• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SimonML

Omega
Hej alla klockälskare!

Det kanske skulle vara på sin plats att presentera sig i
detta forum. 21 årig kille bosatt i Västerbottens residensstad. Fascinationen
för klockor väcktes för drygt 4-5 år sedan med en ärvd Omega. Under gymnasiet så växte intresset :bookworm: . Jobb och ökade inkomster gjorde sedan bara begäret större efter fler till samlingen :banghead: .För tillfället så har jag en förkärlek till klockor som "ger mycket för pengarna" (vem har iofs inte det)

Jag har varit hangaround på diverse engelska forum i några
år (bla WUS och TZ) men känner att det
skulle vara skönt att använda modersmålet för omväxlingens skull.

I dagsläget så är detta min ödmjuka skara:
  • Stowa Flieger (no logo no date)
  • Tissot Tradition (Quartz)
  • SEIKO sarbB021
  • Omega Seamaster ("Genesis" 60-tal)
  • Steinhart Ocean 1 (på väg)
  • Casio F 91W (Terroristens förstaval tydligen)
  • Citizen (70-tal SS Quartz analog/digital)
Förhoppningen är att utöka detta lite långsamt framöver. På drömlistan
står bla IWC Portuguese, Grand Seiko SBGA003, Omega Aqua Terra mf...

Mvh Simon
 
Hej alla klockälskare!

Det kanske skulle vara på sin plats att presentera sig i
detta forum. 21 årig kille bosatt i Västerbottens residensstad. Fascinationen
för klockor väcktes för drygt 4-5 år sedan med en ärvd Omega. Under gymnasiet så växte intresset :bookworm: . Jobb och ökade inkomster gjorde sedan bara begäret större efter fler till samlingen :banghead: .För tillfället så har jag en förkärlek till klockor som "ger mycket för pengarna" (vem har iofs inte det)

Jag har varit hangaround på diverse engelska forum i några
år (bla WUS och TZ) men känner att det
skulle vara skönt att använda modersmålet för omväxlingens skull.

I dagsläget så är detta min ödmjuka skara:
  • Stowa Flieger (no logo no date)
  • Tissot Tradition (Quartz)
  • SEIKO sarbB021
  • Omega Seamaster ("Genesis" 60-tal)
  • Steinhart Ocean 1 (på väg)
  • Casio F 91W (Terroristens förstaval tydligen)
  • Citizen (70-tal SS Quartz analog/digital)
Förhoppningen är att utöka detta lite långsamt framöver. På drömlistan
står bla IWC Portuguese, Grand Seiko SBGA003, Omega Aqua Terra mf...

Mvh Simon

Välkommen :)

Skickat från min Samsung via Tapatalk.
 

n011an

Omega
Hej!

Nyreggad här..lurkat till o från ett tag nu och tänkte att det var dax för en reg.

Snubbe på 38 jordsnurr som gärna busar lite i gruset med knarren och pillar på klockor när soppan är slut.

Lite förkärlek till Bill's alster MkII.
sitter inne på för många ur bla:

-MkII Kingston
-MkII MilSub
-MkII Vantage
-MkII Sea Fighter
-Omega Speedy Pro
-Omega Speedmaster 1957 "replica"
-Omega SM300
-Tudor Black Bay
-Limes 1Tausend
-Grand Seiko SBGX063
-Seiko 6105-8110
-Seiko SKX007 (MM Mod.)
-Helson Tortuga
-Precista PRS-22
-Scorpion Reef Diver
-Casio G-shock GW-5600
-Alpha Daytona PN

Hoppas på att nästa inköp blir er forumkollega Loshin's MkII paradive att komplettera samlingen med :D

Ser fram emot många sköna skratt här!

Hilsen n011an
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hej!

Nyreggad här..lurkat till o från ett tag nu och tänkte att det var dax för en reg.

Snubbe på 38 jordsnurr som gärna busar lite i gruset med knarren och pillar på klockor när soppan är slut.

Lite förkärlek till Bill's alster MkII.
sitter inne på för många ur bla:

-MkII Kingston
-MkII MilSub
-MkII Vantage
-MkII Sea Fighter
-Omega Speedy Pro
-Omega Speedmaster 1957 "replica"
-Omega SM300
-Tudor Black Bay
-Limes 1Tausend
-Grand Seiko SBGX063
-Seiko 6105-8110
-Seiko SKX007 (MM Mod.)
-Helson Tortuga
-Precista PRS-22
-Scorpion Reef Diver
-Casio G-shock GW-5600
-Alpha Daytona PN

Hoppas på att nästa inköp blir er forumkollega Loshin's MkII paradive att komplettera samlingen med :D

Ser fram emot många sköna skratt här!

Hilsen n011an

Tjena och välkommen!
Jag ser jättegärna en bild på din Limes!

Sedan undrar jag vad du menar med replica?

Mvh
A
 

HolyCrap

Omega
Hej

Ser att du har så kallade kostymur det är de flesta av mina med.
Håller med dig om att tissot har vissa trevliga modeller.

Välkommen och lycka till!

Tackar!

Ja, det har blivit mest enkla stilrena exemplar och jag tycker fortfarande att Certina DS Tradition (och alla dess lookalikes; Omega AT, TAG Heuer calibre 5 etc.) är bland de finaste rent visuellt. Skulle vara kul att komplettera med något mer o-dressigt att ha till vardags.

/P
 

n011an

Omega
Tjena och välkommen!
Jag ser jättegärna en bild på din Limes!

Sedan undrar jag vad du menar med replica?

Mvh
A

Tack för välkomnandet A! :)

Speedmaster Broad Arrow 1957 Replica hette den på/från Omegas sida en gång i tiden, kanske inte det smartaste namnet dom valt. :woot:
-har fått namnet re-issue,re-edition har jag också sett den kallas. med andra ord är det en ref 3594.50.00

Hilsen n011an
 
Hej
Dags att presentera sig lite kort : är en 23 årig nyfrälst klocknörd. På vänsterarmen sitter en Sub 14060m med COSC tavlan som ibland varvas med en CWC diver om det vankas hårdare aktiviteter.
 

Niklas A

Omega
Hej alla!

Tänkte att jag ska presentera mig lite kort, nu när man reggat sig...
33år ung IT-tekniker från Norra delen av landet, har oftast min Speedy (cal. 321) på armen men som precis skickats till Schweiz på service.
Nu när den kommer att vara där ett x antal veckor så måste jag ju hitta något att bära under tiden, sneglar för tillfället på en Tudor Black Bay eller Pelagos...
Tyvär hade jag bara en bild på Speedyn, så den satte jag som avatar.
 

bartoldous

Cartier
Detta är tråden för dig som är ny på klockforum och vill presentera dig själv och dina klockor.

Hmm ny här på forumet och i allmänhet på forum. Har väl alltid tyckt om klockor men tyckt mig alldeles för förnuftig för att köpa ett dyrt ur.Omega seamaster 300m blev första förälskelsen men 1:a inköp blev en breitling superocean 44mm polished case,white dial och med ocean racer bandet och väntar ivrigt på leverans som skulle ta 2-4 veckor från watchonwatch.Hade väl hoppats att hustrun skulle protesterat till ett så dyrt klock inköp men icke,hon tyckte det var en god ide´. Nu har jag väl blivit ordentligt biten av klockdj-len så flera inköp är antagligen att vänta.Forumet här verkar bra för både info och trading så mycket nöjd att vara här ( riktig noob i sådana hära sammanhang så ha förtröstan med mig ). ;)
 

AmandaL

Breitling
Efter att ha smugit omkring på KS ett tag nu så registrerade jag mig nu ikväll och tänkte presentera mig lite.

Jag heter Amanda och började jobba på en klockbutik för snart tre år sedan, innan dess hade jag noll intresse utan såg mest en klocka som en praktisk sak som var på handleden. Kom in i branschen av en slump men märkte snart att jag stortrivdes och ju mer "nördiga" detaljer jag fick veta desto mer fascinerad blev jag.

Har en klocksamling på 17+ men de flesta är gåvor från jobbet. De jag gillar mest är mina två Seiko Velaturor (en i bic och en i helguld), min 60-tals Omega samt min nyaste inköp som är en gammal 70-tals Oris.

Allt eftersom lönerna kommer in kommer även klocksamlingen växa. :)
 

bartoldous

Cartier
Hallå där,ny på forumet och ny i allmänhet på forum.Har väl alltid tyckt om klockor men ansett mig lite för förnuftig för att investera i ett kvalitetsur.Nu så har ett nyväckt intresse lett mig in på trådet igen och min första tanke var ett köp utav en OMP 300m,men det blev slutligen en Breitling superocean II 44mm,whitedial och med oceanracer armbandet. Väntar nu på att detta ur ska levereras från watchonwatch om ca 2-4 veckor och detta med spänning. Hade väl förväntat mig att min kära hustru skulle övertala mig ifrån att köpa ett så dyrt ur men icke,hon tyckte det var en bra ide´ så nu har jag blivit biten av klock dj-len men antagligen flera inköp och vad kan väl då vara så bra som det här forumet antar jag .;)
 

Robin

Omega
Hej!

Hittade precis hit igår av en slump och detta verkar vara Sveriges numera största klockforum? Var hyfsat aktiv på gamla TTT där jag gjorde en del affärer.

Robin heter jag och jobbar som produktchef på ett hyfsat stort företag. Har egentligen varit intresserad av klockor sedan min numera bortgångne far sportade allt från Rolex daydate helguld till någon skum Omega som jag än idag aldrig sett maken till.

Mitt första ur blev en dykare från Citizen som på den tiden då man var 18 bast kostade en förmögenhet. Därefter har det rullat på med Breitling, Omega, Oris och framför allt Panerais.

Hoppas jag får en trevlig tid här!
 

Icaras

Rolex
Hej!

Hittade precis hit igår av en slump och detta verkar vara Sveriges numera största klockforum? Var hyfsat aktiv på gamla TTT där jag gjorde en del affärer.

Robin heter jag och jobbar som produktchef på ett hyfsat stort företag. Har egentligen varit intresserad av klockor sedan min numera bortgångne far sportade allt från Rolex daydate helguld till någon skum Omega som jag än idag aldrig sett maken till.

Mitt första ur blev en dykare från Citizen som på den tiden då man var 18 bast kostade en förmögenhet. Därefter har det rullat på med Breitling, Omega, Oris och framför allt Panerais.

Hoppas jag får en trevlig tid här!
Får man fråga vart hans gamla ur tog vägen? Blir nyfiken på Omegan :)

Välkommen hit!
 

Robin

Omega
Får man fråga vart hans gamla ur tog vägen? Blir nyfiken på Omegan :)

Välkommen hit!

Tyvärr så har jag försökt forska i det. Dom såldes tyvärr bort i dödsboet och min graal är egentligen hans day-date för affektionsvärdet :(

Vad gäller Omegan så vet jag inte ens vad det var för någon. Har aldrig sett någon sådan vare sig innan eller efter. HAn tyckte den va ballare än en helguld rolle så något speciellt måste det varit :)
 

tullaren

Breitling
Hej!

En hårt arbetande statsanställd (vi är inte många) ;) från den västra regionen som har haft en dold kärlek för klockor som har blommat ut riktigt de senaste åren.

På vänstern sitter för tillfället en Seiko skx011 mest på grund av arbetet. Uppdatering är på gång och tror detta forumet med sina medlemmar kan inspirera.

//Tullaren
 
Topp