Jaha, då kanske det var dags att göra ett officiellt inträde i forumet.
Lurkat runt ett tag och kollat mycket men inte haft så mycket att säga till om men vi får väl se om det blir ändring på det!
Första "riktiga" klockan om man ska säga så fick jag i studentpresent för snart 2 år sedan av en släkting vars man gick bort och han hade tydligen lite klockor liggandes. Så där kom första Seikon in. Har dock aldrig varit ett fan av vit urtavla så den har inte kommit till användning så mycket faktiskt, inte heller är jag särskilt förtjust i visarna.
I somras fick jag upp intresset för någon lite roligare klocka och fastnade för en Aqua terra från Omega vilket låg lite utanför min prisklass.. I höstas snubblade jag dock över en Seiko Sarx017 och jag blev mycket nöjd..
.. i en vecka eller så tills jag kom på att jag dels vill ha en klocka att byta med och jag fastnade mycket för Tissot prc 200 när jag satt där och kollade igenom massor av klockor i somras!
När jag sedan såg en äldre modell av den nämnda klockan på tradera från en pantbank kände jag att jag måste slå till då jag gillar visarna mer på denna än nya modellen!
så det är väl där jag står idag!
Suktar fortfarande efter en Aqua terra med dom orangea inslagen men det kanske blir senare i livet eller inte alls. Den som lever får se!
Har dock enormt köpsug efter nytt men i och med lägenhet på ingång så får pengarna lagras på kontona istället och jag beställde mitt första natoband igår för att fräscha upp förrådet lite.
Klocklåda har det inte hunnit bli någon än då det kostar lika mycket som en klocka i min prisklass om jag ska ha två stycken winders
Det var nog allt från mig!