Hallå!
Dags för mig att presentera mig också antar jag
Är från Sthlm, västerort, straxt över 40 och inbiten AIK'are och spenderar dagarna som tjänsteman på ett kommunalt bolag. Är förmodligen inne i någon slags ålderskris eftersom byxorna blir tightare, jag mer fåfäng och "tinderdejterna" yngre och yngre. Och till råga på allt har jag utvecklat ett nästan maniskt snowboardintresse utan att ens ha vågat titta på en backe tidigare.
Har blivit riktigt intresserad av klockor först på senare tid. Började med att jag skulle köpa en klocka i present förra våren. Visste vad mottagaren önskade, en riktig parfymklocka (är det det ni kallar det?) vid namn MVMT. För att göra en lång historia kort så blev det en annan present istället och jag var för lat för att skicka tillbaka den så jag började använda den istället. Jag är inte superförtjust i klockan men jag började få en massa komplimanger för den och fånig som man är så upptäckte jag att klockor är fan den ultimata accessoaren. Det blev en till parfymklocka, en
Ingersoll Columbus. Framförallt för att jag (fortfarande) tycker att den är så jävla snygg men till stor del även p.g.a. att jag gick på snacket om deras anrika historia etc.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände men jag fick på något sätt upp ögonen för och jagade i fatt en
Seiko Presage SSA343J1 som är helt galet jävla snygg men tyvärr inte lika snygg på min arm. Trots att jag har smaaala handleder så känns den alldeles för liten. Som tröst chansköpte jag mig en
Tissot PR 516 Heritage som passar mig desto bättre. Pinsamt nog så är det dock Ingersoll'en som jag bär oftast men jag kan inte komma från hur snygg jag tycker den är och den passar till det mesta förutom formellare tillfällen. Tissot'en är den jag använder näst mest men den är lite svårare att matcha med övrig utstyrsel.
Hur som helst hittade jag hit till forumet förra hösten när jag skulle införskaffa en winder. Winder hittade jag och jag var förutseende nog att köpa en med plats för 6 klockor eftersom jag känner mig själv allt för väl. Såg ett gäng Panerai i ett skyltfönster i somras och blev hypnotiserad på det där sättet som i princip bara en
riktigt, riktigt bra röv kan fånga ens uppmärksamhet. Å andra sidan så har jag blivit svårt förtjust i Oris Divers Sixty-Five kollektionen och en dykare bör väl alla entusiater ha right? Annars är ju
Oris Carl Brashear L.E. också en dykare och rätt mullig. Geeeez vad mycket snyggt det finns
Men en Panerai blir det i höst/vinter, punkt. Så mycket vet jag. Och vid det laget har jag förhoppningsvis hunnit plöja igenom hela Paneraitråden