• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kaptenlillen

Breitling
Tjenare på er alla!
Jag heter Johan.
Jag har gillat klockor i många år, haft en hel del olika klockor genom åren.
Har just nu uppnått en av mina grail-watches då jag precis köpte mig min första Rolex Sub.
Har även ett gäng klockor med stort affektionsvärde, bra min farfars pappas gamla Junghans Meister.
Hoppas på mycket kul snack och glädje här på KS!

Mvh Johan!
 

Bilagor

  • Rolex WB.jpg
    Rolex WB.jpg
    180.6 KB · Visningar: 53

Alabai

Breitling
Hej! Jag heter Martin och bor i det sydligaste södra. :)
Är på jakt efter "klockan" som kan vara nöjd med och i de bästa av världar bära i mååååånga år. Jag är dock av samlande natur och står i gränslandet om det är ett samlande som kommer vara bra för mig. :)
 

disc0

Breitling
Hej alla klockälskare!
Jag heter Robert och har länge gillat klockor. Under åren har det blivit allt ifrån en gammal (70-tal) Tissot Data Recorder (gåva) till det första egna inköpet, en Omega Seamaster Professional 200m Quartz till senaste inköpta Seiko Kinetic Divers 200m SKA369P1. Har också ärvt en "gammal" Omega Automatic Seamaster Calendar som jag inte vet om den är äkta eller fejk. Skall återkomma och vänligt be om eventuella värden på mina Seamaster samt till den senaste inköpta Seikon. Nu har jag köplust så det kommer nog bli mycket hängande här på forumet :)

MVH
Robert
 

Bilagor

  • 20171111_204842.jpg
    20171111_204842.jpg
    408.4 KB · Visningar: 47

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej på er,
Mitt namn är D.Staaf. Jag har länge varit intresserad av klockor och äger idag en Rolex Submariner 16610 som jag köpte ny 2010.

Hoppas att vi ses i någon tråd framöver!

Vänliga hälsningar
D.Staaf
 
Senast ändrad:

Subsea

Breitling
Hei alle
Har just blitt medlem av Klocksnack og det er ett forum jeg oppdaget for ikke lenge siden. Det er supert med en felles arena som gjør at informasjon og kunnsksp deles på en så bra måte - så takk for medlemskapet!
Jeg bor i Oslo og er fra før, gjennom mange år, medlem av tidssonen.no. Jeg er spesiellt interessert i vintage men liker alt av god kvalitet og/eller design.
 

Felixbost

Omega
Tjenare!
Felix heter jag och precis gjort mig en användare här. Fick ny tjänst i jobbet förra veckan och tänkte köpa en present till mig själv och i allt letande hamnade jag här och fick mängder av inspiration och information.
Tack och bock:)
 

obe86

Breitling
Hej alla!
Heter Owe och är boende i Stockholmsområdet. Klockintresset har växt sig starkare under senare tid så nu gick det inte att hålla sig härifrån längre. Är pappa till 2 små flickor och har därför 2 klockor, belönat mig med en för vardera barn. Annars är klockorna bara köpta på känslan i stunden och ingen djupare analys gjord.
Klocka 1

Och klocka 2

Och ursäkta bildkvalitén.....
Väl mött!
 

disc0

Breitling
Hej alla!
Heter Owe och är boende i Stockholmsområdet. Klockintresset har växt sig starkare under senare tid så nu gick det inte att hålla sig härifrån längre. Är pappa till 2 små flickor och har därför 2 klockor, belönat mig med en för vardera barn. Annars är klockorna bara köpta på känslan i stunden och ingen djupare analys gjord.
Klocka 1

Och klocka 2

Och ursäkta bildkvalitén.....
Väl mött!
Wow. mycket kärlek :)
 
Hej alla!
Heter Owe och är boende i Stockholmsområdet. Klockintresset har växt sig starkare under senare tid så nu gick det inte att hålla sig härifrån längre. Är pappa till 2 små flickor och har därför 2 klockor, belönat mig med en för vardera barn. Annars är klockorna bara köpta på känslan i stunden och ingen djupare analys gjord.
Klocka 1

Och klocka 2

Och ursäkta bildkvalitén.....
Väl mött!

Välkommen Owe! Snygg hulk du har där! :):rolex:
 

Roxny

Omega
Ronnie här. Har smygläst på forumet en längre tid, blev medlem för en inte fullt lika lång tid sedan.
Har alltid gillat stil, kläder etc och därmed även klockor men inte kommit för att bejaka just klockorna ordentligt tidigare. Har några ok klockor jag roterar mellan (främst en guld-Tissot jag ärvt av far min som fick den som "25-år-i-tjänst"-gåva, en Radio Diastar One från mitten av 60-talet samt vintage Citizen och Seiko) men har nu bestämt mig för att skaffa Speedmastern jag velat ha sedan unga år och därför känns det som läge att bli mer aktiv här. Så Speedyn (helst moonwatch) kommer snarast, har bara inte hittat rätt ex än.

I övrigt är jag 39 år och gillar musik (att lyssna och samla på vinyl såväl som att spela - både själv och som DJ), allt som har med stil att göra samt motordrivna tvåhjulingar (italienska scootrar och japanska motorcyklar).
 

Roxny

Omega
Ronnie här. Har smygläst på forumet en längre tid, blev medlem för en inte fullt lika lång tid sedan.
Har alltid gillat stil, kläder etc och därmed även klockor men inte kommit mig för att bejaka just klockorna ordentligt tidigare. Har några ok klockor jag roterar mellan (främst en guld-Tissot jag ärvt av far min som fick den som "25-år-i-tjänst"-gåva, en Radio Diastar One från mitten av 60-talet samt vintage Citizen och Seiko) men har nu bestämt mig för att skaffa Speedmastern jag velat ha sedan unga år och därför känns det som läge att bli mer aktiv här. Så Speedyn (helst moonwatch) kommer snarast, har bara inte hittat rätt ex än.

I övrigt är jag 39 år och gillar musik (att lyssna och samla på vinyl såväl som att spela - både själv och som DJ), allt som har med stil att göra samt motordrivna tvåhjulingar (italienska scootrar och japanska motorcyklar).

EDIT: Ooops. Skulle korrigera ett stavfel och blev visst citat istället. Verkar inte gå att radera själv så någon moderator får gärna plocka bort denna post. Sorry!
 

Koppe

Cartier
Så! Då ska jag försöka posta min presentation nudå. Har inte förrän (förhoppningsvis) nu listat ut hur man postar... om detta hamnar fel ber jag om ursäkt!... menmen! Jag är tjugo år gammal, belägen i Lund, Skåne. Jag har haft ett klockintresse, utvecklat till någon slags beroende sedan cirkus två år tillbaka. Jag får alltså erkänna mig ganska ny! Jag har under det senaste året/åren gjort ett par klassiska nybörjarmisstag, det vill säga att köpa flera japanska/kinesiska klockor från creationwatches och dylika hemsidor, istället för att kanske samla ihop till en ”riktig” klocka( inget fel med japanska klockor), men känner att jag börjar hamna rätt i mitt samlande nu. I skrivande stund ser min samling ut som följer:
48DE3B74-4CF1-4F01-A61A-ECD424F1FC2F.jpeg

(min första klocka) en SKX.
1F8FEAB0-CAD1-4F68-AF27-608D07300A62.jpeg

en rolig Parnis!
AB60EBFA-B846-4742-AD39-888A29E32A1A.jpeg

- en cal 265 omega, med schysst Patina(som dock nu ligger ute på Tradera... :/ )
E36969A1-AD4E-49B4-9F8B-5B11D7693D4E.jpeg

- mitt senaste köp, som jag är så fruktansvärt nöjd med! En tudor bb.. med rosen! Viktigt det där, att den har rosen... jag struntar i in-house , tycker att tudor-rosen bidrar med sån jäkla feeling .

Hoppas som sagt detta hamnar rätt, och att det inte blir för bildtungt.

MVH,

Jacob
 

Malmström

Breitling
Hej alla,
Har läst runt på forumet något år endast tagit del av informationen och diskuterat klockor med @Biffbert. Har ägt en Breitling super ocean som såldes vidare till förmån för en Rolex GMT 116710LN. Suktar efter att bära en Day Date runt handleden en vacker dag. Får tacka alla klocksnackare för härligt engagemang!
//
Adam
 

Jey

Cartier
Hej Alla,


Nu kändes det dags att presentera mig här på klocksnack efter att ha gått under radarn ett tag.

Mitt namn är Joakim och har på senare tid fått upp ett stort intresse för just klockor.

Har det senaste året gått i tankarna att införskaffa mig min första ”riktiga” klocka. Tankarna blev till verklighet för några dagar sedan när en Rolex Datejust 16200 dök upp till försäljning och jag tänkte direkt ”den där ska jag ha” och vips några timmar efter bar jag min första Rolex på armen.


Rolex.jpg
 
Senast ändrad:

Pasque

Omega
Halloj, pasque här.. tänkte att det var dags att sluta att bara läsa vad andra skriver och försöka bidra lite själv. Till vardags bär jag min morfars tissot antimagnetique och i framtiden kommer en eller annan dykare införskaffas.

Ha det!
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Hej KS☺️ Äntligen medlem efter ett tags smygläsande! 27 år från gbg och äger i dagsläget två "riktiga" klockor och en tredje är faktiskt påväg!
Dom två jag har i min ägo är
Jaeger Lecoultre master compressor extreme world chrono och en Breitling superocean heritage chrono båda i stl 46 :) den som är påväg in är en IWC ingeniuer silberspiel chrono :)lovar att posta bilder på den när den anlänt:) tack för mig!
image.jpeg

image.jpg
 
Go kväll alla på KS, och tack för insläpp! Är 45 år ochbor i nordliga Luleå, arbetar som inköpsansvarig på ett större internationellt bolag. Jag har smygit runt en tid hör och insupit kunskap och inspiration att ta mitt klockintresse till en ny nivå, hemska tanke då jag lätt nördar ner mig i intressen till en klart ohälsosam nivå Är svag för det klassiska och omega är min favorit men kommer med säkerhet att snubbla över många vintage ur då det mossiga tilltalar mig, eg det mesta men gärna inte allt för utstickande, hellre smalare än mainstream , så jag föredrar nog Tudor framför Rolex.. Oris är väldigt tilltalande då dom dels har många prydsamma modeller samt inte är spec. Utstickande för folk utan ett djupare intresse! Ligger inne i dagsläget på två Omega seamaster, en Pre-Bond samt en 300 pro, har även en Tissot PR100 i klassisk modell som har ett högt affektionsvärde för mig samt en Certina Podium F1 sauber i begränsad upplaga. Men känner jag mig själv rätt så kommer nog snöbollen att rulla ganska fort
 

Sredna

Breitling
Hej alla klockintresserade.
Idag gick jag med ert forum och jag ser fram emot att vara aktiv hos er. Mer info om mig kommer framöver
Ha det bäst och njut av era klockor ni samlar på
/Anders
 

Benis

Breitling
Tjenare gott folk! Jag heter Benjamin och är bosatt i Götet. Har egentligen alltid varit fascinerad av klockor men det är inte förrns i våras jag började utveckla ett genuint intresse för "riktiga" klockor samt hela klockindustrin (historian mm.) genom bland annat The Urban Gentry YouTube kanalen som många av er säkert känner igen. Lyckades äntligen köpa mitt första mekaniska ur för några veckor sedan (bifogar bild nedan).
Det är riktigt kul att vara få vara med och dela detta fantastiska och unika intresse med er!

d2e1df41699f5554690b70f417b1b505.png


Hoppas på mycket gott snack och nyttig informationsflöde här på KS framöver!

Mvh,
Benjamin ;)
 

Olaola

Panerai
Hej Alla,


Nu kändes det dags att presentera mig här på klocksnack efter att ha gått under radarn ett tag.

Mitt namn är Joakim och har på senare tid fått upp ett stort intresse för just klockor.

Har det senaste året gått i tankarna att införskaffa mig min första ”riktiga” klocka. Tankarna blev till verklighet för några dagar sedan när en Rolex Datejust 16200 dök upp till försäljning och jag tänkte direkt ”den där ska jag ha” och vips några timmar efter bar jag min första Rolex på armen.


Rolex.jpg
Välkommen :D
 
  • Like
Reactions: Jey

Ymlet71

Omega
Hej kamrater!
Dags att presentera mig -mitt namn är Telmy Ljung o bor i Göteborg.
Har samlat på dinkor sedan tidigt 00-tal, men haft nivån på lågintensiv under de senaste 7-8 åren. Men alltid behållit intresset o följt både TTT o klocksnack på avstånd i mer än 1 decennium nu. Min samling är både högt och lågt -gammalt, ungt och vintage.
Håll tillgodo detta är min samling idag:

Heuer Monza Ref CR2110
Heuer Monza Ref CR2110.JPG
Omega Seamaster Professional Ref 2254.50
Seamaster Professional  Ref 2254.50.JPG
Omega SMP Planet Ocean 42mm
Omega SMP Planet Ocean 42mm.JPG
Rolex GMT 1 Ref 16700
Rolex Ref 16700.JPG
Rolex Submariner Ref 114060
Rolex Submariner Ref 114060.JPG
Vintage 1957 Gruen Geneve Super G Airflight jump watch switches 12 / 24 hour på Hirsch Magic
Vintage 50s Gruen Geneve Super G  Airflight jump watch switches 12  24 hour.JPG
Vintage 60s Camy Geneve Superautomatic 25 jewels Sputnik på Hirsch Rally
Vintage 60s Camy Superautomatic 25 jewels Sputnik.JPG
Vintage 60s Camy Geneve Automatic 17 jewels Popular på Hirsch Duke Alligator
Vintage 60s Camy Automatic 17 jewels Popular.JPG

Ha de gott goa kamrater!
"Action is the fundamental key to success"
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej kamrater!
Dags att presentera mig -mitt namn är Telmy Ljung o bor i Göteborg.
Har samlat på dingor sedan tidigt 00-tal, men haft nivån på lågintensiv under de senaste 7-8 åren. Men alltid behållit intresset o följt både TTT o klocksnack på avstånd i mer än 1 decennium nu. Min samling idag är både högt och lågt -gammalt, ungt och vintage.
Håll tillgodo detta är min samling idag:
Heuer Monza Ref CR2110
Heuer Monza Ref CR2110.JPG
Seamaster Professional Ref 2254.50
Seamaster Professional  Ref 2254.50.JPG
Rolex Ref 16700
Rolex Ref 16700.JPG
Rolex Submariner Ref 114060
Rolex Submariner Ref 114060.JPG
Vintage 50s Gruen Geneve Super G Airflight jump watch switches 12 / 24 hour
Vintage 50s Gruen Geneve Super G  Airflight jump watch switches 12  24 hour.JPG
Vintage 60s Camy Superautomatic 25 jewels Sputnik
Vintage 60s Camy Superautomatic 25 jewels Sputnik.JPG
Vintage 60s Camy Automatic 17 jewels Popular
Vintage 60s Camy Automatic 17 jewels Popular.JPG

Ha de gott goa kamrater!

Trevlig samling! Och ovanliga men häftiga vintageklockor. Välkommen :)
 

Adamlofgren

Breitling
Hej hej. Ny medlem sen i måndags! Jag har alltid varit fascinerad av klockor, framförallt Schweiziska fabrikörer.

Det var av en slump att jag hittade hit. Det var nämligen en kund/konsult som jag arbetar med som såg min klocka och frågade genast om jag hade intresse för klockor. Han tipsade mig då om klocksnack .

Jag själv är bosatt i Stockholmsområdet. Är 28 år och jobbar inom byggsektorn som controller/produktägare.

Märken jag gillar lite mer för tillfället: Breitling, Rolex och Omega och till viss del Tag Heur.

Sen jag blev medlem, i måndags, har jag hunnit införskaffa mig en vintage klocka, Omega Seamaster år 1955. Väldigt nöjd med inköpet som ska komplettera min Breitling Colt. Se mitt inköp av @DirkFrode. Han som säljare var väldigt enkel och berättade massa intressanta saker om klockor jag inte hade koll på. Det uppskattades verkligen:)
9DBD106C-5944-4615-AB9F-7F8BD7AC04D1.jpeg


Tack för mig denna gång!
Med vänlig hälsning,
Adam
P.S trevlig helg!
 
Topp