• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!
Martin heter jag, köpte min första klocka i oktober(bortsett från billigare digitalklockor och en samsung smartklocka). Blev en seiko skx009
20160102_112408.jpg

20160103_222425.jpg
Har även hunnit införskaffa ett natoarmband till den!
Nu går jag i tankarna på att köpa en till klocka, lutar åt en certina ds action efter ha läst mycket gott om den här på forumet!
Mvh
Martin

Hej!
Martin heter jag, köpte min första klocka i oktober(bortsett från billigare digitalklockor och en samsung smartklocka). Blev en seiko skx009
20160102_112408.jpg

20160103_222425.jpg
Nu går jag i tankarna på att köpa en till klocka, lutar åt en certina ds action efter ha läst mycket gott om den här på forumet!
Mvh
Martin
Välkommen! Bra val av första klocka!

Hej!
Ny på forumet, jag har varit smått intresserad av klockor ganska länge men inte särskilt aktivt. Den första klockan av det dyrare slaget köpte jag 2010 efter att ha sett den på TV och blivit helt kär, en Rado Ceramica. Jag blev tipsad om forumet av en kollega i höstas och några veckor senare var jag fast med med min drömklocka sedan ett antal år, en Rolex Milgauss, givetvis köpt via en säljare här på Klocksnack! I samlingen ingår nämnda Milgauss från 2011 och Rado Ceramica XL. Förutom dessa har jag några Seiko (SNAB71P och SNDA65), Morfars guldklocka, en Tissot Seastar Seven (För nit och redlighet i statens tjänst :)) och några skojklockor som t.ex. en knallorange Swatch Rebel.

Härnäst på listan står nog en vintage-dykare, t.ex. en Heuer 1000.

Kul att vara här!

/JKH

CdSnOVQ.jpg

Hej!
20160102_112408.jpg

20160103_222425.jpg
Mvh
Martin
Kul! Skx'en är en av mina favoriter och den klocka som gjorde mig intresserad : )

Hej på er, känner att man borde bjuda på en snabb presentation.
Har smugit omkring på forumet ett tag men blev medlem ganska nyligen. Heter Daniel, bor i Göteborg, och upptäckte klockintresset för ca 1 år sedan.
Har, som så många andra, inlett mitt klocksamlande med en SKX007 och tokgillar den. Planerar mitt första stora inköp men låter mig inte stressas. Blir säkert en Speedy, Rolex DJ eller Tudor BB när det väl är dags.. eller något helt annat. :) Bjuder på en wristshot på min, i dagsläget, enda "riktiga" klocka. Tack för ett kanonbra forum!!
Foto 2015-10-03 12 18 53.jpg

Välkommen Bart! Dra ut på ditt första "riktiga" köp så länge det bara går, för så fort det sker är du fast för alltid ;) skämt åsido, vad är det för band du sportar på din SKX? Snyggt!
Bandet är tyvärr ganska risigt, men ser helt ok ut på bild. Köpte klockan från CreationWatches och det är deras "läderband" (känns inte alls som läder, snarare gummi) som sitter på: http://www.creationwatches.com/prod...-skx007-skx009-skx011-srp497-srp641-7368.html
Har dock köpt ett gäng natoband till och tänkte införskaffa ett jubilee, kul med variation. :)

Hej!

En klockfantast i 20-års åldern som är bosatt i en Stockholmsförort där namnbyte på centrum är på gång. Favoritklockorna ligger utanför budget för tillfället, men trots det suktar jag ändå efter en A. Lange & Söhne 1815. NOMOS Orion står näst på tur.

Köpte nyligen min första egna klocka. Brathwait, automatisk, Miyota 9015. En bild från i går kväll.

IMG_0028.JPG

Önskar er alla en trevlig trettondag!

Hej,

Jag heter Mikael och är en karl i skymningsåren, med ett än så länge hälsosamt intresse för klockor. Min Breitling Premier 788 har jag haft längst, och den har följt mig i minst femton år genom rekryt och diverse strapatser. Tyvärr har trotjänaren fått gå i pension efter en duns i golvet för mycket, vilket syns på bilden och nu delar en Certina DS Podium och en Seiko SKX007 på handleden. Just nu drömmer jag om att äga en Grand Seiko Quartz, och kommer att läsa Seiko-tråden med stort intresse.
2016-01-06 11.14.01.jpg

Hej,

Jag heter Mikael och är en karl i skymningsåren, med ett än så länge hälsosamt intresse för klockor. Min Breitling Premier 788 har jag haft längst, och den har följt mig i minst femton år genom rekryt och diverse strapatser. Tyvärr har trotjänaren fått gå i pension efter en duns i golvet för mycket, vilket syns på bilden och nu delar en Certina DS Podium och en Seiko SKX007 på handleden. Just nu drömmer jag om att äga en Grand Seiko Quartz, och kommer att läsa Seiko-tråden med stort intresse.
2016-01-06 11.14.01.jpg
Välkommen! Vi ses förmodligen i Seiko-tråden. :)

Hej,

2016-01-06 11.14.01.jpg
Hej och välkommen in i värmen! Resan från hälsosamt till tvångsmässigt klockintresse är kortare än man tror, men det är ju bara härligt!:woot:

Hej,

2016-01-06 11.14.01.jpg
Välkommen! Ser fram emot din första paketöppning om några veckor! ;)

Hej!

Jag heter Niklas och är en grabb i tonåren, har haft ett stort intresse för klockor sedan 10 års åldern då jag fick min första Citizen. Den har hängt med mig varje dag i 8 år nu och används fortfarande flitigt. Är på gång just nu att köpa en dyrare klocka men det verkar inte vara en lätt uppgift :banghead:.
Hoppas kunna posta en paketöppning när jag får in (förhoppningsvis) Longines Conquest/HydroConquest (svårt val) vid månadens slut hade jag tänkt!
Trevlig kväll!

Hei
Ny nordmann på forumet. Eier en rolex i dag, men jobber med å bli eier av en audemars piguet. Så meg nødt til å melde meg opp her i jakten på min neste klokke ettersom jeg ikke har lykkes finne den jeg ønsker i Norge. Mitt neste klokkekjøp skal være en ap royal oak 36-37mm stål. Jeg ser primært etter 14790/14790st eller 15450. Håper jeg har lykken med meg og at det dukker opp en her på forumet snart :)
Ha en fin kveld!

Hej!

En klockfantast i 20-års åldern som är bosatt i en Stockholmsförort där namnbyte på centrum är på gång. Favoritklockorna ligger utanför budget för tillfället, men trots det suktar jag ändå efter en A. Lange & Söhne 1815. NOMOS Orion står näst på tur.

Köpte nyligen min första egna klocka. Brathwait, automatisk, Miyota 9015. En bild från i går kväll.

IMG_0028.JPG

Önskar er alla en trevlig trettondag!
Minimalism..... gillas skarpt ! Välkommen hit :)

Hej!
Jag har alltid gillat klockor och samlat ihop ett litet gäng de senaste 10 åren. Men för 2-3 år sedan dog intresset nästan helt och jag har i princip inte öppnat boxarna för att byta vilket jag gjorde dagligen tidigare. MEN, så plötslig i dec så började jag missbruka forum igen, kolla klocknyheter och priser och har redan lyckats trilla dit på ett köp (hämtar imorgon). Har nästan aldrig sålt utan mest köpt men med facit i hand så är det nog läge att försöka komma ner i ett antal som jag faktisk hinner bära. Min klockfilosofi är ganska enkel. Tänker inte så mycket på urverk eller andrahandsvärde utan det handlar mest om ifall att klocka ler tillbaka mot mig, då finns det ofta potential för en första date. Om man sen tänker på den i sängen på kvällen, då är det ofta kört...

Nåväl, till klockorna.
I första lådan är det lite dressat, några funktionsklockor, en del budgetval och något lite mer påkostat. Inge länk och mycket läder.
Lada1.jpg

Och så en låda med lite alternativa grejor, en del digitalt och min första Aqualand som jag fick i början av 90-talet.
Lada2.jpg

Hoppas på mycket kul här!
Andréas
Fin samling! :)

Jaha, då kanske det var dags att göra ett officiellt inträde i forumet.
Lurkat runt ett tag och kollat mycket men inte haft så mycket att säga till om men vi får väl se om det blir ändring på det!
Första "riktiga" klockan om man ska säga så fick jag i studentpresent för snart 2 år sedan av en släkting vars man gick bort och han hade tydligen lite klockor liggandes. Så där kom första Seikon in. Har dock aldrig varit ett fan av vit urtavla så den har inte kommit till användning så mycket faktiskt, inte heller är jag särskilt förtjust i visarna.
xGpSJci.jpg

I somras fick jag upp intresset för någon lite roligare klocka och fastnade för en Aqua terra från Omega vilket låg lite utanför min prisklass.. I höstas snubblade jag dock över en Seiko Sarx017 och jag blev mycket nöjd..
Nnnc488.jpg
.. i en vecka eller så tills jag kom på att jag dels vill ha en klocka att byta med och jag fastnade mycket för Tissot prc 200 när jag satt där och kollade igenom massor av klockor i somras!
När jag sedan såg en äldre modell av den nämnda klockan på tradera från en pantbank kände jag att jag måste slå till då jag gillar visarna mer på denna än nya modellen!
adu9KT6.jpg
så det är väl där jag står idag!

Suktar fortfarande efter en Aqua terra med dom orangea inslagen men det kanske blir senare i livet eller inte alls. Den som lever får se! :)
Har dock enormt köpsug efter nytt men i och med lägenhet på ingång så får pengarna lagras på kontona istället och jag beställde mitt första natoband igår för att fräscha upp förrådet lite.
Klocklåda har det inte hunnit bli någon än då det kostar lika mycket som en klocka i min prisklass om jag ska ha två stycken winders :(

Det var nog allt från mig!

Lurkat runt ett tag och kollat mycket men inte haft så mycket att säga till om men vi får väl se om det blir ändring på det!
Första "riktiga" klockan om man ska säga så fick jag i studentpresent för snart 2 år sedan av en släkting vars man gick bort och han hade tydligen lite klockor liggandes. Så där kom första Seikon in. Har dock aldrig varit ett fan av vit urtavla så den har inte kommit till användning så mycket faktiskt, inte heller är jag särskilt förtjust i visarna.
xGpSJci.jpg

I somras fick jag upp intresset för någon lite roligare klocka och fastnade för en Aqua terra från Omega vilket låg lite utanför min prisklass.. I höstas snubblade jag dock över en Seiko Sarx017 och jag blev mycket nöjd..
Nnnc488.jpg
.. i en vecka eller så tills jag kom på att jag dels vill ha en klocka att byta med och jag fastnade mycket för Tissot prc 200 när jag satt där och kollade igenom massor av klockor i somras!
När jag sedan såg en äldre modell av den nämnda klockan på tradera från en pantbank kände jag att jag måste slå till då jag gillar visarna mer på denna än nya modellen!
adu9KT6.jpg

Suktar fortfarande efter en Aqua terra med dom orangea inslagen men det kanske blir senare i livet eller inte alls. Den som lever får se! :)
Har dock enormt köpsug efter nytt men i och med lägenhet på ingång så får pengarna lagras på kontona istället och jag beställde mitt första natoband igår för att fräscha upp förrådet lite.
Klocklåda har det inte hunnit bli någon än då det kostar lika mycket som en klocka i min prisklass om jag ska ha två stycken winders :(

Snyggt! Visst vill man alltid bara ha mer klockor?! ;) Kan rekommendera dig att ta en titt på eBay gällande klocklådor. Finns allt från billiga till lite dyrare, och även winders! Värt en titt iaf. Varmt välkommen till forumet! :)

Hej,

2016-01-06 11.14.01.jpg

788 måste du laga en klassiker

Hej alla klocknördar!
Richard "rillerod" här!
Ny i gänget. Jag är en av dem som inte har en sjö med pengar att ösa ur men älskar klockor. Har börjat fatta att man kan hitta härliga ur för ganska små pengar. Min top of the line är hittills en Omega Seamaster 300m professional Quartz. Den pröjsade jag 7000 spänn för och jag kommer aldrig lägga ut mer för en klocka. De har fungerat perfekt såklart även när treåringen i trots kastade den ca 4 meter i asfalten på ett grillparty ; (
Min utmaning är att hitta de roligaste uren som går för max 3000 kr. Det har blivit en sport för mig!
Kommer lägga upp bilder på mina ögonstenar inom kort!
Allt gott!
.rillerod

Hej!

Är ganska ny på området men har redan hunnit snöa in mig på seiko och är på jakt efter ett dressur. Blir troligtvis en sarb033 om jag inte gör något impulsköp av vintage..

Slänger in en bild på min tegelsten

GqdeXSG.jpg

310XT

Senast ändrad:
Hej alla klocknördar!
Richard "rillerod" här!
Ny i gänget. Jag är en av dem som inte har en sjö med pengar att ösa ur men älskar klockor. Har börjat fatta att man kan hitta härliga ur för ganska små pengar. Min top of the line är hittills en Omega Seamaster 300m professional Quartz. Den pröjsade jag 7000 spänn för och jag kommer aldrig lägga ut mer för en klocka. De har fungerat perfekt såklart även när treåringen i trots kastade den ca 4 meter i asfalten på ett grillparty ; (
Min utmaning är att hitta de roligaste uren som går för max 3000 kr. Det har blivit en sport för mig!
Kommer lägga upp bilder på mina ögonstenar inom kort!
Allt gott!
.rillerod
Ser framemot några fina bilder

Hej,

2016-01-06 11.14.01.jpg

Du kan ju inte ge upp 788:an så lätt. Bit ihop och lämna inden på service. Välkommen förresten.

xGpSJci.jpg

Nnnc488.jpg
adu9KT6.jpg

Jag har en låda till salu i Köp & Sälj-tråden. En bra förstalåda.

Hej,
Jag heter Martin och har ganska nyligen fått upp ögonen för klockor, gillar mest mekaniska verk med massa rörliga delar
Köpte mig en seiko black Monster, som jag är väldigt nöjd med. Har även lyckats hitta några äldre klockor hemma i lådorna, som Atlantic och Longiness. Och sen blev det en casio protrek när man känner sig lite äventyrlig:)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    92.7 KB · Visningar: 38
Tillbaka
Topp