• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena,
Daniel, 36år, har hängt på forumet ett tag i bakgrunden men kände att det var dags att bli mer delaktig samt kunna få vara en del av detta fantastiska forum.
På armen sitter en Omega SMP sedan 10år tillbaka, vilken klocka, den har varit med överallt och fått mycket stryk men den bara tickar på... Börjat titta efter en till klocka men har beslutsångest då det finns alltför mycket trevligt...

Hej vänner!
Johan 38 år, ny på forumet.
Klockintresset vaknade till liv för ett par år sedan men har än så länge bara en skx007 som köptes förra sommaren ( från creationwatches). Letar ständigt efter nya leksaker och hoppas det blir ytterligare en klocka i sommar.
Svart, orange och gummi kanske?
Nuvarande:

Bilagor

• skx007.JPG
    skx007.JPG
    117.9 KB · Visningar: 62
Hej hopp!

Johan här. Tänkte jag skulle ta steget ur lurkmörkret. Gymnasielärare från Stockholm med ett nygammalt klockintresse. Efter lumpen köpte jag min första "riktiga" klocka - en Omega SMP som jag hade ett par år. Tröttnade till slut på SMP:n och gjorde mig av med den.

Sportar i dagsläget morfars gamla Alpina från ca 1940, en Marathon TSAR och student-Raymond Weilen som dressklocka. Har den senaste tiden fått upp klockintresset igen med ett aktivt forumlurkande som följd. Tänker att en Squale 1521 och Tudor Black Bay 79220N kan vara nästa klockor till samlingen...

Jeanis (Johan)

Tjena,
Daniel, 36år, har hängt på forumet ett tag i bakgrunden men kände att det var dags att bli mer delaktig samt kunna få vara en del av detta fantastiska forum.
På armen sitter en Omega SMP sedan 10år tillbaka, vilken klocka, den har varit med överallt och fått mycket stryk men den bara tickar på... Börjat titta efter en till klocka men har beslutsångest då det finns alltför mycket trevligt...

Hej vänner!
Johan 38 år, ny på forumet.
Klockintresset vaknade till liv för ett par år sedan men har än så länge bara en skx007 som köptes förra sommaren ( från creationwatches). Letar ständigt efter nya leksaker och hoppas det blir ytterligare en klocka i sommar.
Svart, orange och gummi kanske?
Nuvarande:
Välkomna in i värmen boys, härliga klockor på samtliga :)

Hej, jag heter Elliott och är 15 år. Har varit medlem på forumet ett tag men började posta nu för en månad sen ca. Så nu tänkte jag presentera mig här på forumet. Har fått ett stort intresse inom klockor och det har väll bara växt och växt sen jag var ca 12 år. Jag har en samling som består av både stora och lite mindre märken tänkte bifoga lite bilder på klockorna som tillhör de större märkena. Planerar nu en Rolex Sea-Dweller 116600 i början av sommaren och sen förhoppnings vis antingen en Rolex Submariner 16610 eller en blå Tudor Black Bay i slutet av sommaren. Här kommer lite foton
IMG_0095.JPG
IMG_1674.jpg
IMG_1654.JPG
IMG_1602.JPG
IMG_1644.JPG
IMG_1626.JPG
IMG_1634.JPG

Tog några bilder som jag redan hade på datorn men hoppas att det går bra, tack för mig och tack för ett bra forum KS!!

Välkommen! Fina klockor men IWC:n var riktigt fin!

Hej alla klocksnackare!

Jag är ny på forumet men har ett stort intresse för klockor och tänkte att det var dags att bli medlem här, 25 åring från Göteborgstrakten vid namn Niclas.

Min nuvarande samling ser ut som såhär: Rolex Daytona Oyster från 2001, Certina DS Podium Big Chrono GMT, en Seiko SKX009J och sen två stycken Orient Ray Raven II en blå och en svart. Har tyvärr inga bilder men det kanske kommer i framtiden :)

Är just nu ute efter en Oris Aquis alternativt en Tudor Black Bay! Därefter blir det en lång väntan på nästa läckerbit som skall vara en GMT Pepsi alternativt Batman!

Hej alla klocksnackare!

Jag är ny på forumet men har ett stort intresse för klockor och tänkte att det var dags att bli medlem här, 25 åring från Göteborgstrakten vid namn Niclas.

Min nuvarande samling ser ut som såhär: Rolex Daytona Oyster från 2001, Certina DS Podium Big Chrono GMT, en Seiko SKX009J och sen två stycken Orient Ray Raven II en blå och en svart. Har tyvärr inga bilder men det kanske kommer i framtiden :)

Är just nu ute efter en Oris Aquis alternativt en Tudor Black Bay! Därefter blir det en lång väntan på nästa läckerbit som skall vara en GMT Pepsi alternativt Batman!
Välkommen och grattis till första inlägget! Nu kör vi!

Tjenare allesammans!
Alexander heter jag, är 15 år och bor i en förort till Stockholm. Har lurkat lite på KS med jämna mellanrum men bestämde mig idag för att skapa ett konto och delta i detta trevliga community. Har ett antal intressen vara några är: Musik - både produktion och lyssning, träning, och såklart klockor.

I nuläget sportar jag min enda och första klocka som införskaffades här i juni, en Certina DS Action med kvartsurverk. Som många andra här är jag ett större fan av mekaniska urverk men kände att en kvartsare fungerar bra som första klocka då den (vad jag har hört) inte kräver lika omfattande (och dyr) service som ett mekaniskt urverk. Jag satte däremot upp ett sparkonto här i veckan så om några studiebidrag/pengagåvor/sommarjobbslöner kan det nog hända att ni får se en klocka av finare slag ;)

FullSizeRender.jpg
IMG_3842.JPG

Hallå på er KS!

Tor, 18 år.
Kollat KS sedan klockintresset kom för cirka 3 år sedan.
För stunden är jag en OWG med min Oris Aquis men ska försöka på sikt att få ihop en fin samling.
Riktigt taggad på att hänga på forumet och känns väldigt skönt att man äntligen har presenterats sig.

Tro det eller ej men den är blå
h8CTmxL.jpg

Senast ändrad:
Hej alla KSare,

Nygammal medlem som dock ej varit så aktiv. 30+ och bor i sthlm

Har kvar min första "riktiga" klocka, en Citizen Promaster som jag fick i studentpresent 2002. Har snurrat lite Omega SMP samt Tag Heuer Formula 1 sedan dess samt även nuvarande Panerai 510.

Klockor to date:
IMG_5583.JPG

IMG_5571.JPG

Hallå!

Precis som många andra har jag läst och lurkat runt här ganska länge (till och från under flera år) så det känns som att det kunde vara på tiden att presentera sig. Viktor heter jag, fyller 30 i höst och är bosatt i Stockholm.

Intresset för klockor började väl på allvar för ca. 8-9 år sedan och på den tiden brydde jag mig inte lika mycket om insidan på en klocka som jag gör idag. Det handlar såklart en hel del om att jag inte hade lika stor kunskap om och uppskattning för hantverket och urmakarkonsten då, men var även en budgetfråga. Det är således lite blandat i lådorna och man kan till exempel hitta en gammal Triwa från när de var ganska nya (ca 2008 kanske) som idag mest ligger och samlar damm, en Seiko 90-tals quartzkronograf med alarm och som har en härligt ljusgrön lume på allt utom subdials, en helsvart TO (SILAN002) och en grå Trapezoid AL (SILAZ005) från Issey Miyake (görs av Seiko) där den senare av de två lärt mig att det blir mycket "patina" på en boett som till stora delar består av aluminium, en Nixon Banks i färgen mismatch inköpt i Miami 2009 som jag fortfarande tycker är en skön quartz-sommarbeater och är praktisk på resa med dual time, en gammal Omega 14390 dressare med cremefärgad tavla och arabiska siffror och ett par ganska klassiska Swatch.

De två som får mest handledstid just nu är dock dessa två:
Fil 003.jpeg

Fil 000.jpeg

Jag ser fram emot fortsatt trevlig läsning och ett förhoppningsvis lite mer aktivt forumhäng från min sida!

Bilagor

• Fil 000.jpeg
    Fil 000.jpeg
    86.3 KB · Visningar: 19
Hej,

Efter ha smugit runt här under en längre period så kände jag att det var dags att bli medlem.
Har varit intresserad av klockor i 6-7 år nu, dock har mitt intresse mer varit på en väldigt ”enkel” nivå om man jämför med väldigt många här på KS.
Har under mina år testat ett flertal klockor, har försökt leta upp bilder men inte hittat på alla tyvärr.

Började i alla fall med att köpa min första klocka för 7 år sedan plusminus något år, och då blev det en Omega Seamaster. Hade den en kort period innan jag valde att ge mig på en Breitling Colt. Båda klockorna var jag nöjd med men något saknades, kunde dock inte sätta fingret på exakt vad. Men det stod klart, dags att byta igen.

Denna gång blev det en Hublot Big Bang 44mm även denna klocka var jag nöjd med, men återigen, något saknas. Så den fick en ny ägare.
image1.JPG

Jag valde då att testa en jaeger lecoultre istället och i ärlighetens namn, den gjorde inget för mig, så försvann lika fort som den kom.
Skärmavbild 2016-06-21 kl. 23.26.04.jpg

Hur ska jag göra nu? Jo jag testar Rolex, blev en Submariner 16613, och de kändes kanon i några dagar, tills jag insåg en sak, Rolex Submariner är den perfekta klockan och jag vill verkligen ha en en helt ny istället för en äldre modell. Så även denna klocka fick en ny ägare.
IMG_0142.JPG

Och nu då? Jo för ca 2 veckor sedan så fick jag äntligen min nya Rolex Submariner 116613LN och denna klocka är här för att stanna, oerhört nöjd med den! Den har de jag saknade som jag inte kunde sätta fingret på =)
IMG_0185.JPG

Ja mina vänner, det är lite kort historia kring mina klockor. Stort tack till KS för all info och hjälp man kan få här på forumet.
Ber om ursäkt för eventuella stavfel och felformuleringar =)

Tjena!

Mitt namn är Marcus och jag är 22år. Är en student som pluggar på Luleå tekniska universitet till material ingenjör. Mitt klockintresse har växt fram och känner nu att jag vill lära mig och veta mer om klockor. Första klockan jag köpte var en Triwa havanna nevil brown stitch som är en riktig trotjänare sedan införskaffade jag mig en Bulova
Precisionist 98B142 46mm som blev ett impulsköp. Så nu är jag ute efter en ny klocka, har kikat mycket på Rolex submariner 114060 som jag har blivit kär i men den ligger i för hög prisklass, så jag har tittat på Certina DS ACTION, Oris divers aquis och Omega Seamaster. Så om ni har tips på fler liknande dykarklockor som är automatiska så får ni gärna tipsa!

Mvh Marcus

Bilagor

• 13340386_1304854396195590_83971768_o.jpg
    13340386_1304854396195590_83971768_o.jpg
    94.7 KB · Visningar: 34
Tjena!

Mitt namn är Marcus och jag är 22år. Är en student som pluggar på Luleå tekniska universitet till material ingenjör. Mitt klockintresse har växt fram och känner nu att jag vill lära mig och veta mer om klockor. Första klockan jag köpte var en Triwa havanna nevil brown stitch som är en riktig trotjänare sedan införskaffade jag mig en Bulova
Precisionist 98B142 46mm som blev ett impulsköp. Så nu är jag ute efter en ny klocka, har kikat mycket på Rolex submariner 114060 som jag har blivit kär i men den ligger i för hög prisklass, så jag har tittat på Certina DS ACTION, Oris divers aquis och Omega Seamaster. Så om ni har tips på fler liknande dykarklockor som är automatiska så får ni gärna tipsa!

Mvh Marcus

Tjena,

Spana in Tudor Pelagos, Black Bay samt Heritage

/Gustav

Hej allihop!

Efter ett par års läsning så är det på tiden att man reggar sig.

Mitt namn är Joakim, 29 år från Skåne. Klockintresset började väl för 3-4 år sedan och inleddes med en Tissot Seastar 1000.
Det dröjde ett par år och sen kom en 114060 som alltid kommer finnas kvar i samlingen!
image.jpeg

Därefter så knep jag en Oris Sixty-Five från en vän. Den användes som komplement till rollen men det blev aldrig riktigt rätt.

Den bytes nyligen mot en smp-c som jag ska hämta imorgon så det blir en liten midsommarpresent.
image.jpeg

Så nu blir det till att köra sub och smp ett tag och se hur det känns :)

Tjena!

Mvh Marcus
Välkommen, vi börjar bli en bunt ltu:are på KS nu, kul!
häng gärna med på GTG:n i höst!:)

Tjena, Mackan här. Fyllde precis 35 å tänkte "levla up" mitt liv genom att investera i en (så här långt...) schysst klocka. Inte haft klocka sedan tonåren men vet att det är den klart viktigaste manliga accessoaren. Kalla det "35-årskris" eller bara att jag äntligen känner mig "vuxen". :)

Handlade denna hos Nymans i veckan: IWC Pilots Mark XVIII "Le Petit Prince", riktigt nöjd!
Ååh, en sådan har man suktat efter länge, släng gärna frekvent upp bilder på den.
PS, vill du sälja den, dra iväg ett PM:)

Hallå alla!
Tror det är min tur att presentera mig då. Johan heter jag, 27 år gammal från de sydliga delarna av vårt avlånga land, rättare sagt från Ystad. Jobbar som säljare, säljer plastråvara. På fritiden tränar jag, coachar CrossFit, tar hand om hunden och flickvännen. Klockor har jag alltid gillat som en snygg accessoar men inte tagit steget från en "vanlig" klocka till något roligare och första riktiga klockan blev en Omega Seamaster Professional. Förutom klockor och träning tycker jag om "the good things in life" som att resa, äta god mat/ prova bra restauranger, Single Malt Whisky. Utbildad är jag inom hotell och restaurang branschen nere i Schweiz men denna karriären lades snabbt på hyllan igen.

Tack för mig! :)

Hej KSare,

Efter ett tags kikande på detta forum tyckte jag det var dags att bli medlem.
33 år gammal finansiell rådgivare/försäkringsförmedlare som utvecklat ett intresse för klockor senaste 10 åren. Har haft lite olika klockor. Har gått ifrån Armani, MSTR, Corniche och precis sålt en Breitling Super Avenger. Fritid består av familj, träning och hus. Nu på jakt efter en ny klocka. Troligtvis en Rolex alt Hublot, tycker det är en väldigt snygg klocka även om jag vet att det finns många som är emot Hublot gällande deras urverk vilket jag kan förstå därav min tvekan.
Ser fram emot många härliga diskussioner här på forumet.

Tack för mig!

//"Chasel"

Då var det dags att ha en liten kort presentation av mig, 38 år boende i Västervik. Har väl en liten förkärlek för Tag Heuer och Rolex som ni ser på bilder av min samling under, det hela började med inköpet av Grand carreran Men sitter och funderar på när man skall införskaffa sig sin första Patek...

image.jpeg

Rolex Explorer , full set

image.jpeg

Tag Heuer, Monaco, Steve mcqueen limited edition, full set

image.jpeg

Tag Heuer, Grand carrera, full set
image.jpeg

Rolex Submariner, full set
image.jpeg

Tag Heuer, west mclaren set

Då var det dags att ha en liten kort presentation av mig, 38 år boende i Västervik. Har väl en liten förkärlek för Tag Heuer och Rolex som ni ser på bilder av min samling under, det hela började med inköpet av Grand carreran Men sitter och funderar på när man skall införskaffa sig sin första Patek...

image.jpeg

Rolex Explorer , full set

image.jpeg

Tag Heuer, Monaco, Steve mcqueen limited edition, full set

image.jpeg

Tag Heuer, Grand carrera, full set
image.jpeg

Rolex Submariner, full set
image.jpeg

Tag Heuer, west mclaren set
Välkommen, det går fort "utför" när man väl börjar :). Det finns alltid "en" klocka till man bara måste ha.

Trevlig fortsättning på midsommarhelgen..

Efter ett ganska långt smygande på forumet kände jag för ett tag sedan att det var dags att ta klivet in i värmen. Jag är 35 år och bosatt i Göteborg, har alltid gillat klockor och har haft massor av olika under åren. Just nu har jag 4 olika. En Citizen Aqualand från 1996 som jag köpte ny för 20 år sedan, en Casio G-Shock och en äldre Oris med manuellt urverk. Senaste inköpet var en ny Rolex GMT Master 2.

Skall bli väldigt trevligt att fortsätta all läsning och kanske till och med posta ett och annat inlägg/bild. Sist men inte minst tack för all trevlig/intressant läsning

// C-V

Hejsan! Micke är namnet. Känner en svaghet för Casio klockor. Jag växte upp på 80-talet och minns fortfarande känslan av 80-talets "hi-tech" klockor. Känslan återkom förra året, medelålderskris kanske;)
Ska bli kul att ta del av era inlägg. Förhoppningsvis så kan jag bidra med något jag också.

Tack.

Mvh Micke

Hejsan! Micke är namnet. Känner en svaghet för Casio klockor. Jag växte upp på 80-talet och minns fortfarande känslan av 80-talets "hi-tech" klockor. Känslan återkom förra året, medelålderskris kanske;)
Ska bli kul att ta del av era inlägg. Förhoppningsvis så kan jag bidra med något jag också.

Tack.

Mvh Micke
Välkommen! :)

Tjenare, Henric heter jag. Lurkat runt här i evigheter så det är dags att jag ger mig till känna. Jag har en ganska schizofren klocksmak där Breitling, Omega samt Bell & Ross är stora favoriter. Ja förutsättningarna för att bli en riktig flippare finns...

Hej allesammans!

Viktor heter jag, är 24 år gammal, bor i 08-land och har varit starkt intresserad utav klockor i ja, iallafall 7 år nu, efter att jag fick lite vettiga intryck vid den tiden.
För närvarande har jag inga klockor i min ägo (men självfallet har min flickvän, mor och syster en varsin!), då jag senast blev blåst via Blocket på en Glycine Combat Sub i den perfekta kombinationen Orange/mörkblå.
Har tidigare ägt en Victorinox Chrono Classic XLS som jag saknar idag.
Har senast här på KS inhandlat en Seiko Sumo utav ironcastle (bara positivt) och ett stycke Orange bezel insert till en framtida Seiko SKX009 utav Pälle (också positivt!).
Jag gillar oranget, om det inte redan var solklart, hehe.

Smyger runt här, på Blocket och Tradera i jakt på nya dinkor jämt och ständigt! :)

Tack för mig, och tack för att KS existerar!

Inget att skryta med direkt, en G-shock som hänger med över allt. Det är nog därför jag lurkat så länge, som att hänga på ett ferrari owner forum och bara ha kepsen... Men nu måste det ju bli något riktigt när jag trätt fram ur skuggorna. En aqua terra är nog det som hägrar mest för tillfället

Tjena!!

Ville bara presentera mig själv, namnet är Magnus Högberg och är en kille på 26 år, amatör klockintresserad, (jag lär mig fortfarande).
Min intresse för klockor började tack vare en medlem här i forumet därefter har jag köpt in några klockor för att lära mig hur dessa fungerar.
Min klocksamling,
Mondaine Tågklocka.
Seiko Sumo
Sunnto Elementum.
(Tyvärr inga bilder denna gång har inte kameran med mig)
Är ute efter en G-shock Mudman eller Seiko Shogun.
Funderar ni på att släppa något av dessa hör av er!!
Må väl så hörs vi säkert i klockdjungeln.

Tillbaka
Topp