• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej! Ny på forumet! Varit inne på Klocksnack en del men skaffat medlemskap nyligen. Är 23 år från Stockholm och blivit insnöad på klockor ganska nyligen, med divers som främsta fokus för tillfället! Har tidigare endast haft kvarts-klockor, men införskaffade en Seiko SKX013 på jubilee för ett par månader sen som jag är tvärnöjd med! Har under längre tid även haft ögonen på en Tudor BB58, men den är ju som alla vet ganska krånglig att få tag på! Uppskattar gärna tips och inspirationer från mer insatta klockfanatiker!

Allt gott!

Hej!

Är ny på forumet och tänkte att en kort presentation är på sin plats. Är medelålders, bosatt i Sthlm och jobbar med marknadsföring. Haft intresse för klockor under många år men under den senaste tiden har det intresset ökat. Har väldigt spretig smak men största kärleken just nu går till vintage ur och dykare, helst militära. Har idag en liten samling klockor som jag har för avsikt att spetsa till lite. I samlingen finns allt från SRP777, Sea-Dweller, Navitimer, J Bianchi Armee de Terre, CWC RN diver till någon äldre Seamaster. Är dålig på att flippa klockor då det blir mest inköp och få försäljningar, även detta är det tänkt att bli ändring på!

Är djupt imponerad av all den kunskap som finns här på KS. Stort tack för en grym mötesplats för alla klockintresserade!

Vänligen
Christopher

Hej!
Från Malmö hängt i bakgrunden mycket, skrivit något enstaka inlägg. Klockor har alltid tilltalat mig ända sen barnsben. :p
Vill försöka bli bättre på att sälja och köpa... Nu har det mest blivit av det sist nämnda...
//Milton

Hej!

Är ny på forumet och tänkte att en kort presentation är på sin plats. Är medelålders, bosatt i Sthlm och jobbar med marknadsföring. Haft intresse för klockor under många år men under den senaste tiden har det intresset ökat. Har väldigt spretig smak men största kärleken just nu går till vintage ur och dykare, helst militära. Har idag en liten samling klockor som jag har för avsikt att spetsa till lite. I samlingen finns allt från SRP777, Sea-Dweller, Navitimer, J Bianchi Armee de Terre, CWC RN diver till någon äldre Seamaster. Är dålig på att flippa klockor då det blir mest inköp och få försäljningar, även detta är det tänkt att bli ändring på!

Är djupt imponerad av all den kunskap som finns här på KS. Stort tack för en grym mötesplats för alla klockintresserade!

Vänligen
Christopher

Välkommen till KS, ja flippa ett par så kan du införskaffa några nya.

Hej!

Ny på klocksnack men har kikat runt inkognito ett tag. Klockor är ett nyfunnet intresse, blev helt såld på klockor efter att ha tittat på ett gäng avsnitt "Talking Watches" där nr 2 med John Mayer är en personlig favorit. Sugen på att köpa en klocka här på KS, letar speciellt efter Seiko SPB105J1. Andra favoriter är Tudor Black Bay 58 och IWC Spitfire.

Vi hörs!

Hej!

Ny på klocksnack men har kikat runt inkognito ett tag. Klockor är ett nyfunnet intresse, blev helt såld på klockor efter att ha tittat på ett gäng avsnitt "Talking Watches" där nr 2 med John Mayer är en personlig favorit. Sugen på att köpa en klocka här på KS, letar speciellt efter Seiko SPB105J1. Andra favoriter är Tudor Black Bay 58 och IWC Spitfire.

Vi hörs!
Välkommen. Kul med ytterligare ett mayer fan här på KS ;)

• Like
Reactions: NMO
Efter ett tag som passiv medlem är det väl på sin plats med en kort presentation. Bor i Norrbotten och har flera hobbies och intressen än "bara" klockor därav är samlingen inte så stor och kommer nog aldrig bli. Drömmen är en speedmaster men stannar vid en dröm än så länge. För tillfället äger jag en välanvänd Casio DW-290 som används i jobbet och vid träning, en Ventus Northstar inköpt här på forumet och en Bulova Curv med 262khz urverket. Bulovan är nyinköpt som substitut till en moonwatch som jag har för veka handleder för. Till sommaren blir det nog en g-shock så har då en vit square till salu hojta till.

Hej!
Blev nyss medlem men läst olika trådar på forumet ett bra tag innan. :)
Utöver stora intresset för klockor (och väskor!) så bor jag i Stockholm. Jobbar inom IT och reser mycket i jobbet.
Första riktiga klocka av märket Casio, baby -g gick jag av pappa när jag fyllde 15år. Den används fortfarande flitigt än idag!
Förkärlek för japanska klockor, speciellt när det står "Japan Exclusive" på dem så klappar mitt hjärta extra mycket. <3
Senaste klockköpet var en Tudor Black Bay 32mm som jag är riktigt nöjd med!

Ny här :)
Robin var namnet.
Alltid haft en svag punkt för klockor! men på senaste åren har det ökat mer!

Ska bli kul och ta del av andras erfarenheter av klockor och kunskap!

tack för mig!

Tjena KS!

Markus här, 21 år relativt ny på forumet och även klockor, började intressera mig för klockor ca 4-5 månader sen och så fort jag fick ögonen på Aqua Terran så var jag bara tvungen att slå till. Supernöjd!
Bor i stockholm, lägenhet
Andra intressen är vin, matlagning och fotboll.
Ha det!

Bilagor

• E50A2A2A-7632-47C0-8413-761FDE73BD2D.jpeg
    E50A2A2A-7632-47C0-8413-761FDE73BD2D.jpeg
    285.1 KB · Visningar: 2
Tjenare! Jag har ett relativt nyväckt intresse. Även om jag alltid har gillat klockor så är det först det senaste året som jag har blivit riktigt biten. Jag scoutar köp och sälj några gånger i veckan efter intressanta objekt samt följer med fascination tråden om prisutveckling på Rolex sportstål. Jag har siktet inställt på en moonwatch samt en Tudor Pelagos. På sikt vill jag även äga en Rolex Submariner nodate. Tack för ett fantastiskt forum!

Har lurkat lite på sistone och tänkte att nu är det dags att presentera sig. Här är en bild på klockan min, en Certina DS Action och favoritpennan, en Lamy 2000 F.

Bilagor

• IMG_20200220_143129_052.jpg
    IMG_20200220_143129_052.jpg
    271.7 KB · Visningar: 3
Hej alla Ks:are! :)

är ny medlem här på forumet men spenderat många timmar innan medlemskapet också för att grotta ner mig! :)
Men tänkte passa på att säga hej!

jag sitter på en tjusig speedmaster jag fått av min farfar och en Rolex 1601 jag köpte här på forumet för inte alls förlänge sen! :)

Den sistnämnda kommer jag tyvärr nog behöva sälja,! Jag är inte den socialaste typen och att göra 50 inlägg känns långt bort just nu för att få lägga upp annons :)

vet ni om man kan lägga upp annons på något sätt ändå? eller gäller 50 inlägg stenhårt? ser gärna att klockan går vidare i forumet och inte att sälja på blocket exempelvis :)

Trevlig kväll!!!

// Zeb

Hej hej

Skåning här med förkärlek till dykare och bulkigare klockor. Har på senaste tiden fattat tycke för lite mindre, både sportiga och dressade klockor. Så är på jakt efter något slickt att sätta på armen :)

Tack för medlemskap!

Hej Klocksnack,

Jag har äntligen skapat mig en användare här på forumet. Jag har precis fyllt 30 år gammal och har sedan länge haft ett stort intresse för klockor. I dagsläget har jag Rolex datejust och letar just nu efter nästa pjäs. Ser fram emot många timmar på forumet! Trevlig fredag!

Hej på er!
Nu är det dags för mig att presentera mig.
Johan, 47, gotlänning. Alltid varit klockintresserad men på senare år har det tagit lite mer fart.
Är verkligen glad att detta forum finns. Alltid trevlig läsning.
Tack Klocksnack för medlemsskap. Allt gott! :)

Hej alla. John 30 år gammal är jag. Jag bestämde mig för några veckor sen att jag bara måste ha en klocka, hamnade här inne och det ändrade hela min syn på vad en klocka är ganska fort. Efter sömnlösa kvällar läsandes på den supertrevliga Hemsida så fick det bli en skx007 som första pjäs. Man letar ju redan efter något mer som kanske passar lite bättre till finkläder. Tack alla för kompetens och vänlighet i trådarna // john
20200221_181330.jpg

Hej,

Jag är en norrbottning i småländsk exil sedan dussinet år. Jag har alltid gillat klockor men mitt klockintresse skenade inte på allvar förrän jag köpte min första automatiska Seiko för fyra år sedan.

Om man bortser från några quartzklockor från bla Seiko och Gul så var mitt första medvetna köp en av dom första Seiko Kinetic-modellerna som jag köpte på en tjänsteresa i Singapore. Den har jag fortfarande kvar och tandborstladdar pliktskyldigt även om jag aldrig bär den, eftersom den känns för liten. Men det som verkligen väckte mitt intresse var när jag köpte min första ISO-certifierade dykarklocka, en two-tone Citizen Analog Aqualand med svart tavla, också det i Singapore något år senare. Eftersom jag dök sporadiskt och gillade känslan av tooldykare köpte jag ytterligare ett par andra Aqualands under kommande år men den analoga var den ständiga favoriten.

Men det var då det; för fyra år sedan fick jag syn på PADI Turtle från Seiko och kände att jag bara måste ha den. Köpte den och tänkte att det skulle bli min enda automat och min "finklocka". Visst... Idag har jag ett gäng turtles, samurajer och flera andra Seikos. Har dessutom fastnat för Alpina, Victorinox och Certina och lite annat. Tre G-Shocks till exempel. Och Deep Blue. Och några fler aqualands innan det blev jobbigare att handla utanför EU. Men nu blir det inte fler klockor ;)

Bilder kommer nog i lämpliga trådar. Börjar med en på aqualanden som startade allt:

IMG_0123.jpeg

Hallå! Ny på forumet (har tjuvläst ett tag :) ) Jag är ingen "klocknörd" ännu men kanske blir ;-) Har min första automatic på ingående. Väntar med spänning.
Hittade hit via Den stora tråden om lagrad rom. Det finns en väldigt massa intressanta trådar på det här forumet.
Ser framemot att lära mig om allt möjligt på detta forum.
Trevlig helg!

Hej Ks’are
Skåning här som följt forumet från och till under flertalet år.
Nu dags för mig att bidra med att hålla en fortsatt hög nivå på diskussionerna här inne. Förutom klockintresset har jag gediget intresse av fastigheter, golf, tenni och min nyfunna kärlek padel. Rekommenderas för alla som ännu inte provat på.
Rent klockmässigt består mitt intresse för och främst till rolex klockor, framförallt av submariner och gmt. Sorry alla breitling torskar

Hej!
Har lurkat här i många år. Älskar vintage Rolex. Fantastiskt forum med mycket bra kunskap. Seriösa säljare i köp- och säljdelen.
Köpte min första "riktiga" klocka här. En Rolex 1500 från 1962 som jag nu vill sälja till förmån för en (vintage?) Submariner. Så jag bläddrar de 300+ sidorna i den fantastiska tråden just nu.
Ser fram emot att bli mer aktiv på forumet framgent.

Hej!
Norrbottning/tornedaling i sydlig exil (bor i stockholmsförorten Umeå) där jag hankar mig fram i ekorrhjulet som narkossköterska. Är inte i första hand innördad på klockor egentligen och har ingen direkt samling (har dock fortfarande kvar min allra första Olma Sport med en liten fotboll på urtavlan som jag fick av mina föräldrar som barn). Jag gillar gamla grejor rent allmänt och snöar gärna in på historia och teknik. Och litegrann från det hållet blir ju även klockor lite sekundärt intressanta.

Det är roligt att gå på loppisar och antikaffärer, och jag fann detta forum då jag ville ha mer info om två ur jag fann i botten av en fyndlåda. På min handled sitter den femtioårspresent jag gav mig själv, en Citizen Super Skyhawk. Jag hoppas ni äkta klockaficionados inte kräks i munnen alltför mycket :)
Super Skyhawk.jpg

Hej Kohkoinen, kunde inte motstå att posta denna gamla goding, hade du en likadan?
Olma Sports fotboll.jpg

Tjenare! Har läst från och till här i några år, inget kontinuerligt dock.

Har alltid haft ett klockintresse, men mer på nivån att jag köpt en ny lite då och då för att jag gillat dem, detta har helt omedvetet vuxit till en liten samling.
Sent förra året fick jag syn på en sjöö sandström som jag verkligen fastnade för och klockintresset växlade upp 2 nivår direkt, så bestämde mig för att läsa på lite mer och gå med i forumet!

Bosatt i Luleå och 30 år gammal, har vi några fler Lulebor här?

Tack hörrni!

Tillbaka
Topp