VälkommenGo´ kväll!
Likt många andra har jag snokat runt på forumet sedan något år tillbaka och fick äntligen tummen ur med att faktiskt registrera mig.
27 år gammal skåning med ett relativt nyfunnet klockintresse - har länge uppskattat att bära klocka, men inte mycket mer än så.
Än så länge är klocksamlingen relativt liten men innehåller bl a en S&S UTC Skydiver och lite annat gott och blandat. Överst på villhöver-listan just nu är en Yema Superman med mörkblå tavla, finns en risk för att det blir en sådan i dagarna. I övrigt har jag ett stort intresse för (militär-) historia och därmed ligger Lemania Viggen samt Seiko 7T27 högt upp på önskelistan, absolut helst kronmärkta.
Jag har som ambition att lära mig lite om urverk/insidan och har för det ändamålet nyligen införskaffat ett litet renoveringsobjekt, mer om det i relevant tråd.
Tack för ett suveränt forum!
Härligt! Måste kolla upp SS och prova Upplever du att den håller tiden bra?Tunna handleder, inte hundra men ca 16cm kanske.
Just Royal Capital som jag har är 40mm men bärs väldigt bra pga att den är supertunn. Fantastisk klocka måste jag säga!
Senast redigerad av en moderator: