• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OmegaN

Breitling
Hej alla Tobbe heter jag och är nybliven medlem. Vet ej varför jag ej blivit medlem tidigare då jag följt sidan sedan några år tillbaka. Äger för tillfället 2 Omegor och en Chronolink.

Tack för ett Kanon Forum!
 

Bilagor

  • IMG_0980.JPG
    IMG_0980.JPG
    121.9 KB · Visningar: 50
  • IMG_1087.JPG
    IMG_1087.JPG
    128.3 KB · Visningar: 53
  • IMG_1509.JPG
    IMG_1509.JPG
    109.4 KB · Visningar: 54

Wendelclark

Breitling
Vart medlem i två år så nu är det dags för en presentationen, 47 årig Norrbottning med intresse för klockor. För övrigt är Klocksnack en mkt intressant sajt, där man spenderat några timmar :)
Efter att ha ägt å sålt två Omega Seamaster Quartz köpte jag förra året min första automat en Breitling Superocean Heritage.
I framtiden ser jag mig utöka mitt förråd med bl.a. en Sinn 104 St Sa I samt en Longines Legend Diver.
BSH_V1.PNG
 

kexet77

Cartier
Hej!
”Du behöver en hobby” sa en god vän till mig när jag jobbade för mycket. Jag skaffade ingen hobby, det var hobbyn som tog tag i mig. Det är kanske genetiskt. Har urmakare i släkten :)
Jag heter Frida och närmar mig 40. Klockor och kaffe står högt i kurs. Vintageklockor intresserar mig mest just nu. Det lite udda är roligt. Finns mycket fint. Tycker också om att känna till historien bakom det jag äger.
Jag har i åratal varit utan klocka eftersom de jag vill ha är bortom vad en överarbetad, underbetald småbarnsmorsa har råd med (Tudor, Rolex, Tag Heuer, Longines...) Och lite bortom vad maken tycker är rimliga utlägg ;)
Men nu har morfars gamla Omega Seamaster från 50-talet (tror jag) fått nytt liv. Och med den har följt ett par andra vintageklockor som är inte är så exklusiva men riktigt roliga, bl.a. indiska HMT.
Har läst på forumet ett par år och tycker om tonen. Informativt, uppmuntrande och med utgångspunkt i att alla här verkligen gillar klockor. Inget snorkigt tjafs. Ser fram mot att bidra, eller åtminstone ställa högvis med frågor.
96015AFD-92BF-495B-AE74-F1F155511FEB.jpeg
Välkommen! Riktigt fin Seamaster där ;)
 

Filiwiks

Breitling
Hej alla glada!

Filip heter jag och är 23 år. Bor just nu i Stockholm och jobbar som IT management-konsult.
Jag blev medlem här framförallt för att jag är ute efter att köpa min första Rolex, men även för att jag känner att mitt intresse för klockor växer.

Har tidigare bara köpt billigare modeklockor, men känner att det börjar bli dags för en kvalitetsklocka nu.

Tack KS för ett superforum, jag ser fram emot att lära känna både forumet och dess medlemmar bättre! :)

Väl mött,
Filip
 
Senast ändrad:

J Carl

Omega
Hej alla glada!

Filip heter jag och är 23 år. Bor just nu i Stockholm och jobbar som IT management-konsult.
Jag blev medlem här framförallt för att jag är ute efter att köpa min första Rolex, men även för att jag känner att mitt intresse för klockor växer.

Jag har redan stött på patrull när det kommer till klockköp, då jag märker att folk inte vill sälja till nya medlemmar, vad det nu spelar för roll. Men förhoppningsvis är det något som går att lösa om jag bara får chansen att växa in i forumet lite.

Väl mött,
Filip
Välkommen .
 
Ny och ny..
Magido är borta! (Stort tack för hjälpen med byte av smeknamn)

Tjejer sägs ju gilla badboys, och krokodiler är ju farliga som ni säkert vet (Därav namnet)
Hoppas kunna attrahera honorna på forumet med mitt sprillans färska namn...

//CrocoKrokodil
 

ez88

Omega
2-Faktor
Tjena! Ny på forumet. Stod i valet och kvalet mellan en 114060 eller en sub date och tog väldigt mycket hjälp av er på forumet så tack för det... men skulle man satsat på en BATMAN? hahah jobbigt..
 

Bilagor

  • 23192747_10155187762897309_1223177442_n.jpg
    23192747_10155187762897309_1223177442_n.jpg
    35.6 KB · Visningar: 45
Tjena! Ny på forumet. Stod i valet och kvalet mellan en 114060 eller en sub date och tog väldigt mycket hjälp av er på forumet så tack för det... men skulle man satsat på en BATMAN? hahah jobbigt..

Du gjorde helt rätt som valde suben.
Polerad mittlänk begränsar användningsområdet, 144060n är en tank.

Välkommen och grattis till klockan.
 

ez88

Omega
2-Faktor
Du gjorde helt rätt som valde suben.
Polerad mittlänk begränsar användningsområdet, 144060n är en tank.

Välkommen och grattis till klockan.

Tack för din kommentar. Får jag fråga hur du menar när du säger att den begränsar användningsområdet? Jag behöver sälja in "jag gjorde rätt köp" till mig själv :D
 

Tipster

Breitling
Vart medlem i två år så nu är det dags för en presentationen, 47 årig Norrbottning med intresse för klockor. För övrigt är Klocksnack en mkt intressant sajt, där man spenderat några timmar :)
Efter att ha ägt å sålt två Omega Seamaster Quartz köpte jag förra året min första automat en Breitling Superocean Heritage.
I framtiden ser jag mig utöka mitt förråd med bl.a. en Sinn 104 St Sa I samt en Longines Legend Diver.
BSH_V1.PNG
Gillar verkligen Superocean Heritage, lätt en av dom snyggaste inom Breitling-familjen!
 

namnbricka

Breitling
Hallå alla ur-djur!
Dagen har kommit när man äntligen ser till att registrera sig. Jobbar som ekonom och reser runt mycket så klocksnack-podden är helt perfekt på flyget för inrikesresan!
Samlade lite i min ungdom på designerklockor men nu när man är lite äldre och vis så måste det till lite uppdatering i klocklådan och söker nu min första "riktiga" mekaniska klocka.
Är som sagt mycket kringresande så lägger alldeles för mycket (eller?) tid på hotellrummen att slösurfa runt på olika klocksidor och kommer säkert ställa lite dumma frågor här när jag väl börjar klura ut vilken väg i klockdjungeln jag ska ta.

Väl mött!
 

Tipster

Breitling
Hej!
”Du behöver en hobby” sa en god vän till mig när jag jobbade för mycket. Jag skaffade ingen hobby, det var hobbyn som tog tag i mig. Det är kanske genetiskt. Har urmakare i släkten :)
Jag heter Frida och närmar mig 40. Klockor och kaffe står högt i kurs. Vintageklockor intresserar mig mest just nu. Det lite udda är roligt. Finns mycket fint. Tycker också om att känna till historien bakom det jag äger.
Jag har i åratal varit utan klocka eftersom de jag vill ha är bortom vad en överarbetad, underbetald småbarnsmorsa har råd med (Tudor, Rolex, Tag Heuer, Longines...) Och lite bortom vad maken tycker är rimliga utlägg ;)
Men nu har morfars gamla Omega Seamaster från 50-talet (tror jag) fått nytt liv. Och med den har följt ett par andra vintageklockor som är inte är så exklusiva men riktigt roliga, bl.a. indiska HMT.
Har läst på forumet ett par år och tycker om tonen. Informativt, uppmuntrande och med utgångspunkt i att alla här verkligen gillar klockor. Inget snorkigt tjafs. Ser fram mot att bidra, eller åtminstone ställa högvis med frågor.
96015AFD-92BF-495B-AE74-F1F155511FEB.jpeg
Ruggigt fin Seamaster, vad är det för storlek på den?
 

J Carl

Omega
Hej!
”Du behöver en hobby” sa en god vän till mig när jag jobbade för mycket. Jag skaffade ingen hobby, det var hobbyn som tog tag i mig. Det är kanske genetiskt. Har urmakare i släkten :)
Jag heter Frida och närmar mig 40. Klockor och kaffe står högt i kurs. Vintageklockor intresserar mig mest just nu. Det lite udda är roligt. Finns mycket fint. Tycker också om att känna till historien bakom det jag äger.
Jag har i åratal varit utan klocka eftersom de jag vill ha är bortom vad en överarbetad, underbetald småbarnsmorsa har råd med (Tudor, Rolex, Tag Heuer, Longines...) Och lite bortom vad maken tycker är rimliga utlägg ;)
Men nu har morfars gamla Omega Seamaster från 50-talet (tror jag) fått nytt liv. Och med den har följt ett par andra vintageklockor som är inte är så exklusiva men riktigt roliga, bl.a. indiska HMT.
Har läst på forumet ett par år och tycker om tonen. Informativt, uppmuntrande och med utgångspunkt i att alla här verkligen gillar klockor. Inget snorkigt tjafs. Ser fram mot att bidra, eller åtminstone ställa högvis med frågor.
96015AFD-92BF-495B-AE74-F1F155511FEB.jpeg
Välkommen
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Hej!
”Du behöver en hobby” sa en god vän till mig när jag jobbade för mycket. Jag skaffade ingen hobby, det var hobbyn som tog tag i mig. Det är kanske genetiskt. Har urmakare i släkten :)
Jag heter Frida och närmar mig 40. Klockor och kaffe står högt i kurs. Vintageklockor intresserar mig mest just nu. Det lite udda är roligt. Finns mycket fint. Tycker också om att känna till historien bakom det jag äger.
Jag har i åratal varit utan klocka eftersom de jag vill ha är bortom vad en överarbetad, underbetald småbarnsmorsa har råd med (Tudor, Rolex, Tag Heuer, Longines...) Och lite bortom vad maken tycker är rimliga utlägg ;)
Men nu har morfars gamla Omega Seamaster från 50-talet (tror jag) fått nytt liv. Och med den har följt ett par andra vintageklockor som är inte är så exklusiva men riktigt roliga, bl.a. indiska HMT.
Har läst på forumet ett par år och tycker om tonen. Informativt, uppmuntrande och med utgångspunkt i att alla här verkligen gillar klockor. Inget snorkigt tjafs. Ser fram mot att bidra, eller åtminstone ställa högvis med frågor.
96015AFD-92BF-495B-AE74-F1F155511FEB.jpeg
Kaffe och klockor låter som alldeles tillräckligt med intressen.
Välkommen!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Tack för din kommentar. Får jag fråga hur du menar när du säger att den begränsar användningsområdet? Jag behöver sälja in "jag gjorde rätt köp" till mig själv :D

Hej,
Jag tror att han menar att GMT:n har polerad mittlänk på armbandet samt på låset och den blir lätt repig. Jag har en Batman och man måste vara lite försiktig med den så den är inte helt optimal som bad & sportklocka. Eller när man mekar med bilen... Till dessa aktiviteter använder jag en Tag Heuer Carerra Cronograph men skulle gärna vilja haft en Sub istället:)
 

Pherma

Breitling
Goddagens.
Jag är en teknikintresserad östgöte som har klocksamlat på en juniornivå lite av och till under ett par decenier. Både jag o brorsan gillar ljud o klockor så det har tillkommit och avyttrats teknik och klockor lite beroende på den rådande livssituationen under åren.. I nuläget har jag endast kvar ett par daily beaters i form av en Oris Aquis Date och en Eterna Air Force III . Jag har dock alltid haft en förkärlek för Omegor som jag ägt ett par st under åren. Och känner jag mig själv så kan det läggas till en speedy i någon form igen till rotationen. Andra trevliga märken och modeller jag gärna skulle ha på armen är Tudor (snowflake blue, heritage black bays) Rolex (submariner, gmt master, milgauss blue,) Fortis (classic cosmonaut chronograph), Omega (plo gmt, aqua terra) Seiko (Grand seiko gmt), Squale (1521) Oris (sixty five) osv..
Ser fram emot framtida meningsutbyten.
Mvh Peter
 

Bilagor

  • 20171102_074916.jpg
    20171102_074916.jpg
    60.7 KB · Visningar: 29
  • 20171102_003117.jpg
    20171102_003117.jpg
    47 KB · Visningar: 26

Winga

Omega
Kaffe och klockor låter som alldeles tillräckligt med intressen.
Välkommen!

Tack! Ja det går att ha bara en av dem som heltidssyssla, så jag fyller min fritid :happyhappy: Men kaffet har jag sysslat med i 15 år så där har jag kommit lite längre. Bra maskiner i köket, många i skåpen :p och nu snöar jag in på olika bryggmetoder förstås. En Chemex på väg i posten:)
 

Winga

Omega
Ruggigt fin Seamaster, vad är det för storlek på den?

Tack! Jag tycker mycket om den. Den mäter 34 mm utan krona. Perfekt storlek för lite smalare handleder. Glaset och armbandet är bytta när jag servade den, i övrigt var den i väldigt fint skick. Den har ju legat orörd sen -77 när morfar dog och han hade vårdat den ömt.
 

vsurapol

Breitling
Hej på er!

Kevin heter jag och kommer från Stockholm och är 37 år. Mitt klockintresse har jag haft sedan tonåren (redan i åttan om jag minns rätt...), vilket eskalerade till en peak under högskoletiden då jag köpte min första high-end klocka, en JLC Reverso, samt hängde på TTT under varenda rast/håltimme (det var tider det!). Annars har jag haft allt från Certina till Breitling. Idag är klockintresset mer sansat och det har att göra med att det finns andra passioner som jag vill ha tid (och pengar) över till. Resor är nog det största av dem. Jag har en hemsida där jag bloggar om mina resor. Länken dit finns på min profilsida. Men klockor förblir ändå en intressant hobby som jag säkert kommer att hålla på med tills jag blir gammal. Kanske inte lika mycket samlande och flippande som förr, men jag håller mig gärna à jour om nyheter inom klockvärlden och dylikt. Drömklockan är nog antigen en Patek eller Lange komplikation i platina!
 

Johnster

Breitling
Hej! Ny på forumet från och med idag, har ett genuint intresse av klockor och har ägt ett par Omega seamaster från 60-talet samt en Lemania. Men är just nu pä jakt efter en Datejust 116200!

Tack för ett trevligt forum, har följt i flera år men inte blivit medlem!

Med vänlig hälsning, John
 

ez88

Omega
2-Faktor
Hej,
Jag tror att han menar att GMT:n har polerad mittlänk på armbandet samt på låset och den blir lätt repig. Jag har en Batman och man måste vara lite försiktig med den så den är inte helt optimal som bad & sportklocka. Eller när man mekar med bilen... Till dessa aktiviteter använder jag en Tag Heuer Carerra Cronograph men skulle gärna vilja haft en Sub istället:)

Jaha då förstår jag, vi kan byta om du vill :D
 

thereelking

Breitling
Ny på forumet. Jag heter Daniel kommer från GBG där jag fortfarande har en lägenhet, bor för tillfället i Knislinge. Samlartyp som hittat sin väg till horologi, gillar även rakknivar som jag restaurerar. Stort intresse och utbilding i bland annat whisky, arkeologi, historia särskilt antiken.
 
Topp