• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jä välkomna alla! Verkar som att tråden dagens rolex även i framtiden kommer att växa.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Tjena :)

Har länge "lurkat" i forumet men inte registrerat mig men kände att nu är det dags.
Är 28 år gammal och klocknörd. Gillar alla möjliga märken och har även tassat mig fram med ryska klockor.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Tjena! Är en glad kille på 31 bast som gillar klockor, hårdrock och tv-spel. Har hunnit med några klockor under årens lopp och sitter i nuläget med en Rolex 116710 och en Breitling Avenger Seawolf samt en gammal Omegakostymare jag fick av frugan när jag fyllde 30. Inte illa.

Jag köpte och sålde en del på gamla TTT men sedan har klockintresset legat nere i ett år av någon anledning. När sommaren börjar närma sig blir man förstås sugen igen, så då är man tillbaka i detta syndens näste och letar efter nästa fix.

Ser en hel del bekanta ansikten här och hoppas att jag kan finna min plats också. Är en aning missnöjd med kravet på 20 posts för att man ska få starta trådar i K/S då jag vet av erfarenhet att jag ligger på typ en post i månaden i snitt. Men men, man får väl skärpa sig och försöka bidra lite. :)
 

Walle

Breitling
Tjena!
Är en kille på 26 år från Stockholm som jobbar inom marknadsföring och kommunikation.
Har ett växande klockintresse och efter att ha kikat runt bland godbitarna i forumet så blir det inte mindre.

Hoppas kunna göra några bra fynd här inom en kort framtid!
 

Reize

Omega
Tjena!
Är en kille (överraskning?) från Göteborg som kikat runt på forumet i ungefär ett år innan jag nu registrerat mig. Mitt klockintresse berör främst vintagepjäser från 50, 60 och 70-talet.

Jag är studerande (vid Handelshögskolan) så klockbudgeten är väl därefter. Klocksamlingen består i nuläget av min fars Omega Seamaster Cosmic som han köpte -71, när han var ungefär i min ålder, en Titus-dykare, en gammal skramlig rektangulär Omega utan modellspecifikation samt ett annat gammalt renoveringsobjekt från 50-talet som vi gärna kan glömma.

Jag hoppas att någon gång i framtiden kunna utöka min samling med något här i från forumet. Väl mött!
 
Hej
Ännu en ny Klocktok anländer.

Bor en bit utanför Helsingborg i ett parhus tillsammans med min fru Marion och vår katt Polly.
Har lagt till ett par dyra intressen genom åren såsom Klockor,Cigarrer,Foto och Skotsk whisky.
Dessutom god mat men vem gillar inte det? (Man är väl en livsnjutare eller hur?)
Nu har jag ett par forumtrådar att läsa, ser framemot era tips och råd.
Med vänlig hälsningar
 

TKVF

Panerai
Välkomna alla nya. Ser att detta Blur post 1000 i denna tråden. Hoppas att vi tillsammans kan få upp intresset för klockor i Sverige.
 

GustavR

Omega
Hej,

Ny här men ändå inte, har både följt endel diskussioner här samt spanat efter nya objekt. Huserar i Kalmar och närmar mig 30 med stormsteg.

Blev introducerad i klockträsket när en citizen promaster erhölls som studentpresent. Den finns kvar plus en Omega seamaster samt en

nY5I2SM.jpg


MWOCxQv.jpg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Hej,

Ny här men ändå inte, har både följt endel diskussioner här samt spanat efter nya objekt. Huserar i Kalmar och närmar mig 30 med stormsteg.

Blev introducerad i klockträsket när en citizen promaster erhölls som studentpresent. Den finns kvar plus en Omega seamaster samt en

nY5I2SM.jpg

Gillar den där Tag:en. Vad heter den måntro?
 

steevel

Breitling
Glad påsk!

Inleder med att säga att klockor är ett nyfunnet intresse men att jag som med allting som jag gör går all-in direkt, knarkar klockor minst några timmar varje dag. Jag är 31 år och bor i Stockholm, så jag ser fram emot sköna GTG:s i framtiden. Har för tillfället bara 1 klocka (Tudor Heritage Chrono) men har span på ett helt gäng, både nytt och beggat. Inte sett tjusningen med vintage än men antar att det kommer med tiden. Ser fram emot att göra fler affärer med folk här på KS (gjort en hittills!).

Over and out.
 
Glad påsk!

Inleder med att säga att klockor är ett nyfunnet intresse men att jag som med allting som jag gör går all-in direkt, knarkar klockor minst några timmar varje dag. Jag är 31 år och bor i Stockholm, så jag ser fram emot sköna GTG:s i framtiden. Har för tillfället bara 1 klocka (Tudor Heritage Chrono) men har span på ett helt gäng, både nytt och beggat. Inte sett tjusningen med vintage än men antar att det kommer med tiden. Ser fram emot att göra fler affärer med folk här på KS (gjort en hittills!).

Over and out.


Välkommen
 

aadde81

Cartier
Borde kanske presenterat mig tidigare, varit medlem några månader (tror jag det är), loggar in dagligen men skriver sällan inlägg. Äger en några veckor gammal Omega SMP 300 (212.30.41.20.01.002) och några Seikos. Nästa klocka blir nog en dressare i form av Omega AT Quartz eller Seiko GS Quartz

nElDCXu.jpg

 

snowsucker

Breitling
Hej på er!

Jocke här, har lurkat här ett tag och redan postat nån bild på två av mina klockor men inte presenterat mig ordentligt. Har en tendens att nörda ner mig ordentligt i mina intressen och känner väl att klockor har en bra potential för just detta :)

Min vana trogen (och med en stänk hybris) började jag som totalt klock-okunnig med att totalt demontera min gamla manuella Citizen som jag ärvt av min morfar bara för att se hur ett mekaniskt urverk funkar. På något sätt lyckades jag få ihop den i fungerande skick igen och på den vägen är det. Har tyvärr ingen bild på den just nu, men här är några andra från min "samling".

Certina DS2:
WSXRGpd.jpg



Certina DS Coronation Chronometer:
En inte helt ovanlig dress-certina men i ett ganska ovanligt Chronometer-utförande. Urmakaren på Gastons ur i Gbg (Gaston själv månne?) hade tydligen haft som mästarprov att få standardversionen av detta urverk att gå som en chronometer men hade aldrig sett en sådan version från fabrik. Minns inte exakt vilka modifieringar det är som gjorts på ursprungsverket, men han blev väldigt exalterad när han såg den :)



Seiko SKX007:
Nytillskottet till min lilla samling som ska fungera som sommarklocka/beater. Tips på bra länk eller Nato mottages gärna!
0vqKx4w.jpg



Förutom dessa tre finns även en ny Seiko 5 SNZH55 som ska säljas då vi inte klickade, två gamla Citizen från morfar (en ovan nämnd automat och en billig men stilig Quartzare) samt en klassisk metall-Casio.

På vill ha-listan står just nu:

Rolex date/daydate med slät ring svart tavla, stavindex samt brunt racingstrap
Omega Planet Ocean
Rolex submariner

Häpp!
 
Topp