29151
Basic
Nej Skåne men besöker Saman Amel med jämna mellanrum.Tack! Kul att höra
Är du också från Stockholm?
Om du inte varit där så rekommenderar jag dem starkt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej Skåne men besöker Saman Amel med jämna mellanrum.Tack! Kul att höra
Är du också från Stockholm?
Härligt, känner till dem o gillar formspråket!Nej Skåne men besöker Saman Amel med jämna mellanrum.
Om du inte varit där så rekommenderar jag dem starkt
Stockholm har ett bra utbud av duktiga aktörerHärligt, känner till dem o gillar formspråket!
Får bli ett besök senare, annars är jag frälst Rose&born:are
Hej klocksnack!
18 år från Göteborg med ett relativt nytt intresse för klockor (på grund av åldern) Jag har varit medlem ett tag och granskat många av de väldigt övergripande trådarna som finns. Känner nu att det är dags att presentera sig eftersom att forumet tar upp en stor del av min fritid Fick tipset om forumet genom podden som jag på något sätt började lyssna på (riktigt bra förövrigt).
Efter ett tags arbete börjar man snegla på lite billigare klockor, exempelvis nån schleten gammal Tank eller en 60-70tals DJ. Även om jag blickar mot min första "riktiga klocka" som jag hoppas blir en Nodate submariner eller explorer I (kalla mig tråkig) Men jag får se va det kommer för idéer då jag ändrar åsikter väldigt ofta. Vilket jag är ganska säker på jag inte är ensam om här på forumet
Jag tror på en väldigt aktiv framtid här på KS!
/Gustav
Ha ha roligt skrivet! Jag kände igen mig i mycket av det du skrev, den klassiska klockbrännan... och att sitta och glo på bilder och artiklar i evigheter . Vad var det som gjorde att du fastnade för Breitling?Hallå!
Drygt 30 år gammal bleking här som jobbar i skogsbranchen.
Har burit klocka varenda dag sen jag började skolan och har därmed en permanent klockbränna som inte försvinner ens i midvintern Att gå utan klocka är otänkbart och det känns genast som att något väsentligt saknas. Dock har det alltid handlat om digitala casio-klockor för 700-1000 kr tidigare.
Så för några år sedan tyckte jag det var dags att köpa en lite mer vuxen klocka. Tyvärr har jag en förmåga att grotta ner mig i detaljer när jag ska köpa någonting, oavsett om det handlar om en bil, eller en tv, eller som i det här fallet ett armbandsur. Så planen från början att gå in i en butik och köpa ett snyggt quartz-ur på länk byttes så småningom till automatur och kvalitetsklocka. Tankarna och blickarna har gått över bland annat Seiko, Longines och Tag Heuer innan jag slutligen fastnade stenhårt för Breitling.
Så här sitter jag fortfarande efter att ha lurkat i över två år med min billiga Casio och dreglar över bilderna i Breitling-tråden. Men nu är jag medlem här så det är i alla fall ett steg i rätt riktning. Vi hörs.
Ha ha roligt skrivet! Jag kände igen mig i mycket av det du skrev, den klassiska klockbrännan... och att sitta och glo på bilder och artiklar i evigheter . Vad var det som gjorde att du fastnade för Breitling?
Cool, och grattis! Då får man snart se en bild på en fet Breitling då!!Tack Svårt att sätta fingret på riktigt men det har varit en rätt så lång process. Insåg väl rätt snart att 2000 kr inte skulle räcka så långt så budgeten blev 5000. Kan man lägga 5000 kan man lägga 10 000 och kan man lägga 10 000 kan man lägga 20 000. Där någonstans kom Breitling in i bilden. Har klämt och kännt på några stycken på ett par flygplatser (efter att ha stoppat ner casion i fickan) och fått ett väldigt gediget intryck.
Men nu i kväll har jag nog råkat köpa en så fortsättning följer...
Känner igen önskelistan. Snygg Seiko!Hej!
Ny på forumet efter lång tid av bara läsande. Snart färdig ingenjör så intresset är än så länge en lång önskelista. En av de första klockorna jag har i åtanke är något från det isländska JS Watch då pappa kommer därifrån och jag åker ofta dit. Än så länge består min "samling" av en Seiko SARB065, Coktail Time, på en ljusbrun croc-strap från Hirsch.
Vad trevligt med ännu en medlem! Jag skulle vilja rekommendera en Longines Legend Diver som dyker upp i säljtråden hyffsat frekvent. Du bör inte betala mer än 13 T för skönheten.Hej Klocksnack!
Jag är en 22-åring från Göteborg och har hängt här på forumet i tystnad ett bra tag, men allt eftersom intresset blivit starkare så känns det naturligt att ta steget och bli medlem.
Studerar Industriell ekonomi (civilingenjör) och som student är det ju allmänt känt att man skall hålla hårt om pengarna. Har dock sålt ett AB och tänkte unna mig min första lite finare klocka. Har endast ägt en Gant Park Hill som jag har haft nu i fyra år och varit väldigt nöjd med (fyllt sin funktion som fashion-klocka). Vill ta steget över till automat och tänkte höra mig för om ni har tips på klockor.
Tänker mig upp till ca 14k, stållänk.
Har kikat en del på Longines Conquest L2.785.4.76.6, Tissot Le Locle Powermatic 80 T006.407.11.033.00 samt Frederique Constant FC-303WN5B6B men har inte vågat slå till ännu.
Allt väl,
Seiko är alltid bra. Har kvar min 009 fortfarande sedan många års trogen tjänst och har klarat det mesta utan problem! Välkommen!Tjenare!
Pontus heter jag och är 17 år gammal, är studerande så som de flesta andra i min ålder så kan pengar vara ett problem men efter gymnasiet och ett par år på högskolan så hoppas jag väll på att se klocksamlingen skina! Är väldigt ny in i klockvärlden, började visa intresse i klockor för ungefär 1-2 månader sedan, efter mycket research så har jag fastnat för Seiko klockor så min första riktiga klocka är i detta nu på väg! En Seiko SKX007K1 blev det och fler klockor lär det bli! En av drömmarna är väll en GMT-MASTER 2 . Hoppas på att få mycket hjälp och även att i framtiden kunna hjälpa andra i detta forum!