• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Camo00 skrev:
@Asplund:
Känn Dig extra välkommen av mig, då Din intro i princip går igenom hela min Wishlist!!
Har Oris och framförallt Omega som favoriter och tänker på sikt beta av nästan alla modeller Du har haft... :D

Haha va kul! Vilka modeller är det du skulle vilja beta av? vore intressant att veta i alla fall vilka Oris?

/Asplund

[quote Asplund]

Haha va kul! Vilka modeller är det du skulle vilja beta av? vore intressant att veta i alla fall vilka Oris?

/Asplund[/quote]

Det säger Du bara för att komma upp i 30 inlägg till lotteriet... :cry:

Härlig tillströmning av nya medlemmar, välkonar er alla och är övertygad om att ni kommer att trivas oavsett läggning. :)

GGWSTAR skrev:
Ny på forumet!

Tänkte visa upp en av mina klockor från Omega med allt i original.
Kaliber 601
1969-1970
Kanonskick
Omega mesh armband.
Nice, är riktigt avundsjuk på meshet och tidsperioden 69-70 går inte av för hackor...:)...

Någon som vet var jag kan hitta Omega-mesh passande deras kostymare från 60-talet?

Det säger Du bara för att komma upp i 30 inlägg till lotteriet... :cry:

Hahaha det kan hända! :twisted:

Men det vore kul om det gällde Oris Telemetern då denna modell är jävligt ovanlig och jag förstår inte varför då den är bland det finaste jag sett! När jag ägde den fick jag oerhört mycket komplimanger från alla möjliga håll, det är synd att den är svår att få tag i fast samtidigt ganska bra ;)

Ska köpa mig en igen innan jag faller av pinnen så att säga!

/Asplund

Godkväll alla klockfantaster.
Har upptäckt det här forumet i dag och tänkte att här få man ju knacka på så att säga.
Har samlat i rätt många år och det är väl inget jättesamling men några har det blivit. Så småningom skall jag även hitta till annons sidan då jag planerar att rensa lite i gömmorna och ideén att lägga på blocket känns rätt avlägsen.

// Freddan

freddan skrev:
Bilder skall det bli såklart. Skall bara sätta mig in i photobuckets tråkiga värld

Enligt ryktet kan man ladda upp bilder direkt här, då jag är datorlös (läs Apple) kör jag enbart med photobucket, vilket fungerar väldigt bra.
Så, pröva regga dig på photobucket om det inte fungerar lägga upp bilder här, då jag är ofta på resande fot, kanske photobucket fungerar bäst för mig.
Välkommen hit!

Hej alla klockälskare.
Jag är ganska ny här på forumet, jag har varit inne och spanat lite tidigare och tycker att det verkar vara en bra plats för mig som tycker om klockor och allt som har med dessa att göra. Tyvärr är jag ingen klocksamlare (än), men jag är väldigt intresserad och på klocksnack verkar det som att man får lära sig massa nytt varje dag!
Jag har redan lags upp en liten fråga tidigare som jag fick super bra svar på inom 1 timma!
Idag äger jag endast två klockor, en Seiko Premier Kinetic Perpetual och en Suunto Core, hoppas på nytillskott väldigt snart !

Daruvar skrev:
Hej alla klockälskare.
Jag är ganska ny här på forumet, jag har varit inne och spanat lite tidigare och tycker att det verkar vara en bra plats för mig som tycker om klockor och allt som har med dessa att göra. Tyvärr är jag ingen klocksamlare (än), men jag är väldigt intresserad och på klocksnack verkar det som att man får lära sig massa nytt varje dag!
Jag har redan lags upp en liten fråga tidigare som jag fick super bra svar på inom 1 timma!
Idag äger jag endast två klockor, en Seiko Premier Kinetic Perpetual och en Suunto Core, hoppas på nytillskott väldigt snart !

Välkommen!

En timme för ett bra svar? - lite segt, brukar gå snabbare :D

Har du bild på Seikon?

nu så, så här ser den ut! :)

Bilagor

• Bild1.1.jpg
    Bild1.1.jpg
    75.9 KB · Visningar: 369
Hej hej,

Även jag är ny här, Joakim heter jag och började skruva med gamla klockor för någon månad sedan. Har en finfin Certina coronation chronometer, och håller på att reparera en Certina DS-2. Ber om ursäkt för att jag inte lägger upp några bilder just nu, de kommer inom kort!

Har hängt på TTT en del innan mest på K&S och hittade detta forumet av en slump.

Favoritklockan som jag har just nu är en Breitling Seawolf Ti och senaste inköpet en Tudor 20300.

Drömmer om en GMTmaster coke.

Mattan

Bilagor

• tudor.JPG
    tudor.JPG
    34.3 KB · Visningar: 388
Tackar, känns faktiskt som en keeper(ta i trä).Har provat ett antal klockor senaste tiden men denna har känts helt rätt från början.
Skulle dock vilja ha länk till den också men den går enl ÅF på 6800 och det känns lite saftigt.
/Mattan

Mattan skrev:
Tackar, känns faktiskt som en keeper(ta i trä).Har provat ett antal klockor senaste tiden men denna har känts helt rätt från början.
Skulle dock vilja ha länk till den också men den går enl ÅF på 6800 och det känns lite saftigt.
/Mattan
...och jag skulle vilja testa läderbandet till min Black Bay, men den går också på en rejäl slant. SÅ mycket vill jag inte testa den. :)

freddan skrev:
Har upptäckt det här forumet i dag och tänkte att här få man ju knacka på så att säga.
Har samlat i rätt många år och det är väl inget jättesamling men några har det blivit. Så småningom skall jag även hitta till annons sidan då jag planerar att rensa lite i gömmorna och ideén att lägga på blocket känns rätt avlägsen.

// Freddan

Välkommen till Klocksnack Freddan, vad är det för klockor du samlar? :)

scarab skrev:
freddan skrev:

// Freddan

Välkommen till Klocksnack Freddan, vad är det för klockor du samlar? :)

Välkommen Freddan!

(ps. det Scarab undrar egentligen är vad det är för klockor du ska lägga ut på Köp/Sälj... :mrgreen: )

Hei på dere, fra over grensen :D

Klokker er vel min største interesse, og går nok litt for mye tid til det. enten det er på diverse forum som WUS, 3T, Tidssonen eller andre. I allefall nok tid til at jeg stadig får tjat fra kona, hehe. Driver også å leker meg som hobby urmaker på egenhånd, samt at jeg lager mine egen lærreimer.

Samlet på klokker i noen pår nå, og holder på å drive kona fra forstanden :D haha. Men det er vel et problem de fleste av oss har tenker jeg ...

Uansett, artig å bli kjent med folk, også på andre siden av grensen, som deler samme lidelse som meg selv :)

Godkväll på er kamrater!
Har hört om klocksnack några gånger, men detta är första gången jag besöker forumet, och jag blev tvungen att registrera mig på detta eminenta forum.
Heter Mattias, och är 22 år gammal och bor på Gullmarsplan med min flickvän.
Jobbar sedan 2011 ute på Livgardet som soldat, och tjänar påtok för lite för att ha råd med hälften av det jag vill ha. :D

Förutom just klockor är jag ganska intresserad av whisky (islay helst), och vandring.
Jag är även liite av en knivtok. Så om ingen misstycker kommer det säkert slängas upp en liten kniv i någon bild här på forumet.

Själva klockidiotin började nog när jag var en ca 13, och kollade på Bond med min farsa, Scenen ur DR.No, när bond drar med en Geigermeter över sin Rolex är något som etsat sig fast i mitt sinne.
Så efter muck bestämde jag mig för att köpa en riktig klocka. Så jag gick till stjärnurmakarna och tittade lite, och frågade om råd hos säljaren. jag gick därifrån glad med en Tissot PRS200 på armen. Sen upptäckte jag klockornas förlorade värld, och jag var helt såld.
Sen kom en Seiko SKX007 ganska snabbt ner i brevlådan, och den slog snabbt ut Tissoten på handleden, så den snodde farsan. Sen kom en Archimede pilot in som jag har använt som "finklocka". Jag är helt såld på pilotklockor, och min dröm just nu är att äga ett B-uhr från andra världskriget, men det känns som det kommer förbli en dröm just.

Jag höll nästan på att glömma! För att fortsätta på pilotstilen så har jag en Glycine Airman som förhoppningsvis trillar in i veckan.

/Mattias

Tillbaka
Topp