• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny på forumet, kikat runt lite ett tag och tänkte det var dags att säga hej! Relativt nybliven klocknörd. Gillar Seiko, Orient och Casio. Lurar på vad som ska bli den definitiva klockan för mig, och inser ju mer jag läser att den nog inte finns utan att kaninhålet är djupare än jag hade hoppats 😆 Siktet är nog ändå inställt på schweizisk dykare.

Andra intressen är musik, skogen, tv-spel mm. Jobbat med personalfrågor i dryga 10 år på olika sätt och trivs med det. Sambo, hund, katt. Allmänt nördig och snöar ofta in på saker. Slänger med ett par bilder på klockor jag använder ofta! Tack för ett bra forum!
9E67B4E0-CD75-429A-BFB5-F9AB4300100A.jpeg
28BDDF4F-9706-402B-9EF0-20D645C54D13.jpeg

Hej! Anton heter jag och jag har följt klocksnack under en längre tid (främst köp&sälj tråden) men tänkte att jag nu ska göra ett konto och bli aktiv även här. Vanligtvis hänger jag precis som många andra av er i ett par olika Facebook-grupper.

Klockintresset började för mig i högstadiet då jag köpte min Casio Duro och efter det köpet har det blivit väldigt många köp, haha! I dagsläget är det Longines eller Seiko som sitter på armen, favoriten är min Longines Hydroconquest 😄

Lika bra att räcka upp handen och presentera sig!

Jag hittade forumet när jag efter många år med en garmin på handleden tröttnade på det digitala och började leta mekanik. Sedan dess har det blivit en Oris (köpt via annons på KS!), en Defakto och en Certina quartz (ett arv). Märkligt nog hänger Garminen med ännu..

Tack för ett mycket bra forum!

Då var det dags för mig att göra klockintresset mer seriöst genom att gå med i Klocksnack. Alltid haft intresse av klockor så långt jag kan minnas och blev tidigt fascinerad av min fars fickur från 1862. Den klockan har jag fått ärva och den bär på en spännande historia som jag gärna delar med mig av vid något tillfälle.

Klocksamlingen är ännu ganska tom men där hittar lite Seiko, Orient och Timex. Suktar just nu efter en Tudor Black Bay 54 som passar mina samla handleder.

Hej,

Thomas här, jag bor i Stockholm och kommer från Frankrike…

Jag har altid varit intresserade av Omega Seamaster… (sedan jag var en tonåring och såg James Bond med Pierce Brosnan).
Nu äger jag 2 Omega Seamaster… en Quartz Seamaster diver SMP 300 från 2010 och en Seamaster NTTD model från 2023.

Nu är jag sugen på en Rolex Submariner… 114060 eller 124060… Rolex världen är helt ny till mig… mycket att lära mig… och det är därför jag kom hit till Klocksnack :)

Ber om ursäkt för min Svenska… :)

Mvh

Hej allihopa!

Har varit medlem i ett tag och smygläst men passar på att skriva hej. Bor i Stockholm, arbetar inom tech och har varit biten av klockviruset sedan några år tillbaka. Äger idag två klockor:
  • Omega Speedmaster Professional
  • NTH Watches ”Näcken”

Båda köpta direkt från AD. Kommer så småningom våga mig in på andrahandsmarknaden då det börjar bli dags att byta ut Speedyn!

Hej KS!

Helt ny i denna svängen. Har inte haft armbandsur på 12-13 år pga yrkesval. Fick nu upp intresset efter min fästmö gett mig en klocka i julklapp och fick upp ögonen för estetiken med något på vänsterarmen och en skön känsla av att vara offline genom att inte behöva ta upp mobilen när helst man behöver kolla tiden. Köpte dock en Casio A164W för några år sedan som gjort sporadiska insatser då och då. Den får nu utgöra beater. Har hunnit köpa på mig en Seiko 5 Sport och senaste versionen av Seiko Alpinist. Nu söker ögonen efter en snygg diver eller dressare.

Ha det!

Hej KS-kompisar! :)

Jag är ny medlem och ser fram emot att försjunka i diverse trådar och inspireras av bilder & recensioner! Jag äger själv Sjöö Sandström Royal Steel Classic, Frederique Constant Slimline och Maurice Lacroix Pontos Rectangulaire Date.

Framöver är jag extra sugen på att spana in olika GMT-modeller!

Väl mött & ses i trådarna!

Hej på er!
Ny medlem här. Köpte just min första exklusiva klocka, vilket är riktigt skoj. En dröm sedan länge - Omega Seamaster 2022 med svart urtavla, metal on metal. Oerhört nöjd, och riktigt kul att äntligen uppfyllt första klock-drömmen!
Nästa dröm att uppfylla är en Rolex Datejust med Jubilée... Finns det något vackrare?? Jag tvivlar!
Ser fram emot härliga diskussioner och att få lära mig ett o annat av er klock-experter ;)
Ses i trådarna framöver! :D

Hej KS,

Ny här på klocksnack, har läst trådarna i en tid men känner det är dags att börja bli lite mer aktiv då intresset ökat. Har precis införskaffat min första exklusiva klocka (datejust) och är nu redo för att bygga upp en klocksamling där Rolex och Tudor ligger varmt om hjärtat.

Tack för ett mycket bra forum så ses vi i trådarna :)

Senast ändrad:
Hallå!
Först vill jag säga tack till en grym sida.
Har varit med sedan i julas och hittat massa matnyttigt i diverse trådar och jag hoppas kunna bidra med nåt. Har ägt lite olika märken som Tudor Breitling Omega Certina samt Rolex.
Skulle säga att främst Rolex är det som jag känner lite extra för. Har bantat ner min samling rejält det sista till två klockor för tillfället som jag verkligen älskar! Känner dock att jag alltid är på jag jakt efter nästa kap😅.

Bilagor

• IMG_0395.jpeg
    IMG_0395.jpeg
    169.8 KB · Visningar: 18
  • IMG_0364.png
    IMG_0364.png
    676.9 KB · Visningar: 9
Varit medlem ett tag här på KS men mest följt annonserna. Har en SMP, en del japanskt och även en liten Timex-samling samt lite gamla sovietiska urverk i varierande skick. Uppskattar i princip alla sorters klockor, men är särskilt intresserad av vintage och nytt från Ulysse Nardin, handjagade Rolex (ex 6694) och skin divers, ex Bulova snorkel. Har också ett nytt intresse för kronografer där en en grail för mig nog är en Speedmaster Snoopy eller Lemania Viggen. Synd bara att man lever studentlivet och alltid står i valet mellan att gå hungrig eller en ny klocka. Listan blir dessvärre bara längre och längre på vilka klockor man "behöver"

Just nu på jakt efter en klocka med stållänk men som ska kunna bytas till läder och passa till kostym och kontorsjobb (typ sportdressare?), närmst till hand är nog Citizen Chronomaster eller Orient star eller möjligtvis någon enklare Tudor. Vi får se vad det blir

Halloj!

Daniel heter jag och är en ganska färsk medlem! Kul forum och mycket matnyttigt i trådarna. För 10 år sedan så ville jag knappt prova en klocka men för ca 7-8 år sedan trillade jag ner i träsket. Har sedan dess haft diverse smartklockor på jobbet och lite mer dressade med läderband på fritiden. För några år sedan blev intresset för dykare stort och idag har jag bl. a. en Black Bay S&G som var den första ”finare” klockan jag köpt ny från AD.
Just nu letar jag en Speedy att komplettera samlingen med. Ser fram emot hänga här i forumet en lång tid framöver :)
3BD5D25A-CB3A-41D6-9CFD-2514C693EFF9.jpeg

Go’ kväll!

Sitter man här och scrollar igen när kidsen somnat… :)

Medlem sedan i mars-april -ish. Fantastiskt forum med många hjälpsamma och tålmodiga medlemmar.
Gjorde härigenom mitt första ”riktiga” klock-köp och det gick hur smidigt som helst. En 116200 som jag är extremt nöjd med, men spontan som jag är har jag börjat snegla på en 126234…
IMG_5864.jpeg

Senast ändrad:
Jag har varit med i forumet ett tag men aldrig tagit mig tiden att skriva något. Klockintresset har funnits i bakgrunden ganska länge men väcktes till liv igen när jag hittade till diverse youtubers. I samlingen just nu finns en Seiko 5 och en Baltic svart bicompax. Samt en moonswatch som jag ska försöka göra mig av med.

Jag blev av med jobbet innan sommaren och tanken är att jag ska fira eventet (när jag väl landar ett nytt jobb) med en tudor. Har inte riktigt bestämt mig om vilken modell men det lutar åt en GMT

Hej,
Jag är väl inte så ny men har varit med ett tag och kollar mest på köp o sälj o läser roliga inlägg och försöker hänga med.

Bor i närheten av Sthlm och har länge varit intresserad av klockor.
klockor är mekaniska små underverk som jag uppskattar konsten och mekaniken i.

Har inte så många klockor än men gillar udda klockor och gärna klockor som är tillverkade i Sverige av Svenskar 😀

Precis som många andra har jag smugit i vassen här på forumet i några år nu utan att skriva något, mest kikat i köp/sälj-avdelningen efter den perfekta 16710:an som inte har lyckats hitta hem till mig ännu. Första klockan köptes 2018, en ny 116234 med blå urtavla. Den kommer få en kompis i dagarna då en 124060 ska hämtas ut!

Vi får se var detta slutar… men tack för ett grymt forum!

Ny som medlem men med ett klockintresse sedan länge. IWC har länge varit favoritmärket och målsättningen är att landa in i vilken modell det är jag helst vill ha (och som är rimlig ekonomiskt). Till detta är ju forumet fantastiskt och jag har läst i smyg ett antal år.

Har sedan ca 10 år tillbaka en Sjö Sandström UTC skydiver till vardags även om jag inte äger den själv och säkert gått igenom 5-7st individer vid det här laget.. Även Malms Dalton klocka vi tog fram tillsammans med jobbet pryder armen då och då.

Tjena gänget!
Jag drar en SNABB introduktion. Varit medlem sen ett litet tag tillbaka, dock aldrig varit riktigt aktiv. Men nu blir det ändring!

Tudor ligger mig närmast hjärtat! Är otroligt taggad inför min första (Tudor 1926) som kommer hem nästa vecka.
Även bekantat mig tidigare med Longines en del, som sedan hittat nya ägare.

En förfrågning, det står ”Breitling” på min profil högst upp. Hur ändrar jag det hehe?

Ser fram emot era tips och kunskaper!

Hallå allihopa!

Ny som medlem här på forumet, men har dock läst en hel del intressanta och lärorika trådar genom åren som icke-medlem.

Har alltid haft ett klockintresse, dock andra ekonomiska prioriteringar som ung vuxen med villabygge, företag osv ..

Har nu till sist landat i det mesta så nu fortsätter drömmen om att skapa en klockkollektion och Rolex har då länge legat i dom drömmarna.

Känns därmed som en bra tid att registrera ett medlemskap här :)

Halloj allihopa
Super kul att se så många aktiva på en svensk klock sidan! Lurkat runt tidigare men kände att jag var tvungen att skapa ett konto då klock intresset vuxit

Hej alla!

Varit medlem ett litet tag och läsare lite längre, men mest följt annonserna och ”utbildande” trådar. Bor i Göteborg.

Klockintresset har kommit och gått under åren, men efter att ha sprungit på några intressanta Youtube-konton har intresset kommit igång igen på riktigt! Uppskattar många olika typer av klockor men med tanke på arbetet kräver kostym har de senare inköpen dragit mer åt det dressade hållet.

Tack för ett bra forum!

Hej!

Ny reggad här på klocksnack efter tips från en barndomsvän. Har egentligen aldrig haft något intresse för klockor även om jag alltid tyckt om omega Speed Master.

Vet inte varför, kanske analkande 40års kris men nu känner jag att det är dags att lämna smartklockorna😄 Problemet när man börjar nörda ner sig är att en helt ny värld öppnas upp. Visst Speed Master är fortfarande en favorit men det finns ju så mycket annat!

Hallå alla!

Micke heter jag,
presentera mig....vet inte riktigt vad jag ska skriva, men....började som många andra med en slump...beslöt mig för att hand om lite arvegods, hade dels min fars
50 års gåva från företaget han jobbade på, en Tissot Seastar Seven, samt ytterligare ett arvegods från släkten en 70-tal Longines...å så var jag igång.

Kommer mest att figurera på vintagesidan, gillar väldigt mycket den design som var way back then, har ett gott öga till just Tissot, ruskigt bra kvalitet för pengarna,
annars kan det bli lite vad som helst som känns rätt.

I övrigt gillar jag det jag ser i detta forumet, hoppas att bli långvarig här.

Tillbaka
Topp