• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tuna

Breitling
Hej, Erik här. Boende i u-sala, jobbar i sthlm men e-tunabo från början. Jag vet inte riktigt hur jag trillade dit på det här med klockor och är väl i ärlighetens namn mer intresserad av estetik, känsla och historia än ren teknik. Just nu har jag bara en skx007 som på ett nato får vara med mig varje dag samt en gammal certina blue ribbon i guld.

Jag tänkte dock fira 30-årsdag, examen och nytt jobb med att köpa en 114060 inom en mycket snar framtid. Räknar med att lägga upp en unboxingtråd inom någon vecka. Om någon har en 114060 att sälja går det bra att skicka PM, är dock bara intresserad av en flång ny med skyddsplast och hela paketet. Även om jag gillar mögel och gamla prylar så vill jag att min första dyra klocka ska ha varit "min" från början.

Nu slutar jag lurka och börjar posta!

Ha en fin dag//Erik
 

babanker

Panerai
Hej,

Jag hade till i fjol ingen speciell relation till klockor, visst, jag kunde slänga ett öga på dom men inget mer med det.

Sen kom en dag i fjol då jag snubblade in på Kaplans klockauktion, inget planerat. Vet inte vad jag gjorde där.
Det var där jag såg henne, en sliten typ men ändå så otroligt vacker i sin enkelhet...

Hon presenterades som fröken Omega. Omega Seamaster. Född på tidigt 70-tal. Jag blev blixtförälskad, jag skulle ha henne oavsett åldersskillnaden på dryga 15 år.

Första.... Andratredje. Hon är min!

Jag tog henne i hand och kände att "Yes, det här är rätt!". Vi promenerade hemåt till mig, hon med ett fast handtag runt min handled, det pirrade i hela kroppen.

Väl hemma gick det fort, sådan attraktion att jag inte kunde hejda mig. Hon var lite blygare och jag förstod att det mig det låg på, jag behövde ta kommando och erövra henne, som en man.

Detta skulle bli första gången för mig och jag visste inte riktigt hur jag skulle erövra henne, som en man?

Jag fick gå på känsla. Efter många små missar och med lite eftertänksamhet så fick jag till det, lite *Marvin Gaye och flanka fingrar gjorde susen och nu låg hon där framför mig, spritt språngande naken, jag kunde se och höra hur hennes hjärta slog. Hon var så vacker, så otroligt komplex i sin enkelhet.
Jag hade funnit en kärlek i mitt liv!

Väl mött,
Philip

*Marvin Gaye var egentligen en kökskniv men jag kände att den historien om hur vi träffades inte hade varit så smickrande.
 

meo_swe

Audemars
Hej,

Jag hade till i fjol ingen speciell relation till klockor, visst, jag kunde slänga ett öga på dom men inget mer med det.

Sen kom en dag i fjol då jag snubblade in på Kaplans klockauktion, inget planerat. Vet inte vad jag gjorde där.
Det var där jag såg henne, en sliten typ men ändå så otroligt vacker i sin enkelhet...

Hon presenterades som fröken Omega. Omega Seamaster. Född på tidigt 70-tal. Jag blev blixtförälskad, jag skulle ha henne oavsett åldersskillnaden på dryga 15 år.

Första.... Andratredje. Hon är min!

Jag tog henne i hand och kände att "Yes, det här är rätt!". Vi promenerade hemåt till mig, hon med ett fast handtag runt min handled, det pirrade i hela kroppen.

Väl hemma gick det fort, sådan attraktion att jag inte kunde hejda mig. Hon var lite blygare och jag förstod att det mig det låg på, jag behövde ta kommando och erövra henne, som en man.

Detta skulle bli första gången för mig och jag visste inte riktigt hur jag skulle erövra henne, som en man?

Jag fick gå på känsla. Efter många små missar och med lite eftertänksamhet så fick jag till det, lite *Marvin Gaye och flanka fingrar gjorde susen och nu låg hon där framför mig, spritt språngande naken, jag kunde se och höra hur hennes hjärta slog. Hon var så vacker, så otroligt komplex i sin enkelhet.
Jag hade funnit en kärlek i mitt liv!

Väl mött,
Philip

*Marvin Gaye var egentligen en kökskniv men jag kände att den historien om hur vi träffades inte hade varit så smickrande.
Nästan erotiskt!:D

välkomna alla!!
 

JWood Watches

Breitling
Hi you all!

A Swedish customer mentioned this is the watch forum "to be" in Sweden. My name is Stephan and I am running two internet sites: www.magrette.eu and www.halioswatches.eu. I am a total watch freak and one thing led to another....

I don't want to make this a commercial post. I know that is not what this is about. What I do want is to invite you to just contact me if you need more information on one of the brands: for service or any kind of assistance.

I am in contact with Klocksnack (David) to organise a watch-tour. Basically sending a watch around to try and review. We have done that in the past with watchlounge.de and two dutch forums (we are based in The Netherlands). I really hope that will work out! :cool:

Sorry that I cannot write Swedish. I can read a big part of it, have visited Sweden often in the past, have enjoyed the local dishes, had a look at the girls (I remember a night in the Opera Café in particular) and just love your nature. Just to make sure you can understand this post, I repeat it here below in funny Google Translate Swedish. I will refrain from commercial posts but will check in over time to read stuff. You can always contact me via PM or email: [email protected] / [email protected] / [email protected] ;)


Hej ni alla!
Ett svenskt kund nämnde detta är klockan forumet "att vara" i Sverige. Mitt namn är Stephan och jag kör två webbplatser: www.magrette.eu och www.halioswatches.eu. Jag är en total klocka freak och en sak ledde till en annan ....
Jag vill inte göra detta till en kommersiell tjänst. Jag vet att det är inte vad detta handlar om. Vad jag vill är att bjuda in dig att bara kontakta mig om du behöver mer information om någon av de varumärken: för service eller någon form av hjälp.
Jag är i kontakt med Klocksnack (David) att anordna en klocka-turné. I grund och botten att skicka en klocka runt att försöka granska. Vi har gjort det tidigare med watchlounge.de och två nederländska forum (vi är baserade i Nederländerna). Jag hoppas verkligen att kommer att fungera!
Ledsen att jag inte kan skriva svenska. Jag kan läsa en stor del av det, har besökt Sverige många gånger förr, har haft de lokala rätterna, hade en titt på flickorna (jag minns en kväll i Opera Café i synnerhet) och bara älskar din natur. Bara se till att du kan förstå detta inlägg, jag upprepar det här nedan i roliga Google Translate svenska. Jag kommer att avstå från kommersiella tjänster men kommer att kolla in tiden att läsa saker. Du kan alltid kontakta mig via PM eller e-post: [email protected] / [email protected] / [email protected]
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
JWood Watches

Welcome! Fun that you have joined us.
The thing with the watch-tour sounds like a great idea and I hope that its coming to life here as well. A lot of us doesnt live in the citys so the range of watches is rather limited. Again, welcome to Klocksnack and enjoy your stay :)

/D
 

analoguerogue

Breitling
Hej,

Micke heter jag. 36 år från Karlstad.
Varit aktiv lurkare på forumet några månader, men inte skrivit så mycket än.
Har ett relativt nytt klockintresse och försöker bestämma mig vad som ska bli min första "riktiga" klocka. Det finns ju så många fina!
 

JWood Watches

Breitling
JWood Watches

Welcome! Fun that you have joined us.
The thing with the watch-tour sounds like a great idea and I hope that its coming to life here as well. A lot of us doesnt live in the citys so the range of watches is rather limited. Again, welcome to Klocksnack and enjoy your stay :)

/D

There is a postal service in Sweden as well.... In Germany, distances were long as well and many hand-overs were done via insured post. OK, but let's not discuss the tour here. I Guess that a topic will be opened soon to organize this. Have a great day!
 

Rey

Rolex
Sevenfriday. Helt ny för mig :D
Hublot har jag god koll på :)


Hehe jag antog det men man vet ju aldrig haha ;)

Det är ett drygt ett år gammalt märke som jag fastnade för så fort jag såg en bild! Jag visste då att jag skulle ha en, de var helt slutsålda då (runt jul) och blev tillgängliga nu i slutet på maj igen så då slog jag till omedelbart :)

Om du vill läsa lite om märket så har Anish på ablogtowatch skrivit en recension, finns fler där ute om man vill googla!

http://www.ablogtowatch.com/sevenfriday-watch-review/

Om du bor i Stockholmsområdet så har Sevenfriday Scandinavia sitt kontor där och då kan man få komma förbi och klämma lite om man har lust!

/Rey
 

Laurentius

Cartier
Hej!

Jag har varit lurat runt här ett tag likt Moses i vassen men reggade mig för en vecka sedan.

Jag heter Lars och bor med min fru o barn i västsverige. Jag har alltid varit intresserad av klockor men aldrigt ägt något exklusivare än Baume&Mercier, någon enstaka Rolex o några fler Omega. Vem vet, forumet kanske får mig att vidga mina vyer lite?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Hej!
Nisse heter jag!
Länge varit en klockfantast, men inte riktigt haft råd att köpa mig en egen!

I höstas köpte jag min första riktiga klocka som blev en Breitling Avenger, nyligen köpte jag även en Tag Heuer Aquaracer, supernöjd med båda!
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Hej!
Nisse heter jag!
Länge varit en klockfantast, men inte riktigt haft råd att köpa mig en egen!

I höstas köpte jag min första riktiga klocka som blev en Breitling Avenger, nyligen köpte jag även en Tag Heuer Aquaracer, supernöjd med båda!

Bratte, är du från götet ;)

Skämt åsido, välkommen till ett grymt forum som på något sätt omvandlar alla till Rolex-fanboys!
 

Anton

Omega
Hej!
Har varit medlem ett tag och även deltagit i några trådar men har inte presenterat mig direkt!
Heter iaf Anton bor just nu i Stockholm men till hösten verkar det bli Helsingborg! (Måste lära mig danska)
Känner snart att det är dags för den klassiska första klockan och det lutar åt en Rolex. Tack för ett otroligt bra och trevligt forum!
 

Johan Erixon

Breitling
Tjenare!

Johan heter jag och bor i Linköping.
Ägt både Rolex och Breitling tidigare och håller en stadig rotation av klockor att byta med.
Kollat runt länge, men inte skrivit något ännu :)

Tack för ett grymt bra forum
//
Johan
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Bratte, är du från götet ;)

Skämt åsido, välkommen till ett grymt forum som på något sätt omvandlar alla till Rolex-fanboys!

haha inte riktigt, men nästan! Kommer ifrån Trollhättan :)

Men eftersom jag jobbat inom den militära flygbranschen så blev jag tidigt intresserad av pilotklockor. Tycker även att IWC's Top Gun-modeller är sjukt snygga, men lite väl dyra!

Du har säkert rätt i att man slutar som rolex-fanboy efter ett tag på denna sidan ;)
 

NicklasS

Breitling
Hej!
26 årig kille här som nyligen bestämt mig för att köpa min första automatiska klocka.
Omega Speedmaster har fått mitt intresse och registrerar mig här för att hålla ett öga på köp/sälj delen för att se om det tycker upp något intressant där :)
Men självklart hänger jag i diskussionsdelen också för att bredda mina kunskaper, verkar finnas otroligt mycket kompetens här :)
 

bullen

Cartier
Hallå!
Bullen heter jag och bor i mälardalsområdet.
Mitt klockintresse har bara växt och växt dom senaste åren så det känns kul att ha hittat hit!
 
Senast ändrad:
Topp