• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SimonJE

Omega
Nu var det min tur att presentera mig. Jag har varit medlem i ett par månader nu, heter Simon (svårt att lista ut).
Jag är från Göteborg och fick tillbaka klockintresset ganska nyligen. Efter ett par månader på forumet har jag hunnit
lära mig så otroligt mycket. Ser fram emot en intressant och lärorik framtid här i Klocknördarnas Mecka.
- S
 

Jooiie

Omega
Hejsan, här är jag!

Johan heter jag. Har varit medlem här ett par månader utan att riktigt skriva något. Har bott i USA ett tag så WUS har varit ett bättre forum för att köpa och sälja.
Har varit intresserad av klockor länge och det var faktiskt @AdmAndrssn som drog igång intresset, vet inte om jag skall tacka honom eller inte. :rolleyes:
Köpte fin första 'riktiga' klocka för ungefär ett år sedan, en Oris Big Crown limiterad utgåva som idag flippades till min far, även han har jag fått med i klockträsket.
Har en förkärlek till blåa urtavlor, det började med en Squale 1521 som snabbt byttes ut mot en SMPC och nu har jakten efter en DJ börjat, antagligen i blått den också.

Riktigt trevlig forum, har haft många goda skratt när jag har läst igenom trådar. Dessutom har det varit lärorikt. :)

Det var jag det!
/J
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej alla klocksnackare!
Jag är en liten student som tittar på folks handleder och oftast skakar på huvudet över bristen på klocka eller synen av en smartwatch, och som tycker att fler borde stödja klockindustrin genom att handla något "ordentligt". Själv mår jag dåligt och känner mig naken om jag inte har en klocka på armen...

Min lilla samling ser ut som följer:

Chronoswiss Timemaster A 40mm - Min dagliga dressklocka som var min 18-års present
1455324106504189112254.jpg


Omega Seamaster Polaris Multifunction
36 ggr 32 mm - Klockan jag köpte förra hösten för att ha något med lite funktioner och som udda fågel på armen när jag känner en fläkt av 80-tal
1455324334706-144211.jpg


Omega Seamaster Automatic 32 mm - Klockan som jag plockade fram ur en byrålåda under julen med denna rem, och som min farsa stoppade i lådan när digitalt och kvarts blev det man skulle ha...
14553246193281748473045.jpg


Hoppas ni gillar vad ni ser och att vi får snacka lite klockor snart!
Vad trevligt med en Chronoswiss här på forumet, välkommen :)
 

llindberg

Breitling
Efter många år av att bara följt Klocksnack från sidlinjen har jag äntligen kommit mig för att registrera ett konto. Svårt att säga vad som har tagit sån tid, men men.

Klockintresset startade när jag fick ärva några av min morfars klockor, bl.a. en äldre Omega Seamaster. Efter att ha köpt en Tag Heuer Carrera för ca sex år sen har jag gått och längtat efter en Rolex av något slag (det varierar från dag till dag, men just nu är jag på jakt efter en 114270).

Känns härligt att äntligen ha tagit steget in i er lilla krets :)
 

Exekys

Cartier
Hej alla,
Ny i byn sedan ett par dagar. Har idag en ganska spretig hoper klockor, med allt från en Orven Superkompressor från mitten av 60-talet till en moddad Seiko FFF och två (dum i skallen, jag vet) Rado Diastar...
Har en förkärlek för dressare som enkelt smyger in under manschetten, men kommer ändå hem med tjockisar i brons. Förstår inte riktigt hur det går till?
För övrigt även skotokig, med förkärlek för Allen Edmonds, Carmina och Crockett & Jones.
Väl mött!
 

Alfridsson

Breitling
Tjenare!
Är hyfsat ny till klocksnack. Blev introducerad till klockvärlden och så småningom till klocksnack av en polare.
Gick med när jag insåg att jag hade en dragning till klockor och dess elegans.
Äger just nu en Glycine Combat SUB och en Citizen, medan jag väntar på rätt tillfälle att lägga händerna på min första Rolex.
Ska bli kul att träffa alla olika klockentusiaster på forumet och förhoppningsvis bli lite klokare av deras erfarenheter med klockor.

Tack för mig!
Mvh Alfridsson.
 

Gurgel

Cartier
Hej alla,
Ny i byn sedan ett par dagar. Har idag en ganska spretig hoper klockor, med allt från en Orven Superkompressor från mitten av 60-talet till en moddad Seiko FFF och två (dum i skallen, jag vet) Rado Diastar...
Har en förkärlek för dressare som enkelt smyger in under manschetten, men kommer ändå hem med tjockisar i brons. Förstår inte riktigt hur det går till?
För övrigt även skotokig, med förkärlek för Allen Edmonds, Carmina och Crockett & Jones.
Väl mött!
Välkommen! Det är sunt att låta livet hända och plötsligt stå med "fel" klockor i lådan, om inte annat är det roligt! :)
 

grahn

Breitling
Tjena! Gick med på forumet för nån minut sen efter att ha följt diverse diskussioner på forumet ett tag. Johan var namnet och är en man i sina bästa dagar som bor i Stockholm. Varit klockintresserad sen ganska ung ålder och intresset har bara ökat. Min samlings godingar:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack för mig!
 

Jimpa

Panerai
Tjena! Gick med på forumet för nån minut sen efter att ha följt diverse diskussioner på forumet ett tag. Johan var namnet och är en man i sina bästa dagar som bor i Stockholm. Varit klockintresserad sen ganska ung ålder och intresset har bara ökat. Min samlings godingar:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack för mig!
Awesome bunt klockor verkligen!! Vad siktas i horisonten tro? På jakt efter något speciellt just nu eller nöjd som fan med komplett samling ? Välkommen!
 

grahn

Breitling
Awesome bunt klockor verkligen!! Vad siktas i horisonten tro? På jakt efter något speciellt just nu eller nöjd som fan med komplett samling ? Välkommen!
Tackar! Har kollat lite på några AP, bland annat den klassiska Royal Oak som tydligen släppts i gulguld nyligen. Annars har jag alltid velat ha en klassisk Day-Date President. Är inte direkt på jakt men skulle vilja bredda samlingen lite kanske.
 

Jimpa

Panerai
Tackar! Har kollat lite på några AP, bland annat den klassiska Royal Oak som tydligen släppts i gulguld nyligen. Annars har jag alltid velat ha en klassisk Day-Date President. Är inte direkt på jakt men skulle vilja bredda samlingen lite kanske.
Here here! daydate, royal oak, Grymma klockor dom med. Fortsättning följer helt enkelt! Kul att se din samling som sagt. Så ses vi ute i forumstrådarna :cigar:
 

Lohmander

Breitling
Kanske dags att presentera sig nu, har ju ändå varit medlem sedan 2014 utan att egentligen engagerat mig i trådarna här på forumet. De senaste året har mitt klockintresse på riktigt väckts till liv. Jag läser det mesta jag kommer över om klockor och dess historia och drömmer mig bort till klockmodeller jag för tillfället inte har medlen till att införskaffa. Införskaffade mig nyligen en Longines Conquest från en fellow KS:are som jag är väldigt nöjd med och mitt nästa köp lutar åt en rolex sub eller gmt. Min heliga Graal är en AP Royal Oak
Tack för mig /Lohmander
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kanske dags att presentera sig nu, har ju ändå varit medlem sedan 2014 utan att egentligen engagerat mig i trådarna här på forumet. De senaste året har mitt klockintresse på riktigt väckts till liv. Jag läser det mesta jag kommer över om klockor och dess historia och drömmer mig bort till klockmodeller jag för tillfället inte har medlen till att införskaffa. Införskaffade mig nyligen en Longines Conquest från en fellow KS:are som jag är väldigt nöjd med och mitt nästa köp lutar åt en rolex sub eller gmt. Min heliga Graal är en AP Royal Oak
Tack för mig /Lohmander
Välkommen. Du har helt klart bra smak!
image.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tjena! Gick med på forumet för nån minut sen efter att ha följt diverse diskussioner på forumet ett tag. Johan var namnet och är en man i sina bästa dagar som bor i Stockholm. Varit klockintresserad sen ganska ung ålder och intresset har bara ökat. Min samlings godingar:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack för mig!
Imponerande! Välkommen
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Tjenna , Vart medlem i detta underbara forumet för ca två månader sedan, klockintresset har jag fått nyligen .. Lurar på min första "riktiga" klocka snart ;) Om mej säger jag bara : Profilbilden beskriver mej förjävla bra. Hade gött!
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Godafton!
Jag ska inte vara sämre utan bör väl också presentera mig. Kul sida det här! :)
-En "extrem-nybörjare" i er värld som jag nyss upptäckt.. För bara några år sedan skakade jag mest på huvudet och kunde inte alls förstå kärleken till sina klockor sambon hade.. Hade någon då sagt att Jag själv några år senare skulle pynta ut för en KLOCKA(!) hade jag skrattat åt dem. Eller bara för 1 år sedan..

Nu har dock dagen kommit då jag gjort det.. Sitter i nuläget och väntar på hemkomsten av min första riktiga klocka, en Rolex jag sneglat på ett tag nu... :happyhappy: En perfekt första klocka i mina ögon. Nu är jag bara rädd att det här ska eskalera och jag ska bli lika klockgalen som sambon och resten av medlemmarna här :D
 

Jimpa

Panerai
Godafton!
Jag ska inte vara sämre utan bör väl också presentera mig. Kul sida det här! :)
-En "extrem-nybörjare" i er värld som jag nyss upptäckt.. För bara några år sedan skakade jag mest på huvudet och kunde inte alls förstå kärleken till sina klockor sambon hade.. Hade någon då sagt att Jag själv några år senare skulle pynta ut för en KLOCKA(!) hade jag skrattat åt dem. Eller bara för 1 år sedan..

Nu har dock dagen kommit då jag gjort det.. Sitter i nuläget och väntar på hemkomsten av min första riktiga klocka, en Rolex jag sneglat på ett tag nu... :happyhappy: En perfekt första klocka i mina ögon. Nu är jag bara rädd att det här ska eskalera och jag ska bli lika klockgalen som sambon och resten av medlemmarna här :D
Vad blev det för Rolex :) ??? Välkommen till värmen iaf! Du är på helt rätt ställe :D
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Vad blev det för Rolex :) ??? Välkommen till värmen iaf! Du är på helt rätt ställe :D

Tack:) En Datejust 16234. Något större än så ser bara larvigt ut på min ynkliga lilla arm (tyvärr!). Men finns mycket fint där ute...
Tar gärna emot tips på andra fina ur runt den sizen :D ...Fasen, redan sugen på andra innan jag ens fått hem min första!? Var ska detta sluta:nailbiting:
 

Jimpa

Panerai
Fan
Tack:) En Datejust 16234. Något större än så ser bara larvigt ut på min ynkliga lilla arm (tyvärr!). Men finns mycket fint där ute...
Tar gärna emot tips på andra fina ur runt den sizen :D ...Fasen, redan sugen på andra innan jag ens fått hem min första!? Var ska detta sluta:nailbiting:
Haha! Välkommen som sagt. Det kommer bara rulla vidare nu ;)
 

romanov

Cartier
Tjena! Gick med på forumet för nån minut sen efter att ha följt diverse diskussioner på forumet ett tag. Johan var namnet och är en man i sina bästa dagar som bor i Stockholm. Varit klockintresserad sen ganska ung ålder och intresset har bara ökat. Min samlings godingar:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack för mig!
Grymma klockor! :)
Välkommen!
 

Stormgaard

Breitling
Go'middag.
Är nog en av de nyare här på forumet, så jag tänkte ta tillfället i akt och presentera mig själv. Namnet är Alexander och jag är bosatt i vår fina huvudstad.
Äger ingen klocka idag, men är således ute och letar för fullt efter den första pusselbiten i samlingen. Balansvågen lutar just nu mot en Omega SMP.

Tack för mig!
 
Tjena på er!
Börjar nog bli dags att introducera mig.

Är en klocknörd och har väl varit så länge jag minns, men de var inte förrän 2009 som jag spåra in på mekaniska klockor och då även service och renovering av dessa som intresset blommade upp ordentligt :) Tyvärr så började intresset med kopior av diverse kvalite men det tåget har jag lagt ner och kör nu bara riktigt.
Sedan dess har samlingen ökat markant, och då bara mekaniska klockor, har inte någon direkt kärlek över för batteriklockor, känns så själlösa och tråkiga.
De märke jag håller högst är Seiko, grym kvalite för vettiga pengar, plus att jag är lite emot mentaliteten från schweizarna, de tar så mycket mer betalt för att de är Swiss och inget annat i världen är bättre. Men jag uppskattar ändå många fina ur från schweiz, men helst inget märke från någon av de två stora koperationerna, Swatch Group och Richemont, gillar de oberonde märkena :)

De flesta klockor jag har i min samling är Seiko som jag har köpt som ras och renoverat upp själv, men några nya Seiko har de ju blivit :) och nu senast är en Sea-Gull på väg hit. Är även bra sugen på en Oris Big Crown ProPilot Date, gillar den designen skarpt.

Håller hus i Uppsala och jobbar både som busschaufför(gula bussar) och IT tekniker på en uppstartsfirma.

Bild på min lilla samling, inte så pass mycket eller fint men en hel del ligger även i kö på klockbänken för renovering.
IMG_20160229_115130.jpg
 

Calfen

Panerai
Tjena! Gick med på forumet för nån minut sen efter att ha följt diverse diskussioner på forumet ett tag. Johan var namnet och är en man i sina bästa dagar som bor i Stockholm. Varit klockintresserad sen ganska ung ålder och intresset har bara ökat. Min samlings godingar:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack för mig!

Haha vilken entré :)
 
Topp