• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detta är tråden för dig som är ny på klockforum och vill presentera dig själv och dina klockor.

Hallå Klocknörds!

Skall presentera mig lite.

Är en 66:a som är född i Västerås men nu mera bor i haj i Mellansverige Jag jobbar inom Skogs och träindustrin, jag hittade detta ställa av än ren slump när jag kollade efter en Rolex 116400 GV via google. Har länge varit intresserad av klockor, redan som ung pöjk, men blev intresserad på allvar efter ett besök på Nymans UR i Västerås 1986. Det var då det växte på ett viss Rolex behov, gillar andra märken också så klart så som IWC, Omega med flera.

Har hängt på ett närliggande forum sedan 2000 som jag gillat, så det känns kul att hitta ett till ställe med likasinnade nördpolare med ett klockoholik beteende. Här är några ur från samlingen. För tillfället söker jag efter en Rolex 116400GV.

Senast ändrad:
Hallå Klocknörds!

Skall presentera mig lite, mitt namn är Stefan.

Är en 66:a som är född i Västerås men nu mera bor jag i Mellansverige. Jag jobbar inom Skogs och träindustrin, jag hittade detta ställa av än ren slump när jag kollade efter en Rolex 116400 GV via google. Har länge varit intresserad av klockor, redan som ung pöjk, men blev intresserad på allvar efter ett besök på Nymans UR i Västerås 1986. Det var då det växte på ett viss Rolex behov, gillar andra märken också så klart så som IWC, Omega med flera.
Har hängt på ett närliggande forum sedan 2000 som jag gillat, så det känns kul att hitta ett till ställe med likasinnade nördpolare med ett klockoholik beteende. Här är några ur från samlingen. För tillfället söker jag efter en Rolex 116400GV.

Senast ändrad:
Kanske dags att presentera mig. Ett av mina alter egen är Tore Skogman vilket förståss inte är mitt riktiga namn som JakobZ var den förste att få reda på när jag köpte hans gamla skor. Tack för en trevlig affär förresten.

Har ett någorlunda nytt klockintresse men den största förtjusningen och fanatismen har lagt sig som tur är. Visst är det jobbigt när man är nyfrälst?

Simpel proletär som man är har man inte råd med allt man vill ha men gillar vintage bland annat och har en förkärlek till JLC. La precis upp en bild på en vintage memovox i annan del av forumet men kan korsposta den här då det är en av mina favoriter.

d2rI8Xs.jpg

Morsning!
Jag heter Jonathan, bor i Stockholm och jobbar som redaktör på modemagasinet King. Mina intressen timmar väl rätt väl med det som ryms i den tidningen: kläder och klockor :)
Gick med för att jag har en Audemars Piguet Royal Oak från 2008 att sälja, men jag lär garanterat bli kvar även om jag får den såld. Verkar ju trevligt detta. Äger även en Rolex Milgauss från 2012 – och den håller jag hårt i. Trots ambitionen att köpa en lya.
Allt gott!

Bild på AP:n
eySg0xz.jpg

Bild på Rollen:
WRrWHjS.jpg

Morsning!
Jag heter Jonathan, bor i Stockholm och jobbar som redaktör på modemagasinet King. Mina intressen timmar väl rätt väl med det som ryms i den tidningen: kläder och klockor :)
Gick med för att jag har en Audemars Piguet Royal Oak från 2008 att sälja, men jag lär garanterat bli kvar även om jag får den såld. Verkar ju trevligt detta. Äger även en Rolex Milgauss från 2012 – och den håller jag hårt i. Trots ambitionen att köpa en lya.
Allt gott!

eySg0xz.jpg

Bild på Rollen:
WRrWHjS.jpg
Välkommen! Riktigt snygg grön Mille :).

Välkommen Jonte! Detta kommer bara i att resultera i mindre siffror på kontot! Vi får styra upp något senare, klämma på klockor dag eller nått liknande!

Morsning!
Allt gott!

Hej allesammans!

Andreas heter jag, är 30 år gammal och kommer från Östergötland (dock utan dialekt!). Det var inte många dagar sedan jag registrerade mig här, men jag har smugit runt en längre tid. Jag gjorde slag i saken när jag började intressera mig för andrahandsmarknaden här.

Klockor är ett förhållandevis nytt intresse från min sida, bara några år faktiskt. Det började väl dock när jag var 25 och fick en Tissot PRC 200 i present. Några år senare köpte min svåger en Breitling Chronomat 44 och det var då det tog riktig fart, så att säga. Speciellt förra året, då jag gifte mig. Jag tyckte jag att jag förtjänade en Speedmaster (ny) eftersom min bättre hälft ju fick ytterligare en ring på fingret. Hon var ändå lite avis, så det slutade inte bättre än att jag gav henne en De Ville (också ny) i morgongåva. Sedan dess har jag också köpt en Longines Conquest för att inte slita så mycket på min Speedy. Men, som ni alla vet, man slutar aldrig att vilja ha fler klockor. Lyckligtvis har jag en förstående hustru som stöttar mig i mitt beroende... :)

Tack för mig! Trevligt att vara en del av gemenskapen här!

Hei!

Mitt navn er Marius, har vært medlem en stund her men ikke aktiv poster. Jeg er fra Oslo, men har svensk samboer og tilbringer mye tid litt sør for Gøteborg, blant annet hele sommeren. Jeg er også medlem av Tidssonen.no (Norges svar på klocksnack).

Her er noen av mine ur:

Vi postes :)

Hej allesammans,

Såg precis den här tråden och tänkte att jag kunde presentera mig lite kortfattat, hållit till här snart en vecka och gillar det faktum att det är en "begränsad" skara som håller till här, så känns det i alla fall.

Kille på 25 jordsnurr som numera är bosatt i Amsterdam efter lite flängande mellan just Nederländerna, Sverige och USA. Jobbar inom retail, dessvärre inte med Klockor. Har fått upp intresset för klockor senaste tiden och börjar samla på mig några objekt som jag nämner nedan,

Har ett par bra vintage handlare här nere så hör av er om ni vill ha hjälp eller frågor ang dem, finns aldrig tillräckligt med seriösa sådana i mina ögon.

Sitter nu på:
Rolex GMT-II 6710
Omega speedmaster 105.002
Zenit El Primero open grande date C505
Breitling Navitimer (nästa flipp)

Nyfiken på:
Panerai Radomir 292/384

Som sagt, känner mig fortfarande grön på området, så förvänta er både 1 eller två udda frågor.

Må gott!

Tjena alla!

Ny här på forumet, än så länge har jag haft kul och lärt mig mycket, speciellt om vintage.
För tillfället har jag inga intressanta klockor förutom Certinan i min visningsbild, DS Caimano Gents Automatic.
Ser fram emot att få fortsätta på detta forum, och förhoppningsvis så kommer jag börja samla vintageur via detta forum.

Tillbaka
Topp