Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen in i diskussionerna. En Speedmaster 005 kommer du att bli nöjd med. Jag har haft min i 1,5 år nu och gillar den fortfarande starkt.Hallå KS!
Inser att jag inte skrivit här trots att jag varit medlem sedan 2017 och dödat X antal timmar här på forumet, oförskämt av mig. Jag heter Jonathan och har först för ett par år tillbaka börjat falla ner i klockträsket. Äger idag några ”enklare” automatiska klockor men siktet står inställt på en speedmaster 005 innan årets slut just nu
Tack för ett mycket bra forum KS och alla medlemmar som bidrar till det
Välkommen in i diskussionerna. En Speedmaster 005 kommer du att bli nöjd med. Jag har haft min i 1,5 år nu och gillar den fortfarande starkt.
Hej och välkommen Tycker det låter somnat du borde titta in i ”micro och affordable”-trådenBjörn här! Har alltid uppskattat och burit klockor även om djupintresset (eller nörderiet om man vill kalla det det) inte hur funnits där. Har fått ett uppsving efter att sambon gav mig en SKX i födelsedagspresent. Det är mest dykare som gäller och försöker just nu bestämma om nästa klockköp ska bli en marathon eller en tuna. Kul forum, många fina klockor och kunnigt folk!
Tack! Ja det borde jag nog göra, jag har urusel koll på microbrandsHej och välkommen Tycker det låter somnat du borde titta in i ”micro och affordable”-tråden
You are in for a treatTack! Ja det borde jag nog göra, jag har urusel koll på microbrands
Björn här! Har alltid uppskattat och burit klockor även om djupintresset (eller nörderiet om man vill kalla det det) inte hur funnits där. Har fått ett uppsving efter att sambon gav mig en SKX i födelsedagspresent. Det är mest dykare som gäller och försöker just nu bestämma om nästa klockköp ska bli en marathon eller en tuna. Kul forum, många fina klockor och kunnigt folk!
Hej Klocksnackare!
Känns nästan som ett AA-möte när man här först introducerar sig och har en bakgrund som så många andra här på forumet verkar ha.
Mitt statement;
"Mitt namn är Martin, 42 år och från Göteborg, bosatt i Halmstad sedan 20 år och jag har fastnat i klockträsket - klockberoende om man så vill! "
Har sedan jag skaffade ett Klocksnackkonto för ett par månader sedan, hållit mig i kulisserna, läst runt i olika forumdelar, och känner mig nu redo att kliva ut i ljuset för att bli mer delaktig i denna trevliga plattform som erbjuds oss som delar detta fina intresse.
Har inte inte omsatt så många klockor (ännu), utan är just nu relativt tillfreds med vad jag har för tillfället.
(Knarkar likt förbaskat KS köp & sälj, Blocket, Ebay m.fl dagligen. Drömma för man trots allt!)
Uppställningen för närvarande:
- Favoriten & beatern : En halvsliten Seiko Turtle (månadsklocka från -77, som jag plockade upp från en trevlig forummedlem, via Blocket). Älskar den!
- Allroundklockan: Seiko Sarb033
- Mysklockan: Omega Speedmaster Reduced, 90-talare som börjat få lite go patina
- Till dessa, ett gott gäng med olika band som förgyller min tillvaro.
Aaaaah, så skönt det vara att komma ut i ljuset!
En fin afton önskas er alla och väl mött på forumet framöver.
Bästa hälsning
/Martin / Flash77
Köp!Kul med en Linköpingsbo!
SKX är en riktigt fin klocka, är nästan lite sugen på en själv!
Att spamma inlägg utan att bidra till forumet gör att man inte får tillgång. Tillgång till köp och sälj skall man förtjäna.Lite off topic, men vet inte riktigt var jag ska vända mig. Det står att man behöver ha 20 st inlägg samt ha varit registrerad i en vecka för att få lägga upp en köp-annons. Av någon anledning fungerar det dock inte för mig, trots att jag uppfyller bägge kritiererna. Om någon vänlig själ har lösningen på detta så tar jag gärna emot hjälp!
Välkommen!Hej,
Tänkte bara presentera mig för att så småningom våga delta i några diskussioner och ta del av all kunskap som finns här. Anjou kallad. Jag kan i stort sett ingenting ännu, fast sedan jag har slutat läsa böcker och titta på tv utan bara hänger här och läser Seiko-trådar, så är det ju troligt att jag lär mig något förr eller senare. Seiko är mitt märke. Jag vet inte varför, det bara är det. Kanske är det bang-for-the-buck-grejen, kanske är det för att det finns så MYCKET. Då jag inte gillar damklockor och min handled kan inte bära något över 36 mm med någon vidare värdighet så tittar jag mycket på vintageur för de mer blygsamma diametrarna. Jag känner en underlig dragning till vintage dykare (trist att många är så stora bara) och naturligtvis till KS och GS. Och klassiska mer dressade 5r från typ 60-70-talet. Och till alpinisten SARB017. Har ingen egen samling att tala om, det är så oändligt mycket information som ska hämtas in för att jag ska våga slå till. Det som dock startade hela besattheten är min Cocktail Time Fuyugeshiki SRP843J1, min gatewaydrug so to speak.
Så, nog om det. Godkväll!
/A