• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Good morning all Guys, I’m an Italian hobbist strap maker, my name is Matteo.
I’ve been introduced to this forum thanks to 2/3 Sweden friends that told me about this. Glad to be here between all of you.
Hope to give you the possibility to get some handmade quality straps. Enjoy our passion guys
Welcome! My friend Andrea from Milano has shown me your work. You make very nice stuff. Good to have you on board here! :)

Hej,
Är relativt ny här på forumet, har läst ett tag men inte varit medlem. Bor i Stockholm och har ett ganska nyfunnet intresse till klockor. Köpte min första riktiga klocka för ungefär ett år sedan, en Rolex Datejust 116334. Övriga intressen är golf och kläder.

Nu är jag på jakt efter en everyday klocka och har spanat in mig på en 114270.

Tack för ett bra forum!

Hallå där,
Bor i soliga Karlstad och är således intresserad av hockey, tv-spel och nyligen klockor. Har en Orient ray 2, Seiko snkl23 och en Casio F-91W i min samling plus en examenspresent på ingång. Har mest snöat in mig på retrodykare på senaste tiden.

Hej!
Daga att skriva efter som alla andra läst runt! Ny här på forumet som blev intresserad av klockor för ett par år sedan av en bekant. Behovet att köpa en ny riktig klocka växte då snabbt så blev en Glycine combat sub 3908, den med grön bezel. Trots att kunskapen varit låg så ramlade jag över den röda Tudorn BB och kollat på den till och från under åren efter. Såklart växte det behovet också för stort så blev en Tudor 79230 för snart ett år sen i tidig examenspresent till mig själv. Eller examenspresenten är ursäkten jag använder :) För närvarande bosatt i Uppsala också.

Tack för ett intressant forumet!

Tjena!
Dags att presentera sig så man kan delta i alla härliga diskussioner. Jag har haft ett klockintresse under en längre tid och alltid sökt mig till KS för att läsa på inför köp eller bara för att lära sig mer. För tillfället har jag mina ögon på en Omega seamaster diver. Bosatt i Göteborg där jag studerar så studentkassan är inte super stora för klockköp atm, men men.
Tack för ett superbra forum!

Hej!! Nyreggad på forumet och som många andra har man varit inne här och kikat till och från i många år.
Klockintresset har alltid funnits och 10 år efter min första Omega seamaster 300m GMT har intresset varit svalt tills iår. Skaffade mig en Tudor bb58 i januari och nyligen en Seiko skx007...

Väl mött!

Hi all, thanks for admitting me.
My name is Alessandro, I live in Rome and I have a soft spot for vintage watches.
Happy to join this nice community.
Cheers!

• Like
Reactions: Nic
Hej.
Nyreggad här med ett klockintresse, jobbar som elektriker o då blir tillfällena få med klocka på armen .
Boende i Umeå o har väl inte några dyrgripar direkt .

Bilagor

• IMG_20200418_171820.jpg
    IMG_20200418_171820.jpg
    961.3 KB · Visningar: 5
Hej.
Nyreggad här med ett klockintresse, jobbar som elektriker o då blir tillfällena få med klocka på armen .
Boende i Umeå o har väl inte några dyrgripar direkt .
Välkommen, härligt med lite fler norrlänningar :cool:
Jag tycker att det var en fin samling du hade där.
Skaffa en G-Shock eller liknande som du kan använda på jobbet? :)

Hej!
Mitt namn är Christoffer. Har varit intresserad av klockor i många år, och handlade ett par stycken vintage/äldre klockor på tradera för 6-7 år sedan. Det var väl ungefär då mitt intresse började. Har väl ingen enastående samling som är värd så mycket, utan mest klockor som jag fastnat för och fått. Även stort intresse av klassiskt herrmode och handlar relativt mycket kläder och skor second hand. Köpt ett par stycken skor på främst tradera men även i fysiska butiker som jag sedan tvättat grundligt, fixat en fin grundglans och i vissa fall lämnat in för div. reparationer eller förändringar.
Tack för att man fick bli medlem och ser fram emot att få äntra lifestyledelen när man nått rätta antalet postade inlägg.

Hallå allihopa!
Äntligen tog jag tag i saken att bli medlem på ert fantastiska forum.
Har varit härinne och kikat ett par gånger tidigare, men aldrig riktigt blivit färdig att registrera mig.
Mitt klockintresse är väl rätt så stort får jag säga, kunskapsnivån är dock inte den bästa så hoppas att jag kan lära mig både det ena och det andra här på forumet.
I mitt liv har jag ägt massvis med klockor. Tyvärr har det mest varit billigare varianter vilka jag inte varit särskilt rädd om tyvärr.
Är nu på jakt efter ett kvalitétsur, vilket det blir återstår att se men med er hjälp hoppas jag kunna hitta något trevligt att ha runt handleden.
Ha det gött!

Efter några år av att från och till lurka runt på Klocksnack är det dags att säga hej!

Jag arbetar som sportjournalist men önskar jag kunde skriva mer om klockor – som sedan i höstas tagit upp en osund mängd av min tid (om det nu är möjligt).

I januari köpte jag mitt första automatiska ur.
En Seiko 5 från 1986 som håller tiden så dåligt att jag inte vet om den ens kan gå under benämningen klocka. Min fascination för urverk och allt annat med klockor kunde dock inte bry sig mindre om något så slappt som en klocka som går rätt. Intresset har sedan dess tvärtom ökat och efter att ha köpt lite olika typer av dinkor på Tradera under första månaderna av 2020 är det dags för mig att gör det första köpet av en klocka med lite bättre kvalitet.
En som kanske till och med håller tiden…

Jag ser fram emot att fortsätta lära mig av allas kunskap här på KS och förhoppningsvis kan även jag bidra med innehåll framöver.

Har varit med i KS ett tag här nu men tänkte bara höra om folk vet vad dessa statustitlar står för och om det betyder något? Jag har tex Titan men har sett en massa olika som guld, brons eller ganska roliga, kanske egna, statustitlar som Brännström eller Sir Spamalot eller annat kul. Vad betyder det och finns det någon lista på det?
Tack för svar och tack KS för ett bra forum.

Hej! Halkade in här av en tillfällighet då jag hittade romtråden och såg att alla mina stora samlarintressen fanns samlade på detta forum ( i olika trådar) som Klockor, Whisky, Rom, Golf, och Bajen. kom in på klockor tack vare en polare som är besatt och det har smittat av sig en hel del. Letar nu efter en dress watch så har ni några tips eller rekommenderar nån så skriv/ M.V.H Lillitz

Har varit med i KS ett tag här nu men tänkte bara höra om folk vet vad dessa statustitlar står för och om det betyder något? Jag har tex Titan men har sett en massa olika som guld, brons eller ganska roliga, kanske egna, statustitlar som Brännström eller Sir Spamalot eller annat kul. Vad betyder det och finns det någon lista på det?
Tack för svar och tack KS för ett bra forum.
Plast, titan, brons, silver, guld och diamant tror jag är de nivåer som finns och som baseras på antal inlägg men sen finns det även en del användare som tilldelats unika titlar av olika anledningar. Friends of KS innebär att man har skänkt pengar till KS (https://klocksnack.se/threads/klocksnack-premium-och-friends-of-ks.99571/) och premium att man stöttar forumet med €5 varje månad (https://klocksnack.se/account/upgrades).

Plast, titan, brons, silver, guld och diamant tror jag är de nivåer som finns och som baseras på antal inlägg men sen finns det även en del användare som tilldelats unika titlar av olika anledningar. Friends of KS innebär att man har skänkt pengar till KS (https://klocksnack.se/threads/klocksnack-premium-och-friends-of-ks.99571/) och premium att man stöttar forumet med €5 varje månad (https://klocksnack.se/account/upgrades).

fantastiskt. Tack för info

Hej!
Jag heter John och har varit intresserade av klockor i många år. Jag har hängt här i ett tag och nu har jag bestämt mig att vara medlem. Jag ser fram emot att lära mig mer om klockor och tack KS för att jag fick vara medlem.

Hej!

Varit medlem sedan 2013 men inte särskilt aktiv. Ändring på det nu.

Köpte min första ”riktiga” klocka runt 2011 och det var en Certina DS Action. Ett par år senare var det dags igen, då blev det en Omega Speedmaster Pro som hänger med än idag. Alltid älskat grönt och därför är en Hulk drömklockan just nu.

Tack för ordet :)

Hej,

Efter sisådär 2,5 år av medlemskap utan att öppna käften tänkte jag att det kan vara dags att presentera sig. Har varit intresserad av klockor i många herrans år men nuvarande kollektion är slimmad (Speedmaster & Pelagos). Intresset går verkligen i perioder och just nu är det intensiv research, sömnlösa nätter av scrollande och obestämdhet. Jag kommer ihåg min första Invicta fortf som jag köpte när jag landade mitt första jobb för många år sedan. Ser fram emot fler trevliga tider och härliga minnen ;)

Hej!

Varit medlem sedan 2013 men inte särskilt aktiv. Ändring på det nu.

Köpte min första ”riktiga” klocka runt 2011 och det var en Certina DS Action. Ett par år senare var det dags igen, då blev det en Omega Speedmaster Pro som hänger med än idag. Alltid älskat grönt och därför är en Hulk drömklockan just nu.

Tack för ordet :)
Välkommen!

Känns som många börjar med just ds diver´n. Är faktiskt en riktigt bra instegsklocka. :)

Hey hey hey,
Mitt namn är Mats och inte direkt ny här, varit medlem ett tag men inte så aktiv här på forumet utan bara spanat klockor som varit av intresse att lägga ett bud på och utöka min samling.
Lite kort om mig, från Stockholm och fann intresset för klockor via vänner som höll på och är aktiva här bland annat. Jag köpte min "första riktiga" klocka 2016. En Omega Speedmaster - så är tämligen ny men har sedan dess haft som mål att införskaffa mig en ny varje år.
Jag jobbar inom något som man slänger sig med "fin.tech" där jag utvecklar marknadskoncept och go-to-market-plans med nya produkter bland annat.

See you around är på KS!

Tjabba mitt namn är Fanar och är 25 år.
Blev rekommenderat att joina detta forum av en vän så får väl se hur det går! :D

Milan Ilic är mitt namn och jag började bli intresserad för klockor för ungefär sex år sen när jag köpte min första klockan-Zenith El Primero Rainbow. Under denna tid viste jag faktisk ingenting om klockor. År 2019 köpte jag en IWC Aquatimer och nu är mitt intresse inriktad mot: Panerai, Rolex eller Hublot.
Det är väldigt roligt för mig att läsa om klockor och är imponerad hur deras mekanism fungerar. Beställde även en timegraph för att mäta amplitud och avvikelse på mina klockor.
Det är väldigt roligt att läsa Era inlägg, diskussioner etc. på forumet.

Bilagor

• IMG_20200307_112321_resized_20200307_052639034 (kopia).jpg
    IMG_20200307_112321_resized_20200307_052639034 (kopia).jpg
    212.7 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:
Hej!
M. I. är mitt namn och jag började bli intresserad för klockor för ungefär sex år sen när jag köpte min första klockan-Zenith El Primero Rainbow. Under denna tid viste jag faktisk ingenting om klockor. År 2019 köpte jag en IWC Aquatimer och nu är mitt intresse inriktad mot: Panerai, Rolex eller Hublot.
Det är väldigt roligt för mig att läsa om klockor och är imponerad hur deras mekanism fungerar. Beställde även en timegraph för att mäta amplitud och avvikelse på mina klockor. Det är väldigt roligt att läsa Era inlägg, diskussioner etc. på forumet.
Vänligen, M. I.

Senast ändrad:
Halloj!
Har hängt ett tag i det tysta på forumet och tänkte att det är dags att presentera sig. Är 22 år gammal och studerar till vardags till civilekonom. Har länge haft ett klockintresse som föddes ur Bond-rullarna, intresset har växt sig allt starkare den senaste tiden och jag är nu på jakt efter min första "riktiga" klocka. Inte helt oväntat så står en Omega SMPc högt upp på önskelistan.
Tack för ett bra forum! Fridens liljor.

Tillbaka
Topp