• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

bandi

Breitling
[ Hej Micke är jag har tassat runt på forumet plockat många godbitar.här är kunskaper på hög nivå. Clock intresset har jag ärftliga i familjen. Till min sambos förtret. Idag har jag Seiko sxk007 moddad urtavla o annan vridning.
Igår och idag letar jag bandstift till min clocka varit på Väla Helsingborg får för -smala bandstift som knäpper även om jag har frågat efter original blir så trött clockan tickar och mina pengar med bandstift hårdvaluta? Lycka till alla med balans hjul i fickan.
 

Bilagor

  • 20170720_161832_001.jpg
    20170720_161832_001.jpg
    142.7 KB · Visningar: 55
Senast ändrad:

Plato

Breitling
Hej alla klockentusiaster!
Mitt namn är Yiannis och jag är Grek. Jag bor i Grekland men har jobbat i Sverige i 4 år. Älskar klockor och äger ett par stycken.
My swedish is not perfect but I hope you understand most of it! :)

Riktigt glad att få vara med det här forumet!
 
Tjena!
Kilat runt på sidan ett bra tag nu innan jag gick med, har alltid haft ett klockintresse men först nu som jag bestämt mig för att köpa något roligare än de jag tidigare haft. Alltid drömt om en Speedmaster men vi får se vad nästa klocka blir! :)
 

Rednaz

Omega
Hej,

Mitt namn är Alex och jag sparar just nu till min första "riktiga" klocka. Det kommer antingen bli en helt ny Rolex Submariner no date eller en begagnad two tone guld/stål med svart eller blå urtavla. Rent estetiskt väljer jag two tone, men med min budget så blir det i så fall en som har ca 15-20 år på nacken. Det känns tilltalande att köpa en klocka helt utan repor varför jag är sugen på no date helt i stål då den ligger inom min budget. Det kommer oavsett att bli en submariner då jag tycker att det är en fantastisk klocka som har potential att få följa med på handleden resten av livet! :)

Jag gillar för övrigt whisky och cigarrer så jag kommer nog att posta/läsa i de trådarna på lifestyle också :)

Allt gott!
 

Schippe

Breitling
Hejsan,
Otto heter jag och är 21 år. Är väldigt mode intresserad men också klockintresset har växt för mig de senaste åren. Har kikat runt på forumet över helgen då jag bestämt mig för att införskaffat mig en ny klocka. :)

Då jag ska börja studera till hösten är min budget inte den största. Har fått upp ögonen för en Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36 mm. Om är det någon som har en extra är det bara att slänga iväg ett Pm! ;)
 
Senast ändrad:

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Senast ändrad:

senatorn

Breitling
Jaha
ännu en NY här
Birger ( med en fot i graven :) , 64 till hösten ) var namnet.
haft klockdille sedan länge.
Mest av den enklare sorten ( Longines, Tiffany & Co Atlas, Texas Instruments Starburst , Seiko Astron , Omega m.f.

Har redan ett olöst bekymmer, men det kanske jag får ta i ett annat forum.

Hoppas jag kan bidra till någon med något nyttigt.

Hej sålänge

m.v.h. Birger
 

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Hejsan! Andreas heter jag och bor i Skåne. Har nyligen börjat snöa in på klockor, håller mig i det lägre prissegmentet än så länge eftersom jag har andra intressen som också äter pengar (*host* cykling är dyrt *host*). Gillar automatiska klockor, gärna vintage kronografer men - med tanke på priserna - också Seiko. Håller på att bygga upp en liten samling, har precis fått min SRP779J1 och har även en 6309-6020. Utöver dessa har jag en Oris som behöver service, och en indien-renoverad Favre-Leuba. Nästa inköp kan kanske bli en Seiko 6139...

IMG_20170726_094751.jpg IMG_20170726_090115.jpg
 

Apetrov

Breitling
Hej allihopa. Jag har alltid varit intresserad av klockor men aldrig haft någon fin respekterad klocka nån gång utan det har mest varit modejlockor. Men nu har jag fått jlockfeber och har gett mig ut på jakt i klockdjungeln! Och det är inte lätt, Jag kan ännu inte ge mig in och köpa dom riktigt stora drakarna än så jag börjar lite smått. Jag har köpt men ännu inte fått, En Seiko SKX007 vilket jag hört är en fenomenal introduktion in i klockvärlden, Sen köpte jag en Seiko chronograph SNN277P1, Det blev japanare till en början för dom är lite snällare mot ekonomin Jag tänkte även inhandla en Swatch body and soul för att jag tyckte den va sjukt vacker bara! Sist men inte minst så vill jag ha en vintage klocka och jag har hittat en gammal fransk dykare som heter Duke! Ingen aning om detta märke är fint eller bra men klockan är snygg, Aningen liten dock 36 mm.
Det var min presentation. Tack för mig
/Aleksander
 

Fredde724

Breitling
Hej!
Fredrik heter jag och ny på forumet. Är från Sthlm och 30 år.
Har länge varit intresserad av klockor och äger en del, dock inga automatiska än tyvärr. Märken jag ägt/äger är Tissot, Seiko, GC, Invicta m.fl.
Nu är intresset så stort att jag börjat kolla på min första automatiska kronograf. Den som ligger högst upp på listan är Tag Heuer Carrera Heuer 01 43mm.
Ska bli intressant att följa alla inlägg och se hur stort intresset kan bli. Hoppas jag kan hitta svar på mina frågor och få hjälp med mitt första stora klockköp av alla experter här på forumet :)
// Fredrik
 
Senast ändrad:

jacobjs

Breitling
Hej!

Kul att bli medlem! Är (ännu) ingen inbiten klockfantast utan scoutar mest av marknaden för att se vilken ny klocka jag ska köpa nästa år. Hade tidigare en Rolex men skulle nu vilja prova annat märke. Är lite inne på Sjöö Sandström men vi får se vad det blir :)
 

klevis

Omega
2-Faktor
Tjenare!

Inbiten klocknörd som gräver ned mig i det ena efter det andra gällande klockor och tyckte det var på tiden att jag gick med i KS då jag saknar likasinnade i min närhet att dela min passion med!

Hoppas det finns ett gäng sköna människor här och hopps några av er finns i Stockholms trakten!

Också! Wristcheck: Wittnauer Professional Chronograph :)
IMG_1872.JPG


Mvh
Klevis
 

Kittens

Breitling
Hej.
Har slöläst här länge nog vid olika tillfällen så det var hög tid att skaffa ett konto.
Gillar det mest men verkar vara svag för japaner i Synnerhet. Har faktiskt aldrig ägt någon klocka som inte varit japansk eller haft japanskt urverk i sig. CV't är inte digert, började med en digital Casio (förstås, fanns det något coolare när man var sex år gammal). Någon födelsedag i tidiga tonåren fick jag en Quartz Seiko som jag uppskattade, länkarmbandet uppskattade jag mindre. Så pass att när jag köpte min första mobil slutade jag med klockor, i ca 15-16 år. Tills jag drog fram min gamla Seiko inför långresa, bytte batteri och slängde på ett nato armband och återigen började uppskatta hur praktiskt det var med klocka. Tillika anser jag personligen att det är ett av få smycken som passar på en karl.
Tyvärr överlevde inte min Seiko resan, batteribytet var undermåligt och bad i svavelrik sjö dödade den efter 20+ år.
Intresset var dock väckt igen och efter sökande efter rimligt diskret automatur modell Certina, Tissot blev det något helt annat, en Citizen BJ7000-52E
Nighthawk. Åt det lite mer dressade hållet har jag en Belos med Miyota urverk som jag skaffade via kickstarter.

Rimliga drömur jag skulle vilja ha är Grand Seiko samt pappas gamla fickur i (gissar jag) Sterling Silver som tyvärr inte längre finns.
Daily drivern...
Nighthawk.jpg
 

Banarne

Breitling
Hej allihopa!

Jag är 23år ung men heter inte Banarne som mitt alias antyder. Precis som ovanstående talare har jag också läst på forumet i några år men inte förens nu när jag fått nog av problemen med en klocka, sökt mig hit för att få rådgivning. Är intresserad av jakt, fiske och sedan några år även klockor. Dyra hobbies är den gemensamma nämnaren som säkert så många andra här känner igen!

Första klockan köptes i Mars 2015 och var en Perrelet, klassisk stil med alligatorarmband. Denna är problemklockan som jag nämnde ovan. Så med det sagt vill jag önska en bättre start på snobberiet till alla andra nya (förhoppningsvis mig själv med) :)

Den andra klockan som sedan ett år är i min ägo är en Tag Heier Aquaracer som har suttit på armen 24h/dygn, varje dag hela året. Denna är min kompis som fått stå ut med mycket redan. Jag förstår verkligen nu att man skapar band med vissa klockor.

Hoppas med läsning här på forum lära mig mer om handel med begagnade klockor till nästa köp som förhoppningsvis blir en JLC reverso eller ev Glashütte Original senator som är högst på önskelistan.

Tack för att jag får vara med och leka med er, de stora grabbarna! o_O
 
Hej!

Hade fluktat här på forumet ett längre tag tills jag såg en klocka på köp&sälj som jag ville ha (finns många som jag ville/vill ha) och slog till och tryckte på registrera-knappen.

Har alltid gillat klockor och burit klocka, men skulle kanske inte säga att jag alltid har varit klockintresserad. Ville ha snygga klockor likväl som snygga kläder, och impulsköpte kanske en klocka per år i 1000-2000kr-klassen.

För ungefär ett år sedan fick jag för mig att jag ville ha en dykklocka, och gjorde för första gången lite research. Det blev tillslut en Seiko SKX007 (surprise:D) med ett Oyster från strapcode. Med all denna research startade nörderiet och plötsligt kände jag mig lurad över alla 1000-lappar jag lagt på plastiga modeklockor. Numera frälst klocknörd.

Kollar klocksnack nästan varje dag, och hoppas på att kunna vara med och bidra till ett redan grymt forum.

Btw. Senaste köpet var en Seiko SAGJ001 här på forumet.

IMG_4007.JPG
IMG_4001.jpg
 

Prebbe

Breitling
Hej!

Efter att under en längre tid surfat runt på KS kändes det som att det var dags att bli medlem.

Jag är en man på 31 år från Malmö. Fastnade rejält i klockträsket förra året när jag köpte min första "riktiga" klocka. En Rolex Submariner 114060. Suget efter fler klockor har redan infunnit sig.

Känns kul att få följa alla intressanta inlägg och förhoppningsvis kunna bidra med något!

Tack KS!
 

Stil

Omega
Hej på er! Nicket blev ett sånt där halvironiskt som man kommer ångra sen, men det får vara så. Tycker att KS verkar vara ett mycket välskött och trevligt forum som jag gärna deltar i. Kan bli glad av en snygg klocka och nördar gärna ner mig i saker. Kan därför säkert också bidra med en del kunskap även inom allt från investeringar till gastronomi. Har läst ett tag, men i och med mitt första forumköp kom jag till skott att registrera mig.

Som sagt tack för ett bra forum KS.
 

IronBK

Breitling
Tjena! 21 år gammal pojkspoling från Sundsvall här, har nyligen börjat få ett lite mer äkta intresse av klockor än att bara ha något snyggt på armen, därav är det också dags för en lite mer "riktig" klocka. Har tänkt köpa mig en begagnad Breitling Superocean eller Longines Hydroconquest (beroende på om jag gillar hur den ser ut / känns i verkligheten, endast sett den på bild än så länge). Ska hålla ögonen öppna i köp och sälj här på sidan. Tar gärna emot tips och förslag på klockor till salu, även andra dykare kan vara intressant än dom två nämnda här. :)

Kan ju även lägga till att favoritklockan just nu och den som verkligen fick igång mitt intresse är Rolex Daytona (116528) med svart tavla. :woot:
 

Koma88

Breitling
Tjena alla!
Andreas heter jag, är 29år. Har gillat klockor sedan 18 nångång när jag spontanköpte min första, en Festina på ur&penn. :sorry: Har genom åren haft några klockor av div. designmärken som ligger begravda i en låda nu för tiden. Just nu bär jag en Bulova och en Victorinox som får lika handledstid. Då varken ekonomin eller samvete tillåtit eller tillåter dyrare klockköp så får jag nöja mig med spännande läsning om era fina klockor:)
Jag är för övrigt ute efter en Seiko SNA411, så är det någon som vill bli av med sin eller har tips på vart jag får tag i en så tveka inte att höra av er.
Ha det fint!
/Andreas
 

Alex74

Breitling
Hej allihopa!

Alexander heter jag.
43 år gammal, fru, barn och kombi, men ingen hund..
Har alltid gillat klockor, de ända "smycken" (om man får kalla dom det?) jag känner mig bekäväm med att bära.
Har ägt lite blandat genom åren, med tonvikt på dykare.

Intressen förutom klockor är väl båtar, bilar, fiske, skidåkning, resor och nästan all sport.

Ser fram emot att ta del av alla ämnen, trådar och kunskap som finns samlad här.
 
Topp