• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hej!
Har som så många andra hängt mycket här på forumet utan att skriva. Tyckte att det nu är det dags att presentera sig och komma in i matchen. :)
Är en kille på 33 från skåne som haft ett klockintresse i många år. Dock har jag tidigare känt att jag inte velat lägga så mycket pengar på klockor.
För ett par år sen tog jag mig i kragen och köpte min första Omega SMP 2531.80 och var fast! Sedan dess har samlingen vuxit med bl.a 45,5 mm PO, en 50-tals Seamaster och även en 2231.80. Som ni kanske förstår har jag en liten förkärlek till Omega, även om det finns andra märken i samlingen... :) Kollar lite på nästa inköp som kommer att bli en ren dressare.
Hoppas på roliga diskussioner och bra affärer framöver!

Välkommen till forumet, lägg gärna upp bilder på dina klockor så även vi andra får njuta lite :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tja!
Mitt namn är Daniel, ny på klocksnack! Varför jag hittat hit är väl självklart, men skriver det ändå! Jag är lite av en klocknörd, surprise
Jag studerar för tillfället till urmakare i Motala, låg tidigare i Borensberg.

Min första riktiga klocka var en Fredrique Constant open heart, ETA 2824. Jag tyckte det var coolt när man ser "hjärtat" slå. Jag fortsatte sedan med en till FC. Denna gån en Slimline, ETA 2892, med titan case och guld bezel!
Nästa klocka jag köpte var en Arnold & Son HMS1 limited edition med svart tavla. Väldigt subtil men ändå fräck och riktigt snygg!
Mitt senaste köp var en Maurice Lacroix Pontos S Diver. Kände att jag behövde en dykare och den är ju sjukt snygg! Kommer bli fler dykare, vädigt sugen på seamaster 300 alternativt en rolex. Men det får bli efter skolan då
Hur som haver, det var lite om mig och min klockhistoria so far
/
Daniel


Välkommen och bra val att köpa Pontos S, det är en fantastiskt vacker dykare :)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Är med ny här.

Det här med klockor är väldigt intressant, i skåpet står en snowflake ,1665 , speedmaster 321 med intyg från omega museum, och 25 fler andra galna modeller som jag köper byter och säljer!

Hör av er klockentusiaster!

Rolig hemsida!

Välkommen, jag tycker allt att du ska lägga upp en bild på samlingen också!
 

majsch

Omega
Tänkte att det var tid att presentera sig efter man har suttit och läst och kikat på bilder i någon månad.

Jag är 25 år, bor i stockholm och jobbar med Företagsservice. Mitt klockintresse har vuxit dom senaste åren och sen när jag hittade hit så var det "kört" :).
I klockväg så äger jag några stycken Seiko´s. Men inom en snar framtid så kommer jag köpa en ny klocka och det lutar mot en Tudor Black Bay Blue som jag är helt såld på. Men det lär väl dyka upp flera klockor som man fastnar för.
 

EmilOskar

Breitling
God kväll!
28 år från Östergötland men bor sedan några år i STHLM och jobbar som journalist på ett av de större mediehusen.
Har alltid varit svag för romantiken i ett gott hantverk och nu har intresset riktat sig mot att skaffa min första "riktiga" klocka till mitt bröllop i sommar - en Omega Speedmaster.

Anledningen till att jag siktat in mig på den är att jag verkligen gillar en god historia och utforskningen rymden samt månfärderna har alltid varit något fascinerande.

Annars tycker jag om att resa, böcker och friluftsliv.
 

RolexSuS

Breitling
Det är speedmaster 321 (snowflake bakrunden)i kanonskick
Samt 1665an
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    278.3 KB · Visningar: 160
  • image.jpg
    image.jpg
    222.8 KB · Visningar: 164

RobertG

Breitling
Hej allesammans. Robert heter jag, Svensk som bor i Oslo.
Jag har gillat klockor så länge jag kan minnas, men såg en film om arbetet med en handgjord klocka och blev sedan riktigt intresserad.
Köpte min första mekaniska klocka för nån månad sedan och drömmer redan om nästa.
har intresserat mig för klockor från tyskland men drömer om en Rolex eller två.
Ha det gott allesammans
 

LeonT

Breitling
Tänkte presenterar mig lite.
Heter Leon och har alltid varit intresserad av klockor. Tycker att det är riktig fina tings och en riktig ingenjörskonst mästerverk.
Har nog aldrig råd med dyra klockor men tänkte man kan komma in hit och dreglar och drömma sig bort.
 
Passar på att försöka få upp antalet inlägg så att man kan lägga ut en köpes annons då ;)

Andreas heter jag och är en go Göteborgare. Har ett relativt nyvunnet och ohälsosamt (enligt sambon) klockintresse som grundar sig i en far som alltid försett sig med vackra ur. Efter mycket bollande med min chef som även introducerade mig för KS föll lotten på en 16610 från -09. Min första riktiga klocka.

Sedan dess har jag spenderat varje ledig minut med att leta efter nästa objekt, som jag hoppas blir en (Superocean II 42mm köpes ;) ).

Har köpt en del andra ur och tillbehör via sidan och alltid fått ett oerhört trevligt bemötande. Kudos åt Klocksnack och dess medlemmar!

Trevlig kväll!
 

Lillen

Breitling
Hejsan, jag får väl presentera mig jag med.

Jag är 19 år gammal och intresset för klockor väcktes på riktigt genom KS när jag för cirka ett år sedan halkade in på forumet och sedan dess tjuvkikat här en hel del utan att vara medlem.(tyckte att det var dags nu)
Ett litet intresse för klockor har jag haft sen ett par år tillbaka.

Jag har tyvärr inte införskaffat mig någon "riktig" klocka ännu på grund av att min ekonomi inte tillåter det i nuläget. Jag skulle gärna vilja säga vilken klocka som, i en relativt snar framtid, blir min första riktiga men jag byter sikte varje dag! (Speedmaster 3573 är dock återkommande)

Där har ni nog en liten bild av lilla mig, Mvh Lillen!
 

msa00

Omega
Gokväll! liten presentation från en rookie.
Har passerat halvseklet med råge och snöat in på mekaniska klockor som är lite utanför mainstream.
Inget fel på Omega TAG, osv blir säkert någon sådan på sikt. Just nu är det Sinn, Junghans och Damasko som intresset tippat över till! Min gamla trotjänare Breitling Aerospace i Titan har hängt med 16-17 år. finklockan är en Georg Jensen SIC.
Har varit inne och tjuvläst under någon månad på KS. Har blivit mäkta imponerad över all samlad kunskap och erfarenhet medlemmarna i forat besitter! Hatten av ! Den i familjen som har relativt schyssta klockor med Omega constellation, Cartier Tank är min kära fru! Har varit lite för snål mot mig själv, men det ska bli ändring nu med hejarop från frugan. Så får ta en liten paus ifrån vininköp och lägga lite på en ny klocka! I pipeline ligger just nu Sinn 6000 eller 6060.
IMG_2369.JPG

Hälsning ifrån Mårten
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Gokväll! liten presentation från en rookie.
Har passerat halvseklet med råge och snöat in på mekaniska klockor som är lite utanför mainstream.
Inget fel på Omega TAG, osv blir säkert någon sådan på sikt. Just nu är det Sinn, Junghans och Damasko som intresset tippat över till! Min gamla trotjänare Breitling Aerospace i Titan har hängt med 16-17 år. finklockan är en Georg Jensen SIC.
Har varit inne och tjuvläst under någon månad på KS. Har blivit mäkta imponerad över all samlad kunskap och erfarenhet medlemmarna i forat besitter! Hatten av ! Den i familjen som har relativt schyssta klockor med Omega constellation, Cartier Tank är min kära fru! Har varit lite för snål mot mig själv, men det ska bli ändring nu med hejarop från frugan. Så får ta en liten paus ifrån vininköp och lägga lite på en ny klocka! I pipeline ligger just nu Sinn 6000 eller 6060.
IMG_2369.JPG

Hälsning ifrån Mårten

Välkommen Mårten! Vi tycks ha något gemensamt, då jag skaffade en Aerospace som första riktiga klocka för ca 17 år sedan (tickar på utmärkt fortfarande) och har nyligen landat en Sinn 6060 efter ett års letande:

Breitling 2014-08-15 - 1.jpg


6060 - 2015-04-06.jpg
 

Pajosv

Breitling
Ny här från och med idag...
Har med tiden insett att det är Tissot jag föredrar. Idag har jag en Tissot PRC 2000 från 2009 med blå urtavla och "metallfärgade" visare. Den såg betydligt snyggare och dyrare ut verkligheten än på de bilder jag hade sett. Köpte den hos den lokala klockbutiken som inte ingår i någon kedja vad jag vet.

Vartannat år byter jag batteri i klockbutiken och då kanske klockan går en halvminut fel... Max!

Dagens PRC 200 tycker inte är riktigt lika fina. Ett tjockare typsnitt på siffrorna, tjockare streck på urtavlan, grövre visare och lite klumpigare krona och knappar.

Jag har exakt denna variant, dock är det inte min bild:
image.jpg


Tycker än idag att det är en ut av de snyggaste klockorna jag sett, åtminstone överkomliga sådana.

De nyare PRC 200 som jag beskrev ser som sagt lite klumpigare ut. Men jag såg något YouTube-klipp och tyckte då att den inte såg så illa ut i alla fall...
image.jpg
 

rvsn

Breitling
Har hängt runt lite på detta forum i några veckor nu, och känner att det börjar bli dags att presentera sig. :)

Är 29 år gammal och bor i Stockholm. Började få upp ett intresse för mekaniska klockor nu under våren, och har försökt sätta mig in i denna fascinerande värld under de senaste månaderna. Har en Seiko Kinetic sedan ett par år, men har nu känt att det är dags att skaffa mig en mer ordentlig pjäs. Det märke jag fastnat mest för så här initialt är Omega - tycker att de flesta av deras modeller är väldigt estetiskt tilltalande, och gillar hela grejen med de co-axiala verken m.m. :)

Det hela har i alla fall utmynnat i att jag lagt en beställning på en Aqua Terra med blå urtavla. En helt otroligt vacker klocka, och känns för mig som den perfekta allroundklockan som passar både till kostym och på stranden. Är väldigt spänd på den här leveransen som ni säkert förstår, och hoppas alltså kunna bjuda på en riktigt mysig paketöppning inom en inte alltför avlägsen framtid. :D

Det får nog räcka för tillfället, tack för mig så länge! :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Gokväll! liten presentation från en rookie.
Har passerat halvseklet med råge och snöat in på mekaniska klockor som är lite utanför mainstream.
Inget fel på Omega TAG, osv blir säkert någon sådan på sikt. Just nu är det Sinn, Junghans och Damasko som intresset tippat över till! Min gamla trotjänare Breitling Aerospace i Titan har hängt med 16-17 år. finklockan är en Georg Jensen SIC.
Har varit inne och tjuvläst under någon månad på KS. Har blivit mäkta imponerad över all samlad kunskap och erfarenhet medlemmarna i forat besitter! Hatten av ! Den i familjen som har relativt schyssta klockor med Omega constellation, Cartier Tank är min kära fru! Har varit lite för snål mot mig själv, men det ska bli ändring nu med hejarop från frugan. Så får ta en liten paus ifrån vininköp och lägga lite på en ny klocka! I pipeline ligger just nu Sinn 6000 eller 6060.
IMG_2369.JPG

Hälsning ifrån Mårten


Trevligt med en Sörmlänning till, välkommen! Och Aerospacen sitter på min arm till och från också...
 

Bjorkkis

Breitling
Hej!

Niklas heter jag, är 28år gammal, uppvuxen och bosatt i Göteborg.
Har alltid varit intresserad av klockor men aldrig kommit till skott till att köpa en klocka av den finare kalibern. Nu är jag dock väldigt nära att skaffa mig en Oris Aquis Date som verkar vara en trevlig klocka för ett trevligt pris.
 

Tao

Omega
Tjena!

Heter Alexander och har det senaste året fått upp intresset för klockor, min första "riktiga" klocka blev en Longines Hydroconquest som kändes prisvärd och passande som instegsmodell. Tyckte då att det ändå var rätt mycket pengar för en klocka! Denna mentala spärr krossades dock relativt snabbt när man fick upp ögonen för det hantverk som en ordentlig klocka faktiskt är.. :bookworm: Har lurkat ett tag på KS och kände att det var dags att skaffa ett konto :D

För närvarande utgörs shortlisten av en JLC Reverso GT!
 

Pere

Breitling
2-Faktor
Hej!
Heter Per , 29 år
Trillade in på forumet när jag letade information om diverse vintage klockor som Omega etc. Har ett ganska nyblivet intresse för klockor så det är definitivt en ny värld som har öppnat sig. Har ingen klocksamling att stoltsera med så jag hoppas att med tiden kunna göra några affärer här på sidan. Just för stunden så ligger intresset i mögeldykare. Kända som okända märken.
 
Topp