• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjenatjena!

Simon är mitt namn, jag är 22 år och born and raised i det kära Götet. Klockintresset smittade snabbt av sig via min far som alltid varit en stor klockfantast. Nu är det dags för mig att skaffa mig min första riktiga drömklocka och jag snubblade över detta forumet i jakten som verkar vara fullt av kunskap, gött folk och grymma tips. Har för tillfället siktat in mig på Rolex Datejust 116233, 116234, Submariner 116610 eller Omega Constellation Globemaster men detta forumet vidgar vyerna mer och mer med inspiration. Ser fram emot att göra affärer med medlemmar i detta forumet i framtiden! :)

Hej på er!
Ny både på detta fina forum och på klockor. Vet att min far har en IWC som jag alltid tyckt varit riktigt fin. Nu tänker jag att jag ska köpa min första klocka inom kort. Efter att ha skummat igenom forumet och sett många fina tips har jag fastnat för Seiko sarb017. Hoppas att det kan bli en sådan inom kort.

Hej på er!
Ny både på detta fina forum och på klockor. Vet att min far har en IWC som jag alltid tyckt varit riktigt fin. Nu tänker jag att jag ska köpa min första klocka inom kort. Efter att ha skummat igenom forumet och sett många fina tips har jag fastnat för Seiko sarb017. Hoppas att det kan bli en sådan inom kort.
Det kan vara den snyggaste och stiligaste Seikon i mina ögon genom tiderna. Funderar starkt på att köpa en sådan själv ( enligt min fru har jag däremot redan spräckt årets klock-budget på en Seiko skx007 och en snzf15) .

Ja just det . Välkommen till KS.

Hejsan!

Har på senare tid blivit mer och mer instresserad av klockor och vad som skiljer billiga klockor mot klockor med kvalitet.
Har därför sökt mig till detta forum för att lära mig mer om ämnet.
Det finns förmodligen massor av experter här som kan hjälp mig att köpa rätt klocka.

Jag har startat ett inlägg som heter ”tips om att köpa en riktig klocka”
Kom gärna med tips där.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Hej,

Då var det dags att presentera sig själv. Man 30+ boendes i Sthlm. Hittade hit tack vare min lillebror som efter flera försök att övertyga mig om att köpa klocka nu nästan har lyckats att övertala mig. Läs (Googlar på klockor mest hela tiden)

014669D2-CA6D-4934-831E-628D7B295317.jpeg

Idag har jag enbart en Omega Constellation som jag fått av min far då han tyckte att den var för feminin för hans smak. Men tanken från min sida är att bygga på min konstellation med nån/några nya klockor och tittar väl närmast på en Datejust(116234) eller Daydate(118139) antingen ny eller något år gamla då jag föredrar det mer dressade och går i kostym en hel del i jobbet. Men kan tänka mig en Sub som komplement.

Budgeten finns men handlar mest om prioriteringar!

Tacksam för alla tips jag kan få!

Senast ändrad:
Hej! Ny på forumet och ny på klockor. Jag bär just nu en Orient blue Ray och en Oris som jag inte kan modellen på men är sugen på att uppgradera mig till en Omega speedmaster. 27 år, singel och gillar långa skogspromenader.

Hej!
Jag heter Henrik och är helt ny på det här med klockor. Jag har på sistone börjat intressera mig för äldre vintage-klockor, allra helst Tissot, Certina och Omega. Äldre HMT är också en favorit.
Jag kan nästan ingenting om klockor och har precis börjat lära mig terminologin men hoppas kunna bli mer insatt genom att hänga här på forumet.
Jag bor i Göteborg. Kul att vara här (på klockforumet då, inte i Göteborg där jag är hela tiden)!

Trevligt med en vintagenörd till :p Och från Sveriges framsida dessutom! Välkommen :)

Hej,
Pontus, man från Skåne.
Har en fascination för mekaniska ur av alla slag, vilket kanske är lämpligt med tanke på vald bana som maskiningenjör. Äger f.n en blygsam mekanisk certina, men planerar sondera terrängen för en expansion.

Editerade plats

Senast ändrad:
Hej allihopa! Simon här, varit medlem ett tag nu och varit ganska aktiv. Men inte presenterat mig riktigt. Är 21 år och jobbar/pluggar till högstadielärare. På fritiden är jag intresserad av klockor och mode.
Har just nu omega Genève från 69, och Seiko Padi.
Nästa köp blir till jul och pendlar mellan Breitling, omega eller Tag Heuer.
FF50156B-D666-4E48-B1EC-B27DA9006BEF.jpeg

32B36EA5-9324-44F5-8A60-232B09AB0090.jpeg

Hej allihopa ! Christoffer var namnet och är ny som medlem här på KS. Jag är 27 år gammal och har vart ägare av en riktig klocka i exakt en vecka nu.

Klockintresset har funnits med sen jag var 7-8 år och det har knappt gått en dag utan en klocka på armen.

Instegsklockan blev en Oris big crown pro pilot, men kan med handen på hjärtat säga att det kommer bli fler. Återstår att se vad framtiden bjuder på...

Bilagor

• 9B0CBA4C-2049-4E7E-B294-BC649B8B2338.jpeg
    9B0CBA4C-2049-4E7E-B294-BC649B8B2338.jpeg
    137.4 KB · Visningar: 32
Hej!
Ny medlem. Heter Anders. Relativt novis på det här med dyra klockor. Har en Jaeger Lecoultre Master Memovox International och en IWC Aquatimer. Nu sugen på ny klocka, men har svårt att bestämma mig. Tittar på AP Royal Oak med blå tavla, Patek Philippe Nautilus med blå tavla och Rolex Sea-dweller (126600) alt. Rolex Daytona (116500). Lutar åt Sea-dweller men känner inte att det är motiverat med vissa av de överpriser man ser i annonser. Tar gärna emot tips och råd!

Hej,

Adam, 25år från Linköping. Bor och jobbar i Lund. En riktig bilnörd som jobbar som bilförsäljare ( om någon är på jakt efter en ny bil ;) ).
Alltid gillat klockor, saknar en hobby i mitt liv så jag ger detta ett försök. Ska dock säga att jag, än så länge, har dålig kunskap om klockor men det är alltid kul att lära sig något nytt!
redan efter att ha läst runt lite här på forumet så både kunskap och intresse ökat.

Jag söker för tillfället en Breitling Avenger II GMT.

Tack för ett bra forum och mycket trevligt folk!

Hej

28år ung säljare i en rapid fitnessbransch
Ända sedan barns ben har jag varit fascinerad av klockor i alla möjliga slag. Det har grott till sig ganska ordentligt sedan 24års ålder. Jag gillar främst skelett varianter / dykarklockor & lite sportigare modeller. På senare tid lite mer inslag av elegans. Det ska vara stort ej under 45mm. Bland favoritmärken: Stührling original samt omtalade och extremt hysch aja baja invicta. Jag gillar dock märket rent estetisk. Klassiker som Rolex har aldrig varit min grej riktigt..

Senast ändrad:
Hallå allihop!

Tänkte presentera mig då jag har lurkat runt på KS ett tag men aldrig postat tidigare då jag för det mesta hänger på WuS där jag går under samma Nick. Har älskat allt vad gäller mekaniska klockor ända sedan jag fick en gammal Poljot av min svärfar för en 9-10 år sedan, sedan dess har jag haft ett ohälsosamt beroende av klockor :) Har haft i min ägo allt från micros till mer etablerade märken och har idag i min kollektion en Omega GSOTM, Rolex Submariner 116610LN, Anonimo Polluce bronze, Borealis Seastorm, förbeställt 2 Gruppo Gamma Peacemaker med leverans till januari och till sist en fantastisk deal på en ZRC North Adventure för leverans i maj nästkommande år.

Klipper in en länk till min tråd gällande ZRC's grymma kampanj för den som är intresserad.
https://klocksnack.se/threads/zrc-north-adventure-tool-watch-alban-michon-arktic-project.82636/

Ha det gott så länge!

Hej!

Tänkte jag skulle presentera mig här.

Eller kanske göra ett bekännande!

Min sambo visar ingen förståelse och kallar mig pinsam när vi är ute bland folk och jag helt plötsligt kan stirra på personen vid bordet bredvid på restaurangen. Jag bryr mig såklart inte om personen i fråga, utan kollar bara vad personen har för klocka.

Själv har jag just nu en Tudor Black bay, men funderar på att byta mot en Omega. Jag stod i valet och kvalet mellan en Aqua Terra, men valet föll på en heritage istället.

/Stefan

Hejsan!
Ny idag, min son är dock en flitig medlem på forumet. Gick med för att lära mig mer samt kunna köpa klockor genom den tillit som byggts upp genom åren här. Har lyssnat på podden, läst inlägg och är imponerad av den passion vi alla delar. Tack för ett fint forum!
/Johannes

Hej!
Gillar Omega i alla dess former - framförallt seamaster. Är ingen som har klocka på mig varje dag - skönt ibland att lägga av de ibalndn. Så är intresserad av quartz-modellerna. Är det någon som har en blå 2221.80.00 (sista modellen med vågig urtavla) till salu så hör gärna av er!

Ska bli intressant att följa en hemsida med likasinnade :)
Föredrar Breitling/Rolex...är ingen stor samlare men Har bland annat en Breitling a13050.1 i stål med blå urtavla :D & även en b13050.1 guld/stål på ingång kanske (A) :D

// Jesper

Tjena allihopa!
Tänkte presentera mig lite snabbt.
Kalle heter jag och kommer från Halmstads trakten.
Har alltid gillat klockor men fick upp mitt intresse genom en vän till mig när vi spelade i samma fotbollslag.
Han hjälpte mig även att hitta min Omega Speedmaster här på klocksnack som jag gillar väldigt mycket.
Klockintresset växer mer och mer på mig och köpte en Rolex Datejust 41 för nästan en månad sen och är väldigt nöjd!

Tack för ett trevligt forum!
// Kalle

Bilagor

• 7017239B-4CD8-4767-B552-BD59E5BBDD90.jpeg
    7017239B-4CD8-4767-B552-BD59E5BBDD90.jpeg
    97.9 KB · Visningar: 44
  • CDC46B51-B0F7-4B4A-8B49-3C5DA637664A.jpeg
    CDC46B51-B0F7-4B4A-8B49-3C5DA637664A.jpeg
    84.7 KB · Visningar: 43
Hejsan!
Mitt namn är Viktor, 20 år gammal från Göteborgstrakterna. Har glidit runt på Klocksnack en ansenlig tid nu och har haft för avsikt att gå med ett tag och ikväll kändes som en bra dag att ta steget på.
Har haft ett visst intresse för klockor sedan jag va cirkus 16 då jag fick en Hilfiger-klocka i present av föräldrarna. Det var dock inte försän förra sommaren som intresset verkligen blossade upp (misstänker att detta har att göra med att jag fick en kollega som är redigt insnöad på klockor), spola fram ett år och jag köpte mig min första klocka, en Omega Seamster 300m Pro (212.30.41.20.03.001), inhandlad på Bergströms UR i GBG.

image12-2.jpg

Förutom Klockor gillar jag även Klassisk musik, Frank Sinatra och bilar.

MVH Viktor

Bilagor

• image12-2.jpg
    image12-2.jpg
    401.2 KB · Visningar: 13
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Hej!
Jag gillar alla typer av klockor men för att göra det lite enklare för mig själv har valt att fokusera på dykarklockor.
Tänkte bidra med detta egenproducerade klipp om Citizen Aqualand.
Jag har fått mycket bra info från Klocksnack om dessa fina ur.
Det är mina Aqualands i klippet =) Köpta på Blocket
Mvh
Christian

Hej alla glada entusiaster!
Jag heter Björn och har länge gillat klockor. Under åren har det blivit allt ifrån Certina DS till Tissot, Seiko Kinetic till senast en Neymar Datejust. Det är en kinesisk rip-off på en mer välkänd klocka. Men, klockan är väldigt trevlig, speciellt om man tar med priset i beräkningen. Annars använder jag en Tirza från 1968. En manuell kronograf som min mor fick av min far.
MVH
Björn

Tjenare på er alla!
Jag heter Johan.
Jag har gillat klockor i många år, haft en hel del olika klockor genom åren.
Har just nu uppnått en av mina grail-watches då jag precis köpte mig min första Rolex Sub.
Har även ett gäng klockor med stort affektionsvärde, bra min farfars pappas gamla Junghans Meister.
Hoppas på mycket kul snack och glädje här på KS!

Mvh Johan!

Bilagor

• Rolex WB.jpg
    Rolex WB.jpg
    180.6 KB · Visningar: 53
Tillbaka
Topp