• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rockar för övrigt själv en Breitling och hänger mycket här, dock väldigt inaktiv med att posta!
 

Bilagor

  • watch2884911854921_95571183_n.jpg
    watch2884911854921_95571183_n.jpg
    98.4 KB · Visningar: 88

Greven

Audemars
Tjenare är hyfsat ny här, letar efter en Rolex Sub G/S med blå urtavla till min pappa! Skicka gärna pm :) Hoppas det var okej att posta det här

Rockar för övrigt själv en Breitling och hänger mycket här, dock väldigt inaktiv med att posta!
Välkommen! Schysst klocka! Ett tips är att hänga här på KS ett tag, sugas med i galenskapen och posta bilder på din klocka lite då och då. Sedan får du tillgång till köp & sälj och kan både köpa klocka till din far och kanske även till dig själv. Vem vet, du kanske blir sugen att utöka med en till? ;) Välkommen igen!
 

joca

Patek
2-Faktor
Tjena! Gick med på forumet för nån minut sen efter att ha följt diverse diskussioner på forumet ett tag. Johan var namnet och är en man i sina bästa dagar som bor i Stockholm. Varit klockintresserad sen ganska ung ålder och intresset har bara ökat. Min samlings godingar:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack för mig!
Bra smak! Välkommen!
 

DanneS

Omega
Hej Daniel heter jag. Bor i Falun och livnär mig som pappersvändare i fastighetsbranschen.
Jag gick med i forumet för några dagar sedan, tänkte att det var dags efter att ha vart inne och läst många trådar under en lång tid. Imponerad av all kunskap som finns här inne. Mitt klockintresse har sakta men säkert smygandes vuxit fram. Jag har tyvärr ingen märkvärdig kollektion att visa upp än så länge.
Jag har en förkärlek för vintage klockor och väntar just nu med spänning på en Omega Jumbo från 1949 som är på väg hem till mig. Näst på listan är att hitta en vacker vintage-chronograf :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Hej Daniel heter jag. Bor i Falun och livnär mig som pappersvändare i fastighetsbranschen.
Jag gick med i forumet för några dagar sedan, tänkte att det var dags efter att ha vart inne och läst många trådar under en lång tid. Imponerad av all kunskap som finns här inne. Mitt klockintresse har sakta men säkert smygandes vuxit fram. Jag har tyvärr ingen märkvärdig kollektion att visa upp än så länge.
Jag har en förkärlek för vintage klockor och väntar just nu med spänning på en Omega Jumbo från 1949 som är på väg hem till mig. Näst på listan är att hitta en vacker vintage-chronograf :)

Det blir fint det! :) :omega:
 

KlokkeKjell

Breitling
Hei!
Jeg er 'nordbaggen' Dan :) Holder til i Oslo-området. Jeg registrerte meg her på siden for noen måneder siden, da det er et flott supplement til det norske klokkeforumet jeg frekventerer oftest (jeg er forøvrig å finne under samme nick på tidssonen.no).
Samlingen består først og fremst av Rolex, supplert av et par vintage Heuer's. Jeg er forøvrig glad i å ta bilder av klokker, så jeg er å finne på Instagram under nicket 'watchdanny'.
Jeg lurer av og til på om jeg skal bli en èn klokkemann, men foreløpig er grailen PP5980 bare en våt drøm.

Dan
 

Backspin66

Breitling
Hej! Ny här. Och som många andra är jag fast i klockträsket. Sparsam budget, men man kan hitta sååå många fina klockor till liten peng. Själv går jag just nu runt med min Orient Mako XL med ett nytt Bradystrap. Funkar kanon tycker jag.
 

Bilagor

  • IMG_0896.JPG
    IMG_0896.JPG
    141.4 KB · Visningar: 63
  • IMG_0897.JPG
    IMG_0897.JPG
    137.9 KB · Visningar: 62

cklar

Omega
Tjenare, har hängt på forumet ett tag och lurkat runt men får väl presentera mig. 22årig student ursprungligen från dom värmländska skogarna. Studentbudgeten erbjuder inte så mycket men om man ska drömma lite så hoppas jag i framtiden kunna införskaffa mig en sub och en AP. Än så länge får jag rocka en sketen tissot men ska inom snar framtid byta upp mig till en Datejust eller Tudor oysterdate.

Väl Mött!
/C
 

Bilagor

  • IMG_4300.jpg
    IMG_4300.jpg
    113.1 KB · Visningar: 76

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tjenare, har hängt på forumet ett tag och lurkat runt men får väl presentera mig. 22årig student ursprungligen från dom värmländska skogarna. Studentbudgeten erbjuder inte så mycket men om man ska drömma lite så hoppas jag i framtiden kunna införskaffa mig en sub och en AP. Än så länge får jag rocka en sketen tissot men ska inom snar framtid byta upp mig till en Datejust eller Tudor oysterdate.

Väl Mött!
/C
Välkommen! Du behöver inte skämmas för Din Tissot, finns många här på forumet. Till o med @Spencer66 visade sin i dagens klocktråd.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tjenare, har hängt på forumet ett tag och lurkat runt men får väl presentera mig. 22årig student ursprungligen från dom värmländska skogarna. Studentbudgeten erbjuder inte så mycket men om man ska drömma lite så hoppas jag i framtiden kunna införskaffa mig en sub och en AP. Än så länge får jag rocka en sketen tissot men ska inom snar framtid byta upp mig till en Datejust eller Tudor oysterdate.

Väl Mött!
/C
Man ska aldrig "skämmas" för en klocka man gillar!
 

Sebson

Breitling
Hallå!

Även jag har varit en hangaround här under minst ett års tid, men inte kommit till skott med att bidra aktivt tills nu. :cigar:

Kör en Omega PO 8500 just nu samt en Rolex Sub 116610 för omväxlingens skull! En kanske inte allt för lyckad kombo då jag har väldigt svårt att välja varje morgon.

Hörs!
 

Phenixfox

Omega
Hej alla!
Känner att det är dags att presentera mig och klockan som var gnistan som tände det slumrande klockintresset.
Som småbarnsförälder blir klockbudgeten anpassad men som Backspin66 skrev så finns det mycket fint att få ändå. Har början till en trevlig liten samling och håller som bäst på att läsa in mig på alla de märken som tidigare varit okända för mig. Spännande värld jag klivit in i känner jag.
Och nu... Här är hon som tände lågan och satte eld på plånboken ☺ Min Tissot Visodate. Ren, stilig och självsäker. Går -2 s/dag utan att svika. Väldigt nöjd med den gången. Samlingens gamle man är en Longines sport chief (30L) från '65 (arv från farfar).
Allt för nu, vi ses ute i forumet ☺
20160229_101448.jpg
20160116_183614.jpg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Hej alla!
Känner att det är dags att presentera mig och klockan som var gnistan som tände det slumrande klockintresset.
Som småbarnsförälder blir klockbudgeten anpassad men som Backspin66 skrev så finns det mycket fint att få ändå. Har början till en trevlig liten samling och håller som bäst på att läsa in mig på alla de märken som tidigare varit okända för mig. Spännande värld jag klivit in i känner jag.
Och nu... Här är hon som tände lågan och satte eld på plånboken ☺ Min Tissot Visodate. Ren, stilig och självsäker. Går -2 s/dag utan att svika. Väldigt nöjd med den gången. Samlingens gamle man är en Longines sport chief (30L) från '65 (arv från farfar).
Allt för nu, vi ses ute i forumet ☺
20160229_101448.jpg
20160116_183614.jpg
Kul! Den sport chiefen var inte kattpiss. Välkommen! :)
 

New5tream

Breitling
Sedan en tid tillbaka har det här forumet fascinerat mig oerhört. Medan stora delar av internet förvandlats till ett slagfält är KS fortfarande en slags oas för genuint intresserade, hjälpsamma och trevliga personer med en stor kärlek till ett ämne som ärligt talat inte tilltalat mig tidigare. Det har också väckt min uppmärksamhet och är den stora anledningen till att jag numera är medlem.

Jag äger ingen klocka i dag, men efter att ha tagit del av mångas åsikter här på forumet finns det idé om hur mitt klockliv ska se ut. Åtminstone till en början. Jag planerar att införskaffa en pilot-, dykar- och dressklocka (dock inte samtidigt). Högst upp på önskelistan - och först på tur - står en Omega Speedmaster, frågan är bara vilken referens? Men det kan vi diskutera vid ett annat tillfälle.

Jag är inte så säker på att jag kommer att bli en, om ni ursäktar uttrycket, klocknörd i nivå med många av er rutinerade medlemmar. Men som jag skrev inledningsvis så har intresset åtminstone växt från obefintligt till någonting. Det är en början om inte annat.
 
Senast ändrad:

Enellios

Cartier
Sedan en tid tillbaka har det här forumet fascinerat mig oerhört. Medan stora delar av internet förvandlats till ett slagfält är KS fortfarande en slags oas för genuint intresserade, hjälpsamma och trevliga personer med en stor kärlek till ett ämne som ärligt talat inte tilltalat mig tidigare. Det har också väckt min uppmärksamhet och är den stora anledningen till att jag numera är medlem.

Jag äger ingen klocka i dag, men efter att ha tagit del av mångas åsikter här på forumet finns det idé om hur mitt klockliv ska se ut. Åtminstone till en början. Jag planerar att införskaffa en pilot-, dykar- och dressklocka (dock inte samtidigt). Högst upp på önskelistan - och först på tur - står en Omega Speedmaster, frågan är bara vilken referens? Men det kan vi diskutera vid ett annat tillfälle.

Jag är inte så säker på att jag kommer att bli en, om ni ursäktar uttrycket, klocknörd i nivå med många av er rutinerade medlemmar. Men som jag skrev inledningsvis så har intresset åtminstone växt från obefintligt till någonting. Det är en början om inte annat.
Välkommen! Häng här på KS tillräckligt mycket så kommer nog nörderiet att smyga sig på dig också;)
 

Subby

Rolex
Tjenare, har hängt på forumet ett tag och lurkat runt men får väl presentera mig. 22årig student ursprungligen från dom värmländska skogarna. Studentbudgeten erbjuder inte så mycket men om man ska drömma lite så hoppas jag i framtiden kunna införskaffa mig en sub och en AP. Än så länge får jag rocka en sketen tissot men ska inom snar framtid byta upp mig till en Datejust eller Tudor oysterdate.

Väl Mött!
/C

Tissot is da shit! Min hälsar!
image.jpeg
 

andrewski

Omega
Tjena!
Är en 19 årig grabb från Stockholm som jobbar inom IT-branschen. Har länge varit förtjust i klockor. Började med några parfymklockor men har nu gått över till att uppskatta "riktiga klockor" ;). För tillfället äger jag bara en Certina DS Caimano, har dock en Seiko SXK007K2 på ingång. När ekonomin tillåter har jag planer på att slå till på en Seamaster och Submariner! Verkar som ett forum med skönt folk och bra stämning,ser fram emot många timmars läsande här! :)
 

AEGJI472

Breitling
Hej !

Jag heter Simon, är 20 år och arbetar inom försvaret.
På fritiden gillar jag att både samla, och att köpa och sälja klockor.
Jag har ägt ett X antal omega och ett par Breitling.

Just nu letar jag efter en billigare vardaglig klocka, har tittat på en Seiko SARB033, vad tycker ni ?

DSC01181.JPG
DSC01216.JPG
0523440505.jpg
DSC01108.JPG
DSC01152.JPG
 
Hejhej!
En 27-åring här som sedan länge har ett stort klockintresse. Tillhör sedan i somras den skånska diasporan i Stockholm. Under studietiden fanns inte några större möjligheter att förverkliga mina klockdrömmar, men nu när jag kommit ut på arbetsmarknaden börjar jag snegla mer och mer på bättre klockor. Tidigare, när jag haft en mindre klockbudget har jag satsat på äldre vintageur i prisklassen 4-7 tusen. Det kändes mycket mer intressant för mig än de nya klockor man kan få till samma pris. Nu börjar jag närma mig mitt första större klockköp och har därför hängt mer och mer här på klocksnack det senaste året. Vilket trevligt forum det är! Bra samtalston och initierade medlemmar. Tusen tack för alla tusentals inlägg jag har läst. Jag hoppas att jag själv ska kunna bidra lite i fortsättningen också. Jag kommer troligen be er om lite input om vilken klocka jag ska satsa på i mitt kommande köp. Jag vet ungefär vad jag vill ha, och jag har några köpkandidater, men det vore bra om jag kunde få bekräftat att jag inte missat någon modell som skulle vara intressant för mig.
 

Oskar.

Breitling
Tjena!
26, Student vid SU tidigare UU, Gillar klockor och har några stycken.Totalt frälst vid boett storleken 36mm, helt perfekt enligt mig. Brukar inte köpa nya ur utan gillar mer CSN-vänliga bang-4-buck ur. Fastnat lite för DJ´s så har några sådana ;)
 
Hejsan,
Efter att ha läst ett gäng trådar kändes det som att det var dags att kliva in i värmen. Som "gästläsare" slår det en genast vilket trevligt ställe det här är och vilken kunskap som finns här.

De började med en svart Candino i plast som föräldrarna köpte. Andra var en Casiodykare som jag valde själv på en semesterresa med föräldrarna. Ledsen lite kille när den blev stulen efter ett par veckor hemma i Sverige. Peppar peppar har jag inte blivit av med någon sedan dess.

Men ett par klockor har det blivit med åren, de första med ringa värde så de flesta ligger kvar i någon låda här hemma. Det är väl först de senaste åren som intresset verkligen tagit fart och budgeten, både i belopp och procent av inkomst, har därmed brakat iväg.

Har en ganska spretig samling som jag kommer be medlemmar här kommentera inom kort.
 

Elajas

Breitling
Hej allihopa!
Har följt det här trevliga forumet i ungefär ett halvår, men har precis kommit till skott och blivit medlem. Jag är en 24-årig Stockholmsbo som jobbar som journalist. Mitt klockintresse startade för några år sedan, och nu står jag i begrepp att skaffa mitt första "riktiga" exemplar. Är ute efter en Omega Seamaster 300 från 2007 och framåt. Så vet ni någon som vill bli av med en får ni gärna höra av er till mig!

Ska bli riktigt roligt att få vara en del av Klocksnack.

Med vänlig hälsning,
Elajas
 

mikjon

Omega
Hej!
Mikael heter jag och är bosatt i Vadstena och har haft ett klockintresse i många år. Många klockor har passerat genom åren, ett antal Rolex, Omega, Breitling samt någon Glycine.
Just nu finns en Omega Spedmaster Moonwatch nya modellen med skruvad länk samt Breitling Avenger ll Seawolf. Trevliga klockor med stora skillnader i utseende, Omegan slimmad och elegant, Breitlingen dess motsats...

Med vänlig hälsning,
Mikael
 

Kojan

Omega
Hej
21 åring från Stockholm som hängt på klocksnack ungefär ett år men har inte tagit mod till mig för än nu och registrera mig. Mitt klockintresse började när jag 2010 fick en Tissot av min far i födelsedags present, genom åren har dock klocklådan vuxit och idag innehåller den en JS watch co islandus 1919, en Omega smp-c, en Breitling chronomat pan frecce tricolori samt två vintage fickur.
 

Hutti

Cartier
Hallå.
Nyligen 21 årig kille från Göteborg som studerar ekonomi på diverse lärosäten i landet. Just nu på Örebro Universitet. Har ett väldigt stort skointresse och det är definitivt en hobby. Dock finns det en stor korrelation mellan skor och klock -intressenter. Så nu börjat bli lite mer intresserad utav klockor. Drömklockan är givetvis Rolex Sub, men just nu får min SEIKO 5 SPORTS AUTOMATIC - SNZH55K1 duga. Det är min beater som jag har på mig nästan varje dag. Dock tagit steget ut och köpt mig en Omega Seamaster 1342 Quartz på tradera. Hoppas att få den värderad här.

Hade en väldigt fin Cortebert klocka som jag förlorade på en konsert, vilket var tråkigt då jag ärvde den av farsan som fick den i testamente när hans far dog. Han hade på sig klockan när han begick självmord. Oerhört ledsen att den förlorades. Min teori är att armbandet lossnade, vilket den gjort några gånger tidigare.

Oh well, nu är jag här för att köpa mig några fler och öka mitt intresse och kunskap.
 
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Hejsan !

Mitt namn är Franco och är i stort sätt ny här (medlem igår) :D hittade detta forumet när jag sökte på google efter information om min klocka, måste säga att detta forumet har varit till väldigt stor hjälp och väldigt många hjälpsamma och trevliga medlemmar här!.
Bild på min ögonsten och de andra klockorna :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    106.9 KB · Visningar: 66
  • image.jpg
    image.jpg
    96.8 KB · Visningar: 65
Hej, här kommer en miniprecentation. Har haft ett tiotal bättre mekaniska klockor senaste 12 åren. Personligen känner jag att en klocka är det enda i smyckesväg som jag kan ha på mig. Jag känner inte att armband och annat passar mig. har inget bra svar på var intresset kommer ifrån. Knappt ingen i familjen eller bland vänner förstår varför man skall lägga pengar på ett arbandsur (eller flera).

Problemet som jag haft är att jag köpt klockor baserat enbart på vad jag tycker är snyggt. Utan att egentligen fundera kring när och var det passar att bära dom. Detta har inneburit att jag ägt ett antal klockor men ändå inte haft något att ha på mig. Typ. En Rolex 216570 som egentligen passar till vardagen. Men mina fritidsintressen gör att den känns för delikat att bära. Så nu har jag beslutat att göra mig av med allt i princip och börja på nytt. Och det var då jag tänkte bli lite aktiv här för att få inspiration.
 
  • Like
Reactions: TiE

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan !

Mitt namn är Franco och är i stort sätt ny här (medlem igår) :D hittade detta forumet när jag sökte på google efter information om min klocka, måste säga att detta forumet har varit till väldigt stor hjälp och väldigt många hjälpsamma och trevliga medlemmar här!.
Bild på min ögonsten och de andra klockorna :)
Du kan väl lägga upp en bättre bild på innehållet i lådan...., stilla vår nyfikenhet;)
 
Topp