Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så ska du inte säga om våra älskade Brattar, du tycker säkert om den, lite bilder tack. Och välkommen! (Är det något som är tråkigt så är det väl Rollar)Hej
Jimmy heter jag. Har läst till och från i några år här på forumet. Mest drömt mig bort i köp/sälj delen
Äger bara en mekanisk klocka än så länge, en "tråk-bratte". Men spanar efter någon mindre klocka som fungerar till vardags återstår att se vad det blir
Välkommen MANNNEN!!!Tjena alla!
Jag har nyligen blivit intresserad utav klockor på grund av min vän @willbur och har nu äntligen skapat ett konto så att man kan följa allting lite bättre av vad som händer i klockvärlden!
Lite om mig; Jag heter Axel och har än så länge en DW och en Giorgio Armani men är väldigt sugen på att införskaffa mig någon sorts vintage Omega inom en snar framtid!
Välkommen till forumet! Scrollar du ner till Omega-avsnittet på den här sidan kan du få lite hjälp att via serienumret se ungefär vilket tillverkningsår klockan har.Hej alla, jag är en 50-årig kvinna som är ny och ser mig omkring. Intressant! Jag äger en Omega Seamaster modell 2551.80, som jag tycker mycket om. Alltså den mindre versionen av "James Bond-klockan". Vet någon hur jag kan ta reda på vilket år den är tillverkad?
välkommen. du kommer att hitta din sub. Jag gjorde samma val när jag köpte min. Köpte en 14060 no date och det var ett bra val tycke jagHallådär!
Olof heter jag! Då varken pappa eller farfar(morfar heller för del delen) inte riktigt förstod sig på härligheten med ett fint urverk på handleden har jag nu bestämt mig för att starta en ny tradition! Har gjort research(på klockor och inombords) och bestämt mig för att köpa en Rolex sub no-date(vilken modell är mindre relevant), rimligt pris för mig är mellan 30-40k. Har ni tips är jag i idel öra. Hitintills har jag nöjt mig med en Glycine(se bifogad bild.
Tack KS med medlemmar för ett underbart forum!
Hej !
Jag heter Simon, är 20 år och arbetar inom försvaret.
På fritiden gillar jag att både samla, och att köpa och sälja klockor.
Jag har ägt ett X antal omega och ett par Breitling.
Just nu letar jag efter en billigare vardaglig klocka, har tittat på en Seiko SARB033, vad tycker ni ?
Du kan beställa ett "extract of archives" från omega. Det kostar 120 CHF. https://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/extract-of-the-archives/?no_cache=1Hej alla, jag är en 50-årig kvinna som är ny och ser mig omkring. Intressant! Jag äger en Omega Seamaster modell 2551.80, som jag tycker mycket om. Alltså den mindre versionen av "James Bond-klockan". Vet någon hur jag kan ta reda på vilket år den är tillverkad?
välkommen. du kommer att hitta din sub. Jag gjorde samma val när jag köpte min. Köpte en 14060 no date och det var ett bra val tycke jag
Tack, vad bra! Då vet jag, det var årsmodell 2000.Välkommen till forumet! Scrollar du ner till Omega-avsnittet på den här sidan kan du få lite hjälp att via serienumret se ungefär vilket tillverkningsår klockan har.
Tack för välkomnadet! Kul att en till tycker om Breitlings!Så ska du inte säga om våra älskade Brattar, du tycker säkert om den, lite bilder tack. Och välkommen! (Är det något som är tråkigt så är det väl Rollar)