• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej!
Ingengjörsstudent (färdig högskoleingenjör inom ellraft till sommaren?)
Har scoutat forumet ett tag och när man börjar gå in på forumet det första man gör på mobilen ja då kan man väl även registrera sig.
Ganska nytt klockintresse äger idag en Tissot Visodate, En Roamer och köpte precis en Zodiac, men det kommer mera.
Förutom klockor gillar jag kläder,handboll,fotbol form av Bajen och Roma och hundar.
 
Tidigare avståndsbeundrare med en begagnad PO 8500. På tisdag kommer min nya hulk så jag tyckte det va mer än dags att göra mig till känna.

26 år fyllda och har haft ett smygande klockintresse sen min pappa gav mig min första automatiska klocka när jag va 15 (certina). Intresset har fullkomligt exploderat sen jag köpte Omegan förra året.
 
Hej alla!

25 årig kille som alltid varit intresserad av klockor och är fascinerad av mekanismen bakom klockan. Har upp till nu enbart haft parfymklockor så som CK och DKNY (I know...) men tänkte bli mer sofistikerad i min stil. Har följt det här forumet i skuggan och kände nu att det är dags att signa upp och ta del av all information mer delaktigt.

Drömklocka: Zenith Tourbillon (Långt i framtiden) http://www.zenith-watches.com/en_en/el-primero-tourbillon-75.html
Drömklocka: Zenith Synopsis (Inom en snar framtid) http://www.zenith-watches.com/en_en/el-primero-synopsis-188.html
 
Hallå!
Efter allt för mycket fritid lagd här de sista så tänkte jag att de va dags att presentera mig. Kille på 23 barre, bosatt i södra Sverige. Vart intresserad av klockor så länge jag kan minnas, men har alltid sett det som en snygg accessoar (många parfym klockar har passerat). Men sen när jag hittade hit för cirka ett halv år sedan så har intresset ökat för "riktiga" klockor. Sen dess har jag lyckats komma över en skx007 en snkk45:) Näst på önskelistan är en Oris aquis och en Certina ds-1 day-date.

Trevlig helg!
 
Senast ändrad:
Billackerare samt plåtriktare från Blekinge! Har varit medlem ca 1 år här.
33år men klockintresset startade för bara ca 2 år sedan! Har i nuläget en Speedmaster Professional som finklocka,
och sedan har jag en SKX007 när jag arbetar. resten av uren samlar damm i lådan.
 
41 år, bosatt i Stockholm och ny på forumet. Har dock varit inne här och läst med jämna mellanrum genom åren. Är idag klocklös men har bestämt mig för att det är dags att köpa en "riktig" kloka. Tog av mig min Aqualand II för drygt tio år sedan(förpassad till skrotlådan), och lovade mig själv att inte sätta på mig en ny klocka med mindre än att det verkligen var en modell jag ville ha. Så hög tid med andra ord. Har alltid haft ett gott öga till Speedmastern, men även 60-tals kronografer i största allmänhet.

Jag är i nuläget insnöad på Omega 2254.50 alternativt en Sinn 104 - då jag tänker att dessa funkar lite både till vardags och fest, samt är väldigt fina ;) Det som ställer till det i klockdjungeln för mig är mina osannolikt veka handleder, men tänker att båda dessa borde funka. Funderar på att skaffa en SKX007 under tiden..
 
Hej jag vill bara presentera mig som en klockguru inom seiko helst grand seiko men dom gör helt underbara urverk inhouse och även industriellt
Mitt kall namn här på tråden är seiko nutti nutti heter Mattias i vanliga fall. 30 år och kan det jag behöver veta om klockor
 
Tjena, ny här :)
På min köpa lista finns (när stålar finns)
Alpina seastrong
Alpina startimer pilot
Rolex day date (two tone)
Omega Polaris "uggla"
Hublot Genève chronograph stål.
Enda accessoarern man inte kan vara utan är klocka!
 
En fråga, hur kommer det sig att man inte kan lägga upp en bytes annons?
Är sugen på att byta min locman panorama mot ngn av seastrong/startimer pilot eller möjligen Hamilton pilot.
 
Hej o hå!

Nyligen smittad av den berömda klocksjukan och har således hittat hit till detta förnäma forum.
Sjukan började med en glimt på en kollegas nyinskaffade Oris och har därefter tagit sig uttryck i sena kvällar, långa toalettbesök och konstant uttömt batteri i telefonen.

Jag har såklart fastnat för en klocka och den som jag nu har bestämt mig för att köpa (utseende, funktion, budget) är Certinas automatdykare, i svart. Återkommer med paketöppning.
Jag ser den som ett fint insteg i denna värld av underbara ting
Tack till Klocksnack för goda råd på vägen!
 
Hallåj,

Nyblivnen klocknörd, har mycket att lära.
27 år gammal, jobbar med exportförsäljning.
Hamnar här för jämnan när jag googlar på någonting om klockor så tänkte att jag likväl kan registrera mig nu när intresset börjar bli allvar :)
Sitter idag på en Certina Ds Action, samt Rado hyperchrome XXL. Nästa steg blir Omega SMP & En Oris Aquis.. och förhoppningsvis en Hublot i framtiden.

Ser fram emot att få ställa lite dumma frågor här!
 
Hej alla!

En grabb på 30 som har fått upp intresset för klockor.
har väldigt lite kunskaper om vilka typer av klockor de finns, men lär mig efterhand. väldigt intressant!
har idag ett quartz ur av modell Certina. fortsätter mitt intresse för detta som det gjort nu den senaste tiden blir det nog till
att införskaffa ett automat ur.
 
Hej!

Då var det dags att skriva lite sig och inte bara lurka omkring på forumet.
Intresset för klockor har funnits länge men äger bara en Seiko SKX007, som jag visserligen är väldigt nöjd med.

Lite svensson tråkig men skulle inte tacka nej till en Explorer II eller Submariner.

Boende i Stockholm.
 
Hej,

Upptäckte detta forum för ett tag sedan och blev genast stormförtjust. Jag är en kille på snart 30 som varje dag innan jag går upp ur sängen bestämmer mig för vilken klocka som ska sitta på armen. Utefter val av klocka bestämmer jag mig sedan för vilka kläder som passar bäst ;)

Jag har ganska nyligen avslutat mina studier och har därav inte haft det ekonomiska svängrummet att införskaffa speciellt många klockor. Jag har dock några stycken i min samling som jag är väldigt nöjd med. Tanken är att jag nu ska börja utveckla mitt intresse och låta min smak avgöra valet av klocka istället för min plånbok. Har som ambition att redogöra för alla inköp här på forumet så att ni kan följa med mig på min resa. Väl mött!
 
Hej!

Med mitt nyfunna intresse för klockor har jag märkt att jag väldigt ofta hamnar i dessa forum när jag googlar så jag tänkte det är lika bra att bli medlem :)
Jag är 28 år och som dem flesta andra här började jag med att skaffa kläddesigner klockor (ja vet inte hur jag tänkte) men har nu blivit mer intresserad och är sugen på att skaffa lite "riktiga" klockor.
Jag har blivit helt såld på omega och deras seamaster så dröm klockan just nu är en omega seamaster 2531.80. Skulle också vilja ha en vintage omega från 60-talet där spelar inte modellen lika stor roll :)
Ser fram emot en riktigt trevlig tid här på forumet!
 
Hej!

Med mitt nyfunna intresse för klockor har jag märkt att jag väldigt ofta hamnar i dessa forum när jag googlar så jag tänkte det är lika bra att bli medlem :)
Jag är 28 år och som dem flesta andra här började jag med att skaffa kläddesigner klockor (ja vet inte hur jag tänkte) men har nu blivit mer intresserad och är sugen på att skaffa lite "riktiga" klockor.
Jag har blivit helt såld på omega och deras seamaster så dröm klockan just nu är en omega seamaster 2531.80. Skulle också vilja ha en vintage omega från 60-talet där spelar inte modellen lika stor roll :)
Ser fram emot en riktigt trevlig tid här på forumet!

Omega vintage modellerna är är fina, finns många att hitta på tratten, good huntnig och välkommen!
 
Vilket första intryck jag fått av forumet! Läst en hel del och tycker rent generellt att det är mycket trevlig och ödmjuk ton för det mesta. Väldigt genuint & trevlig stämning. Samt alla med dyra klocksamlingar som har fötterna på jorden och kan diskutera och rekommendera Certina/Tissot och liknande märken för nybörjare, utan att på något som helst vis nedvärdera andra. Sånt som tex alltid förekommer i flashbacks klocktrådar. Man accepterar varandras budgetar och olika nivåer av intressen, samt utgår ifrån andras perspektiv i saker och ting. Här kommer jag trivas!
 
Jag är ny här! Kul att hitta hit! Roligt med så mycket kunskap samlat på ett och samma ställe. Ser fram emot massa fin läsning! :)
Jag postar en bild!
085A5797.jpg
 
Hej allihopa!

Mycket kort presentation av mig och de fåtalet klockor jag hunnit skaffa mig.
Både jag och klockorna bor ihop på västkusten där vi tillsammans lever ett behagfullt liv. Sambon får vara med ibland. Jobbar som projektledare och är glad i resor, gärna till Sydamerika, dock så blir det oftare korta resor i Europa då man tydligen inte blir uppskattad när man försvinner 2 månader hur som helst....humm... Klagar dock inte på att spendera sommaren någonstans i Italien heller.

Då mitt klockintresse främst vuxit fram under förra året så har jag ännu inte samlat på mig så mycket att hänga i granen.. (Min PO är för tung visade det sig).
Har dock smugit omkring på detta forumet en hel del och samlat inspiration samt en hel del matnyttig fakta.


som min profilbild antyder så har jag en Planet Ocean 45,5mm från sent 2014.
Supernöjd med denna klockan, följer med mig dagligen oavsett om det är kontoret eller en havskajak. Sitter dessutom "klockrent" på min arm.
IMG_8207.JPG


Sedan tidigare har jag enklare quartz klockor. (på dessa har jag inte tagit egna bilder)

Tissot classic:
tiss.jpg


Skagen
skw6040.jpg

Samt lite annat smått.

Är redan sugen på att utöka med något nytt, funderar skarpt på en datejust eller liknande. Vad det blir får vi se!

Ha det förträffligt :woot:
 
Hej allesammans!

Sitter idag inte på några jättefina ur, har några som jag skiftar mellan beroende på tillfälle;
En bruksklocka med länk som var en present, så snarare ett högre personligt värde för mig själv än vad den faktiskt kostar.
En rubberband klocka som är SwissMade som är av storleken större, fungerar bättre till en mer rå outfit då hela boetten är i plexiglas (ser schysstare ut än vad det låter) och är fyrkantig med många detaljer i svart kulör för att matcha bandet.
Sedan har jag en helt transparent skeleton från ett tyskt fabrikat som är mer för kostym.

Siktar på att utvidga min klockgarderob framöver och har redan lärt mig grymt mycket på forumet så ser fram emot att få lära mig mer!

Väl mött!

MW
 
Tillbaka
Topp