Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej! Även jag ny på forumet, även om jag registrerade mig 2014 men inte gjort några inlägg...
Första klockintresset var då jag investerade i en "dyr" Tag Heuer för längesedan.. 9000:- var mycket pengar för en liten pojk som blickade uppåt mot klocksfärens alla möjligheter.. Därefter Rolex Explorer 2 vilket var ett väldigt stort steg, sedan en Explorer som passade mig fin-fint då jag inte har/hade så stor vrist.. Nåväl, som resande säljare såg jag en dag kostym bärande en Royal oak i sitt bästa ljus. Jag var körd. En sådan ska jag ha. Tog några år, efter mycket letande fann jag min, 15300 Royal Oak med vit urtavla! Helt sagolikt att äga en och hade den några år.. Men, det är alltid ett men.. ögonen föll tidigt även på PP Nautilus 5711, även under letandet av 15300, men var ofta för dyr.. De kostade nånstans runt 250´när jag började leta, och det gick helt enkelt inte för sig.. De vita urtavlorna var väl något mer överkomliga, men jag skulle ha en blå. Som sann investerare och en god konsument nöjde jag mig inte utan sa till mig själv, "En vacker dag!".. Sagt o gjort, i mitten av 2017, under en av mina många resor fann jag min helt nya 5711/1A. Utplockad av första ägare och såld direkt vidare till butik med förtjänst. Därefter kunde jag köpa. Ska även säga att de hade en 2011 års modell, men prisskillnaden var för liten för att inte välja år 2017 istället. Nåväl, jag har aldrig i mitt liv känt en mer tillfredställelse efter äga en Patek och bära på min arm, aldrig en mer bekväm klocka som med sin diskretion bara glänser genom vardagen. Royal Oak står ut mer och fler blickar letar sig till den fantastiska utstrålning och glans uret har. Men Nautilus, jag kommer nog aldrig skiljas från dig..
Ny på forumet,
Då mitt återfunna intresse för klockor har ökat under den senaste tiden känns det som ett naturligt steg att söka sig till KS för att ta del av kunskapen som förmedlas på forumet. Lite om mig själv: Studerar i Stockholm, första klockan var en Swatch Irony, nuvarande rotation består av en Apple Watch S1 och en ärvd 50-tals Ebel. Just nu på jakt efter den första ordentliga klockan, där siktet är inställt på en Carrera, Seamaster eller Datejust. Tiden får utvisa vad det kommer att bli
TackarBadabumpum Tsss! gillart! Välkommen
Såg att du köpt din GS nu, får vi se en bild!Tjenare gott folk,
Namn: Peter
Boende: Västerås
Beroenden utöver urverk: Champagne samlare, Arbete/jobb, Motorintresse men framförallt min sambo och vår dotter.
Blev medlem här för mindre än en månad sedan och upptäckte mitt intresse för klockor för inte så länge sedan. Egentligen har jag varit intresserad sedan jag var liten då min morfar alltid har haft en stilig klocka på sin handled, dock upptäckte jag mitt intresse efter att ha kikat lite på "The Urban Gentry" och blivit medlem på Omegaforum.
Fick där rekommendationen att detta forum är ett skönt sådant med härliga människor som delar samma intresse.
Jag är INTE besviken
Min samling idag är något limiterad, har några klockor som jag är mycket sugen på och som ligger på "önskelistan" så att säga.
Såhär långt har jag köpt dessa urverk:
1955 Universal Genève Polerouter. Goldfilled med Tropical dial, original krona och 138ss Bumper/Hammer urverk.
1954 Universal Genève Polarouter. Goldfilled med champagne dial och utbytt krona med 138ss Bumper/Hammer urverk.
198X Rolex DateJust. Champagne Tapestry dial, yellow gold fluted bezel, yellow gold and ss jubilee bracelet.
2018 Seiko SNKL23. Black dial, 7526C urverk. (Ligger på posten just nu)
Ser fram emot vad som händer i helgen, då man kanske blir stolt ägare till en Grand Seiko, det blir vi snart varse
Har även en oerhört vacker 18k solid gold UG Polerouter Delux som jag kommer hämta i USA, när jag är där på jobb i Oktober/November.
Ser fram emot att tjöta med er i framtiden.
Mvh / Larsson
Hej!
Jag är en man i 30-årsåldern. Bor i Uppsala. Läkare till yrket och de flesta sjukhus har tyvärr hygienregler som säger att sjukvårdspersonal inte får bära armbandsur på jobbet. Har därför inte reflekterat så mycket över klockor tidigare - ett relativt nytt intresse som har vuxit fram successivt under de senaste två åren. Numera jobbar jag heltid med forskning och den största fördelen med det är förstås att jag kan ha klocka hela dagarna.
Än så länge består samlingen av några enklare men fina klockor och i nuläget är det Seiko SKX009 som får mest tid på armen. Tror mig nu ha mognat i mitt intresse till den grad att ett större klockköp börjar bli motiverat. Ett annat ganska nytt intresse är långdistanslöpning vilket gjort att mina redan tunna handleder på gott och ont blivit ännu smalare. Därför tittar jag mest på mindre modeller. Just nu väger jag mellan Rolex Exp 1, nya Tudor BB58 och några Grand Seiko. Att slötitta på diverse klockprofiler på Youtube och läsa trådar på KS och andra forum är ändå rätt avkopplande!
Jag tycker att KS verkar vara ett trivsamt forum med bra stämning. Hängde mycket på internetforum som tonåring så det känns lite nostalgiskt. Har precis anmält mig till Grand Seiko-evenemanget i Stockholm 25 september. Ska bli kul!