• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej, ny här på forumet. Går andra året på gymnasiet, kommer nog därför dröja tills jag har råd med klockor av det finare slaget.
Har börjat använda min brors Longines Hydroconquest, då han aldrig använder den.
Skulle jag ha en önskelista skulle nog denna hamna högst upp: http://www.arnoldandson.com/home/instrument-collection/tb-victory/, verkar bara finnas 28st så chansen att jag någonsin kommer äga en är minimal, men man kan ju drömma.

Ny i forumet, hittade hit via flashback har jag för mig. Har älskat klockor hela mitt vuxna liv och bifogar en bild på på dom klockor jag för närvarande gillar mest.
Är väldigt förtjust i den längst ner till höger en Seiko Chronograf med alarm.
Senaste inköp är en Rolex datejust från 1984 i fint skick, länken behövs dock renoveras men har ännu inte fått någon kontakt med
http://www.classicwatchrepair.com/
rmWK6HZ.jpg

Hej alla entusiaster,

Med största sannolikhet ger ni blanka fasen i vem jag är, men jag ser ändock till att kort presentera mig. Det var visserligen länge sedan jag registrerade mig som medlem men ser först nu blivit en aktiv sådan.

Jag är en obotlig klockromantiker som för drygt två år sedan gick upp helt i denna entusiasm, ett sjukligt sådant har jag fått berättat för mig. För min del är det vintage-ur som gäller för hela slanten. I min nuvarande, väldigt spretiga samling har jag bland annat Omega (Seamaster från 60-tal, Suverän från 40-tal), Girard Perregaux, Breitling Genevé samt en Kronograf från 50-talet. Finns det något vackrare (och bättre) än att, med kaffe i hand, ställa sig och skåda ingenjörskonsten med upprymdhet? Så bör varje morgon påbörjas. Jag är dock i ständig jakt på en Rolex Oyster Royal (eller liknande) samt en Jaeger för att utöka samlingen och bevara med ömhet för framtida generationer.

Då jag fortfarande bedömer mig som okunnig i ämnet eftersöker jag också fler källor för kunskapsinhämtning - något jag tror Klocksnack kan ge. Har någon av er där ute också exempel på litteratur kring armbandsur (ber om ursäkt för det breda spektret) så vore jag väldigt tacksam. När jag väl snöat in på något så vill jag veta ALLT!

Jag vill samtidigt passa på att framföra ett stort tack för initiativtagarna till detta forum samt alla er som ser till att det fortlever.

Må väl!

//Ignatius

Hejsan!
Ny här och ny inom klockvärlden!
Har precis börjat intressera mig för klockor utav de lite finare karaktären.
Köpte nyligen min första "riktiga" klocka, en Omega Seamaster från 1963 och förhoppningsvis kommer samlingen fortsätta växa.
Jag är 21 år och jobbar som säljare, om man nu ska sammanfatta lite lätt om mig själv.

Mycket intressant att läsa under vintagedelen i forumet om alla möjliga sorters klockor, det är vintageklockor som tilltalar mig mest och kommer förhoppningsvis inom en snart framtid kunnat utöka min samling med bland annat en seiko 6309-7040 samt en Omega speedmaster Professionell. Sedan får vi se vart färden tar mig inom denna förhoppningsvis ihållande hobbyn.

Tack för mig

Hello!

Kille född -91 och bor i underbara Göteborg! Hittade hit från flashback och har redan hunnit spendera en del jobbtimmar samt ytterligare timmar hemma här!

Äger idag en Omega Seamaster 2254.50, Seiko skx009, Certina DS first samt en ärvd quartz-kostymare från Raymond Weil.
Nu sparas dock pengarna på hög till en GMT master 2 16710 ref 16710 :happyhappy:
Ska väll försöka kasta upp bilder någon dag också!

Nu får jag önska en trevlig helg och tack för mig!

Skoj haha! Många gemensamma nämnare här. Är själv samma född samma år, från Göteborg, hade en Seamaster för några år sen och har en 16710!

Välkommen!

Hej, ingen urbota klocknörd egentligen. Men väl fascinerad kan jag väl tillstå, främst av Rolex, vintage och nyare. Submariner är den ultimata modellen, och är för närvarande på jakt efter en. 32 år gammal, bor på västkusten. Det får räcka så länge. Hej! /Martin

Hej alla entusiaster,

Med största sannolikhet ger ni blanka fasen i vem jag är, men jag ser ändock till att kort presentera mig. Det var visserligen länge sedan jag registrerade mig som medlem men ser först nu blivit en aktiv sådan.

Jag är en obotlig klockromantiker som för drygt två år sedan gick upp helt i denna entusiasm, ett sjukligt sådant har jag fått berättat för mig. För min del är det vintage-ur som gäller för hela slanten. I min nuvarande, väldigt spretiga samling har jag bland annat Omega (Seamaster från 60-tal, Suverän från 40-tal), Girard Perregaux, Breitling Genevé samt en Kronograf från 50-talet. Finns det något vackrare (och bättre) än att, med kaffe i hand, ställa sig och skåda ingenjörskonsten med upprymdhet? Så bör varje morgon påbörjas. Jag är dock i ständig jakt på en Rolex Oyster Royal (eller liknande) samt en Jaeger för att utöka samlingen och bevara med ömhet för framtida generationer.

Då jag fortfarande bedömer mig som okunnig i ämnet eftersöker jag också fler källor för kunskapsinhämtning - något jag tror Klocksnack kan ge. Har någon av er där ute också exempel på litteratur kring armbandsur (ber om ursäkt för det breda spektret) så vore jag väldigt tacksam. När jag väl snöat in på något så vill jag veta ALLT!

Jag vill samtidigt passa på att framföra ett stort tack för initiativtagarna till detta forum samt alla er som ser till att det fortlever.

Må väl!

//Ignatius

Välkommen.
Val av signaturbild och signatur (har nog läst boken fyra eller fem gånger) i kombination med ditt intresse för vintage gör att jag gillar dig redan.

Barnbarn till en riktig klockfanatiker men mest bords /väggur. Hos farfar började det ringa 10 i och slutade 10 över. Hursom har jag sedan dess gillat klockor, men mest armbandsur. Tyvärr tappade jag intresset o slutet på nittiotalet då jag jobbade i en fabrik som inte tillät klockor och smycken.
Nu håller jag sent om sider på att hitta tillbaka och har börjat använda farfars JLC Memovox. Letar efter andra vintageklockor som ser spännande ut. I samlingen finns bla även en pre-TAG Heuer och någon gammal Omega. Övriga intressen är att segla, fixa mat och tvåhjuliga fordon.

// Robin

Hej, jag är ny på forumet men klockintresset är inte nytt - en del av er känner kanske igen mig från andra klockforum, nu finns jag här också. Är främst intresserad av vintage, fokus ligger på kronografer från 70-talet.

Ser fram emot att snacka klockor med andra nördar!

Hej!

Kort presentation om mig:

Teknikintresserad pedant som intresserade mig för klockor lagom till 25 årsdagen då det blev en Porsche Design PO11 Chronograph 25th Anniversary Limited Edition 6625.11. Är mycket nöjd med den klockan och burit den i snart 15 år dagligen.

Nu är det dags att fylla jämnt så i helgen besökte jag Rob Engström och hämtade min nya 116660!

0REZg1G.jpg

Vill tacka alla som skrivit i forumet eftersom det gav mig ovärderlig info jag behövde inför val av modell och sätt att handla den!

Är ju precis nyreggad så nu kommer jag börja ta del av diskussionerna allt eftersom man sätter sig och läser!

/Mechanicum

Hej på Er, likasinnade!

Jag är ny här, har tittat in här ett tag, men kände att det kanske var dags att registrera sig :)
Äger för närvarande en Seiko SKX007 på Jubilee, en G-shock GA-150A-3AER, samt en och annan slit-och-släng-klocka.

Väl mött! :stop:

Hej William heter jag, 22 år gammal och kommer från Gbg. Blev medlem någon gång i februari men har bara lyckats åstadkomma ett ynka inlägg sedan dess. Det inlägget ledde till en affär vilket jag är väldigt tacksam över. Blev då en Submariner date vilken också är min enda klocka för tillfället.
Förutom klockor så gillar jag att resa och spelar gärna en runda golf.

Tjo

Hello!

Kille född -91 och bor i underbara Göteborg! Hittade hit från flashback och har redan hunnit spendera en del jobbtimmar samt ytterligare timmar hemma här!

Äger idag en Omega Seamaster 2254.50, Seiko skx009, Certina DS first samt en ärvd quartz-kostymare från Raymond Weil.
Nu sparas dock pengarna på hög till en GMT master 2 16710 ref 16710 :happyhappy:
Ska väll försöka kasta upp bilder någon dag också!

Nu får jag önska en trevlig helg och tack för mig!

Välkommen hit hollow, dig känner man igen.

Hejsan! Peter heter jag och är bosatt i Norrköping. Hur hamnade jag här? Jo, kompanjonen Jacob lurade in mig i "klockträsket" under våren 2013o_O . Jag har under en längre tid varit motsträvig till klocksamlandet men gav till slut efter:arghh: .
Jag är lite förtjust i Breitling... jaja, jag vet att det är känsligt hos vissa, men smaken är delad, har även en Rolex;) . Min samling, just nu, består av: Breitling Winrider Chronomat Cockpit – 96, Breitling Navitimer Chronograf -94, Breitling TransOcean Chronomtre cal 53, Longines Charles Lindberg Hour Angle, och kronan på verket en Rolex Oyester 6480 – 56. Tillverkad samma år som jag föddes, coolt.
Årgång 1956 är ju lite speciell. Då föddes Björn Borg, Ingemar Stenmark, Frank Andersson, Linda Haglund och så jag, och därmed upphör alla jämförelser:stop: , men en bra årgång lär det vara.
På ingång är en Breitling Super Ocean 1000 m A 17040. Ja, så ser läget ut just nu men det lär väl förändras...
Ska försöka få in en bild på Rollen... men det är ju lite meckigt på det här forumet... Återkommer!

Hejsan! Peter heter jag och är bosatt i Norrköping. Hur hamnade jag här? Jo, kompanjonen Jacob lurade in mig i "klockträsket" under våren 2013o_O . Jag har under en längre tid varit motsträvig till klocksamlandet men gav till slut efter:arghh: .
Jag är lite förtjust i Breitling... jaja, jag vet att det är känsligt hos vissa, men smaken är delad, har även en Rolex;) . Min samling, just nu, består av: Breitling Winrider Chronomat Cockpit – 96, Breitling Navitimer Chronograf -94, Breitling TransOcean Chronomtre cal 53, Longines Charles Lindberg Hour Angle, och kronan på verket en Rolex Oyester 6480 – 56. Tillverkad samma år som jag föddes, coolt.
Årgång 1956 är ju lite speciell. Då föddes Björn Borg, Ingemar Stenmark, Frank Andersson, Linda Haglund och så jag, och därmed upphör alla jämförelser:stop: , men en bra årgång lär det vara.
På ingång är en Breitling Super Ocean 1000 m A 17040. Ja, så ser läget ut just nu men det lär väl förändras...
Ska försöka få in en bild på Rollen... men det är ju lite meckigt på det här forumet... Återkommer!

Välkommen, såsom Breitlingfanatiker är jag ännu mer intresserad av lite bilder på dessa. Om du trixar lite så kanske vi kan få se dessa också. Kul med sällskap i 50-klubben!!

Tillbaka
Topp