Tjenare gott folk,
Namn: Peter
Boende: Västerås
Beroenden utöver urverk: Champagne samlare, Arbete/jobb, Motorintresse men framförallt min sambo och vår dotter.
Blev medlem här för mindre än en månad sedan och upptäckte mitt intresse för klockor för inte så länge sedan. Egentligen har jag varit intresserad sedan jag var liten då min morfar alltid har haft en stilig klocka på sin handled, dock upptäckte jag mitt intresse efter att ha kikat lite på "The Urban Gentry" och blivit medlem på Omegaforum.
Fick där rekommendationen att detta forum är ett skönt sådant med härliga människor som delar samma intresse.
Jag är INTE besviken
Min samling idag är något limiterad, har några klockor som jag är mycket sugen på och som ligger på "önskelistan" så att säga.
Såhär långt har jag köpt dessa urverk:
1955 Universal Genève Polerouter. Goldfilled med Tropical dial, original krona och 138ss Bumper/Hammer urverk.
1954 Universal Genève Polarouter. Goldfilled med champagne dial och utbytt krona med 138ss Bumper/Hammer urverk.
198X Rolex DateJust. Champagne Tapestry dial, yellow gold fluted bezel, yellow gold and ss jubilee bracelet.
2018 Seiko SNKL23. Black dial, 7526C urverk. (Ligger på posten just nu)
Ser fram emot vad som händer i helgen, då man kanske blir stolt ägare till en Grand Seiko, det blir vi snart varse
Har även en oerhört vacker 18k solid gold UG Polerouter Delux som jag kommer hämta i USA, när jag är där på jobb i Oktober/November.
Ser fram emot att tjöta med er i framtiden.
Mvh / Larsson