Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen .Tjenare!
Felix heter jag och precis gjort mig en användare här. Fick ny tjänst i jobbet förra veckan och tänkte köpa en present till mig själv och i allt letande hamnade jag här och fick mängder av inspiration och information.
Tack och bock
Tackar! Det kommer bli en ny klocka men inte bestämt mig för vilken ännuVälkommen .
Vad blev det för present ??
Wow. mycket kärlekHej alla!
Heter Owe och är boende i Stockholmsområdet. Klockintresset har växt sig starkare under senare tid så nu gick det inte att hålla sig härifrån längre. Är pappa till 2 små flickor och har därför 2 klockor, belönat mig med en för vardera barn. Annars är klockorna bara köpta på känslan i stunden och ingen djupare analys gjord.
Klocka 1
Och klocka 2
Och ursäkta bildkvalitén.....
Väl mött!
Hej alla!
Heter Owe och är boende i Stockholmsområdet. Klockintresset har växt sig starkare under senare tid så nu gick det inte att hålla sig härifrån längre. Är pappa till 2 små flickor och har därför 2 klockor, belönat mig med en för vardera barn. Annars är klockorna bara köpta på känslan i stunden och ingen djupare analys gjord.
Klocka 1
Och klocka 2
Och ursäkta bildkvalitén.....
Väl mött!
Ronnie här. Har smygläst på forumet en längre tid, blev medlem för en inte fullt lika lång tid sedan.
Har alltid gillat stil, kläder etc och därmed även klockor men inte kommit mig för att bejaka just klockorna ordentligt tidigare. Har några ok klockor jag roterar mellan (främst en guld-Tissot jag ärvt av far min som fick den som "25-år-i-tjänst"-gåva, en Radio Diastar One från mitten av 60-talet samt vintage Citizen och Seiko) men har nu bestämt mig för att skaffa Speedmastern jag velat ha sedan unga år och därför känns det som läge att bli mer aktiv här. Så Speedyn (helst moonwatch) kommer snarast, har bara inte hittat rätt ex än.
I övrigt är jag 39 år och gillar musik (att lyssna och samla på vinyl såväl som att spela - både själv och som DJ), allt som har med stil att göra samt motordrivna tvåhjulingar (italienska scootrar och japanska motorcyklar).
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
VälkommenHej Alla,
Nu kändes det dags att presentera mig här på klocksnack efter att ha gått under radarn ett tag.
Mitt namn är Joakim och har på senare tid fått upp ett stort intresse för just klockor.
Har det senaste året gått i tankarna att införskaffa mig min första ”riktiga” klocka. Tankarna blev till verklighet för några dagar sedan när en Rolex Datejust 16200 dök upp till försäljning och jag tänkte direkt ”den där ska jag ha” och vips några timmar efter bar jag min första Rolex på armen.
Hej kamrater!
Dags att presentera mig -mitt namn är Telmy Ljung o bor i Göteborg.
Har samlat på dingor sedan tidigt 00-tal, men haft nivån på lågintensiv under de senaste 7-8 åren. Men alltid behållit intresset o följt både TTT o klocksnack på avstånd i mer än 1 decennium nu. Min samling idag är både högt och lågt -gammalt, ungt och vintage.
Håll tillgodo detta är min samling idag:
Heuer Monza Ref CR2110
Seamaster Professional Ref 2254.50
Rolex Ref 16700
Rolex Submariner Ref 114060
Vintage 50s Gruen Geneve Super G Airflight jump watch switches 12 / 24 hour
Vintage 60s Camy Superautomatic 25 jewels Sputnik
Vintage 60s Camy Automatic 17 jewels Popular
Ha de gott goa kamrater!