Hej Alla!
Ny medlem här, även om jag haft klockintresse sedan tonåren, intresset har legat en aning slumrande i många år med nu har det väckts till liv igen sedan jag via mitt jobb kom i kontakt med en annan klockdåre, som dock är i helt annan division än min.
Smaken har svängt från kronografer med massor av funktioner till slätstrukna dress-klockor med massor av inneboende kvaliteter i stället.
Har ingen stor samling (än) men vi tar med de som går att visa här i kronologisk(!) ordning, ett visst fokus på SEIKO har det blivit, klockfotografering är uppenbarligen en svår konst som jag inte behärskar än, hoppas bildlänkarna funkar, håll tillgodo:
Vi startar med den äldsta som är en SEIKO Sportsmatic Calendar 820 automatic från 1964, köpt på Kaplans för runt en tusenlapp år 1995, intressant att den osportigaste klockan jag har heter "Sportsmatic"
En King SEIKO 4402-8000 av 1967 års modell, köpt på eBay i år:
Här har vi en SEIKO 6138-3002 från 1974, köpt ny av mej år 1976 för en tusenlapp jag fick när jag tagit studenten:
Och så en Schweizare bland alla japaner, årsmodell 2000, köptes till min 50-årdag 2007, presentation överflödig:
Här kommer en SEIKO 5 av 2006 år modell, "Poor mans Grand SEIKO"
(Eländig bild...)
Har ett par klockor på ingående, en Omega Seamaster från 1957 och en King SEIKO Certified Chronometer från 1972, lägger upp litet bilder när dom kommit.