• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vortex

Breitling
Go´ kväll!

Likt många andra har jag snokat runt på forumet sedan något år tillbaka och fick äntligen tummen ur med att faktiskt registrera mig.
27 år gammal skåning med ett relativt nyfunnet klockintresse - har länge uppskattat att bära klocka, men inte mycket mer än så.
Än så länge är klocksamlingen relativt liten men innehåller bl a en S&S UTC Skydiver och lite annat gott och blandat. Överst på villhöver-listan just nu är en Yema Superman med mörkblå tavla, finns en risk för att det blir en sådan i dagarna. I övrigt har jag ett stort intresse för (militär-) historia och därmed ligger Lemania Viggen samt Seiko 7T27 högt upp på önskelistan.
Jag har som ambition att lära mig lite om urverk/insidan och har för det ändamålet nyligen införskaffat ett litet renoveringsobjekt, mer om det i relevant tråd.

Tack för ett suveränt forum!
 
Senast ändrad:

dino

Omega
2-Faktor
Välkommen! Har du kollat på speedmaster 311? Den med hesalit glas? Den är snäppet attraktivare samt lite tunnare om jag inte minns fel. Båda fina men ta en titt på den om du inte kollat på den innan

Tjena!

Tack :)

När du säger 311 menar du 311.30.42.30.01.005 som är med hesalit? Har kikat på den men föredrar .006 med tanke på safirglas och öppen caseback. Kanske hinner ändra mig ett par gånger fram och tillbaka fram till inköp dock haha!
 

linus84

Omega
Go´ kväll!

Likt många andra har jag snokat runt på forumet sedan något år tillbaka och fick äntligen tummen ur med att faktiskt registrera mig.
27 år gammal skåning med ett relativt nyfunnet klockintresse - har länge uppskattat att bära klocka, men inte mycket mer än så.
Än så länge är klocksamlingen relativt liten men innehåller bl a en S&S UTC Skydiver och lite annat gott och blandat. Överst på villhöver-listan just nu är en Yema Superman med mörkblå tavla, finns en risk för att det blir en sådan i dagarna. I övrigt har jag ett stort intresse för (militär-) historia och därmed ligger Lemania Viggen samt Seiko 7T27 högt upp på önskelistan, absolut helst kronmärkta.
Jag har som ambition att lära mig lite om urverk/insidan och har för det ändamålet nyligen införskaffat ett litet renoveringsobjekt, mer om det i relevant tråd.

Tack för ett suveränt forum!
Välkommen

Tunna handleder, inte hundra men ca 16cm kanske.
Just Royal Capital som jag har är 40mm men bärs väldigt bra pga att den är supertunn. Fantastisk klocka måste jag säga!
Härligt! Måste kolla upp SS och prova Upplever du att den håller tiden bra?
 
Senast redigerad av en moderator:

dino

Omega
2-Faktor

Tack för svar :) Jag kommer testa båda igen ett par gånger innan jag bestämmer mig. Men då jag planerat att inte flippa klockan utan föra den vidare inom familjen så är det mest min preferens som kommer avgöra längre fram :)
 

linus84

Omega
Tack för svar :) Jag kommer testa båda igen ett par gånger innan jag bestämmer mig. Men då jag planerat att inte flippa klockan utan föra den vidare inom familjen så är det mest min preferens som kommer avgöra längre fram :)
Alright! Bara att slå till :) brunt läderband till den med omegas original folding clasp är riktigt fint till!
 

linus84

Omega
Kanske bara är jag, som är ute och cyklar; min erfarenhet är dock att handledsstorleken inte alls gör så stor skillnad som man tror.
Då har vi olika åsikter ;) tex en AP royal oak på min handled får mig att se ut som en gangster medans på min polare ser den riktigt fin ut. Då har jag utan att låta töntig skapligt kralliga biceps och han totalt otränad men likt förbannat ser den nättare ut på honom.
 
Då har vi olika åsikter ;) tex en AP royal oak på min handled får mig att se ut som en gangster medans på min polare ser den riktigt fin ut. Då har jag utan att låta töntig skapligt kralliga biceps och han totalt otränad men likt förbannat ser den nättare ut på honom.
Du tror inte det är dina kralliga biceps som får dig att se ut som en gangster?;) Nä, men du har säkert rätt.:)
 

Proficio

Omega
Hej!

Även dags för mig att kliva ut ur skuggorna efter många års fluktande i forumet. Mitt klockintresse startade väl egentligen med en Turtles-klocka som jag fick i lågstadiet och en skön vintage-ryss som min gamle far hade med sig hem från Leningrad efter murens fall. Sen dess har det rullat på med lite vintage-kronografer och några dykare. Drömmen är såklart en Rolex Sub 6538, så där får jag nog fortsätta att drömma ett tag :)

Tack för ett grymt forum!, jag lär mig nått nytt kul varje gång jag är här!
 

Darabont

Omega
Jahå då var det min tur!
Första "riktiga" klockan jag köpte var en Skagen i titan ~ 2013. Inget fancy men den satt bra och jag tyckte att färgen var riktigt fin så är fortfarande nöjd med den trots att den sällan används. Därefter blev det en G-Shock när det var dags för GMU. Sen har det bara rullat på... Drömklockan just nu är en Grand Seiko spring drive Snowflake.

Kul att äntligen bli medlem efter att ha surfar runt här rätt länge utan konto! Hoppas ni får en trevlig helg :)
 

DrGonzo

Breitling
Varit registrerad ett tag och snokat runt men inte deltagit i större utsträckning på forumet, tänkte att det är dags att ändra på det då intresset fått sig ett uppsving på senaste. Klockintresset har gått i vågor och har senaste åren varit väldigt tillfreds med min Omega Seamaster Aqua Terra så har varit ganska oengagerad senaste åren. Kom i kontakt med en Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin nyligen och då väcktes intresset lite sådär magiskt igen.
 

StSampsGermain

Breitling
Ny på forumet,

Trodde aldrig jag skulle bli intressrad av klockor. Har bara ägt en Casio W86 innan som jag bara byter band på tills de slits ut. Skulle hjälpa en vän leta en Seiko Sarb033 och blev charmad själv. Tänken av en automatisk klocka växte på mig så jag köpte en seiko 5 snxs80. Kul med en halvironisk guldbeater till sommaren tänkte jag. Hamnade snabbt i spåren av att det även vore kul med en sportig dressklocka att slänga ett läderband på a la Sarb till sommaren. Så jag köpte en seiko snkl23 jag hittat när jag sökte sarben till kompisen. Nu har jag även kommit på att en dykarklocka är något man behöver ha till sommaren... Hjälp
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Ny på forumet,

Trodde aldrig jag skulle bli intressrad av klockor. Har bara ägt en Casio W86 innan som jag bara byter band på tills de slits ut. Skulle hjälpa en vän leta en Seiko Sarb033 och blev charmad själv. Tänken av en automatisk klocka växte på mig så jag köpte en seiko 5 snxs80. Kul med en halvironisk guldbeater till sommaren tänkte jag. Hamnade snabbt i spåren av att det även vore kul med en sportig dressklocka att slänga ett läderband på a la Sarb till sommaren. Så jag köpte en seiko snkl23 jag hittat när jag sökte sarben till kompisen. Nu har jag även kommit på att en dykarklocka är något man behöver ha till sommaren... Hjälp
Välkommen ner i fördärvet, det går bara utför härifrån när du gradvis kommer på nya klockor du behöver och ursäkter för att behöva dem :D
 

t-67

Omega
Hej, letar efter lite nytt o spännande att ha på handleden, just nu har jag 2 olika Seiko, fundera på en tredje Seiko
 

StSampsGermain

Breitling
Vad har du för Seikos? Sarb som jag nämnde tidigare känns som något man ska ha om man letar Seiko. Jag är själv inne på en mini turtle som är en dykare.
 

christiernin

Breitling
Jag är ny på forumet, bor i Uppsala och har främst ett intresse för Breitling. Men gillar klockor överlag.

Har för närvarande en Breitling Navitimer Montbrilliand Datora som jag älskar.
En Oris Aquis
och har tidigare haft en Breitling Super Avenger II.
 

Bolaget

Breitling
2-Faktor
Tjena, tänkte ta och presentera mig nu såhär efter en tid väldigt oaktivt deltagande på forumet. Har ett klockintresse som tog fart för några år sedan när jag upptäckte klockvärlden på sociala medier och började följa en del samlare. Sedan dess har intresset blivit större och större, vilket var både roligt och tråkigt då jag var student under tiden och inte hade pengar över att köpa för. Lyckades lägga vantarna på en Seiko-dykare från -94 som hade lagom mycket mögel och patina som mildrade suget ett tag.
IMG_0748.jpg
När jag några år senare tog examen så tänkte jag att detta var ett ypperligt tillfälle att köpa något nytt. Var sugen på något klassiskt, men ändå lite annorlunda. Landade tillslut på en Tudor Oyster Prince Jumbo från -81. 38mm satt som en smäck på mina lite större handleder (36 blir lite för litet, därutav ingen datejust).
Screenshot 2020-05-18 at 17.53.57.png


Näst i tur på önskelistan står en Speedmaster.
 

mario1971

Rolex
Hej, jag har varit en ny medlem i detta forum sedan igår. Jag blev allvarligt intresserad av klockor för några år sedan. För närvarande i min samling är min Rolex EDC 116710BLNR, klocka för Montblanc Ultra Slim Heritage Chronometrie 112515 kostym, för sport G-shock GMW-B5000G-1ER och Omega Seamaster DeVIlle Vintage 136.020 från 1966. Det finns fortfarande ett par år Certina DS Action Diver. Tack vare initiativet från detta forum (grupporder) kunde jag beställa Sinna U50 på ERIKSON URHANDEL till ett bra pris.
Hälsningar från Polen, Mariusz.
 

Brbkonsum

Breitling
Tjena,

Nybliven medlem med stort klockintresse.

Har inte haft så stort klockförråd, men min första klocka var en Montblanc Timewalker Chronograph som jag tyvärr tappade bort. :(

Nu har jag dock införskaffat mig en Rolex Submariner -93, har letat efter en fin 93a länge då årgången på mig också är 93. Klockan köptes utav en medlem på forumet så tänkte att jag passar på att ge en tumme på till @Andyy för en mycket bra affär! ;)
watch.jpg


Ser fram emot skönt klocksurr, hade! :)
 
Hej, jag har varit en ny medlem i detta forum sedan igår. Jag blev allvarligt intresserad av klockor för några år sedan. För närvarande i min samling är min Rolex EDC 116710BLNR, klocka för Montblanc Ultra Slim Heritage Chronometrie 112515 kostym, för sport G-shock GMW-B5000G-1ER och Omega Seamaster DeVIlle Vintage 136.020 från 1966. Det finns fortfarande ett par år Certina DS Action Diver. Tack vare initiativet från detta forum (grupporder) kunde jag beställa Sinna U50 på ERIKSON URHANDEL till ett bra pris.
Hälsningar från Polen, Mariusz.
Dela gärna med dig av någon bild på omegan ;)
 

Dancander

Omega
Tjena!
Jag har som många andra kollat runt i forumet utan att varit särskilt aktiv. Har genom läsning här på forumet tagit till mig mycket kunskap och hjälp genom åren och vill tacka för ett fantastiskt forum.
 

Jobot

Omega
Hej!

Likt de flesta andra nya på forumet har jag kollat runt lite tidigare utan att bli medlem, men känner nu att jag också vill delta i surret. Jag är en 25-årig lärare med ett relativt ungt klockintresse. Köpte min första finare klocka för ett år sedan, en Tudor Black Bay 41 som jag är otroligt nöjd med. Till vardags bär jag ofta en Tissot Couturier. Har vid sidan av detta också ett stort intresse i musik och i synnerhet gitarrer.

Hade!
IMG_20200521_140352.jpg
 

Cesura

Cartier
Med risk för att framstå som allt annat än originell medger jag att Klocksnack är ett forum jag luskat runt i skuggorna på som icke-medlem en längre tid. 2017 tog klockintresset fart med en Longines 8301 från ’69 och jag har sedan dess omsatt ca 30-35 ur till. Främst vintage Omega, Chopard, Cartier, Eterna osv. Det är svårt att veta vad som är “rätt” som nyfrälst, har jag upplevt. Ett tiotal ur har fått stanna. Nästa planerade inköp är en Reverso. Jag vet, superoriginellt det också. Anledningen till att jag fått tummen ur och nu blivit medlem är för att förkovra mig och kanske hitta ett eller annat nytt ur att lägga vantarna på. Väl mött och tack för ett bra forum!
 
Med risk för att framstå som allt annat än originell medger jag att Klocksnack är ett forum jag luskat runt i skuggorna på som icke-medlem en längre tid. 2017 tog klockintresset fart med en Longines 8301 från ’69 och jag har sedan dess omsatt ca 30-35 ur till. Främst vintage Omega, Chopard, Cartier, Eterna osv. Det är svårt att veta vad som är “rätt” som nyfrälst, har jag upplevt. Ett tiotal ur har fått stanna. Nästa planerade inköp är en Reverso. Jag vet, superoriginellt det också. Anledningen till att jag fått tummen ur och nu blivit medlem är för att förkovra mig och kanske hitta ett eller annat nytt ur att lägga vantarna på. Väl mött och tack för ett bra forum!
Jag fick mitt klockintresse runt samma period. Jag är lite nyfiken, hur kom du in i detta och upplever du att det är starkt växande?
 
Topp