Tja, enligt god sed så ska man ju presentera sig på forumet, så det är väl bara att gört
Jag är 46 år gammal och kommer från södra Dalarna, men har sedan 15 år tillbaka fått asyl i Västmanland.
Det här med klockor har alltid intresserat mig, mer eller mindre i olika perioder.
När jag som 20-åring köpte en Seiko quarts för hiskeliga 4000:- så tyckte kompisarna att man var galen, och kanske var man det...
Med åren så blev det några klockor, Seiko, Citizen och Tissot, alltid quarts eftersom det var vad som rekommenderades.
För ca: 3 år sedan läste en artikel om automatiska ur, det var startskottet. Jag registrerade mig på TTT och läste och tittade runt bland alla inlägg och bilder. Jag blev fascinerad av alla fina precisions-urverk som finns, men visste min begränsning, pengar...
Hur som så fastnade jag för en Seiko Ananta som var det vackraste jag sett i den med den budget jag hade, och med lite tur så hittade jag en hos Klockmaster i Falköping
För ett par veckor sedan så började jag känna mig sugen på något nytt, inte för att jag tröttnat på Anantan (jag blir fortfarande lika glad när jag tittar på skönheten), utan snarare för att den behövde ett syskon.
Jag har under en period sneglat på "Spring Drive" och började så smått leta här på forumet.
Jag har tittat lite på "Divers" tidigare och nu dök det upp en "Tuna" som jag ena stunden tyckte var fantastisk vacker, och rätt som det var tyckte jag att den så lite märklig ut, men när SBDB009 så var jag såld, en sådan klocka med ett sådant urverk till ett överkomligt pris..... och det fanns en till salu här på forumet, det var bara att slå till innan någon annan gjorde det (tack Rullplanka
.
Ja, jag verkar ha snöat in på Seiko, det tilltalar mig att ha ett precisionsinstrument på armen utan att någon förstår det
Ja kan väl då även nämna vad som är min "drömklocka" inom segmentet "för mig överkomlig", det är en SBGA031, den är fantastikt fin, och så såg jag att det fanns en till salu här på forumet, mmmm, om man hade pengar så..... kanske man skulle försöka sälja det man har..... Eller höra om Crisse vill byta
Några bilder oxå såklart
Här är en liten "samling", från den första "riktiga" klockan till den senaste.
SRQ003J1, min första automatiska.
SBDB009, Prospex Tuna Spring Drive.
Med dessa bilder säger jag tack för mig denna gång.