• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hei, Nordmann som har funnet veien til Klocksnack. Er aktiv på det norske forumet Tidssonen, men syns det er kjekt å lese også det svenske.
Er oppvokst i en grenseby til Strömstad, så har vært mye i Göteborg og Uddevalla.
Stor interesse for det meste av klokker i alle prisklasser. Legger ved noen bilder av enkelte høydepunkt (Beklager mange bilder).
IMG_4253.jpg
IMG_5814.jpg
2898293D-003D-4162-92B6-5052C5ABB7F5_zpsbfyiqpnv.jpg
IMG_2829_zpsufeklddl.jpg
IMG_5266.jpg
43EF6C78-42BC-428B-AAEB-C75E7AC7F8FD_zpsn317trcx.jpg
IMG_5859.jpg
IMG_4034.jpg
669DA5DA-0C2F-43F8-802C-4BB7EDF1200D_zps4cjmctcj.jpg
4C9E2ED7-87F9-4C48-86E6-B8875609648A_zpsbrjws4nj.jpg
3318188C-5E45-4ED1-81BA-B4C12724469E_zpsxvpzokpi.jpg
IMG_4160.jpg
IMG_5948.jpg
Vilken samling!! Välkommen hem
 

HTran

Omega
Har egentligen inte direkt haft ett stort intresse för klockor förut. Men så köpte min storasyster en Rolex. Inget som direkt pirrade i mig men kort därefter köpte min storebror en Rolex. Nu satt jag där bredvid på familjemiddagarna med en gammal CK klocka jag köpte när jag var runt 20. Fick prova min brors Submariner och då var det rätt kört. Eftersom jag är i mitten av syskonskaran har jag övertygat mig själv med att lagom är bäst (dvs vad ekonomin klarar för tillfället) och har nu beställt en Omega Speedmaster, helt enkelt en mjukare introduktion till vuxenvärlden av klockor. Har smygläst här i någon vecka utan att kommentera tidigare, otroligt vilken kunskap och intresse det finns här! Snabbt om mig: 31 år, bosatt i Göteborg och största intresset är restaurangbesök på diverse Michelinrestauranger runt om i världen.
 

Virgin

Breitling
1994 såg jag "den", klockan jag inte kan glömma, Omega Speedmaster... Sedan dess var jag såld på klockor och har köpt flertalet enklare quartz-ur under årens lopp. Besökt KS dagligen sedan årsskiftet och försöker förkovra mig så gott det går. Känner nu att drömmen bör förverkligas, så har du en 311.30.42.30.01.005 till salu får du gärna höra av dig!
 

Quartz

Breitling
Hejsan
Jag har följt forumet under många år utan att ta itu med att bli medlem. En gratisåkare alltså. Ser fram mot att få bilda mig, ta del av allas synpunkter och bidra efter förmåga. Just nu är jag mest ute efter inspiration och ork att återta klockintresset efter att blivit av med av med alla klockor utom en Swatch... Funderar på att börja med att skaffa en PAM 359 igen - eller kanske en 1359 baraföratt... Alla mina band försvann i inbrottet oxå så det blir en nystart även på det planet.
 

MAGNETO

Omega
Hej! Nu är det min tur att komma fram från skuggorna efter att ha hängt här i nästan två år utan att registrerat mig. Det känns som att jag redan känner många av er här på forumet så det är väl inte mer än rätt att ni får veta lite grann om mig. Jag är 22 år, studerande och bosatt i Växjö. Mina intressen är klockor, böcker, film och serietidningar. I nuläget äger jag bara en klocka, Longines Conquest Heritage, men går i tankarna att köpa mig en 116200 inom det närmsta året. Edit: Tack för ett fantastiskt forum! Mvh.
IMG_3923.JPG
 
Senast ändrad:

Sampan

Breitling
Hej.
Mattias heter jag. Jag har en rätt ny samling med klockor där Oris Aquais är min ögonsten just nu. Jag jobbar ihop till en Speedmaster. Jag är mest här för att se vad som kan finnas.
 

JoeBravoe

Cartier
Hej entusiaster. Helt nyfunnet intresse det här med klockor för mig. Kunde inte tänka mig att det fanns ett forum med så pass mkt drag i för klocksnack! Jäkligt trevligt tycker jag. Köpte en Citizen Eco Drive titanium förra året. Tycker den är nice som basic-klocka. Fick dock syn på en Bvlgari Scuba för några veckor sedan och det gick inte att få ur den ur skallen. Såg till att köpa en... För att motivera ett så pass stort köp "från ingenstans" så tänkte jag åtminstone sälja min Citizen. Jag har ju kvar boxen och garanti osv... och en köpare. Men det har visat sig att jag inte alls vill sälja någon klocka egentligen. Jag kanske rent av samlar på klockor numera :) Siktar ju redan på en Omega Seamaster till "samlingen".
 

Labat

Breitling
Hej!
Är ny här på forumet sedan någon vecka. Har ett klockintresse som har kommit att bli större och större med åren. Stor fantast av divers och använder idag en Longines HydroConquest (L3.642.4.56.6). Vill någon gång bli ägare till en Rolex Submariner som jag verkligen uppskattar. Mitt kommande köp lutar dock åt en Omega Speedmaster (First Omega in Space). Gillar verkligen Omegans elegans och samtidigt sportiga karaktär. Har ni tips på om den finns att köpa begagnad får ni gärna höra av er eftersom det kan vara intressant. :)
/Labat
 

MartinMyhrman

Breitling
Hej!
Jag är väl inte direkt ny här på forumet, men jag snubblade över denna tråd nu.
Min samling är ständigt ökande och har väl några udda pjäser, ingenting värt så direkt mycket pengar, men trots allt roliga hantverk i mitt tycke.

De armbandsur jag för närvarande äger är en Vostok-Europe Gaz-14, vad jag förstått efter en hel del sökning är att urverket kommer från Ryska Vostok, alltså inte Japanskt som jag först trodde, man romantiserar ju ändå rysk mekanik litegrann.
Sen har jag också en Seiko SKX009 som jag köpte av en kille som plockar hem från Japan, år på den är under 90-talet men enligt utsago nyservad innan den skickades till Sverige. Riktigt fin, den gör tyvärr att Ryssen får ganska lite armtid.

Mindre användarvänliga klockor har jag också. Den jag är mest nöjd med är mitt fickur från IWC, vilken jag ärvde av min morfar som han i sin tur ärvt av min mormors far. Tyvärr gick den inte när jag fick den, men efter en service så tickar den på bra! årsmod ca. 1930, hittade siffror på det med hjälp av serienumret, men kommer inte ihåg exakt när det var.
Sen kom jag över en väldigt speciell pjäs på loppmarknad för något år sedan, ett mekaniskt Oris reseur. Fint i skicket med lite fin patina. Den låter för jävla illa, så den står i hyllan utan att ticka för närvarande.

Mer ska det bli när budgeten tillåter, något fint schweiziskt måste jag komma över någon gång.
 

vintageace

Breitling
Hej alla entusiaster. Richard heter jag och behöver hjälp med att sälja min Rolex Submariner 5513 med låda. Flera av er känner kanske igen den från James Bond Live and Let Die 1973. Vad är rimligt att sälja den för utan papper och tidigare historik osv. Tack för ordet.
 

Bilagor

  • IMG_0240.JPG
    IMG_0240.JPG
    212.4 KB · Visningar: 66

MAGNETO

Omega
Hej! Christoffer 33 år gammal.
Bor i Nykvarn och haft ett intresse ett par år.
Använder endast idag klockan jag fick ett par år sedan av min far.
Hoppas dock inom snar framtid förvärva en speedmaster/seamaster :)
 

Bilagor

  • IMG_0037.PNG
    IMG_0037.PNG
    244.1 KB · Visningar: 60
Senast ändrad:

M-BA

Cartier
Hej.
Ny på detta forum.

Ett klockintresse har under en tid växt fram hos mig. Väldigt intressant att läsa alla trådar. Hoppas på att bygga en klocksamling inom kort.

/ M-BA
 
Senast ändrad:

Crentus

Cartier
2-Faktor
Hejsan KS!

Efter en tid med behovsklockor, pulsklockor, kinakopia på TH Aquaracer och senast en stadig G-shock är jag redo för min första riktiga dykarklocka. Efter väldigt mycket läsning här och turer förbi annonserna har jag nu beställt en steinhart OVR (istället för årslång sparan till originalet).
Väntar spänt på posten medan jag kikar vidare efter en Squalematic eller en CW Trident för mersmak.

Tack för läsningen hittills och jag hoppas kunna bidra själv framöver!
 

aneki

Omega
What up.

Stockholmsbo. Gjort ett par vändor med Rolex. Numera inne på Nomos men tittar mer och mer på JLC. Gift, barn, jobbar på Stureplan men är egentligen småstadslantis i själen.
 

Mister

Breitling
Hej
De senaste 10 åren har jag ägt flera löparklockor, men aldrig en fin ”riktig” klocka. Nu har jag har övertygat mig själv om att sent omsider ta steget in i er värld och slå till på någon av alla fina klockor som florerar här på forumet. I mitt sökande har jag gång på gång hamnat på klocksnack.se och jag tyckte att det var dags att sluta snoka och bli fullvärdig medlem istället. Det här ska bli kul.

/Mister
 

Spaceman

Breitling
Hej!

Nästan ny här, har lurkat lite under en tid. Jag heter Mats och började intressera mig för riktiga klockor för ett par år sedan. För att förvissa mig om att jag verkligen skulle bära klocka igen, efter ett decennium utan, så började jag med att införskaffa en stilig Tissot Visodate.

Efter att han burit Visodaten i ett drygt år så blev det dags att hitta en ny, mer all-roundklocka och valet föll då på en Omega Fois (se profilbild), som jag är grymt nöjd med.

Ser här på sajten fram emot intressanta diskussioner och snygga klockbilder!
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har egentligen inte direkt haft ett stort intresse för klockor förut. Men så köpte min storasyster en Rolex. Inget som direkt pirrade i mig men kort därefter köpte min storebror en Rolex. Nu satt jag där bredvid på familjemiddagarna med en gammal CK klocka jag köpte när jag var runt 20. Fick prova min brors Submariner och då var det rätt kört. Eftersom jag är i mitten av syskonskaran har jag övertygat mig själv med att lagom är bäst (dvs vad ekonomin klarar för tillfället) och har nu beställt en Omega Speedmaster, helt enkelt en mjukare introduktion till vuxenvärlden av klockor. Har smygläst här i någon vecka utan att kommentera tidigare, otroligt vilken kunskap och intresse det finns här! Snabbt om mig: 31 år, bosatt i Göteborg och största intresset är restaurangbesök på diverse Michelinrestauranger runt om i världen.
Välkommen! Syskonen har mycket god smak låter det som ;)
 

Konstantin

Breitling
Hej alla klockentusiaster!

Mitt namn är Konstantin, och nyligen fattat att det här med klockor är något jag verkligen fastnat för.
 

Gios

Breitling
Hej allihopa. Anestis heter jag 36 år gammal och bor i Stockholm. Jag fick tips om denna forum från en kompis och vill verkligen komma igång med diskussioner. Vi "ses".....
 

Aviation

Omega
Hejsan är helt ny här. Har dock smygit runt o läst lite senaste veckorna här på KS.

Går under ett alias som är Tobias, något som föräldrarna tyckte va passande som många andra på 80talet.
Jobbar som Global Service Engineer inom gruvbranchen. Så blir en del resor till udda ställen.

Har alltid gillat en snygg klocka men aldrig tagit mig själv i kragen och köpt en "riktig". Så nu har jag beslutat mig för att köpa min första.
Är på jakt efter en Omega seamaster/speedmaster eller liknande Tag Heuer. Då det är första så behöver de inte va en komplett historia i nyskick med alla boxar. utan siktar på en fräsch och gärna ny servad klocka runt 10-15k. :omega:
Om frugan frågar betala jag 3000kr ;)
 

MattiasJ

Omega
1994 såg jag "den", klockan jag inte kan glömma, Omega Speedmaster... Sedan dess var jag såld på klockor och har köpt flertalet enklare quartz-ur under årens lopp. Besökt KS dagligen sedan årsskiftet och försöker förkovra mig så gott det går. Känner nu att drömmen bör förverkligas, så har du en 311.30.42.30.01.005 till salu får du gärna höra av dig!

Har en Speedmaster Pro 35705000 i toppskick från 2013 om det kanske kan vara ngt? Fullset m inner/ytterbox, länkbit, kort/cert, manual, originalkvitto mm. Är enda ägaren men har fler dyra hobbys :)
 

MattiasJ

Omega
Hej.
Mattias heter jag. Jag har en rätt ny samling med klockor där Oris Aquais är min ögonsten just nu. Jag jobbar ihop till en Speedmaster. Jag är mest här för att se vad som kan finnas.

Har en Speedmaster Pro 35705000 i toppskick från 2013 om det kanske kan vara ngt? Fullset m inner/ytterbox, länkbit, kort/cert, manual, originalkvitto mm. Är enda ägaren men har fler dyra hobbys :)
 

MattiasJ

Omega
Hej,
Mattias Johansson fr Trelleborg.
Gammal på både detta och andra klockforum. Har stort intresse främst för Omega, Rolex, IWC mfl men har även andra dyra hobbys vilket gjort att klocksamlandet strukit lite på foten på senare år.
Tack för ett bra och trevligt forum.
 

Skanes

Omega
Hej,
Mattias Johansson fr Trelleborg.
Gammal på både detta och andra klockforum. Har stort intresse främst för Omega, Rolex, IWC mfl men har även andra dyra hobbys vilket gjort att klocksamlandet strukit lite på foten på senare år.
Tack för ett bra och trevligt forum.
Välkommen! Får man fråga vilka dina andra dyra hobbys är? :)
 

preben

Breitling
Hallå där! Flitig läsare av forumet men ny medlem. Stort fan av mekaniska klockor. Ska det vara quartz så gillar jag stryktåliga klockor som kan hänga med på fisket/vandringen. Juvelen i samlingen: Omega Speedmaster Professional Moonwatch. Drömklockan: IWC Pilot Chronograph. Sugen på: Nomos Metro med reservindikator.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Hej
Har läst runt en hel del här dom senaste månaderna så jag tänkte att det var dags att presentera mig. Mitt klockintresse är rätt nytt, har förlitat mig på mobilen dom senaste tjugo åren. Jag köpte en gammal Seiko automat från 60-70 tal för ett halvår sen bara för att känna på hur det kändes att bära en klocka igen efter så många år. Det kändes så bra att jag nu har en SRPB11K1 på armen och en SKX007K1 påväg hem. Dessutom har jag en gammal Sicura som behöver en genomgång. Så om nån vet någon som kan ge den en omgång så tas tips gärna emot.

Mvh Danne
 
Topp