• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena, varit här ett tag nu men inte fått tummen ur och presenterat mig. Är 31 år, haft klockintresset sedan cirka 10 år tillbaka men mest läst recensioner, lärt mig mer om urverk etc (rätt nördigt men fantastiskt kul!). Tog tag i saken och sålde av min samling med sneakers (ca 75 par) och har sedan dess hunnit förvärva en Rolex Sub C, Panerai PAM000 och en Omega Seamaster. Dock har Omegan gått vidare och jag har börjat intressera mig mer för micro brands.

Hej, jag är ny här och lite frustrerad över att jag inte kan svara i de trådar som är anledningen till att jag registrerat ett kontot. Jag kan alltså inte heller skicka meddelande direkt till en användare som efterfrågat ett par skor som jag har och vill sälja. Eller jag har missförstått något?

Om det finns en annan tråd där jag borde ställda dessa frågor får någon gärna hänvisa dit. Tack!

Jag är också ny men jag kan skicka meddelanden. Kan inte skriva i köp/sälj men direktmeddelanden funkar om man vill svara.

Hej, jag är ny här och lite frustrerad över att jag inte kan svara i de trådar som är anledningen till att jag registrerat ett kontot. Jag kan alltså inte heller skicka meddelande direkt till en användare som efterfrågat ett par skor som jag har och vill sälja. Eller jag har missförstått något?

Om det finns en annan tråd där jag borde ställda dessa frågor får någon gärna hänvisa dit. Tack!
Du får ändå inte börja sälja saker innan du skrivit ett endaste inlägg. Det måste skrivas flera inlägg först innan du kommer åt köp och säljsektionen eller underförstått vad som sagts, sälja på annat sätt. Det vill säga först vara aktiv som användare i någon form.

Du har väl inte bara registrerat dig för att sälja dina skor?

Hejhopp!

Eva från Sundets pärla här ( Helsingborg för er ovetandes ;) )

Fått tag på några klockor i en dödsbostädning och har ingen aning om de är äkta el puttebläck :p Kollade lite snabbt med en urmakare i stan och han ville ha 1500:-/ st för att kolla klockorna, ok om de är äkta men om de inte är det så blir det litta väl dyrt ;) Hur går jag bäst till väga anser ni klocknördar? ;*

Hej och välkommen!
Ta några (skarpa) bilder på klockorna, sedan kan du leta dig fram till forumdelen "Vintage" och där finns en tråd som handlar om just värde på gamla klockor.

Gå till WWW.skosnack.se :meh:

Hej och välkommen!
Ta några (skarpa) bilder på klockorna, sedan kan du leta dig fram till forumdelen "Vintage" och där finns en tråd som handlar om just värde på gamla klockor.
Tack, har bestämt mig för att lämna in dem på Lauritz här i Helsingborg, både för att se om de är äkta, samt värde och då ev försäljning :)

Hallå!

Snart fyllda 20 universitetsstuderande som tycker det är kul med klockor! Här är min blygsamma lilla samling..
  • Seiko sarb035
  • Tag Heuer Aquaracer
  • Tusenö "First 42"
  • Nån Calvin Klein som inte fått någon mer tid på armen sen jag köpt de andra

Bilagor

• 5BB62E8B-EA80-442C-AA1E-F9721F39967F.png
    5BB62E8B-EA80-442C-AA1E-F9721F39967F.png
    441.6 KB · Visningar: 5
Hej alla!
Jag är en 32-årig lapplänning med förkärlek till Tv/dator-spel, brädspel, musik, sport och numer klockor. Efter att ha lurkat runt här i ca ett halvår så bestämde jag mig för att bli medlem.

Min förkärlek till klockor uppstod för kanske ett år sen (även om jag som barn/ungdom ofta bar sportklockor av alla dess slag). Drömmer om en GS Snowflake men har i första hand siktet inställt på en prisvärd dykare.

Här är min just nu enda klocka, passar på att tacka KS som väglett mig till ett riktigt bra första köp av en mekanisk klocka.
SARB033
2dvrktf.jpg

Väl mött allesammans!

Hej KS,
Jag är ny på forumet och har länge varit intresserad av klockor. Köpte min första bättre i samband med min 30 årsdag för snart 12 år sedan. En Tag Heuer Monza cal 36. Det var utseendet först och främst som gjorde valet, men också fascinationen över verket, el primero! I och med det skapades också ett intresse för det fina märket Zenith. Min samling idag består bl.a. av flera Zenith-ur. Allt från 50-tals dressare till en De Luca från början 90-talet.
Tack för ett trevligt forum.

Hej KS,

Jag har läst på forumet i ungefär ett halvår och tyckte det var dags att skapa ett konto. Klockintresset är ganska nytt.

Samlingen består just nu av ett par G-Shocks, en gammal rysk Raketa, en Seiko SUP 880, två "varsamt renoverade" Citizen eagle 7 som jag köpt på Tradera och ett par Casio digitalare. Inser nu när jag skriver att jag har prioriterat kvantitet före kvalitet. Det är något jag vill ändra på, ska försöka banta ner samlingen till 5-6 ur som jag verkligen gillar och använder.

Nästa köp bli kanske en vintage kronograf eller någon toolig klocka från Seiko 5-serien.

Tack för ett bra forum!

Tjabba!
Skummat runt på forumet det senaste halvåret innan jag bestämde mig för att göra ett konto. Besitter ett relativt nytt intresse (senaste 2 åren) för klockor och fullständigt älskar allt som finns att lära här.

Införskaffade mig min första "riktiga" klocka för några månader sen, en Longines HydroConquest automatic 39mm. Grymt nöjd med klockan i övrigt och ser fram emot ett växande intresse.

Hej!
Ny på forumet men har ett gediget klockintresse sedan flera år. Förkärlek för funktion och hållbarhet så det har mest blivit dykare genom åren. Kommer inte på så mycket mer just nu, men jag får väl utveckla i andra inlägg. Väl mött!

Jeg er relativ ny på her på siden men har samlet ure siden midt 90'erne.
Jeg har fulgt med her på Klocksnack noget tid og købt et par ure herigennem men har ikke været så aktiv i forums.
Men der dukker mange spændende ure op og håber jeg kan bidrage hist og pist.
Jeg bor i Kbh og har været en del af samlermiljøet i en årrække.
Min interesse dækker stort set alle mærker sålænge de rummer noget kvalitet.
Senest har jeg været interesseret i vintage Citizen ure.

Ny här på forumet läst mycket i en tråd här med om Orient klockorna så att en sån blir de inom kort Mycket intressant o läsa här på forumet,

Senast redigerad av en moderator:
Är ny här på forumet, men klockintresset är inte nytt. ;)
Haft klocka under större delen av mitt liv, men för kanske 10 år sedan blev det att jag använde klocka mindre och mindre. Måste faktiskt erkänna att allt ståhej med dessa smartklockor gjorde att jag återvände att ha en klocka på vänsterarmen dagligen, men en klassisk klocka, gärna mekanisk.

Har 3-4 klockor jag växlar mellan, Seiko quartz crono, Seiko SNK 809, Omega Planet Ocean är väl mina dagliga.

Hej, 40 årig man från västkusten med lite väl stor reptilhjärnan ibland. Äger en Tag Heuer Grand Carrera Calibre 17 RS2 sedan 2009. Har inte kunnat använda den så mycket p.g.a jobbet men nu har den situationen ändrats så nu kommer jag bära klocka dagligen. När jag nu insåg detta så växte mitt klockintresse lite till och jag känner nu att jag behöver fler klockor. Jag var nyligen på kryssning i Karibien och besökte då bl.a St. Marteen där jag fick syn på en Hublot Big bang Unico, lite bättre priser där då det är skattefritt men det blev inget köp denna gång, behöver sätta mig in lite mer i vad det är jag verkligen vill ha och behöver. Har sedan en vecka kollat runt lite och en klocka som jag verkligen vill ha är AP Royal oak offshore i roseguld. Innan dess kanske man skall bredda upp med lite andra klockor till något rimligare priser. Är novis på detta så ser fram emot att lära mig massor här på forumet.

Bilagor

• IMG_20180925_092431.jpg
    IMG_20180925_092431.jpg
    152.4 KB · Visningar: 4
  • IMG_20180925_074542.jpg
    IMG_20180925_074542.jpg
    114.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_20180925_074326.jpg
    IMG_20180925_074326.jpg
    136 KB · Visningar: 1
  • IMG_20180925_074148.jpg
    IMG_20180925_074148.jpg
    116.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_20180925_074112.jpg
    IMG_20180925_074112.jpg
    106.3 KB · Visningar: 1
Tjena,

jag heter Fabian och är ny här. före detta klockskribent som varit runt på mässor i en massa år men nu landat i stockholm och börjat samla på riktigt. ser fram emot långa nätter på det här forumet.

allt väl,
fabian
Välkommen! Klockskribent alltså, intressant! Vilka har du skrivit för?

Hallå.

Ny Medlem som bor i Malmö efter några år i Singapore, där alla hade fina klockor, och dagstidningen alltid hade många märkesannonser. Nu hemma igen så har jag ännu inte hittat många med samma intresse, med några få lysande undantag. Så ser fram emot lite här. Juvelerna i min samling är en klassisk Omega Speedmaster med hesalite för en väldigt klassiska looken, och en Nomos Zurich Worldtimer i blått med brunt läderband för en mera unik minimalistisk design, hantverk och snygga färger. Har även ett gäng andra klockor, men det blir mest dessa som sitter på vristen. Ser fram emot gott snack!

Micke

Hallå.

Ny Medlem som bor i Malmö efter några år i Singapore, där alla hade fina klockor, och dagstidningen alltid hade många märkesannonser. Nu hemma igen så har jag ännu inte hittat många med samma intresse, med några få lysande undantag. Så ser fram emot lite här. Juvelerna i min samling är en klassisk Omega Speedmaster med hesalite för en väldigt klassiska looken, och en Nomos Zurich Worldtimer i blått med brunt läderband för en mera unik minimalistisk design, hantverk och snygga färger. Har även ett gäng andra klockor, men det blir mest dessa som sitter på vristen. Ser fram emot gott snack!

Micke
Välkommen hit! Rekommenderar att du framgent bär klockan på handleden så att du kan läsa av tiden.

Hej!
Bar inte klocka under många år, men fick upp ögonen för dem igen pga smart klockor. Är fascinerad av mekaniska klockor och kommer nog slå till på en Seiko med någon prislapp så man vågar bära den. Är inte heller så förtjust i tanken att ha någon dyrgrip som måste lämnas in på service.

Teknikfreak som jag är intresserade jag mig ändå först för sattelitklockor och föll helt och hållet för Citizen F100. Det visade sig vara mycket svårt att få tag på en och fick även erfara jungeln av oseriösa onlinebutiker med falska omdömen osv.
Efter några veckor dök den upp på en sajt, vars adress var en klockbutik och inte en lägenhet i någon förort.

Även om det är en quartz tycker jag designen är prislös. En bra start på en ny samling/beroende.

071659.jpg

Hej! Hangarhunden här.
(Namnet fick jag av dåvarande kollegor i FM. Jag väljer att se det som något positivt ;-)
Var väldigt inne i klockor en period i min ungdom. Digitalklockor var ganska nytt, och Citizen var kung.
Hade inte burit klocka på väldigt många år, men så gav min fru mig en DW i födelsedagspresent. Hade aldrig hört talas om denne Daniel W, men jag var grymt imponerad över hur billig klockan kändes, typ 30kr. Men min fru bedyrade dock att det var ett "bra märke", och kostade 1000 kr.
Detta väckte dock det gamla intresset till liv, och nu sitter man här med alldeles för många och för dyra klockor...
Lustigt hur snabbt uppfattningen om "dyrt" kan utvecklas. Nyss tyckte jag 10k var på tok för mycket för en klocka. Nu sitter jag här med fingret på köpknappen för en klocka för 100k. Dyr drog det här...
Är inte så mycket för design, utan för mig är det brutal överkvalitet som gäller. Är tyvärr för fåfäng för att inte köpa Rolex, då ingen f-n vet vad en Grand Seiko är för något.
Målklockan just nu är en Sub i helguld, men det får bli nästa månad... ;)

Hallå alla på KS.
Mr Pear här. Ett namn jag fick av min Kinesiska leverantör som har svårt med uttalet.
Arbetar som projektledare inom metallindustrin. Min första lite bättre klocka var en Omega Seamaster 18k kostymklocka i slutet av 90-talet. Köpte sedan min följeslagare en Oris Big Crown cronograf XXL år 2001. Fick en Panerai PAM011 i inbyte när jag sålde min Ducati för några år sedan. Riktigt härligt ur. Flippade dock den när jag fick rätt erbjudande. Köpte nyss en Hamilton av Manne1891 här på KS. Kan ju inte gå naken när min XXL är på service.
Planerar flippa xxl’en med inom kort och då istället köpa en Tudor, Omega eller annan diver.
Trevlig helg

Senast ändrad:
Hallå alla på KS.
Mr Pear här. Ett namn jag fick av min Kinesiska leverantör som har svårt med uttalet.
Arbetar som projektledare inom metallindustrin. Min första lite bättre klocka var en Omega Seamaster 18k kostymklocka i slutet av 90-talet. Köpte sedan min följeslagare en Oris Big Crown cronograf XXL år 2001. Fick en Panerai PAM011 i inbyte när jag sålde min Ducati för några år sedan. Riktigt härligt ur. Flippade dock den när jag fick rätt erbjudande. Köpte nyss en Hamilton av Manne1891 här på KS. Kan ju inte gå nsken när min XXL är på service.
Planerar flippa denna med inom kort och då istället köpa en Tudor, Omega eller annan diver.
Trevlig helg
Kan relatera till det där med namnet! Har aldrig varit med om att uttalet fungerar. Peer, Pjar, Pear (yes, like the fruit) Det är snarare en fråga om hur stora avvikelser man själv kan stå ut med... Svårt att hitta någon lösning direkt.
Välkommen!

Tillbaka
Topp