• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

@Asplund:
Känn Dig extra välkommen av mig, då Din intro i princip går igenom hela min Wishlist!!
Har Oris och framförallt Omega som favoriter och tänker på sikt beta av nästan alla modeller Du har haft... :D

Hej alla

Har dragit några inlägg här redan men aldrig skrivit i denna tråd :)

Ska göra ett inlägg à la Yonsson med bilder på allt när jag får tid.

Samlandet började (såklart) med en blå Omega SMP, blev därefter en Speedy, tre Seikos, Zenith Defy, Breitling B-1, Fortis Flieger, Oris, GP mögel, Doxa mögel, Alpina mögel, Eterna helguld, Tag Monaco, Panerai 112 och Omega Ploprof.

Har förmodligen missat en del och några har såklart lämnat samlingen :)

Vill ha sjukt många "Välkommen" nu! :D

leben skrev:
Hej alla

Har dragit några inlägg här redan men aldrig skrivit i denna tråd :)

Ska göra ett inlägg à la Yonsson med bilder på allt när jag får tid.

Samlandet började (såklart) med en blå Omega SMP, blev därefter en Speedy, tre Seikos, Zenith Defy, Breitling B-1, Fortis Flieger, Oris, GP mögel, Doxa mögel, Alpina mögel, Eterna helguld, Tag Monaco, Panerai 112 och Omega Ploprof.

Har förmodligen missat en del och några har såklart lämnat samlingen :)

Vill ha sjukt många "Välkommen" nu! :D

Välkommen leben! Svinkul att du är här! :mrgreen:

Man får väl krypa till korset... Bättre sen än aldrig!

Är ganska färsk när det gäller klockor, plaskat runt i träsket i ca 1-2 år nu.
Varför jag snöade in på klockor kan jag inte riktigt säga. Har en viss förmåga att bli lite manisk när jag får intresse för något. Det har varit cigarrer, trummor och bågskytte mm. Saken är den att jag tröttnar ganska fort men klockinttesset har verkligen bitit tag.
Avskydde verkligen Rolex i början, var ju bara fula gubbar som bar deras klockor he he. Men efter all hjärntvättning här på Klocksnack och gamla TTT sitter man här med byxorna nere. Det ska bli en Rolle men när vet jag inte.

Välkomna leben och Obee...

Kan vi inte få en bild där Du maniskt utövar intressena cigarrer, klockor, trummor OCH bågskytte...? :)

Hola Senores/Senoritas!

Jag kör Ω SM/AT/CoAxial RG till vardags och dressar med Ingersoll Twin Retrograde GMT, alligator strap/folding clasp.

Bilagor

• DSC00192.JPG
    DSC00192.JPG
    256.5 KB · Visningar: 472
  • DSC00187.JPG
    DSC00187.JPG
    253.9 KB · Visningar: 473
Obeedoobe skrev:
Man får väl krypa till korset... Bättre sen än aldrig!

Är ganska färsk när det gäller klockor, plaskat runt i träsket i ca 1-2 år nu.
Varför jag snöade in på klockor kan jag inte riktigt säga. Har en viss förmåga att bli lite manisk när jag får intresse för något. Det har varit cigarrer, trummor och bågskytte mm. Saken är den att jag tröttnar ganska fort men klockinttesset har verkligen bitit tag.
Avskydde verkligen Rolex i början, var ju bara fula gubbar som bar deras klockor he he. Men efter all hjärntvättning här på Klocksnack och gamla TTT sitter man här med byxorna nere. Det ska bli en Rolle men när vet jag inte.

:D Samma här!
Oxå ny i "branchen" men törstar nå´t så kopiöst efter Rolle just nu...

Välkomna alla nya, föresten!

Spencer66 skrev:
Berätta vad du drömmer om! :D

Jag drömmer om dig Spencer...he he skämt å sido. En subba hade varit trevligt, 14060 har något som tilltalar mig. Den är clean och ska gärna vara pre 98 med härligt tritium :D. Gmt pepsi, mums! Vilken ref som lockar mest har jag inte kommit fram till ännu. Även Explorer 216570 är riktigt läcker. Det svarta som möter det orangea. Vilket fyrverkeri!
Under 2013 får jag försöka ta mig samman och komma till skott....

Mvh

Obeedoobe skrev:
Spencer66 skrev:
Berätta vad du drömmer om! :D

Jag drömmer om dig Spencer...he he skämt å sido. En subba hade varit trevligt, 14060 har något som tilltalar mig. Den är clean och ska gärna vara pre 98 med härligt tritium :D. Gmt pepsi, mums! Vilken ref som lockar mest har jag inte kommit fram till ännu. Även Explorer 216570 är riktigt läcker. Det svarta som möter det orangea. Vilket fyrverkeri!
Under 2013 får jag försöka ta mig samman och komma till skott....

Mvh

Stort lycka till och behöver du Rolexhjälp är det bara att hojta till! :)

30årig göteborgare, jobbar som säljare, alltid vart sugen på en fet klocka sen en arbetskamrat visade upp sin rolex men som sedan byttes upp till royal oak offshore. själv har jag vart tvungen att prioritera andra investeringar istället. nu är det dags att börja jobba övertid för en sub. :) jag är ny på klockor i allmänhet, men gött att logga in här och se lite ögongodis och lära sig nåt nytt. :)

Spencer66 skrev:
Detta är tråden för dig som är ny på klockforum och vill presentera dig själv och dina klockor.

Tjena alla boys och ( girls?)

är ny här på forumet, god vän med min John R
som jag använder som referens :)

bor i Gbg, är 200cm lång och gillar klockor modell lite större som ni kanske kan förstå,
köpte en railmaster xxl i år som jag är sjukt nöjd med,

fattar inte riktigt hur man lägger upp bild, får klura lite
har även en emergency mission som jag inte är lika nöjd med.

Trevlig helg
/Stefan

steffxxl skrev:
Spencer66 skrev:
Detta är tråden för dig som är ny på klockforum och vill presentera dig själv och dina klockor.

Tjena alla boys och ( girls?)

är ny här på forumet, god vän med min John R
som jag använder som referens :)

bor i Gbg, är 200cm lång och gillar klockor modell lite större som ni kanske kan förstå,
köpte en railmaster xxl i år som jag är sjukt nöjd med,

fattar inte riktigt hur man lägger upp bild, får klura lite
har även en emergency mission som jag inte är lika nöjd med.

Trevlig helg
/Stefan

Välkommen Stefan! Kul att du klippte till på en Rail XXL till slut! Om du undrar vem jag är, så sågs vi på puben här i Sthlm med John och er tredje kompis. Dörrisen du vet? Jaja.. Som sagt, välkommen och fixa bilder nu så vi får se "paddan"!

Kanske skulle presentera mig själv något närmare också!
Utbildade mig till Urmakare på SUF i Borensberg 2001-2004. Jobbade med det i två år ca men är inte praktiserande just nu. Var väl aldrig någon riktig stjärna direkt och jämför man med några av mina "gamla" kursare som idag sitter på ganska tunga poster i La Suisse typ Projektmanager på Omega + kvaliteéstsansvariga på Greubel Forsey, Utvecklingsansvariga för Wostep osv, osv så var jag nog minst sagt ganska medioker. Det blev konceptframtagning inom offentliga miljöer istället och det var jag däremot riktigt vass på. Nu läser jag till Strategisk inköpare/supply chain management och kommer på detta sätt göra min storstilade comeback i monde des montres.
Väl mött på er allihopa och må era klockdrömmar bli uppfyllda.

Mr105x68 skrev:
Var väl aldrig någon riktig stjärna direkt och jämför man med några av mina "gamla" kursare som idag sitter på ganska tunga poster i La Suisse typ Projektmanager på Omega + kvaliteéstsansvariga på Greubel Forsey, Utvecklingsansvariga för Wostep osv, osv så var jag nog minst sagt ganska medioker.

Men säkert väldigt mycket bättre än de flesta av oss som hänger här!

Tar du posten som Resident Watch Maker?

David skrev:
Mr105x68 skrev:
Var väl aldrig någon riktig stjärna direkt och jämför man med några av mina "gamla" kursare som idag sitter på ganska tunga poster i La Suisse typ Projektmanager på Omega + kvaliteéstsansvariga på Greubel Forsey, Utvecklingsansvariga för Wostep osv, osv så var jag nog minst sagt ganska medioker.

Men säkert väldigt mycket bättre än de flesta av oss som hänger här!

Tar du posten som Resident Watch Maker?
Bra idé! Välkommen! :)

Hej igen och tack för vänligt bemötande & fint förtroende!
Är lite dåligt insatt på just denna sajt än så länge men det ska vi väl ändra på hoppas jag...Vad skulle jag göra isf? Tänk på att jag är lite ringrostig(minst sagt) så berätta gärna lite hur ni tänkt och så ska jag försöka se om det går att lösa.
Vi hörs...

Mr105x68 skrev:
Hej igen och tack för vänligt bemötande & fint förtroende!
Är lite dåligt insatt på just denna sajt än så länge men det ska vi väl ändra på hoppas jag...Vad skulle jag göra isf? Tänk på att jag är lite ringrostig(minst sagt) så berätta gärna lite hur ni tänkt och så ska jag försöka se om det går att lösa.
Vi hörs...

Du behöver inte göra ngt speciellt, förutom att serva alla KS-medlemmars klockor.. Gratis såklart.. Välkommen föresten! :D

Mr105x68 skrev:
Kanske skulle presentera mig själv något närmare också!
Utbildade mig till Urmakare på SUF i Borensberg 2001-2004. Jobbade med det i två år ca men är inte praktiserande just nu. Var väl aldrig någon riktig stjärna direkt och jämför man med några av mina "gamla" kursare som idag sitter på ganska tunga poster i La Suisse typ Projektmanager på Omega + kvaliteéstsansvariga på Greubel Forsey, Utvecklingsansvariga för Wostep osv, osv så var jag nog minst sagt ganska medioker. Det blev konceptframtagning inom offentliga miljöer istället och det var jag däremot riktigt vass på. Nu läser jag till Strategisk inköpare/supply chain management och kommer på detta sätt göra min storstilade comeback i monde des montres.
Väl mött på er allihopa och må era klockdrömmar bli uppfyllda.

Känns som vi kommer ställa höga krav på dig ;) Välkommen!

Äh, Mr105x68. Lyssna inte till de där dårarna. Det räcker alldeles utmärkt om du fixar mina klockor - gratis. :mrgreen:

Tillbaka
Topp