så makalöst snygg och ger ett helt annat statement. Den enda oron är att den kan vara för stor för min handled. Å andra sidan har jag på bilder sett en del mindre handleder bära den och det verkar ju trots allt gå bra. Så vem vet kanske kommer jag i framtiden att försöka sälja min nuvarande ögonsten för att i stället köpa en submariner TT.
Från icke medlem på Klocksnack till flippare på ett par månader. Det vore väl något.
Ett stort tack till den vänliga och uppmuntrande tonen medlemmar emellan som mot bakgrund av den allt för ofta tråkiga tonen på en hel del andra internetsajter känns befriande. Här kommer två bilder på ögonstenen.
Hej,
ännu en nykomling till forumet
Är ny och novis gällande kvalitetsklockor. Jag gillar divers och sneglar på att titta och ev. köpa en Certina DS Action automatic som ett första köp. Kan kanske vara en bra start? En för mig fin klocka med ett överkomligt pris. Kan man hitta begagnade sådana här? Gillar inte Blocket, Tradera mm. vet ju inte vad man får.
Hälsningar,
Thomas
Hej,
ännu en nykomling till forumet
Är ny och novis gällande kvalitetsklockor. Jag gillar divers och sneglar på att titta och ev. köpa en Certina DS Action automatic som ett första köp. Kan kanske vara en bra start? En för mig fin klocka med ett överkomligt pris. Kan man hitta begagnade sådana här? Gillar inte Blocket, Tradera mm. vet ju inte vad man får.
Hälsningar,
Thomas
Kul att många i åldrarna 18-25 börjar bli medlemmar! Jag är själv i unga 20års åldern och vet att det kan vara lite svårt att komma in då många är betydligt äldre, tänkte därför pinga några av er så ni blir mer delaktiga. Våga fråga "dumma" frågor, lägg upp bilder på det ni har, våga skapa en tråd, våga skriva en recension osv.
Occupier Freddy MrSundstrom LJS Torkel Karlwilliams Sjokex
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Tjena!
15årig kille från sthlms trakten som bestämde sig för att skaffa KS för att lära sig lite mer om klockor och snacka lite med andra klockentusiaster. Tänkte dela med mig av mina egna klockor även fast det inte hunnit bli så många i min samling än.
Första klockan blev en Casio MDV106 som faktiskt var riktigt schysst men sedan såldes vidare.
Fick sedan 5 stycken riktigt fina Vulcain Cricket alarm ur, av modern som själv tänkte slänga dem! Dessvärre blev alla ur stulna för inte länge sedan Bilder:
Efter detta spanade jag in en Seiko 5 Military(SNK807K2) på Tradera och lyckades även vinna auktionen.
Däremot var denna klocka på ynka 37mm för liten på vristen enligt mig så den har för det mesta legat och samlat damm.
Har länge velat ha en "finare" klocka och när jag en dag såg en Tudor Heritage Blue Bay så har jag alltid haft som mål att skaffa denna skönhet. Så för tre veckor sen så köpte jag den! En riktigt härligt klocka som sitter perfekt på handleden med sina 41mm. Helt klart en riktigt prisvärd klocka som rekommenderas starkt!
Lagt upp denna bild på en annan tråd men hoppas det går bra ändå!
Valde självklart stållänk
Hoppas inte denna blev alltför lång nu.
Trevlig lördag!