Hallå hallå!
Adam heter jag, är 21 år, och pluggar Civilingenjör Medieteknik i Norrköping. Jag är ny i klockvärlden då jag endast har intresserat mig för klockor i cirka 6 månadet.
Min första klocka, som införskaffades i mars/april 2016, var en Certina DS-8 Chronograph Moon Phase med vit urtavla (se bilden nedanför).
Detta var min första klocka och jag var därför inte mer insatt än att jag visste att jag ville ha en schweizisk klocka. Att klockan var en quartz tänkte jag inte så mycket på, men såhär i efterhand så är jag nöjd med det valet eftersom att det är skönt att ha en quartz som vardagsklocka.
Min andra klocka införskaffade jag i maj 2016.
Det är en Seiko SARB033, en modell som egentligen endast är menad för den Japanska marknaden. (se bilden nedanför).
Detta var min första automatiska klocka, och jag kan inte annat än att älska den!
För tillfället så testar jag klockan med ett blått perlon-band, vilket känns lite mer avslappnat och vardagligt. (se bild nedanför).
Just nu så letar jag efter en Diver-klocka och igår fann jag en; Steinhart Ocean 1 Vintage Red (1 edition).
Tyvärr så har denna slutat produceras och säljas, så jag letar febrilt efter ett exemplar!
(Om någon vet vart så hör av er)
Utöver det så har jag inte så mycket mer att tillägga!
Taggad på att bli en del av en grupp människor som finner klockor lika, om inte mer, intressant som jag!
--------------
Tillägg:
Drömklocka: Aqua Terra 150 M Omega Co-Axial 38.5 mm (möjligtvis Skyfall varianten)