Först vill jag tacka eldsjälarna bakom detta forum som sköter "takt & ton" på ett föredömligt sätt! Många skratt har man fått!!! Tycker en kort presentation kan vara på sin plats vid inlägg 100. Lennart heter jag, bor och arbetar strax söder om Stockholm. Som många andra bars mängder av klockor i yngre år och man ångrar idag djupt att de inte finns kvar, Casios i många varianter, stora, små, med miniräknare etc. Hade även en sån där tidig digitalklocka med mörk display som visade röda LED siffror vid knapptryckning (snyft) Under mobiltelefonens genombrott försvann klockan på armen under många år, men allt eftersom åren gått och ryggen inte längre tycker om att ligga under gamla Amerikanska bilar så måste teknikintresset hitta andra kanaler. Smygstartat med en helt ok. Certina DS Action för att snart rasa in i en intensiv Seiko period (SRP 167, SKX 009, Orange monster). Landade sedan tryggt i en Tag Heuer Aquaracer PRO. (ett tag, beroendet var redan ett faktum). Inte långt senare avyttras Tag'en till förmån för en Omega Speedmaster (klassiska månklockan), hel underbar men av någon anledning "gifte vi oss aldrig". Avyttrades och jag föll tillbaka på mina billigare ur. En period av rotation och "ostrukturerat flippande" vidtar. Av rent sentimentala skäl köper jag efter ett par år tillbaka min Tag. Köper även återigen en ny SKX009 som kryddas med ett superoyster, men suget efter en riktig "finklocka" kvarstår. I samband med min annalkande 50 års dag tog jag således "tag i saken" och granskade märken jag aldrig förr intresserat mig för, resultatet blev en Breitling SOH 42, en blå skönhet som jag genast känner är "jag". Man skall aldrig säga aldrig men känner mig i dag mycket tillfreds med min lilla samling som väl täcker såväl praktiska och sociala tillfällen. Som oss alla utvecklar man vissa "preferenser" för klockor (utseende, detaljer, armband och färgskalor) så visst kommer jag att springa på fler som "kvalar in" Jag vet att bilder uppskattas men kommer att lägga en utförligare beskrivning av mina klockor under "min samling" tråden när tiden infinner sig att ta lite hyfsade bilder etc. Här är ett par snabba på "lådan" & handleden i dag.