• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hello all. First I would like to apologize for writing in English but it is much easier for me that way. Of course I understand Swedish so no problem reading the forum.
Just wanted to say hi and introduce myself. I collect watches for almost 20 years and are member of many many forums. Not this one tho because of the language at first and then I forgot about it. But now I think it's time for me to join you guys as well. Originally from Croatia and now in Göteborg. Hope to have a lot of fun in here with all of you.
Väldigt glad att vara här.

Jag har varit medlem ett tag och tror att det är dags för mig att presentera mig själv ...
Jag är en kille som är född i Sverige men har bott i Danmark och Norge i många år.
Jag är 40 år med 3 barn och bor i Norge
Jag älskar klockor och har redan några fina exemplarer:rolex::omega::oris::breitling::seiko:

Jag ser fram emot att köpa och sälja mer, och kanske byta:)

Tack för medlemskapet:happyhappy:

Jag har varit medlem ett tag och tror att det är dags för mig att presentera mig själv ...
Jag är en kille som är född i Sverige men har bott i Danmark och Norge i många år.
Jag älskar klockor och har redan några fina exemplarer:rolex::omega::oris::breitling::seiko:

Jag ser fram emot att köpa och sälja mer, och kanske byta:)

Tack för medlemskapet:happyhappy:
Då är jag väldigt nyfiken på hur lätt det var att lära sig danska och/eller norska. Jag tycker själv att Sverige är påväg käpprätt åt helvete och vill iväg. Jag undrar även hur accepterad man är som svensk och hur lätt det är att bryta sig in socialt.

Då är jag väldigt nyfiken på hur lätt det var att lära sig danska och/eller norska. Jag tycker själv att Sverige är påväg käpprätt åt helvete och vill iväg. Jag undrar även hur accepterad man är som svensk och hur lätt det är att bryta sig in socialt.
Nå skal jeg svare på Norsk:) For meg var det ganske enkelt og lære norsk siden jeg har familie både i Sverige och Norge....... Men når det kommer til dansk lærte jeg ganske kjapt og skrive men å snakke dansk er litt vanskeligere, jeg snakker ikke flytende dansk!
Rent sosialt sett har jeg aldri hatt noen negative hendelser....... Ja er enig med at Sverige går at skogen, men er vel ikke lenge til det samme hender med Norge;)
Bryte seg in sosialt er ikke så vanskelig så lenge man har tålmodighet
Hoppas du forstår hva jeg skriver?

Ny på forumet, köpt en klocka på köp och sälj men tänkte presentera mig här.
40 årig tre barns far som samlar på saker, just nu klockor(före klockor var det knivar så har några marttiini och gamla svenska bajonetter i garderoben :)
mest intresserad av vintage klockor, letar efter en fin Rolex men har inte hittat den rätta klockan än.
lägger in några bilder på några klockor jag har(som aldrig kommer säljas för har jag köpt något så blir det kvar)

Bilagor

• 20200520_063802.jpg
    20200520_063802.jpg
    367.9 KB · Visningar: 11
  • 20200205_141229_HDR.jpg
    20200205_141229_HDR.jpg
    356.5 KB · Visningar: 4
  • 20200213_141437_HDR.jpg
    20200213_141437_HDR.jpg
    372.1 KB · Visningar: 2
  • 20200428_17315.jpg
    20200428_17315.jpg
    301 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:
Ny på forumet. Gillar båtar och bilar. Har haft ett svalt intresse för klockor tidigare, men det har ökat successivt senaste halvåret. Är på gång att köpa min första lite mer vassare klocka. Lutar åt en Omega Seamaster. EDIT - Idag inhandlades en Omega SeaMaster 300m Titan/Guld. Mycket nöjd! - SLUT EDIT
Är 45 och har familj med två barn. Jobbar just nu lite för mycket, men håller på att ändra på det.

Senast ändrad:

It's probably much easier for him to learn those languages then for me to learn Swedish lol
I mean I can speak almost perfectly but writing is the problem. You guys have to many dots on your leaters :D

Hej. Har som dom flesta läst utan att skriva ett tag innan jag registrerade mig.

Mitt intresse för klockor började som ett sekundär intresse under gymnasiet. Bodde i en annan stad på veckorna, så ängna mycket tid åt dokumentärer om flyg, rymd och andra världskriget. Bestämde mig följdaktligen för att jag skulle ha en speedmaster, en cartier santos och en laco flygare (ny 42mm). Detta var över 10 år sedan. Och är enabart dessa klockor jag varit intresserad av och letat efter i 10år. Hittills har det blivit en bulova moonwatch (blev en bonus klocka när den kom för några år sedan) och en cartier santos.

Problemet senaste tiden är att det är så många andra klockor förutom ovan nämnda som jag börjat känna ett behov av, så då tänkte jag att det var bäst att regga mig.

Hallå!
Har spökläst av och till i något år, gjorde slag i saken och skaffade ett konto.
30-årsåldern, intresserat mig av klockor via vänners handleder. Äger själv inget spektakulärt ännu men sneglar åt Tudor.
Ser framemot eventuella framtida affärer.
/J.P

Hallå där! Tvåbarnsfarsa som jobbar med IT här. Aldrig varit intresserad över huvud taget- men när jag provade en väns Phoibos (submariner homage) så small det till ordentligt och nu har jag inte gjort annat än att läsa på i typ en månad. Nu är jag på jakt efter första klockan som jag hoppas ska bli en Seiko 7a28-7020. Tack för bra forum!

Hallå där! Tvåbarnsfarsa som jobbar med IT här. Aldrig varit intresserad över huvud taget- men när jag provade en väns Phoibos (submariner homage) så small det till ordentligt och nu har jag inte gjort annat än att läsa på i typ en månad. Nu är jag på jakt efter första klockan som jag hoppas ska bli en Seiko 7a28-7020. Tack för bra forum!
Tycker du gör ett bättre val än din vän, välkommen!

Ny på forumet, köpt en klocka på köp och sälj men tänkte presentera mig här.
40 årig tre barns far som samlar på saker, just nu klockor(före klockor var det knivar så har några marttiini och gamla svenska bajonetter i garderoben :)
mest intresserad av vintage klockor, letar efter en fin Rolex men har inte hittat den rätta klockan än.
lägger in några bilder på några klockor jag har(som aldrig kommer säljas för har jag köpt något så blir det kvar)
Riktigt riktigt fin Ulysse Nardin-tank.

Skepp ohoj :)

Blev medlem här för några månader sen men aldrig hunnit och presentera mig.
Är 31 år från Göteborg och har ett stort intresse för klockor, äger idag en väldig fin :rolex: .
Då jag jobbar som säljare där jag reser en hel del så är jag på jakt efter en ny dressad klocka som även kan fungera när man ska bara hänga med polarna och titta fotboll en vanlig söndag, gärna något lättare en min Rolex.
Slängt ett getöga på Omega Speedmaster men alla förslag är välkomna.

Är 31 år från Göteborg och har ett stort intresse för klockor, äger idag en väldig fin :rolex: .
Då jag jobbar som säljare där jag reser en hel del så är jag på jakt efter en ny dressad klocka som även kan fungera när man ska bara hänga med polarna och titta fotboll en vanlig söndag, gärna något lättare en min Rolex.
Välkommen! Vilken modell har du?

Mitt klockintresse går i vågor sedan 1987.
Klev då in på Nymans Ur, Biblioteksgatan, köpte min GMT master II, Coke, till det facila priset av 11350 SEK.
Allt (ja även påsen) finnskvar inom familjen, gavs till sonen på 18 års- dagen för snart tio år sedan.
Sedan dess köpt en Sinn 756 då jag gillar historien bakom märke. Även hittat en klocka på gatan, lämnat in till polisen. Blev min efter tre månader, Tag Heuer Aquaracer.
Hittade Klocksnack då jag funderar på en klocka till min dotter som fyller 18 i höst. Gärna något som har kvalitet och jämnar upp mellan syskonen. Tips?

Bilagor

• C16D7993-3805-4FD1-A2A3-F02186A3232D.jpeg
    C16D7993-3805-4FD1-A2A3-F02186A3232D.jpeg
    385.4 KB · Visningar: 11

Välkommen! Vilken modell har du?

Tack, jag har en Sky-Dweller Svart/18 karat :)

IWC INGENIEUR 42MM( IW380802) eller
IWC Pilot's 'Le Petit Prince' 43mm (IW377717) er mycket fine klokker som passer til både dress och fotboll

Mitt klockintresse går i vågor sedan 1987.
Klev då in på Nymans Ur, Biblioteksgatan, köpte min GMT master II, Coke, till det facila priset av 11350 SEK.
Allt (ja även påsen) finnskvar inom familjen, gavs till sonen på 18 års- dagen för snart tio år sedan.
Sedan dess köpt en Sinn 756 då jag gillar historien bakom märke. Även hittat en klocka på gatan, lämnat in till polisen. Blev min efter tre månader, Tag Heuer Aquaracer.
Hittade Klocksnack då jag funderar på en klocka till min dotter som fyller 18 i höst. Gärna något som har kvalitet och jämnar upp mellan syskonen. Tips?
Hvordan blev den klockan du fant på gatan och lemnade til polisen din? Kul historie

Hej!
Hade inte burit armbandsur sedan lågstadiet, när en klocksamlande kollega inspirerade mig till att köpa klocka.
Att sedan komma fram till vilken klocka man ville bära. Märke ,modell, boettens storlek, quartz eller automat? Ja det blev ett projekt i sig.
Men med hjälp av kollegan och inhämtandet av information på detta forum. Så föll beslutet till sist på en Seiko. Och där kunde väl historian ha varit slut. Men bara efter en vecka så inhandlades nästa klocka. Denna gång en Timex...
Tänkte att eftersom det här med klockor ändå börjat bli någon slags drog så kan jag ju likväl bli medlem i detta forum. Hänger ju här så gott som varje kväll i alla fall.:):cigar:

Senast ändrad:
Hej!
Hade inte burit armbandsur sedan lågstadiet, när en klocksamlande kollega inspirerade mig till att köpa klocka.
Att sedan komma fram till vilken klocka man ville bära. Märke ,modell, boettens storlek, quartz eller automat. Ja det blev ett projekt i sig.
Men med hjälp av kollegan och inhämtandet av information på detta forum. Så föll beslutet till sist på en Seiko. Och där kunde väl historian ha varit slut. Men bara efter en vecka så inhandlades nästa klocka. Denna gång en Timex...
Tänkte att eftersom det här med klockor ändå börjat bli någon slags drog så kan jag ju likväl bli medlem i detta forum. Hänger ju här så gott som varje kväll i alla fall.:):cigar:
Ha ha welcome to hell my friend. Det blir massa klockor om du började så där med en gång :D
PS. Ska försöka med svenska

Tjaba , hyfsat ny här på forumet , älskar verkligen klockor såklart, här är mina två jag använder mest, en Seiko monster och en Seiko samuraj , landar oftast i dykare även om jag försöker hitta något dressigt så blir det ändå någon dykare känns det som, min nästa klocka hoppas jag blir en certina ds action, en blå då oxå, jaja struntsamma lite om mig iaf hare gött alla nördar!

Bilagor

• 28938D9F-1818-4423-8003-5BD3068BA430.jpeg
    28938D9F-1818-4423-8003-5BD3068BA430.jpeg
    394.8 KB · Visningar: 9
  • 5D0F769E-063A-4224-97BA-3B4608D74601.jpeg
    5D0F769E-063A-4224-97BA-3B4608D74601.jpeg
    411.8 KB · Visningar: 10
Hvordan blev den klockan du fant på gatan och lemnade til polisen din? Kul historie

Det är en märklig historia. Men eftersom jag lämnade in den till polisen och kryssade i att jag gärna tar över den om ägaren inte återfinns så blev den min efter tre månader. Så om ni någon gång tappar bort saker, glöm inte att anmäla det till polisen. När jag hämtade ut sen såg jag fyra skåp fulla med iPhones!
Länken är lite för kort så kan inte använda klockan så får väl köpa en ny länkbit eller bära den med något annat band. Den borde också få en service då det ”klonkar” när jag skakar på den..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    576.9 KB · Visningar: 16
Hej. Är inte ny i forumet, men jag har inte gjort några inlägg alls, detta är mitt första. jag har mest följt andras inlägg. Sökt info. Kollat annonseringen mycket. Inte känt att jag har så mycket att ge med tanke på hur mycket alla andra verkar veta om olika klockor.
Själv köpte jag min första "riktiga" klocka (automatiska) 2014, En Oris Dressare (big crown pointer date). Sedan har intresset Accelererat, förutom då jag blev lite less på allt då klockan la av och man fick lägga 5900kr i service precis efter garantin gått ut. Man lägger ju hellre de pengarna i service på en Omega än en Oris känner jag.
Jag har en drös klockor där de som ligger mig varmast om hjärtat just nu är vintage Seiko chronografer från 70-talet. 6139-xxxx och 6138-xxxx modeller. Så småningom kommer jag köpa en Speedmaster professional också när rätt klocka dyker upp begagnad.

Tillbaka
Topp