• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hola! Ny på KS sedan nån månad tbx. Har ett klockintresse sedan barnsben men det har gått upp å ner som med allt annat :)

Har en förkärlek till Zenith, samt rolex å tudor är inte dumt det heller :)
 

Jazzoo

Breitling
Tjo flöjt alla horologister:pompus:
Ny här på forumet och även relativt ny i klockträsket som jag gått ner mig i... Göteborgare som även uppskattar klassiskt herrmode och cigarrer.
 

jappel

Omega
2-Faktor
Hallå KS!
Inser att jag inte skrivit här trots att jag varit medlem sedan 2017 och dödat X antal timmar här på forumet, oförskämt av mig:D. Jag heter Jonathan och har först för ett par år tillbaka börjat falla ner i klockträsket. Äger idag några ”enklare” automatiska klockor men siktet står inställt på en speedmaster 005 innan årets slut just nu:)
Tack för ett mycket bra forum KS och alla medlemmar som bidrar till det
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Hallå KS!
Inser att jag inte skrivit här trots att jag varit medlem sedan 2017 och dödat X antal timmar här på forumet, oförskämt av mig:D. Jag heter Jonathan och har först för ett par år tillbaka börjat falla ner i klockträsket. Äger idag några ”enklare” automatiska klockor men siktet står inställt på en speedmaster 005 innan årets slut just nu:)
Tack för ett mycket bra forum KS och alla medlemmar som bidrar till det
Välkommen in i diskussionerna. En Speedmaster 005 kommer du att bli nöjd med. Jag har haft min i 1,5 år nu och gillar den fortfarande starkt.
2981DD96-A8F4-41D5-A411-28B726C0A1C0.jpeg
 

jacob355

Breitling
Hej alla,
Jag har varit med på KS ett tag men inte presenterat mig. Stor bilnörd som på senare år också blev biten i klockor. Köpte min första Rolex hösten 2018. Letar fler för att bygga ut en liten liten samling :)
Just nu har jag en 16613LB, såld ny på Rolex AD i Sverige.
 

Bilagor

  • 6D363F1E-466A-4176-AD54-14F3E34CFBD0.jpeg
    6D363F1E-466A-4176-AD54-14F3E34CFBD0.jpeg
    189.1 KB · Visningar: 2

Nun c’è problema

Omega
2-Faktor
Hej, ny medlem som likt många andra hängt runt på forumet ett tag utan att skriva. Bosatt i Stockholm och med ett klockintresse som väcktes av en kollega på jobbet. Mitt första mekaniska ur blev en 114060 som plockades ut från Nymans i vintras. Har hittills haft ögonen för Rolex senaste sportmodeller men söker mig allt mer mot vintagemarknaden. Omega Speedmaster Day-Date 3820.53.26 och Zodiac Aerospace GMT är nya favoriter.
58455857448__A6D90F02-57CB-41DF-A11C-D3F54F88547D.jpg
 

Bilagor

  • AD2F62EC-877B-4AFE-908A-ADB4F08ED8C4.jpeg
    AD2F62EC-877B-4AFE-908A-ADB4F08ED8C4.jpeg
    198.9 KB · Visningar: 1

Snoka

Breitling
Hej, Kul forum

Allmänt intresserad av god design, kvalitet och hantverk som mest kört lite seiko 5 och liknande innan utan något intresse. Nu har dock tanken på att ge sig in i träsket runt vintageklockor uppstått, har främst kollat Rolex. Vi får se hur det utvecklar sig!
 
Ted heter jag - svävar konstant mellan att lägga förmycket pengar på klockor och att helt sluta med klockor. Sjukt ambivalent klock-freak. Just nu har jag en Sjöö D2 och en Oris 1965 Diver. Sen har jag ett gäng 5000 - 10 000 kr klockor av blandade märken. Så jag kommer nog både sälja och köpa en hel del här på forumet.
 

Bjooorn

Omega
Björn här! Har alltid uppskattat och burit klockor även om djupintresset (eller nörderiet om man vill kalla det det) inte hur funnits där. Har fått ett uppsving efter att sambon gav mig en SKX i födelsedagspresent. Det är mest dykare som gäller och försöker just nu bestämma om nästa klockköp ska bli en marathon eller en tuna. Kul forum, många fina klockor och kunnigt folk!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Björn här! Har alltid uppskattat och burit klockor även om djupintresset (eller nörderiet om man vill kalla det det) inte hur funnits där. Har fått ett uppsving efter att sambon gav mig en SKX i födelsedagspresent. Det är mest dykare som gäller och försöker just nu bestämma om nästa klockköp ska bli en marathon eller en tuna. Kul forum, många fina klockor och kunnigt folk!
Hej och välkommen :) Tycker det låter somnat du borde titta in i ”micro och affordable”-tråden ;)
 

Nyrfen

Breitling
Björn här! Har alltid uppskattat och burit klockor även om djupintresset (eller nörderiet om man vill kalla det det) inte hur funnits där. Har fått ett uppsving efter att sambon gav mig en SKX i födelsedagspresent. Det är mest dykare som gäller och försöker just nu bestämma om nästa klockköp ska bli en marathon eller en tuna. Kul forum, många fina klockor och kunnigt folk!

Kul med en Linköpingsbo!
SKX är en riktigt fin klocka, är nästan lite sugen på en själv!
 

Flash77

Omega
Hej Klocksnackare!
Känns nästan som ett AA-möte när man här först introducerar sig och har en bakgrund som så många andra här på forumet verkar ha.
Mitt statement;
"Mitt namn är Martin, 42 år och från Göteborg, bosatt i Halmstad sedan 20 år och jag har fastnat i klockträsket - klockberoende om man så vill! "
Har sedan jag skaffade ett Klocksnackkonto för ett par månader sedan, hållit mig i kulisserna, läst runt i olika forumdelar, och känner mig nu redo att kliva ut i ljuset för att bli mer delaktig i denna trevliga plattform som erbjuds oss som delar detta fina intresse.
Har inte inte omsatt så många klockor (ännu), utan är just nu relativt tillfreds med vad jag har för tillfället.
(Knarkar likt förbaskat KS köp & sälj, Blocket, Ebay m.fl dagligen. Drömma för man trots allt!)
Uppställningen för närvarande:
  • Favoriten & beatern : En halvsliten Seiko Turtle (månadsklocka från -77, som jag plockade upp från en trevlig forummedlem, via Blocket). Älskar den!
  • Allroundklockan: Seiko Sarb033
  • Mysklockan: Omega Speedmaster Reduced, 90-talare som börjat få lite go patina
  • Till dessa, ett gott gäng med olika band som förgyller min tillvaro.
3090a84bd105470483ce7f9a3e9748aa_s210.jpg
e873e1b44ca14b389717c5886308b2d3_s210.jpg
52cfb56cb1334571b4cc6975e1777ad6_s210.jpg


Aaaaah, så skönt det vara att komma ut i ljuset! ;)
En fin afton önskas er alla och väl mött på forumet framöver.
Bästa hälsning
/Martin / Flash77
 
Senast ändrad:

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Hej!

Jag är också ny på forumet (har som många andra varit inne och läst under flera år :)) och bor i Stockholm.

Min första "finare" klocka köpte jag ny 2002, en Tag Heuer Link som mer eller mindre har bott på min arm under 15 år, grym kvalitet på den tycker jag.

IMG_20190813_065937.jpg


Gillar alla möjliga sorters klockor, har inte snöat in på någon speciell typ, märke eller färg utan gillar variation, har bland annat en Omega Seamaster 300 Master co-axial i titan (ville ha den blå tavlan och platinaversionen var för dyr :() och en svart Autodromo Prototipo quartz.

Har inte kommit in i bytesträsket ännu utan har behållit alla klockor jag köpt, får se om det blir ändring på det nu :).

Trevligt forum!
/Micke
 

Nyrfen

Breitling
Hej Klocksnackare!
Känns nästan som ett AA-möte när man här först introducerar sig och har en bakgrund som så många andra här på forumet verkar ha.
Mitt statement;
"Mitt namn är Martin, 42 år och från Göteborg, bosatt i Halmstad sedan 20 år och jag har fastnat i klockträsket - klockberoende om man så vill! "
Har sedan jag skaffade ett Klocksnackkonto för ett par månader sedan, hållit mig i kulisserna, läst runt i olika forumdelar, och känner mig nu redo att kliva ut i ljuset för att bli mer delaktig i denna trevliga plattform som erbjuds oss som delar detta fina intresse.
Har inte inte omsatt så många klockor (ännu), utan är just nu relativt tillfreds med vad jag har för tillfället.
(Knarkar likt förbaskat KS köp & sälj, Blocket, Ebay m.fl dagligen. Drömma för man trots allt!)
Uppställningen för närvarande:
  • Favoriten & beatern : En halvsliten Seiko Turtle (månadsklocka från -77, som jag plockade upp från en trevlig forummedlem, via Blocket). Älskar den!
  • Allroundklockan: Seiko Sarb033
  • Mysklockan: Omega Speedmaster Reduced, 90-talare som börjat få lite go patina
  • Till dessa, ett gott gäng med olika band som förgyller min tillvaro.
3090a84bd105470483ce7f9a3e9748aa_s210.jpg
e873e1b44ca14b389717c5886308b2d3_s210.jpg
52cfb56cb1334571b4cc6975e1777ad6_s210.jpg


Aaaaah, så skönt det vara att komma ut i ljuset! ;)
En fin afton önskas er alla och väl mött på forumet framöver.
Bästa hälsning
/Martin / Flash77

Välkommen in i forumvärmen Martin! En väldigt fin samling klockor du har där! :)
 

Geschmeck

Breitling
Hej på er. Tack för ett grymt forum fullt med trevliga människor med enorm kunskap och god smak.

Eric från Norrköping här. Har precis fått upp ögonen för klockor via en bekant. Köpte en Oris Aquis av en forummedlem för några veckor sen och utökade med en SKX009 som beater. Har väl inte sjunkit så långt i träsket ännu men känner på mig att jag är på väg. Har redan hittat några modeller som i dagsläget kostar för mycket för mig men snart så.

//Eric
 

Rerew

Breitling
Hejsan, ny här från Stockholmstrakten
Blev ganska imponerad av Ks hur inflytelserika och hjälpsamma infon det finns här. Ser fram emot att fördjupa mig mer inom klockvärlden här med alla.
Jag har inte exakt favorit märken utan uppskattar en bra klocka i helheten, värde för vad man får är också ganska viktigt (pris/quality).
Jag har haft en del klockor, Tissot pr100 chronograph. Bvlgari diagono chronograph, samt har en seiko premier kinetic som är påväg och längtar fram emot att se.
Det är inte mycket mer att säga än att säga ser fram emot att göra business förhoppningsvis och lära kännas.
 

Ibkik

Omega
Hej!
Ibrahim heter jag. Intresset väcktes för bara 6 månader sen när jag hittade min pappas gamla seiko 5. Nu har jag skx007j, srpb93j1, snk803... vill ha mer .
Vill ha nån av tunas.
Det var lite kort om mig.
 

Colb

Breitling
2-Faktor
Tjena! Oskar heter jag och huserar för närvarande på Västkusten. Först och främst så vill jag skicka ett stort tack till samtliga på forumet. Det har blivit x antal timmar scrollande genom trådar och man har lärt sig en hel del samt fått enormt mycket inspiration. I klockväg har jag ägt en Omega Seamaster tidigare, men tyvärr lyckats förlora den. Otroligt grön inom denna spännande värld, men ute på jakt efter en blå (eller möjligtvis svart) DJ, där 116234/16234 är favoriterna men även 116200 är av stort intresse. Kanske lyckas jag finna den här på forumet ;-)
 

Colb

Breitling
2-Faktor
Lite off topic, men vet inte riktigt var jag ska vända mig. Det står att man behöver ha 20 st inlägg samt ha varit registrerad i en vecka för att få lägga upp en köp-annons. Av någon anledning fungerar det dock inte för mig, trots att jag uppfyller bägge kritiererna. Om någon vänlig själ har lösningen på detta så tar jag gärna emot hjälp!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lite off topic, men vet inte riktigt var jag ska vända mig. Det står att man behöver ha 20 st inlägg samt ha varit registrerad i en vecka för att få lägga upp en köp-annons. Av någon anledning fungerar det dock inte för mig, trots att jag uppfyller bägge kritiererna. Om någon vänlig själ har lösningen på detta så tar jag gärna emot hjälp!
Att spamma inlägg utan att bidra till forumet gör att man inte får tillgång. Tillgång till köp och sälj skall man förtjäna.
 

Elektrikern

Breitling
Hej!
Erik heter jag 20år och jag bor i staden Skövde. Mitt klockintresse började i 5års åldern. Då fick jag en Flikflak av min pappa som han hade köpt i Schweiz. Sedan den dagen har jag typ aldrig varit utan en klocka på armen. Har haft en del Smartwatches (Galaxywatch och Pebble Steel),några G-shocks,Suunto och en Citizen.
Tills idag då jag köpte min första "riktiga klocka" en Certina DS Action Powermatic 80 C032.407.11.051.02. Är även extremt intresserad av teknik och motorer. Jobbar som Industri-elektriker på Volvo Lastvagnar. Får tyvärr inte ha klocka på jobbet av säkerhets skäl :(.
IMG_20190817_115300.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20190817_115300.jpg
    IMG_20190817_115300.jpg
    94.6 KB · Visningar: 2

Addni

Omega
Hej på alla.
Arni heter jag och bor i Malmö. Just nyligen biten av intresse för klockor og småningom att komma igång. Har en Mondaine Stop2Go på armen just nu. Har just värvat en Seiko Presage Cocktail Time oc en Tag Heuer Carrera, så några färre minuter på armen blir det till min älskade Mondaine. Funderar även på en Seiko eller Orient dykare.
Ha det gott!
 
Topp