• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej!
Ny på forumet är man, 21 år gammal och studerar ekonomi i Göteborg! Intresset för klockor har ökat senaste året och man kikar ständigt på vad som erbjuds och ett bättre ställe för att nörda än här finns nog ej ;)
Har själv en Speedmaster som man förvärvade via förra TTT och har varit mycket nöjd med den!
Får tacka JakobZ för att man hittade hit, riktigt bra kille och koll på det mesta :)
Trevlig helg!
HLED1ML.jpg
 
Hej!

Läste i sälj- och köptråden att det var nödvändigt med en presentation för att få behörighet till att posta annonser där.

Som ni kanske har listat ut från mitt användarnamn har jag någon association till juridik och är närmare bestämt jur.stud. Har alltid tyckt om att bära klockor men aldrig riktigt köpt mig en mer "ordentlig" klocka. Har en klocka från Jacques Le Mans och som absolut inte är något märkvärdigt märke, men för mig betyder den ändå något då den var en present från min mamma. Med många bollar i luften lär jag inte ha så mycket tid över för allmän diskussion om klockor än förutom i köp- och säljforumet. Hoppas det är okej.

Allt gott!
 
Hej!

Läste i sälj- och köptråden att det var nödvändigt med en presentation för att få behörighet till att posta annonser där.

Som ni kanske har listat ut från mitt användarnamn har jag någon association till juridik och är närmare bestämt jur.stud. Har alltid tyckt om att bära klockor men aldrig riktigt köpt mig en mer "ordentlig" klocka. Har en klocka från Jacques Le Mans och som absolut inte är något märkvärdigt märke, men för mig betyder den ändå något då den var en present från min mamma. Med många bollar i luften lär jag inte ha så mycket tid över för allmän diskussion om klockor än förutom i köp- och säljforumet. Hoppas det är okej.

Allt gott!
Så du tycker inte om klockor men vill ha tillgång till köp och sälj? Lite nyfiken på varför. Hursomhelst måste du även ha minst 20 inlägg och varit medlem en vecka.
 
Så du tycker inte om klockor men vill ha tillgång till köp och sälj? Lite nyfiken på varför. Hursomhelst måste du även ha minst 20 inlägg och varit medlem en vecka.

Vilket välkomnande att få ord stoppade i munnen på sig! När skulle jag ha yttrat ett ointresse för klockor? Gick du från min förväntade tidsbrist att diskutera klockor till att konstatera ett ointresse för klockor? Det var lite hårt. Jag skulle väl för det första inte ens hänga här om jag hade ett ointresse för klockor... :facepalm:
 
Vilket välkomnande att få ord stoppade i munnen på sig! När skulle jag ha yttrat ett ointresse för klockor? Gick du från min förväntade tidsbrist att diskutera klockor till att konstatera ett ointresse för klockor? Det var lite hårt. Jag skulle väl för det första inte ens hänga här om jag hade ett ointresse för klockor... :facepalm:
Aah läste aldrig istället för alltid, haha sorry.
 
Hej!

Läste i sälj- och köptråden att det var nödvändigt med en presentation för att få behörighet till att posta annonser där.

Som ni kanske har listat ut från mitt användarnamn har jag någon association till juridik och är närmare bestämt jur.stud. Har alltid tyckt om att bära klockor men aldrig riktigt köpt mig en mer "ordentlig" klocka. Har en klocka från Jacques Le Mans och som absolut inte är något märkvärdigt märke, men för mig betyder den ändå något då den var en present från min mamma. Med många bollar i luften lär jag inte ha så mycket tid över för allmän diskussion om klockor än förutom i köp- och säljforumet. Hoppas det är okej.

Allt gott!


Inte tid att hänga i någon annan del än köp/sälj-delen? Hahahaha, unge man, din världsbild kommer förändras under din tid här på KS...

Du kommer prioritera annorlunda om ett tag!
 
Det är väl dags att även jag presenterar mig här..

Magnus heter jag och är ännu i 30-årsåldern även om det inte är i många år till. Jag är en relativt nybliven klocknörd som tyckte att jag behövde fler saker förutom min dotter, jakt, bilar, fiske, motorcyklar osv att lägga stora summor pengar på.. ;)

Just nu växlar jag mellan en TAG Heuer Link, Certina ds-1 och ds-2 samt en Seikodykare, jag ser dock fram emot dagen då det sitter en ordentlig Rolex på armen..
 
Hej hej!

Efter att ha lurkat runt här en längre stund tänkte jag att det vore lämpligt att göra sig bekant med alla trevliga och likasinnade individer som huserar här.

Heter Jens och brukar befinna mig i den vackra huvudstaden då jag inte är iväg och studerar i Linköping under de tristare perioderna under året. Även om man är ung och dum så är det alltid kul med intressen och ännu roligare med dyra sådana. Började intressera mig för klockor rätt nyligen och hoppas kunna lära mig mycket av veteranerna här på KS!

Dykarna är vad som tilltalar mig, och även om samlingen inte är den största så är jag nöjd med grunden jag lagt.
l5m1.jpg



Hoppas vi ses i pek-tråden! Morsan har alltid sagt att jag viftar för mycket med pekfingret men här uppskattas det tydligen mer!
 
Hej hej!

Efter att ha lurkat runt här en längre stund tänkte jag att det vore lämpligt att göra sig bekant med alla trevliga och likasinnade individer som huserar här.

Heter Jens och brukar befinna mig i den vackra huvudstaden då jag inte är iväg och studerar i Linköping under de tristare perioderna under året. Även om man är ung och dum så är det alltid kul med intressen och ännu roligare med dyra sådana. Började intressera mig för klockor rätt nyligen och hoppas kunna lära mig mycket av veteranerna här på KS!

Dykarna är vad som tilltalar mig, och även om samlingen inte är den största så är jag nöjd med grunden jag lagt.
l5m1.jpg






Hoppas vi ses i pek-tråden! Morsan har alltid sagt att jag viftar för mycket med pekfingret men här uppskattas det tydligen mer!

välkommen, en man med bra smak om man ser din avatar!
 
Hittat hit ganska nyligen. Gift man med barn och intensivt jobb så tid är ur många perspektiv en viktig sak för mig. Klockor har jag varit intresserad av länge. Intresset väcktes som barn och utvecklades under gymnasietiden. När första riktiga lönen kom blev det en Seiko. Dessutom hade jag ett antal Casio och fick direkt känslan av att kunna snurra klockorna lite efter humör och situation. Fick också en av min fars gamla Omegor och jag tror det var där det lite djupare intresset började.

Köpte och sålde några äldre Omegor under åren som gick. För ett antal år sedan öppnades möjligheten att köpa en Speedmaster professional moonwatch. Det tog 15 år att förverkliga drömmen. Så många gånger jag varit nära men alltid tyckt det var för dyrt. Inköpet av Moonwatch blev en vattendelare. Insåg att jag behövde en klocka till så jag inte slet ut min dyrgrip. Inhandlade en Omega 300m Quartz. Quartz var något mycket medvetet. Ville ha en som jag alltid kunde slänga på mig utan att behöva fibbla med datum. Köpte en ny.

När väl Quartzen var landad började jag inse att det var ju riktigt trevligt med andra klockor än vintage Omegor. En annan gral var Omgas 300m GMT. Men inte de som var nya då. De med prickar som timindikator, utan modellen tidigare med kraftiga streck som markeringar. Här någon stans höll det väl på att spåra ur då jag köpte och sålde ett antal klockor utöver de jag nämnt. Var då lite aktiv på TTT. Till slut sa jag stopp. Nu får du behärska dig. Så jag bestämde mig för att sluta köpa och anpassa samlingen till väl utvalda ur. Så jag sålde av ett antal. Bytte någon och har nu en liten samling som jag är nöjd och glad för. Utöver det jag nämnt ovan har jag en JLC Reverso Duo och ett antal Omegor av äldre årgång. Någon slit och släng av billig sort finns också.

Men... klocksjukan har kommit tillbaka. Lurkat omkring här, på TTT och TZ-UK samt Chrona24. några veckor. Kanske en Rolex, eller en Omega 300 chrono diver, eller en JLC med rund boett, eller en Seiko Orange Monster, eller en Panerai, eller ytterligare en lite äldre Omega..? Herregud, hur ska detta sluta.. :happyhappy:
 
Hej allihopa! Björn heter jag!

23 år gammal student som gillar livet och hittade hit till forumet första gången i höstas men som inte registrerat mig förens nyligen. Mitt klockintresse började för lite drygt ett år sen då jag började kolla på en klocka att köpa till mig själv i ''present'' efter en tid av mycket arbete och hamnade då i Hublot svängen. Detta mycket pga ett antal bekanta som själva har Hublots och köpte mig en Hublot Classic Fusion som jag varit mycket nöjd med. Tråkigt nog gick vi skilda vägar tidigare i år pga ett knivrån där de endast var ute efter klockan..

Anyway, väntar fortfarande på försäkringspengar och har under de månader som gått spanat in vad jag kan tänkas välja för klocka om och när jag får mina pengar. Jag har märkt att Rolex är rätt populärt på forumet, ska erkännas att jag aldrig riktigt varit intresserad av märket men har faktiskt fått upp ögonen lite för GMT'n och Suben. Annars lutar det åt en Panna om det inte blir en till Hublot.

Införskaffade mig en Sevenfriday nu under våren för att ha en kul klocka under tiden utöver några tråkiga quartz klockor jag har sen tiden innan mitt egentliga intresse.

Ser fram emot att bekanta mig lite mer med forumet och alla härliga profiler som verkar finnas här!

Slänger upp en bild på den gamla saknade hubben och den nya SF:en

g055UlT.jpg



 
Hej allesammans!
Såg att det var lite klent på GTG-fronten i skåne. Så jag får väl styra upp lite ;)
20-årig skånepåg här som varit medlem på KS ett tag men inte riktigt velat presentera mig förens idag. Det är nämligen så att på lunchen hämtade jag ut min första riktiga klocka! En begagnad Omega speedmaster professional 3570.50 som jag köpte utav jonas_w här på forumet, där har vi en riktig good-guy!
Han har varit hjälpsam ända sen jag skrev det första PMet. Han skickade t.om med två extra straps! :hungry:

Jag sitter en hel del vid datorn så ni kommer stöta på mig en och annan gång i de olika forumdelarna.
En liten "hobby" som jag har är att samla på vinylskivor, mestadels 60-tal (Beatles, rolling stones, byrds, jimi hendrix osv.) Är mest stolt över min Beatles samling där jag har en hel del rariteter samt dubletter utav nästan varje engelsk 1:a press de släppt. Så om vi har någon cratedigger på forumet som vill köpa eller byta så bara skriv ett PM så kan jag skicka komplett lista över vad jag har hemma :pompus:
Hoppas vi ses på något GTG i sommar!
Skål på er :cigar: :cigar:
kHpMDjG.jpg
 
Välkommen KalleKnuda och Grattis till klockan! Saknar den redan. Verkar som vi har ett annat gemensamt intresse, jag är också obotlig vinylfanatiker. Allätare men mest 60-70 tals rock finns i min samling :cool:
 
Hej!

Marc heter jag och är ny här på klocksnack, 18 år gammal och bosatt lite utanför Stockholm. När jag inte nördar ner mig i klockornas fantastiska värld gillar jag även att träna, ta en bärs med polarna eller läsa om något sjukt irrelevant på Wikipedia - jag är en såndär jobbig jävel som själv blir förbannad av att inte veta något om någonting, oberoende av om det rör andra världskriget, fotoners hastighet i vakuum eller hur många bromsokskolvar nya M5an har.

Klockintresset har funnits ett tag inom mig men har blivit gediget nu på senare tid i och med att jag fått en egenvald Omega Seamaster Cronograph i studentpresent. Har även en Seikodykare från 06 hemma, inget vidare att skryta med dock så den får stanna utanför kameralinsen ;) Bild på Seamastern nedan!
wxAYaJo.png


Ser fram emot många intressanta diskussioner här!

Väl mött
 
Hej allihopa! Björn heter jag!

23 år gammal student som gillar livet och hittade hit till forumet första gången i höstas men som inte registrerat mig förens nyligen. Mitt klockintresse började för lite drygt ett år sen då jag började kolla på en klocka att köpa till mig själv i ''present'' efter en tid av mycket arbete och hamnade då i Hublot svängen. Detta mycket pga ett antal bekanta som själva har Hublots och köpte mig en Hublot Classic Fusion som jag varit mycket nöjd med. Tråkigt nog gick vi skilda vägar tidigare i år pga ett knivrån där de endast var ute efter klockan..

Anyway, väntar fortfarande på försäkringspengar och har under de månader som gått spanat in vad jag kan tänkas välja för klocka om och när jag får mina pengar. Jag har märkt att Rolex är rätt populärt på forumet, ska erkännas att jag aldrig riktigt varit intresserad av märket men har faktiskt fått upp ögonen lite för GMT'n och Suben. Annars lutar det åt en Panna om det inte blir en till Hublot.

Införskaffade mig en Sevenfriday nu under våren för att ha en kul klocka under tiden utöver några tråkiga quartz klockor jag har sen tiden innan mitt egentliga intresse.

Ser fram emot att bekanta mig lite mer med forumet och alla härliga profiler som verkar finnas här!

Slänger upp en bild på den gamla saknade hubben och den nya SF:en

g055UlT.jpg



Den där har jag aldrig sett förr. Berätta mer!
 
  • Like
Reactions: Rey
Tillbaka
Topp