• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart köper du dina klockor? Hur vet jag att subben som du ha ute på Tradera är äkta?
Kan man komma hämta den själv?
Kan vi visa klockan först till en rolex AD?
 
En mycket kort press av en näst intill övermogen klocknörd
Hej!!

Klockintresset började nog ganska tidigt men det var inget som egentligen tog fart för än slutet av förra århundradet.
Första klockan av lite klass är en Breitling Crono Colt, automatic kronograf
Nummer två, Omega Seamaster kronograf med metallfärgad vridring
Nummer tre, Sjöö Sandström Crono Link nr 639
Nummer fyra, Omega Speedmaster, professonal
Nummer fem, Breitling Black Bird
Nummer sex, Omega Seamaster med en vit urtavla
Och till sist en Heuer Monaco CS2111, svart urtavla kronograf

Samtliga klockor för utom Black Birden har stållänk så jag håller på att leta efter en stållänk till denna.

Mvh Adjuster
 
En mycket kort press av en näst intill övermogen klocknörd
Hej!!

Klockintresset började nog ganska tidigt men det var inget som egentligen tog fart för än slutet av förra århundradet.
Första klockan av lite klass är en Breitling Crono Colt, automatic kronograf
Nummer två, Omega Seamaster kronograf med metallfärgad vridring
Nummer tre, Sjöö Sandström Crono Link nr 639
Nummer fyra, Omega Speedmaster, professonal
Nummer fem, Breitling Black Bird
Nummer sex, Omega Seamaster med en vit urtavla
Och till sist en Heuer Monaco CS2111, svart urtavla kronograf

Samtliga klockor för utom Black Birden har stållänk så jag håller på att leta efter en stållänk till denna.

Mvh Adjuster
Nästa klocka en grand seiko highbeat mycket bra om inte dom bästa. Mina favoriter är grand seiko spring drive och just nu är det en sbga001
 
Tjena,
Jesper heter jag. Runt 30 bast och är bördig från de småländska skogarna. Har cirkulerat runt på forumet till och från i ungefär 2 års tid, men känner nu att det är dags att börja engagera sig lite mer, därav presentationen. Har ingen imponerande klocksamling att skryta med, glider runt med en medioker Tissot i dagsläget. Har dock planer på att under 2016 titta närmare på både en vintage Omega Seamaster samt en Rolex datejust.

Annars spenderas en stor del av den vakna tiden på jobbet, en hel del på resande fot. Övriga intressen är börsen, där jag är rätt aktiv, samt fotboll och diverse träningsformer. Vasaloppet står näst på schemat. Och som namnet antyder tar jag gärna ett parti schack vid tillfälle, både live och online. ;)
Trevligt! Har provat Vasaloppsspåret, men numera sätter ryggen stopp. Jag spelar också schack. Var på nätet spelar du?
Mvh
 
Dags för mig efter mycket lurkande.
Snart 26 år, bor i Örebro län och har faktiskt ingen klocka alls just nu, min suunto gav upp efter alldeles för mycket stryk.
Har väll egentligen varit klockintresserad väldigt länge men aldrig tagit mig råd att köpa något finare än riktiga beaters.

I övrigt är det gymmet, jakten och börsen som intresserar.
 
Dags för mig efter mycket lurkande.
Snart 26 år, bor i Örebro län och har faktiskt ingen klocka alls just nu, min suunto gav upp efter alldeles för mycket stryk.
Har väll egentligen varit klockintresserad väldigt länge men aldrig tagit mig råd att köpa något finare än riktiga beaters.

I övrigt är det gymmet, jakten och börsen som intresserar.
Välkommen :)
 
Hej!
Ingengjörsstudent (färdig högskoleingenjör inom ellraft till sommaren?)
Har scoutat forumet ett tag och när man börjar gå in på forumet det första man gör på mobilen ja då kan man väl även registrera sig.
Ganska nytt klockintresse äger idag en Tissot Visodate, En Roamer och köpte precis en Zodiac, men det kommer mera.
Förutom klockor gillar jag kläder,handboll,fotbol form av Bajen och Roma och hundar.

Trevligt med fler bajare på forumet. Välkommen!
 
Jag är ny här! Kul att hitta hit! Roligt med så mycket kunskap samlat på ett och samma ställe. Ser fram emot massa fin läsning! :)
Jag postar en bild!
085A5797.jpg
Hej och välkommen hit!
Mycket fin bild med en underbar klocka! Vad är det för strap?
 
Hej allihopa!

Mycket kort presentation av mig och de fåtalet klockor jag hunnit skaffa mig.
Både jag och klockorna bor ihop på västkusten där vi tillsammans lever ett behagfullt liv. Sambon får vara med ibland. Jobbar som projektledare och är glad i resor, gärna till Sydamerika, dock så blir det oftare korta resor i Europa då man tydligen inte blir uppskattad när man försvinner 2 månader hur som helst....humm... Klagar dock inte på att spendera sommaren någonstans i Italien heller.

Då mitt klockintresse främst vuxit fram under förra året så har jag ännu inte samlat på mig så mycket att hänga i granen.. (Min PO är för tung visade det sig).
Har dock smugit omkring på detta forumet en hel del och samlat inspiration samt en hel del matnyttig fakta.


som min profilbild antyder så har jag en Planet Ocean 45,5mm från sent 2014.
Supernöjd med denna klockan, följer med mig dagligen oavsett om det är kontoret eller en havskajak. Sitter dessutom "klockrent" på min arm.
IMG_8207.JPG


Sedan tidigare har jag enklare quartz klockor. (på dessa har jag inte tagit egna bilder)

Tissot classic:
tiss.jpg


Skagen
skw6040.jpg

Samt lite annat smått.

Är redan sugen på att utöka med något nytt, funderar skarpt på en datejust eller liknande. Vad det blir får vi se!

Ha det förträffligt :woot:
Välkommen
 
Tjena!
En snabb presentation skulle säga en 39-årig skaraborgare som jobbar inom sälj och marknadsföring. Intresse för design, klockor, italienska viner och blodiga biffar.

Mitt mitt klockintresse grundades tidigt och många coola ur passerade redan under mellanstadieåren, då var det casio som gällde.

Många nomame och riktiga low-end klockor, till och med replicor har också suttit kring handleden, just för en snygg design

Det första riktigt exklusiva uret var en Breitling Chronomat Evolution med UTC.
Tyvärr är det inte längre i min ägo men är svårt saknat.

Numer har jag fallit hårt för i Sverige, i mitt tycke, underskattade Seiko med sin fina kvalitet kontra pris och enorma utbud av överkomliga drömklockor.

Trots detta är även en Tissot på ingång, har tillslut börjat snegla på Rolex, suktar efter Omega och Tag Heuer och är ruskigt sugen på en Breitling igen.

Att jag hittat hit gör inte klocksjukdomen lindrigare...

Ha en bra dag alla klockomaner!
 
Tillbaka
Topp