• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tja!
Jimmy, 31år som nyligen fått upp ögonen för det här med klockor, snubblade över ett par trevliga kanaler på youtube och nu känns det som man inte kollar på annat nu för tiden så jag tyckte det var på tiden att man tog steget in i forumvärlden.
Ägt ett kvartsur under några år och nu på senare tid har jag införskaffat mig två stycken automatare, ska bli spännande och dyka lite djupare in i denna värld!

Hej!
Jag heter Måns Rydergren
Jag är 14 år och samlat på klockor runt ett år.
Första halvåret har jag bara använt quarts ur men jag fick en Atlantic världsmästarur och några tips var man kan köpa klockor
och nu har jag ett par fina klockor som te x tre gamla Oris i fina skick och en swatch limited edition dock inte så hög budget men om man vet vad en klocka är värd och får den för ett bra pris så kan man ju sälja vidare.
Har inte haft ett konto såhär förut men läst en del på sidan och även TTT.

Hej! Ari heter jag och bor i Borås. Har ganska nyligen börjat kika efter lite trevligare klockor än det jag i dagsläget äger. Känner att jag behöver lära mig lite mer om olika modellerna som finns. Det var just så jag snubblade in här på KS för någon vecka sedan men reggade mig först idag. Idag så står det mellan Breitling aerospace eller Tag Heuer aquaracer just för att de är så jädrans snygga ;-)
Men vem vet, kanske ändrar man sig snart
Hur som haver, känns bra att ha reggat sig här för att ta del av all den kunskapen som finns på detta forum.

Hej,
Mitt namn är Jim och jag är en riktig färsking på forumet men har dock varit intresserad av klockor ett längre tag. Måste framhålla en trevlig upplevelse idag i och med införskaffandet av en Sjöö Sandström Chronolink UTC race av TIE. Både klocka och bemötande var av toppklass, ett stort tack.
Övrigt i "stallet" finns en Sjöö Sandström automatic från 1993 första serien om jag inte är fel underrättad och en Batman.

Intresset började nog som Fredrik att man såg en väldigt massa klockor i tjänsten plus att jag vid ett tillfälle hade äran att besöka ett Schweiziskt laserföretag som var ägt av en klockkoncern. Varje jul fick personalen en möjlighet att köpa lyxklockor till vrakpris, vilken julklapp... så började allt för mig.

Tack för er tid!

Hej,
Mitt namn är Jim och jag är en riktig färsking på forumet men har dock varit intresserad av klockor ett längre tag. Måste framhålla en trevlig upplevelse idag i och med införskaffandet av en Sjöö Sandström Chronolink UTC race av TIE. Både klocka och bemötande var av toppklass, ett stort tack.
Övrigt i "stallet" finns en Sjöö Sandström automatic från 1993 första serien om jag inte är fel underrättad och en Batman.

Intresset började nog som Fredrik att man såg en väldigt massa klockor i tjänsten plus att jag vid ett tillfälle hade äran att besöka ett Schweiziskt laserföretag som var ägt av en klockkoncern. Varje jul fick personalen en möjlighet att köpa lyxklockor till vrakpris, vilken julklapp... så började allt för mig.

Tack för er tid!
Kul att du är nöjd med din nya Chronolink! Glöm inte att posta lite fina bilder! Passa på att skriv om din affär med @TiE i hans Goodguy-tråd istället :)
https://klocksnack.se/threads/tie.56727/

• Like
Reactions: TiE
Hej,

Tack för er tid!
Välkommen hit och tack för ett trevligt möte och att du valde att ta han om Chronolinken. Är övertygad om att du kommer att trivas med den. Ett tips, när du skriver här och vill att någon du nämner ska få en notis om det, lägger du till @ framför nicket. Väl mött på kommande GTG'n;)

Tjena Forumet! Mitt namn är Daniel, jag är 19 år från Stockholm och jobbar inom handel när jag inte sitter på forumet och drömmer om alla fina klockor alla ni har ;) Som det ser ut nu så jag har två klockor, båda Chris ward. En trident 300 quartz och en C5 Malvern Automatic men är på jakt efter en Omega Seamaster 300m diver referens 212.30.41.20.01.003 så om du har en komplett i fint skick så dra iväg ett meddelande till mig! Är främst intresserad av Omega så om ni vill snacka Omega så är jag hemskt gärna med :) Annan klockor jag är stort fan av är Rolex Explorer. Vi hörs!

Hei Pontus

Skal du ha TAG synes jeg du skulle sjekke WAY201B.BA0927 - stilig sak ;-)
Aquaracer.png

Hej hej!
Är ny här och även ny i klockvärlden.
Träffade en kille som är riktigt klocknörd och fick låna hans Rolex Submariner och Speedmaster. Har insett att mitt liv aldrig kommer bli det samma... :rolleyes:
Jag kan ju inte vara sämre än honom så nu är jag på jakt efter en egen Rolex!
Har bara vart i forumet i nån dag och måste säga att alla är så trevliga och hjälpsamma!
Hoppas alla får en trevlig sommar!
/Sanne

Hej Hej! Jag heter Christian och är 27år och är intresserad av klockor. Kanske inte en direkt teknisk nörd än utan mer för om det är snyggt eller ej. Har ett par gamla ärvda Omegor och Cetina klockor och min Longines hydroconquest (blå) som jag är väldigt nöjd med, automatiska versionen såklart.
Vad finns det mer att säga om mig, jag är musiker och har även ett stort intresse av gitarrer.

Bilagor

• IMG_1384.JPG
    IMG_1384.JPG
    102.8 KB · Visningar: 35
Tjena!
Jonas.N ny på forumet! Skåning med en passion för klockor! Är en person som kan stirra på klockan i minuter, när någon plötsligt frågar vad är klockan kan jag inte svara, men känner ett glädje rus av att få titta lite till! :D har fått mersmak efter Micro märken då jag precis köpte en hamtun h1 här på forumet! Har en besatthet av seikos dykare som min sambo tyvärr inte delar! Tack för mig tack alla klocksnackare för ett fantastiskt forum där man kan gå vilse i timmar!!! :)

Bilagor

• 20170713_180336.jpg
    20170713_180336.jpg
    76 KB · Visningar: 42
  • 20170713_180134.jpg
    20170713_180134.jpg
    111 KB · Visningar: 46
Hejsan!
Tobias heter jag! Ursprungligen från "centrala" Småland men flyttade upp till Göteborg för att studera. Skall nu till hösten börja mitt fjärde år på utbildningen där målet är civilingenjör inom mjukvara. Fick intresset för klockor då jag tog studenten för tre år sedan och fick min första "riktiga" klocka som present av mina föräldrar. Efter detta har jag utvecklat en liten tradition att varje år jag tagit mig igenom högskolan så köper jag mig en ny klocka, därav är jag nu ute efter min fjärde klocka. Fick nyligen även upp ögonen för vintage så det lär bli en sådan i år! Förhoppningsvis en snygg Omega :).

Hallå!
Jag heter Robert. Är 40 år och bor i Nacka. Har älskat klockor sedan grundskolan. Så klockor stod ofta på önskelistan istället för leksaker. Så tänkte nu på äldre dagar bejaka detta och tillåta mig själv att lägga lite mer pengar på mitt intresse. Och blev jätteglad att hitta detta aktiva forum med kunniga människor. Ser fram emot att lära av er.

Hej!
Jag heter Måns Rydergren
Jag är 14 år och samlat på klockor runt ett år.
Första halvåret har jag bara använt quarts ur men jag fick en Atlantic världsmästarur och några tips var man kan köpa klockor
och nu har jag ett par fina klockor som te x tre gamla Oris i fina skick och en swatch limited edition dock inte så hög budget men om man vet vad en klocka är värd och får den för ett bra pris så kan man ju sälja vidare.
Har inte haft ett konto såhär förut men läst en del på sidan och även TTT.
Välkommen Måns, kul att du hittat hit. Du lär vara en av de yngsta på forumet.

Tjenare allesammans! Jag heter Axel och har väl haft ett skvalpande klockintresse i säkert ett decennium. Dock har jag aldrig fördjupat mig i detta intresse tidigare, utan det är först på senare tid jag har fått upp ögonen för den spännande klockvärld som finns.

Mina förhoppningar med min medverkan här på Klocksnack grundar sig i att jag vill lära mig mer och på ett samlat ställe kunna tillgodose så mycket av detta som möjligt samt leta mig fram till den första "riktiga" klockan.... (men det lär ta sin lilla stund med tanke på den lilla kunskap jag har och alla de möjligheter som finns..!!)

Senast ändrad:
Tjenare KS.
Fick fingret ur och blev tillslut medlem här på KS, har hängt här otaliga timmar så det var dags nu ;)
Filip heter jag, 25-årig Boråsare, har alltid gillat klockor men intresset började på riktigt för drygt ett år sedan. Men som fattig student så har det blivit mycket "Se men inte röra", drömma sig bort lite mellan studierna, men nu sedan någon vecka tillbaka är jag färdig med plugget och jobb fixat så siktar på att spara ihop budget till en lite finare klocka, tittar främst på Tudor,Omega och Rolex, men ändrar mig fram och tillbaka för varje vecka ;)

Äger för tillfället Orient Mako och en Orient Classic Star, för mig så som många andra så blev jakten på min första diver något av en inkörsport till klockvärlden!

Tycker att det är en trevlig och välkomnande stämning här på klocksnack, hittat många svar på frågor här, hoppas att jag efter en tid kommer att kunna bidra och hjälpa till jag också.

Vi hörs!
/C.Filip

Hejsan.
Jag är en kille född 1999 som under några år haft ett stort intresse när det kommer till klockor. Jag är även väldigt intresserad av sportbilar - nya som gamla.
Just nu så har jag en Rolex Datejust och en Tissot Seastar Seven. Jag har för tillfället två drömklockor. Den ena är Hublot Classic Fusion Chronograph i blått och den andra är en Rolex Daytona Paul Newman.

Jag är övertygad om att jag kommer att trivas här på Klocksnack.
Tack för ordet.
Mvh

Bilagor

• 20187199_1542384242473646_1413550595_o.jpg
    20187199_1542384242473646_1413550595_o.jpg
    131.3 KB · Visningar: 88
  • 20196513_1542384205806983_124631766_o.jpg
    20196513_1542384205806983_124631766_o.jpg
    127 KB · Visningar: 77
  • 20187123_1542384089140328_856135327_o.jpg
    20187123_1542384089140328_856135327_o.jpg
    131.7 KB · Visningar: 79
Hejsan.
Jag är en kille född 1999 som under några år haft ett stort intresse när det kommer till klockor. Jag är även väldigt intresserad av sportbilar - nya som gamla.
Just nu så har jag en Rolex Datejust och en Tissot Seastar Seven. Jag har för tillfället två drömklockor. Den ena är Hublot Classic Fusion Chronograph i blått och den andra är en Rolex Daytona Paul Newman.

Jag är övertygad om att jag kommer att trivas här på Klocksnack.
Tack för ordet.
Mvh
Schysst Rolle, något du ärvt?

Hej alla!
David heter jag, och jag har smala handleder, därav nicket. :)
Jag har inte burit klocka på runt 18 år men nu är det dags igen tycker jag. Jag velar mellan nytt, begagnat eller vintage. Har provat lite nya Certina, framförallt titan, för att kunna ha på mig jämt, men är också inne på att köpa flera vintage-ur för samma pengar. Det finns ju gott om läckra 60-talare tycker jag!

Godkväll!

Efter ett bra tags lurkande är det nu dags för en presentation. Johan heter jag, arbetar på bank med företagsrådgivning. Köpte min första klocka, en G-shock av oklar modell, när jag var runt 10 från Teknikmagasinet (i ärlighetens namn enbart för att imponera på min storebror) och spenderade ett antal timmar i ett mörkt skafferi och undersökte min klockas, väldigt begränsade, upplysningsfunktioner. Min första "riktiga klocka" fick jag till min student. Egentligen ingen speciell klocka rent värdemässigt, men som för mig bär ett desto större sentimentalt värde.

Klockintresse ligger i familjen, på båda sidor med en farfar som ägde en gammal Certina samt en morfar som ägde en relativt gedigen fickurssamling (som jag i skrivande stund funderar i vilken av otaliga lådor på mina föräldrars vind den finns..)

Nu, för första gången med ett fast arbete och med lite bättre finansieringsmöjligheter för mitt nya klockintresse. Har siktet inställt på en Rolex Datejust av äldre modell, möjligtvis en Speedmaster. Drömklocka just nu är AP Royal Oak..

Tack för otroligt intressant och lärorik läsning på ett otroligt underbart forum!

// Johan

Hej!
Maria här. Inte helt ny här, har tassat runt ett tag. Klockintresset tog fart ordentligt efter att jag fick guldklocka på jobbet, en Certina dammodell. Nu har klockorna blivit fler, några gamla fickrovor samt några vintage och begagnade klockor. Min ekonomi tillåter inte några exclusiva inköp men det är roligt ändå. Gillar att buda på auktioner och söka runt på loppisar men ännu har inte det riktiga fyndet infunnit sig.
Tack för ett schysst forum, bra för mig som relativ nybörjare att lära av.
M

Hej!
Maria här. Inte helt ny här, har tassat runt ett tag. Klockintresset tog fart ordentligt efter att jag fick guldklocka på jobbet, en Certina dammodell. Nu har klockorna blivit fler, några gamla fickrovor samt några vintage och begagnade klockor. Min ekonomi tillåter inte några exclusiva inköp men det är roligt ändå. Gillar att buda på auktioner och söka runt på loppisar men ännu har inte det riktiga fyndet infunnit sig.
Tack för ett schysst forum, bra för mig som relativ nybörjare att lära av.
M
Välkommen!

Tjena. Ganska ny på forumet också. Har som tidigare talare tassat runt här ett tag.
Har ett klockintresse som börjar växa allt mer och mer, mitt första riktiga klockköp var genom KS.
Förutom intressanta diskussioner om klockor(och allt därtill) så finns det andra diskussioner/trådar som jag finner underhållande och intressanta. Mycket snack om bilar och kläder som passar min "lifestyle".

Väl mött!

Tjena! Är nybliven medlem på forumet. Min klockintresse ursprungar i en gammal breitling från 96, som jag fick i present av farsan. Blev häromveckan bestulen på just den klockan, som enligt mig hade ett ganska högt affektionsvärde. Så jag letar därför runt lite för att ersätta den. Gillar tugget och stämningen i gruppen och ser framemot att få bidra med nya insikter.

Är för tillfället intresserad av att införskaffa mig en Omega Seamaster 300m Diver (REF: 212.30.41.20.01.003), med svart urtavla. Så om någon sitter på en sådan (av nyare karaktär) så får han/hon gärna slänga iväg ett meddelande. :) Bor i Sthlm.

Allt gott!

Godkväll!

Hängde en del på tidssonen.no medan jag både i Norge och nu har jag börjat surfa runt på klocksnack istället. Är 29 år, bor i Sthlm och jobbar inom försäkring. Min första klocka som jag köpte i vuxen ålder var en ny Explorer II polar, hade lite ångest för prislappen men nu älskar jag klockan :).

Läser lite allt möjligt här på KS och just nu spanar jag efter en dressklocka.

Ha det!

Hojj!

Niklas heter jag och är 31år. Bor på landet med min familj som består av sambo och en 1årig liten grabb. Och vovven Spader som är en Jämthund på 5mån. Jag tillbringar mycket tid i naturen vilket är ganska självklart då vi bor på landet. Har en stor passion jakt och fiske.

Har haft diverse olika klockor, men den enda som jag tycker är värt att nämna är den jag använder nu en Seiko skx007.

Hittade detta forum då jag googla efter en länk till min Seiko då jag har natoband just nu och fastnade direkt för detta forum

Hej!

Erik heter jag och är 17 år. Jag studerar teknisk gymnasielinje och har haft ett mycket stort klockintresse under en längre period. Jag passade på att registrera mig nu med förhoppningen att få hjälp med mitt första riktiga klockköp som med högsta sannolikhet kommer att bli en Omega Seamaster med ref nr: 2531.80.00 som enligt mig är den typiska "Seamastern" och en klocka jag trånat efter sedan barnsben. Så om någon har en sådan liggandes i fint skick så dra iväg ett PM!

Tror jag kommer stortrivas här på Klocksnack, verkar som det är en väldigt trevlig stämning!

[ Hej Micke är jag har tassat runt på forumet plockat många godbitar.här är kunskaper på hög nivå. Clock intresset har jag ärftliga i familjen. Till min sambos förtret. Idag har jag Seiko sxk007 moddad urtavla o annan vridning.
Igår och idag letar jag bandstift till min clocka varit på Väla Helsingborg får för -smala bandstift som knäpper även om jag har frågat efter original blir så trött clockan tickar och mina pengar med bandstift hårdvaluta? Lycka till alla med balans hjul i fickan.

Bilagor

• 20170720_161832_001.jpg
    20170720_161832_001.jpg
    142.7 KB · Visningar: 55
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp