Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjenare är hyfsat ny här, letar efter en Rolex Sub G/S med blå urtavla till min pappa! Skicka gärna pm Hoppas det var okej att posta det här
Välkommen! Schysst klocka! Ett tips är att hänga här på KS ett tag, sugas med i galenskapen och posta bilder på din klocka lite då och då. Sedan får du tillgång till köp & sälj och kan både köpa klocka till din far och kanske även till dig själv. Vem vet, du kanske blir sugen att utöka med en till? Välkommen igen!Rockar för övrigt själv en Breitling och hänger mycket här, dock väldigt inaktiv med att posta!
Bra smak! Välkommen!Tjena! Gick med på forumet för nån minut sen efter att ha följt diverse diskussioner på forumet ett tag. Johan var namnet och är en man i sina bästa dagar som bor i Stockholm. Varit klockintresserad sen ganska ung ålder och intresset har bara ökat. Min samlings godingar:
Tack för mig!
Hej Daniel heter jag. Bor i Falun och livnär mig som pappersvändare i fastighetsbranschen.
Jag gick med i forumet för några dagar sedan, tänkte att det var dags efter att ha vart inne och läst många trådar under en lång tid. Imponerad av all kunskap som finns här inne. Mitt klockintresse har sakta men säkert smygandes vuxit fram. Jag har tyvärr ingen märkvärdig kollektion att visa upp än så länge.
Jag har en förkärlek för vintage klockor och väntar just nu med spänning på en Omega Jumbo från 1949 som är på väg hem till mig. Näst på listan är att hitta en vacker vintage-chronograf
Välkommen! Du behöver inte skämmas för Din Tissot, finns många här på forumet. Till o med @Spencer66 visade sin i dagens klocktråd.Tjenare, har hängt på forumet ett tag och lurkat runt men får väl presentera mig. 22årig student ursprungligen från dom värmländska skogarna. Studentbudgeten erbjuder inte så mycket men om man ska drömma lite så hoppas jag i framtiden kunna införskaffa mig en sub och en AP. Än så länge får jag rocka en sketen tissot men ska inom snar framtid byta upp mig till en Datejust eller Tudor oysterdate.
Väl Mött!
/C
Man ska aldrig "skämmas" för en klocka man gillar!Tjenare, har hängt på forumet ett tag och lurkat runt men får väl presentera mig. 22årig student ursprungligen från dom värmländska skogarna. Studentbudgeten erbjuder inte så mycket men om man ska drömma lite så hoppas jag i framtiden kunna införskaffa mig en sub och en AP. Än så länge får jag rocka en sketen tissot men ska inom snar framtid byta upp mig till en Datejust eller Tudor oysterdate.
Väl Mött!
/C
Kul! Den sport chiefen var inte kattpiss. Välkommen!Hej alla!
Känner att det är dags att presentera mig och klockan som var gnistan som tände det slumrande klockintresset.
Som småbarnsförälder blir klockbudgeten anpassad men som Backspin66 skrev så finns det mycket fint att få ändå. Har början till en trevlig liten samling och håller som bäst på att läsa in mig på alla de märken som tidigare varit okända för mig. Spännande värld jag klivit in i känner jag.
Och nu... Här är hon som tände lågan och satte eld på plånboken ☺ Min Tissot Visodate. Ren, stilig och självsäker. Går -2 s/dag utan att svika. Väldigt nöjd med den gången. Samlingens gamle man är en Longines sport chief (30L) från '65 (arv från farfar).
Allt för nu, vi ses ute i forumet ☺
Tack!Kul! Den sport chiefen var inte kattpiss. Välkommen!
Välkommen! Häng här på KS tillräckligt mycket så kommer nog nörderiet att smyga sig på dig ocksåSedan en tid tillbaka har det här forumet fascinerat mig oerhört. Medan stora delar av internet förvandlats till ett slagfält är KS fortfarande en slags oas för genuint intresserade, hjälpsamma och trevliga personer med en stor kärlek till ett ämne som ärligt talat inte tilltalat mig tidigare. Det har också väckt min uppmärksamhet och är den stora anledningen till att jag numera är medlem.
Jag äger ingen klocka i dag, men efter att ha tagit del av mångas åsikter här på forumet finns det idé om hur mitt klockliv ska se ut. Åtminstone till en början. Jag planerar att införskaffa en pilot-, dykar- och dressklocka (dock inte samtidigt). Högst upp på önskelistan - och först på tur - står en Omega Speedmaster, frågan är bara vilken referens? Men det kan vi diskutera vid ett annat tillfälle.
Jag är inte så säker på att jag kommer att bli en, om ni ursäktar uttrycket, klocknörd i nivå med många av er rutinerade medlemmar. Men som jag skrev inledningsvis så har intresset åtminstone växt från obefintligt till någonting. Det är en början om inte annat.
Tjenare, har hängt på forumet ett tag och lurkat runt men får väl presentera mig. 22årig student ursprungligen från dom värmländska skogarna. Studentbudgeten erbjuder inte så mycket men om man ska drömma lite så hoppas jag i framtiden kunna införskaffa mig en sub och en AP. Än så länge får jag rocka en sketen tissot men ska inom snar framtid byta upp mig till en Datejust eller Tudor oysterdate.
Väl Mött!
/C
Hejsan !Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Du kan väl lägga upp en bättre bild på innehållet i lådan...., stilla vår nyfikenhetHejsan !
Mitt namn är Franco och är i stort sätt ny här (medlem igår) hittade detta forumet när jag sökte på google efter information om min klocka, måste säga att detta forumet har varit till väldigt stor hjälp och väldigt många hjälpsamma och trevliga medlemmar här!.
Bild på min ögonsten och de andra klockorna