• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena,
Jesper heter jag. Runt 30 bast och är bördig från de småländska skogarna. Har cirkulerat runt på forumet till och från i ungefär 2 års tid, men känner nu att det är dags att börja engagera sig lite mer, därav presentationen. Har ingen imponerande klocksamling att skryta med, glider runt med en medioker Tissot i dagsläget. Har dock planer på att under 2016 titta närmare på både en vintage Omega Seamaster samt en Rolex datejust.

Annars spenderas en stor del av den vakna tiden på jobbet, en hel del på resande fot. Övriga intressen är börsen, där jag är rätt aktiv, samt fotboll och diverse träningsformer. Vasaloppet står näst på schemat. Och som namnet antyder tar jag gärna ett parti schack vid tillfälle, både live och online. ;)

Tjena,
Jesper heter jag. Runt 30 bast och är bördig från de småländska skogarna. Har cirkulerat runt på forumet till och från i ungefär 2 års tid, men känner nu att det är dags att börja engagera sig lite mer, därav presentationen. Har ingen imponerande klocksamling att skryta med, glider runt med en medioker Tissot i dagsläget. Har dock planer på att under 2016 titta närmare på både en vintage Omega Seamaster samt en Rolex datejust.

Annars spenderas en stor del av den vakna tiden på jobbet, en hel del på resande fot. Övriga intressen är börsen, där jag är rätt aktiv, samt fotboll och diverse träningsformer. Vasaloppet står näst på schemat. Och som namnet antyder tar jag gärna ett parti schack vid tillfälle, både live och online. ;)
Välkommen Jesper! :]

Hej allihopa! Jag är ganska ny här på forumet och är just nu ute efter en ny begagnad klocka till samlingen. Tänkte att detta kan vara en bra plats för det då klock-eliten verkar hålla hus här ;)
I dagsläget består samlingen av en Daytona och en Doubey-Shaldenbrand.
Allt gott!
Daniel

Hej allihopa! Jag är ganska ny här på forumet och är just nu ute efter en ny begagnad klocka till samlingen. Tänkte att detta kan vara en bra plats för det då klock-eliten verkar hålla hus här ;)
I dagsläget består samlingen av en Daytona och en Doubey-Shaldenbrand.
Allt gott!
Daniel
Välkommen! Efter att ha hängt här ett tag kommer du inte nöja dig med endast en begagnad klocka. ;)

Hej! Dags att presentera sig efter att ha "lurkat" omkring här allt för länge. :)
23 år gammal och bor 2 mil norr om Stockholm. Känner att här kan jag lära mig mer om klockor och få inspiration inför alla kommande köp i framtiden!
Just nu sportar jag en Panerai 112 och några Seikos. Men en Rolex datejust står högst upp på inköpslistan just nu. :) Klockor är en passion för mig men andra intressen är träning, kläder, fotboll, resor, uteliv och ladies såklart. ;)
Tack för mig!

Tjenare,
Daniel heter jag och är relativt ny här på forumet. Letar just nu runt efter mitt nästa klockinköp och samlar därför information om vad som finns där ute :). Klockintresset är något som kommit under senare år men har tyvärr ingen vidare samling idagsläget (den enda som är värd att nämna är Omega Constellation "vintage").

Tack för mig!

Hejsan,
Andreas heter jag och registrerade mig på forumet i går.
Jag har alltid fascinerats av klockor av olika slag och tycker att en stilig klocka och ett par trendiga boots är "pricken över i" när man klär sig för dagens övningar.
Jag har inte särskilt många klockor än och är inte särskilt kunnig. Jag har ganska bred smak och brukar ha svårt att välja klocka vid köp men hoppas på detta forum att höja min kompetens och och vidga mitt intresse ytterligare.

Tänkte göra en liten presentation av de klockor jag har i dag samt vad som väntar runt hörnet.
Förutom de klockor jag redan har så väntas en Casio MDV106 landa i brevlådan i morgon. Klockans boett ska delvis vara polerad och kommer förmodligen borstas, även natoband i enfärgad grå samt svart/röd är beställda. Inom kort kommer det förmodligen även att läggas en order på en Seiko SKX eller SBDC.

Bild 1. Tissot PRC 200. En klocka som jag fick i studentpresent och därmed haft över tio år. Jag har inte använt den så mycket eftersom jag tycker att den är lite för liten för en kronograf. Nyligen plockade jag bort originallänken och satte dit ett svart natoband i försök om att kunna använda klockan, dock utan vidare resultat!

Bild 2. Certina DS Podium Big Size Chronograph. En trettioårspresent som fått nytt band och används flitigt.

Bild 3. Casio G-Shock GA-1000. En tuff klocka med kompass och som används flitigt vid lite tuffare aktiviteter och fiske.

Bild 4. Suunto Ambit 3 Peak. En fantastisk klocka som används i vardagen och vid alla typer av träningsformer.

Må gott!
/Andreas

20160114_115942.jpg
20160114_120244.jpg
20160114_120456.jpg
20160114_120530.jpg

Hej Paul heter jag. Också ny på detta forum. Har börjat samla klockor på gamla dar. 55 år med ungar som börjar flyga ut. Så plånboken är inte så tom längre. Började o köpa klockor på tradera. Uteslutande Omega. Började med 50-60 tal. Kostym klockor. Inte så dyra. Men sen fick jag upp ögonen för Speedmaster. Men köpte en reduced. Men man gör ju sina misstag. Nu har jag beställt min första nya klocka. På Erikson ur. i sumpan. Skulle bara kolla. Men det va en skicklig ung säljare.som gav ett kanonpris på en Omega planet ocean 42 mm. Så nu går man o trampar. Förstod efter kollade på detta forum. Att det va nytt som gällde o svensk AD.hade planerat o flyga ner till schiphol o handla Men frugan börjar gnälla. För hon ser hur det börjar spåra ut ☺ men har förstått. Att på detta forum så är man i gott sällskap

Hej Paul heter jag. Också ny på detta forum. Har börjat samla klockor på gamla dar. 55 år med ungar som börjar flyga ut. Så plånboken är inte så tom längre. Började o köpa klockor på tradera. Uteslutande Omega. Började med 50-60 tal. Kostym klockor. Inte så dyra. Men sen fick jag upp ögonen för Speedmaster. Men köpte en reduced. Men man gör ju sina misstag. Nu har jag beställt min första nya klocka. På Erikson ur. i sumpan. Skulle bara kolla. Men det va en skicklig ung säljare.som gav ett kanonpris på en Omega planet ocean 42 mm. Så nu går man o trampar. Förstod efter kollade på detta forum. Att det va nytt som gällde o svensk AD.hade planerat o flyga ner till schiphol o handla Men frugan börjar gnälla. För hon ser hur det börjar spåra ut ☺ men har förstått. Att på detta forum så är man i gott sällskap
Varmt välkommen in i en beroendefrämjande gemenskap!:D

Go kväll! Toni heter jag å är väl ganska nyförälskad å nerkärad i klockträsket. Ingen direkt imponerande samling men den växer stadigt. Mest pryds den av dykarur. En bild på senaste tillskottet;

Bilagor

• 220727858_9a1240ba-5634-4ddb-8083-7187a70f5310.jpg
    220727858_9a1240ba-5634-4ddb-8083-7187a70f5310.jpg
    43.6 KB · Visningar: 97
Go kväll! Toni heter jag å är väl ganska nyförälskad å nerkärad i klockträsket. Ingen direkt imponerande samling men den växer stadigt. Mest pryds den av dykarur. En bild på senaste tillskottet;
Välkommen. Märkligt nick du valde. Men senaste inköpet gillar vi (i alla fall en del av oss). Förutsätter att den inte är som nicket;)

Hej Klocksnack.se,

Christopher heter jag, 25 år ung ifrån den idag j*vligt kalla huvudstaden(Läs egentligen utanför ifrån Nacka). Följt klocksnack ett tag på instagram och blev överraskande beroende av detta forum när jag hittade det. Jag har väll ett ganska stort intresse till klockor men har under senare halvan av 2015 fått upp ögonen rejält dock som men många intressen så kanske inte plånboken tillåter den samling utav klockor jag gärna hade haft på min handled. Övriga intressen är IT (Jobbar med det som säljare så det är lite av en bonus), skor, samt ett ohälsosamt intresse i vuxna rusdrycker..

Älskar Vad gör du (och din klocka) just nu-tråden samt paketöppnings tråden.. Rockar idagsläget en Certina DS-1 Day Date tills provisionen börjar rulla på så man har råd med antingen En Hublot Classic Fusion, en Sjöö Sandström Classic Steel eller diverse Rolex ur..

IMG_1176.JPG

Frågor? Tveka inte att ställa dem!

Hej hej,
Oscar heter jag. Student (nationalekonomi & civilingenjör). Jag har smygkikat på detta forum bra jävla länge nu, så det är la läge att börja skriva! Har absolut inget spännande att berätta om min klocksamling, bara ett antal <3000 kr klockor där min pålitliga certina förmodligen är dyrgripen i kollektionen, jo då så att. Inväntar bra ursäkt (läs examen) för att införskaffa ett rejält ur, funderingarna går i banorna runt tt GMT-master(/sub/yachtmaster) eller varför inte en DD från mitt födelseår? Även svag för Cartier Santos.

Övrigt intressant att berätta; Nä, om nån är intresserad av att veta något icke klockrelaterat får jag ta upp det på begäran! Whiskey är gott.

Hejsan!
Såg en gammal tråd angående AMANT och tänkte härmed presentera oss kort:

AMANT Watches grundades 2015 med konceptet att designa klockor efter städer varav första kollektionen är Rom, London och Stockholm. Genom att skapa en historia i klockan som knyter samman något till staden blir varje klocka unik på sitt sätt. Samtidigt håller klockorna en hög kvalitet med bland annat Safirglas, 316L Kirurgiskt stål och 5 ATM. Det är 7 mm tunna Japanska kvarts klockor som levereras med bland annat certifikat i en handgjord pianolackerad träbox.
Besök gärna http://www.amantwatches.com och ge din feedback om AMANT. Vi blir oerhört tacksamma för all feedback, tips och hjälp vi kan få.

Mattias Ergül
Partner & CCO

Hej,

Jag heter Christopher, 33 år från Göteborg/Partille, alltid varit intresserad och fascinerad av klockor i blygsam utsträckning men det senaste året har intresset (läs: besattheten) ökat, dels tack vare KS.se.
Min modesta men välanvända trupp består idag av: Seiko SKX009, Hamilton khaki pilot auto, Issey Miyake SILAS002, Steinhart OVM(2) och några till som inte är värda att skryta om.
Mitt hjärta klappar extra hårt för Panerai och mer specifikt för PAM328/352 och Omega Speedmaster '57 Broad Arrow och någon av dessa kommer bli min första 'riktiga' klocka. Pappa till en 8 månaders son som gillar spendera pappas pengar och därmed begränsa nyförvärv av klockor, trots det blir det nog en av ovanstående inom kort, jag har ännu inte fått möjlighet att uppleva dem i verkligheten ännu.

/Christopher

Välkommen hit! Hur gick det sen hos @ERIKSON URHANDEL igår? Själv är jag nöjd med Sinnen men suget efter en speedy pro har väckts igen...

Hur många speedy's slog du till på till slut? :D

Det är farligt o gå till sin lokala ur handlare.man träffar ju likasinnade ☺ jag måste låta plånboken vila ett tag efter PO köpet. Men en Dark Side va målet. Men efter att kollat in Broad Arow. Så blev det förvirring i i gubbens huvud håller på o renoverar ett hus. Så frugan måste klappar medhårs ett tag till. Hon har inte återhämtat sig från PO:n ännu återkommer i ämnet framöver

Det är farligt o gå till sin lokala ur handlare.man träffar ju likasinnade ☺ jag måste låta plånboken vila ett tag efter PO köpet. Men en Dark Side va målet. Men efter att kollat in Broad Arow. Så blev det förvirring i i gubbens huvud håller på o renoverar ett hus. Så frugan måste klappar medhårs ett tag till. Hon har inte återhämtat sig från PO:n ännu återkommer i ämnet framöver
Samma här efter mitt senaste köp så ligger jag på minus haha. (hos frun) ;-)

Hej! Har gått och smygläst KS ett bra tag nu, så tyckte det var hög tid att skaffa ett konto.
Mekaniska klockor har alltid fascinerat mej, men det e egentligen först för ett par år sedan jag saker och ting började hända.

Fick tag på min grale watch för ett antal år sedan, en Navi. Trodde länge att jag skulle klara mej med bara en klocka... iaf så tänkte jag så före jag skaffade finklockan. Men e nog bara att inse fakta. Man behöver nog en lite stryktåligare klocka också... ;)

Jag har aldrig riktigt förstått mej på dykarklockor, men när jag satt o surfade på prisvärda beaters så hittade jag Vostok Amphibia. Gillar modellen starkt, gillar att det finns en historia bakom modellen och att det i sin prisklass kan bjuda på innovationer som tom. ligger före andra finare märken. Men men, eftersom man e nere i träsket så slutar inte historien här, som bäst använder jag en Squale 50 Atmos som beater :cool:

Hej!
Efter åtskilliga år av inaktivitet på Klocksnack och dessförinnan på gamla TTT känns det som att det är dags att aktivera mig. Jag har varit intresserad av klockor så länge jag kan minnas. Från början var det kvartsur, gärna med komplikationer såsom alarm och kronograf, som var i fokus för mitt intresse, men sedan 1995 är fokus riktat mot automatiska klockor och på senare tid även mot mekaniska klockor.

Jag har en LLD som daglig vapendragare och en Luminox som beater, men är ständigt på jakt efter något mer. Nu tittar jag på "OWG-klockor", typ en DJ, AT eller kanske en SARB. Jag har också ett par "skäms-ur" som verkligen är barn av sin tid från när jag upptäckte automatiska klockren i mitten av 90-talet. De har dock ett affektionsvärde, så jag har inte velat sälja dem. Men vi får väl se, det kanske blir så att det med aktivitet här på forumet följer att man blir mer aktiv i flippandet...

Hej! Har gått och smygläst KS ett bra tag nu, så tyckte det var hög tid att skaffa ett konto.
Mekaniska klockor har alltid fascinerat mej, men det e egentligen först för ett par år sedan jag saker och ting började hända.

Fick tag på min grale watch för ett antal år sedan, en Navi. Trodde länge att jag skulle klara mej med bara en klocka... iaf så tänkte jag så före jag skaffade finklockan. Men e nog bara att inse fakta. Man behöver nog en lite stryktåligare klocka också... ;)

Jag har aldrig riktigt förstått mej på dykarklockor, men när jag satt o surfade på prisvärda beaters så hittade jag Vostok Amphibia. Gillar modellen starkt, gillar att det finns en historia bakom modellen och att det i sin prisklass kan bjuda på innovationer som tom. ligger före andra finare märken. Men men, eftersom man e nere i träsket så slutar inte historien här, som bäst använder jag en Squale 50 Atmos som beater :cool:
Välkommen hit! Bjud oss gärna på några bilder:)

Hej,
Första posten men har hängt här ett bra tag och smygläst. 32 år och bor i Stockholm sedan nästan 10 år tillbaka. Har varit mkt intresserad av klockor en längre tid och har sedan länge en Breitling Colt och en Speedmaster Moonwatch. Har haft en Datejust 16200 som jag saknar och även en Sjöö Sandström Royal Steel Chrono som jag nyligen sålt. Jag är nu på jakt efter en ny sportig klocka som även skall fungera på jobb (kostym) samtidigt som den är diskret. Jag och väljer just mellan Sub, en ny Datejust 116200, beggad Yachtmaster eller IWC Ingy. Ser fram emot att diskutera med många likasinnade och få inspiration och idéer för framtida klockor :)

Hej,
Första posten men har hängt här ett bra tag och smygläst. 32 år och bor i Stockholm sedan nästan 10 år tillbaka. Har varit mkt intresserad av klockor en längre tid och har sedan länge en Breitling Colt och en Speedmaster Moonwatch. Har haft en Datejust 16200 som jag saknar och även en Sjöö Sandström Royal Steel Chrono som jag nyligen sålt. Jag är nu på jakt efter en ny sportig klocka som även skall fungera på jobb (kostym) samtidigt som den är diskret. Jag och väljer just mellan Sub, en ny Datejust 116200, beggad Yachtmaster eller IWC Ingy. Ser fram emot att diskutera med många likasinnade och få inspiration och idéer för framtida klockor :)
Välkommen ut ur lurkandet! Du verkar ha riktigt bra smak när det gäller klockor. Ser fram emot bilder:)

Tillbaka
Topp