Schaffenhausen
Basic
Då är det dags, nu har jag tagit klivet in i värmen på riktigt. 37 år från Stockholm, jobbar som säljare av IT-system (så luddigt men å andra sidan så tråkigt också). Fru och några barn på det. Saker som format mig i övrigt är min tid som Norrlandsjägare i Arvidsjaur (fick bli ett nic inspirerat från den tiden), KTH-plugg, handbollspelande på hög nivå och mitt intresse för DIF.
Ett avgångsvederlag från tidigare arbetsgivare fick mig att gå och sukta efter en lite dyrare klocka som belöning för mitt ej uppskattade slit. Hade kikat på en Datejust II (116334) under en tid men när Baselmässan förra året uppdaterade Datejust II till Datejust41 intensifierades mitt intresse (dock inte 116334). Så under ett år har jag gått och väntat på att årets Baselmässa skulle gå av stapeln och när de meddelade att 116334 skulle uppdateras till 126334 så skuttade jag hela vägen till Rob Engström och lade handpenningen samma dag. Nu får jag dock återigen vänta på leverans men det känns ok.
Att jag fastnat för Datejust41 är att jag tycker att det är en elegant klocka som även kan vara sportig. Jag var ute efter den perfekta klockan som skulle funka oavsett klädsel och aktivitet och eftersom jag inte var så klockintresserad så skulle den vara tillräcklig. Det som nu hänt är att jag öppnat Pandoras box och nu vill jag ha flera klockor. Jag får dock avvakta leveransen, när den väl är på plats kanske den känslan försvinner men det tvivlar jag på nu.
Hur som helst, det ovan ger en liten bakgrund till vem jag är och hur jag kommer agera på detta forum. Bifogar en liten bild på skönheten som förhoppningsvis kommer under hösten enligt den första prognosen.
Välkommen! Bra val av klocka. Jag har tyvärr för små handleder för 41an så fick nöja mig med 36an