Jag tänker, har du någonsin servat din Certina..?
Klart det blir dyrare, man hittar ALLTID ursäkter som: "men ska jag ändå unna mig så.." och "en klocka jag ska ha hela livet blir inte så dyr om man slår ut priset på antal dagar den kommer användas" och så vidare
Du kan utan att vara orolig skölja över klockan, eller "doppa armen" eller för allt i världen ta en dusch med en ny Speedmaster som tål 50m. Du bör dock inte simma och dyka och liknande
Ang Tag Heuers ev "nedsmutsade" varumärke så tkr jag inte att det är nåt jag känner igen, de gör bra klockor till schysst priser, för att ligga inom "lyxsirtimentet", men visst, det är ingen Rolex.
Också Ang urverket du nämnde också sitter i din Certina, de bör servade ca värt 5 år för att "må bra"
så här du det så ska det vara märkligt en klocka för 30kakor drar sig nästan en halvminut innan den servat för andra gången.
Och självklart så har du garanti de första åren, jag tror jag har 4 år på min Speedy, har det iaf på min seamaster planet ocean.
Så, köp du dig en Tag Heuer om du vill, ska du ha den hela livet så spelar det väl ingen roll vad den halva procenten i landet som bär dyrare klockor än dig anser om märket?
Eller så köper du en Speedy klockren (haha) klocka enligt mig. Kika i trådarna så får du se, 5atm är mer än du tror, men många tror att de behöver 20atm för att ha den i badet...
Eller så köper du Jaegern, aldrig haft nån själv. Men är bra tarv på en Geophysic..
Hur som helst, lycka till med ditt framtida klockköp och ägande
Mvh Roffe