• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

swemax

Breitling
Hej!

Är väl dags att presenterar sig

50år och förutom klockor gillar jag skor
Är inte fanatisk utan gillar bara klockor och känslan att ha dom på armen respektive fötterna:)
Som ni ser nedan har jag en viss böjelse för dykare och Omega
Men såg en Panerai Luminor för massa år sedan och den högg tag i mig
Som ni ser så har jag en underbar fru som föder mig med små vänner
Har aldrig sålt någon klocka men däremot tappat en
Tyvärr var det min första klocka, som jag fick på min 7årsdag av min morfar, om jag minns rätt var det en mekansisk Certina på stållänk
Däremot har en del billiga vardagsklockor gått sönder eller kasserats genom åren, inklusive ett antal plast swatchar både scuba's och vanliga

Dagens innehav består av (inte mina bilder)


Luminox 3005 Diver (när den var ny runt 2008 kunde man läsa i skenet från den)
dscf0002edit320kx5.jpg

Citizen Aqualand C500-E80397 sitter på ett svart Rhino Zuluband

03_citizen-aqualand-duplex-jp1014-09e-novo-pronta-entrega!_grande.jpg

Omega Seamaster Polaris386.0822 (30års present av min underbara hustru och är inlämnad på renovering för att återbördas till henne då den numera är på tok för liten för att passa mig i smaken, men tänk så rätt den kändes en gång i tiden)
omega_image.2402128.jpg

Omega Seamaster Professional 2255.80 (40års present av min underbara hustru)
images.jpeg

Panerai Luminor Marina PAM312 (50års present av min underbara hustru)
images-2.jpeg


I dagsläget känns detta ganska komplett för min del men vem vet, rätt var det är så ser man nåt som hugger tag i en och så är man där igen….

Ha det gott
 

Legopod

Breitling
Hej på er!

Leopold heter jag, 22 år gammal från Stockholm. Har hängt i skuggan ett tag och skrev post numero uno först igår. Kändes bra att ha det klart för att nu kunna stiga ned i fördärvet på riktigt!

Klockintresset har väl alltid funnits där någonstans men upptäcktes ordentligt när jag var runt 18 ungefär då farsan köpte en Sub-c TT (som senare byttes ut mot en Deepsea). Då låg all fokus på Tag Heuer och deras Carrera-serie. För att stilla hungern köpte jag en Longines Chief(?) på Tradera så länge (som mor min brukar låna alldeles för ofta) som väl borde klassas som en första riktig klocka. Men det var först för ett drygt år sedan jag slog till på riktigt efter mycket burkskramlande och köpte en sprojlans Omega Seamaster PO 8500 från Erikson i Sundbyberg.
Efter månader av velande hade jag bestämt mig för att hoppa Omegan och satsa på något i en mer rimlig prisklass till att börja med och började därför att kika på Tag Aquaracer Chrono och diverse Oris Divers. När jag var en hårsmån från att hugga till på Taggan så fick jag näst intill en uppenbarelse att kanske ta några dagars betänketid innan jag klipper till (kan vara far min och Richard på Erikson som är skyldiga till det).
Efter några dagars konstant klocksurfande och bollande hit och dit så tog jag tag i mig själv och det slutade med att jag gick hem med en röd påse innehållandes en röd, ganska välkänd, box och ett stort leende på läpparna. Det är ett köp jag är otroligt nöjd med än idag och klockan i sig känns som en riktig keeper. Ler lite smått varje gång jag kollar tiden. Fast sedan ska jag ju inte sticka under stolen med att en Rolle ligger högt upp på listan som nästa köp även fast det kanske inte sker nästa vecka, eller veckan där på. En BLNR eller ExpyII ligger nära om hjärtat.

Här är bilder på min nuvarande samling. Självklart POn (nu med zulu för omväxlings skull, köptes på länk). Även två Certina från farsans gamla dagar. En Waterking och en DS Quartz med otroligt härlig nyans i tavlan om jag får säga det själv. Kan inte så värst mycket om dessa två klockor så om någon har något roligt att tillägga; kör på! Sedan en bild på min Longines.

Det var lite om mig. Tack för att ni läste! (Om ni nu orkade det, annars tack för titten) :)

Med vänlig hälsning,

Leopold.

IMG_0703.JPG
IMG_0709.JPG
IMG_0679.JPG
IMG_0708.JPG
2476aa04146411e28fa722000a1fbcea_7.jpg
 

M74

Omega
Hej

Dags för en presentation

Jag heter Mathias och är 39 år,farsa till en pojke, och egenföretagare och har lurkat runt sedan starten av forat, läste en hel del på TTT och gör det fortfarande, som sagt mest läst och har inte bidragit allt för mycket, mest postat glada tillrop i paketöppningstrådar.
Klockintresset började ungefär vid 15 års åldern. Kommer ihåg att farsan hade en JLC (med alarm?) och en IWC (porsche design med kompass:hilarious:) Första klockan var digital seiko med en massa alarm, en sådan man kunde köpa i hobbexkatalogen,när jag fick den var jag kung på min gata. Köpte min första riktiga klocka när jag var runt 16 -17 år, det var en Omega Seamaster (prebond) fan cool den var, den batteridriven. När jag fyllde 20 fick jag en Breitling Chronomat av föräldrarna, på den tiden klockornas klocka enligt mig, den har jag kvar en i dag (ljusblå tavla).Omegan har jag tyvärr inte kvar i dag, ångrar bittert att den försvann. Klockor har kommit och gått under resan.
De klockor jag har i dag är en gammal Omega seamaster de ville från typ 60-70 talet samt några Rolex typ gmt, datejust samt sub guld/stål.
Jag kan inte säga att jag samlar på klockor, och att det måste finnas en röd tråd mellan alla klockor, utan jag ser mig själv som en klockbrukare, kan byta flera gånger per dag.
Perfekta antalet klockor borde vara 7 stycken, då kan man ju ha en klocka för var dag i veckan, eller 31 stycken för var dag i månaden, med andra ord kan man aldrig ha för många:D.


Mvh Mathias
 

Icaras

Rolex
Hej på er!

Leopold heter jag, 22 år gammal från Stockholm. Har hängt i skuggan ett tag och skrev post numero uno först igår. Kändes bra att ha det klart för att nu kunna stiga ned i fördärvet på riktigt!

Klockintresset har väl alltid funnits där någonstans men upptäcktes ordentligt när jag var runt 18 ungefär då farsan köpte en Sub-c TT (som senare byttes ut mot en Deepsea). Då låg all fokus på Tag Heuer och deras Carrera-serie. För att stilla hungern köpte jag en Longines Chief(?) på Tradera så länge (som mor min brukar låna alldeles för ofta) som väl borde klassas som en första riktig klocka. Men det var först för ett drygt år sedan jag slog till på riktigt efter mycket burkskramlande och köpte en sprojlans Omega Seamaster PO 8500 från Erikson i Sundbyberg.
Efter månader av velande hade jag bestämt mig för att hoppa Omegan och satsa på något i en mer rimlig prisklass till att börja med och började därför att kika på Tag Aquaracer Chrono och diverse Oris Divers. När jag var en hårsmån från att hugga till på Taggan så fick jag näst intill en uppenbarelse att kanske ta några dagars betänketid innan jag klipper till (kan vara far min och Richard på Erikson som är skyldiga till det).
Efter några dagars konstant klocksurfande och bollande hit och dit så tog jag tag i mig själv och det slutade med att jag gick hem med en röd påse innehållandes en röd, ganska välkänd, box och ett stort leende på läpparna. Det är ett köp jag är otroligt nöjd med än idag och klockan i sig känns som en riktig keeper. Ler lite smått varje gång jag kollar tiden. Fast sedan ska jag ju inte sticka under stolen med att en Rolle ligger högt upp på listan som nästa köp även fast det kanske inte sker nästa vecka, eller veckan där på. En BLNR eller ExpyII ligger nära om hjärtat.

Här är bilder på min nuvarande samling. Självklart POn (nu med zulu för omväxlings skull, köptes på länk). Även två Certina från farsans gamla dagar. En Waterking och en DS Quartz med otroligt härlig nyans i tavlan om jag får säga det själv. Kan inte så värst mycket om dessa två klockor så om någon har något roligt att tillägga; kör på! Sedan en bild på min Longines.

Det var lite om mig. Tack för att ni läste! (Om ni nu orkade det, annars tack för titten) :)

Med vänlig hälsning,

Leopold.

IMG_0703.JPG
IMG_0709.JPG
IMG_0679.JPG
IMG_0708.JPG
2476aa04146411e28fa722000a1fbcea_7.jpg
Välkommen!
Trevligt inlägg du bidrog med, PO:n och de andra klockorna gillade jag.

Se upp, ett år på KS sen sitter Rollen på handleden. Men den första riktiga klockan har alltid en speciell plats i hjärtat ;)
 

Adam019

Omega
Tjena!
Dags att presentera sig.
Har smugit runt på klocksnack under en längre tid men kände att det nu var dags att bli medlem. Är en 29årig örebroare bosatt i Stockholm som arbetar med försäljning inom klädbranschen. Har en tendens att samla på prylar, min tjej säger att jag är som en hamster :)
y8uhy3a4.jpg
yzuqy5ug.jpg
e6ynapuz.jpg
3e3ajuqu.jpg
e3y7aguz.jpg
mudebeja.jpg
5e8upe2u.jpg
asabuzad.jpg
4u4upyre.jpg
9y3uvevu.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Frobomm

Omega
Hej på er alla!
Efter att ha skrivit mina första två poster här så är det dags att presentera sig också.
Robert heter jag, 26 år gammal och arbetar som psykiatrisjuksköterska.
Klockintresset väcktes för några år sedan då jag ärvde morfars gamla Certina Blue ribbon.
Sedan dess har tankarna om att köpa något mer varit ständigt närvarande. Tyvärr har man inte så mycket att röra sig med med en lön som sköterska, men drömmen om en sub är så pass stark att den förhoppningsvis efter snålande på annat kan landa till sommaren :)
Igår köpte jag en Fortis B-42 av Jonas_ här på forumet, jag är mycket nöjd! Bild finns i dagens klocktråd.
Inte så lång presentation men det är väldigt kul att vara här! :)

/ Robert
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tjena!
Dags att presentera sig.
Har smugit runt på klocksnack under en längre tid men kände att det nu var dags att bli medlem. Är en 29årig örebroare bosatt i Stockholm som arbetar med försäljning inom klädbranschen. Har en tendens att samla på prylar, min tjej säger att jag är som en hamster :)

Bilder


Hej och välkommen till forumet!
Jag ser att du redan har en fin samling, fortsätter du här så kan jag garantera dig att din hamstring inte kommer sluta på ett bra tag ;)
Din Lagonda är riktigt ball!
 

Adam019

Omega
Hej och välkommen till forumet!
Jag ser att du redan har en fin samling, fortsätter du här så kan jag garantera dig att din hamstring inte kommer sluta på ett bra tag ;)
Din Lagonda är riktigt ball!
Tack! Ja det är en beroendeframkallande hobby man valt ;) Kul att du gillar Lagondan, prutade till mig den på en loppmarknad i Gbg för några år sen, den är lövtunn.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

per_pilot

Breitling
Hej!

Dags snöa in sig på det här igen...! Blev klocktokig för ett par år sedan och spenderade otaliga timmar på att surfa klockor och klockforum. Tappade glöden lite efter ett tag, men nu har de börjat klia i fingrarna igen :)

Är en snart 30-årig kille i Stockholm, som hellre lägger 30-årskrispengarna på klockor än på bilar. Har idag en Carrera, en Steinheart pepsi, och en gammal Jaques LeMans. I sommar är det dags ett till ur!

/per_pilot
 

ScubaKing

Audemars
Det kan alltid vara trevligt att presentera sig på ett nytt forum.

Mitt namn är Robert, jag är 38 år (blir 39 nu nästa månad). Bor just nu på vackra Södermalm i Sthlm.
Har varit intresserad av klockor i dryga 20 år nu och har nog provat dem flesta av dem mest populära modellerna. Då menar jag dem vanliga märkena som Rolex, Breitling, Omega och Tag. Mitt nickname här är ScubaKing och det är för att jag sedan barn älskar dykning och snorkling.
Är även medlem på systerforumet Time To Talk.

Tack för mig.
 
Tjena!

Heter Max, surfat runt en hel del på olika forum men aldrig vart särskilt aktiv själv men tänkte ändra på det nu. Har haft klockintresse i ca 4 år och har en riktig svaghet för dykare och den sportiga stilen främst men tänkte bredda synen lite här på forumet och riktigt kul att få höra andras tankar och åsikter runt om i landet!

Här är mina två pärlor;

IMG_20131029_193004.jpg


Seamaster 300 quarts som jag fick i studentpresent, är väl den som kickstartade hela klockentusiasmen och den håller jag varmt om hjärtat!




20140411_131852.jpg

Breitling Superocean kronograf med breitling band i vitmålat hajläder, slog till på den begagnad när jag var i florida i höstas och har varit galet nöjd med den (riktigt bra differens även på ca +1/2sek per dygn), känns kompakt och gillar den rätt biffiga looken på boettet och bezeln utan att den springer iväg i storlek (har för mig att den mäter 42mm i diameter) så den sitter strålande även på min relativt smala handled.

Väl mött!
 

jbbs

Omega
Hej!
Dags att presentera sig efter en tids anonymt forumsurfande.
Jonathan heter jag, 20 år gammal. Bor i Göteborgsområdet.
Hittade hit av en slump efter jag blivit sjukskriven, då man har alldeles för mycket tid framför skärmen ;)
Vad som var rimligt att läggas på en klocka förändrades snabbt... Man får passa sig haha!
Onekligen finns det många klockor i min wishlist, men sagda sjukskrivnings-budget räcker inte särskilt långt, men en dag så kommer jag lägga upp en paketöppning på en 116613! :happyhappy: Ha det gott!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Välkomna alla nykomlingar och tack för trevliga presentationer! Verkar finnas en hel del skoj i klocklådorna!
Känns rätt gott att man äntligen känner sig tillräckligt KS-rutinerad för att kunna välkomna färskingar med gott samvete :)
 

Calfen

Panerai
Hej alla! Mitt namn är Carl-Martin jag bor i sthlm och älskar klockor! Jag äger i nuläget en Omega Speedmaster, Certina i guld från min farfar (Exakt som Certinan i guld som Gripenbro har till försäljning) Jag har ägt allt från U-Boat till Breitling. Klockintresset väcktes när jag fick 3 st automatiska guldklockor från min Farfars dödsbo och sedan dess har jag varit fast! Har varit en lurker i cirka 1 1/2 år men nu kliver jag ut ur garderoben.
 

Kramshöj

Breitling
Hej alla!
Har nu också trillat dit i klockträsket gillar sidan skarpt en massa att läsa o lära sig.
Jag heter Pierre bor på hönö i Göteborgs skärgård har inte haft så många fina ur det enda var en omega seamaster Bond limited edition men man får ju se vad som kommer i framtiden så.... Tack för mig :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Icaras

Rolex
Hej alla!
Har nu också trillat dit i klockträsket gillar sidan skarpt en massa att läsa o lära sig.
Jag heter Pierre bor på hönö i Göteborgs skärgård har inte haft så många fina ur det enda var en omega seamaster Bond limited edition men man får ju se vad som kommer i framtiden så.... Tack för mig :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Hönö som i hönökakans hemort? :hungry:

Välkommen! Ta en titt bland Recensioner & Köpguider finna mycket information där och på övriga forumdelar :)
 

DavidS

Breitling
Hej! David heter jag, 25 år och för närvarande bosatt i Skåne. Mitt klockintresse började växa fram för ca 3 år sen och har sedan dess utvecklats i olika riktningar. Äger för närvarande en Hublot som jag avser att sälja och i stället investera i en Panerai Submersible och ev. något som passar bättre med en kostym! Stort fan av AP, Hublot, Panerai & IWC men tycker i stort sätt alla stora hus har någon eller några modeller som tilltalar mig. Här för att lära!
 
Topp