Vickeviking
Basic
Har Colt på idag, återkommer med övriga. Önskar Er alla en god lördagskväll!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej!Hej!
Är ny här på forumet. Fick höra om klocksnack av min kompis som hade blivit medlem och nyfiken som man är så gick jag givetvis in och kollade. Det var ungefär sådär som mitt klockintresse startade och i dagsläget har jag en Seiko. Ser fram emot att köpa en och annan klocka här i forumet i framtiden!
Stort tack! Har kikat in på dig tidigare, är imponerad av din klocksamling!!Hej!
Välkommen till forumet, hoppas du ska trivas och att du sprider KS vidare till andra kompisar Du får gärna lägga upp bilden på din Seiko i Seiko-tråden och de dagliga klocktrådarna
Tack du, hoppas du själv bygger en stadig samling!Stort tack! Har kikat in på dig tidigare, är imponerad av din klocksamling!!
Välkommen! Om du gör ett antal matnyttiga inlägg och postar bilder på dina klockor i trådarna på KS så kommer du om ett tag få tillgång till Köp & Sälj och kan lägga upp korrekta sälj- och bytesannonser där. Lycka till!Hej!
Ganska ny hör själv!
Har en Certina Waterking och en Longines Flagship som jag gärna byter/säljer. Kan det vara något ?
Med vänlig hälsning,
Pelle
Välkommen! Bra klockaHar som många andra kollat runt ett tag innan jag tog steget och blev medlem. Har precis köpt min första "riktiga" klocka. Stod och velade mellan nytt eller vintage men valet föll till slut på en Tudor Black bay. Kommer väl så småningom falla ner i vintageträsket.
Tack! Ja, det håller jag med om!Välkommen! Bra klocka
Hej klocksnackare
Efter många år vaknade ett latent klockintresse under förra sommaren.
Jag råkade upptäcka att det fanns många (mer eller mindre) spännande gamla mekaniska ur på loppisarna i området och började jaga "fynd".
I allt mitt googlande för att försöka reda ut vad jag köpt hittade jag snabbt till Klocksnack och all fantastisk kompetens och information som finns här.
Höjdpunkten bland sommarens blandade mix av nitlotter och loppisfynd var nog en Tissot Seastar Navigator från tidigt 70-tal.
När loppisarna började slå igen under hösten hade jag redan fastnad i beroendet och började missbruka ebay.de dagligen. Åt vilket håll beroendet utvecklade sig var jag osäker på en period, tills jag en lördag morgon vaknade med en fullt utvecklad fetischism för den "röda stjärnan" Detta förde till ett ihärdigt klickande på "Bieten" och åkande till posten att hämta ut paket. När jag frisknade till från tillståndet efter en månad eller två senare låg följande på bordet i vardagsrummet.
Efter det har det tillkommit några flera, men i en mera hälsosam takt...
Har hunnit med att kolla och klämma på lite olika klockor under detta halvåret men det finns så mycket kvar att upptäcka. Inte minst att försöka fördjupa sig ännu mera i vad som finns på insidan. Att plocka isär, rengöra, smörja och sätta ihop ett enkelt urverk innan året är slut är min ambition.
Hur intresset kommer utvecklas vidare är svårt att veta, men kul kommer det garanterat bli
Med vänli
Morten
Jävla snyggHej!
Martin heter även jag och har varit klockfixerad ett antal år nu. Bifogat är mitt senaste inköp, en Seiko MM 300.
Tack! Jävla stor ocksåJävla snygg
Välkommen. Intresset kommer nog att öka ju mer du håller till här. Trådar på Lifestyle kan du bara kommentera när du gjort 50 andra inlägg på tex Diskutionsdelen.Kille på 22 år som är måttligt intresserad av klockor. Upptäckte KS för 1 månad sedan och har cirkulerat på hemsidan varje dag sedan dess. Studerar på Lunds Universitetet och har i dagsläget inte ekonomin för en bra klocka. I framtiden vill jag äga en automatiskt Seiko och en Rolex DJ 1601, har visserligen ekonomin för det i dagsläget men vill inte lägga pengarna på sådant då framtiden är oklar. Är relativt aktieintresserad trots att jag inte har stor kunskap inom ämnet, har lurkat i "få pengar att växa" tråden idag men märkte till min fasa att jag inte kunde kommentera, varför vet jag inte
Trevlig eftermiddag.
Trevlig Tissot!Hej klocksnackare
Efter många år vaknade ett latent klockintresse under förra sommaren.
Jag råkade upptäcka att det fanns många (mer eller mindre) spännande gamla mekaniska ur på loppisarna i området och började jaga "fynd".
I allt mitt googlande för att försöka reda ut vad jag köpt hittade jag snabbt till Klocksnack och all fantastisk kompetens och information som finns här.
Höjdpunkten bland sommarens blandade mix av nitlotter och loppisfynd var nog en Tissot Seastar Navigator från tidigt 70-tal.
När loppisarna började slå igen under hösten hade jag redan fastnad i beroendet och började missbruka ebay.de dagligen. Åt vilket håll beroendet utvecklade sig var jag osäker på en period, tills jag en lördag morgon vaknade med en fullt utvecklad fetischism för den "röda stjärnan" Detta förde till ett ihärdigt klickande på "Bieten" och åkande till posten att hämta ut paket. När jag frisknade till från tillståndet efter en månad eller två senare låg följande på bordet i vardagsrummet.
Efter det har det tillkommit några flera, men i en mera hälsosam takt...
Har hunnit med att kolla och klämma på lite olika klockor under detta halvåret men det finns så mycket kvar att upptäcka. Inte minst att försöka fördjupa sig ännu mera i vad som finns på insidan. Att plocka isär, rengöra, smörja och sätta ihop ett enkelt urverk innan året är slut är min ambition.
Hur intresset kommer utvecklas vidare är svårt att veta, men kul kommer det garanterat bli
Med vänlig hälsning
Morten
Mer bilder på GMTn och välkommen!Hej!
Ny i forum och jag är intresserad om Vintage uhr, här är min ny B&S strap för Pepsi.
Mvh
Välkommen! Har även själv en "budgetklocka" från Seiko, fungerar utmärkt!Hallå! Har läst på KS sedan ett år tillbaka och varit medlem sedan några månader. Tänkte att det var dags att börja bidra lite också! Min första klocka vann jag i en rit-tävling från Kinder Egg som 5-åring. Sedan fick jag en Certina DS Podium när jag var 15 och efter det köpte jag en inte så elegant Champion som gick sönder rätt fort. För några år sedan köpte jag en snygg och minimalistisk, men kvalitetsmässigt svag Axcent. Sedan i höstas har jag införskaffat mig en Seiko SCVE003 från Japan och en G-Shock GA100-1A1. Under jul fick jag en Seiko 6602 8050 från 60-talet och en Certina quartz i guld som behöver nytt batteri. Nästa klocka blir en Seiko SKX009J2/K2. Är studerande och försöker hålla klock-budgeten nere, men märker hur den hela tiden ökar...
Välkommen!Hej alla medlemmar!
Efter mycket tjat om hur hemska mina klockval genom tiderna varit så har jag nu tagit tjuren i hornen och (på skrämmande kort tid) fastnat för Datejust, 16200 med blå tavla närmare bestämt!
Det är ganska intressant ändå, hur snabbt man kan bli fast i klockvärlden. Ännu märkligare är det när man dessutom lyckats få frugans fulla förtroende i denna investering!
Avslutningsvis, härligt forum med trevlig läsning!