• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,
Följt forumet ett tag utan att registrera mig. Men kände att det var dags att ta klivet.

Gillar både nya och gamla klockor. Är ingen expert men älskar att det finns gott om sådana här. Hoppas att lära mig och bli inspirerad.

Idag består samlingen av en rolex date just, en vintage omega geneve och en tag heuer. Lär bli mer om jag fortsätter hänga här.
hasyre9a.jpg

a2u3aby5.jpg

ma3e9yzy.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Hej,
Följt forumet ett tag utan att registrera mig. Men kände att det var dags att ta klivet.

Gillar både nya och gamla klockor. Är ingen expert men älskar att det finns gott om sådana här. Hoppas att lära mig och bli inspirerad.

Idag består samlingen av en rolex date just, en vintage omega geneve och en tag heuer. Lär bli mer om jag fortsätter hänga här.
hasyre9a.jpg

a2u3aby5.jpg

ma3e9yzy.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Välkommen! Trevliga klockor, gillar särskilt Omegan. :)

Hej, ny här. Har mest hängt på WUS tidigare (millenbop), men trevligt med en svensk motsvarighet! Är mest inne på retro/vintage och kronografer i alla former.

Hej, Axel heter jag, dryga 30 från Göteborg, med fru och liten dotter. Jobbar som informatör. Till skillnad från de flesta här så är nog mitt klockengagemang tämligen blygsamt, både vad gäller kunskap och spenderade kronor. Har under de senaste 10 åren inte burit klocka alls (tröttnade på att byta batteri och trasigt armband på den gamla Camel Trophy Multifunction jag fick till konfirmationen).

Men så fick jag ett ryck för någon månad sedan och köpte en Tissot Visodate, som jag i all enkelhet är väldigt nöjd med. Insåg dock att jag nog kanske behövde en klocka som tålde vatten med, så härom dagen dök en Seiko SKX009 upp med bud också. Så, på den vägen är det... får väl se om jag lyckas ligga lågt ett tag nu.

Trevligt att tillslut säga hej efter att ha läst mycket här, iaf...

Hej,
Jag är då helt ny på forumet, heter Jesper och bor i Stockholm. Jag äger lite Omegor och andra mekaniska klockor. 2011 köpte jag min första Rolex, en Precision som var otroligt vacker. Tyvärr så har jag just idag sålt den eftersom jag har börjat sukta efter en automatisk Date eller Datejust...
Så just nu letar jag efter en Rolex Datejust i stål med svart eller mörkgrå tavla. Helst med Oysterlänk. (då kommer inte sambon att märka att jag har bytt...) Jag tänkte också passa på att fråga om någon har erfarenhet av Bernardwatch i US och Alex Pig i Hongkong? Båda finns på chrono24.se. Finns det några försäljare på chrono24 som man ska se upp med? Väldigt tacksam för lite råd och guidning!!! Kul att vara här!

Hej,
Jag är då helt ny på forumet, heter Jesper och bor i Stockholm. Jag äger lite Omegor och andra mekaniska klockor. 2011 köpte jag min första Rolex, en Precision som var otroligt vacker. Tyvärr så har jag just idag sålt den eftersom jag har börjat sukta efter en automatisk Date eller Datejust...
Så just nu letar jag efter en Rolex Datejust i stål med svart eller mörkgrå tavla. Helst med Oysterlänk. (då kommer inte sambon att märka att jag har bytt...) Jag tänkte också passa på att fråga om någon har erfarenhet av Bernardwatch i US och Alex Pig i Hongkong? Båda finns på chrono24.se. Finns det några försäljare på chrono24 som man ska se upp med? Väldigt tacksam för lite råd och guidning!!! Kul att vara här!
Välkommen! Alex Pig har rykte om sig att sälja hopplockade Franken-klockor. Sök lite här på forumet så kommer du att hitta info. :)

Grattis till ett alias man kommer komma ihåg, förresten.:D

Hej! Bor i Stockholm, 30år gammal. Endast intresserad av Seiko & Rolex. Äger enbart en SKX007 för tillfället -- är intresserad av att bygga på med några fler vintage Seiko divers, t.ex. 7548 och 6309-7040. Grail watch är för tillfället Rolex GMT-Master II Pepsi.

Hej,
Har hängt här ett tag utan att registrera mig men plötsligt så händer det :) . Bor i Stockholmsområdet, har idag ett antal klockar av olika karaktär men inget märkvärdigt dock ser skattebäringen ut att bli ok så nu söker jag en Datejust, Submariner eller ev. en GMT.

Tjena

Är en nyfrälst inom just klockträsket.

Intresset ligger på microtillverkarna och dess dykare. Detta pga utseende, känsla samt för mig rimligt pris.

Har just nu endast en artego och en magrette. En pseudo kronos ruhla är på väg i detta nuet också :)

Haft tidigare Benarus moray, steinhart ocean 2, black monster, luminox navy seal.

Märker även att jag har flipper ådra inombords på gott och ont :)

Har väl tjuvläst ett bra tag nu utan att registrera mig men tänkte att nu var det dags.

31 år gammal och bor på en hästgård utanför Kristianstad /Skåne.
Tillsammans med sambons klockor så är väl antalet runt 15 klockor i blandade "klasser" (från parfym -> Rolex).
Damens favoritklocka är hennes Luminox Green 3050 och min dagliga klocka är en Submariner G/S 116613LB från 2013.
Jag har försökt lura in henne på lite mer fina klockor men vänder jag ryggen till så har hon sin Luminox på sig.

Nästa inköp lutar åt en Rolex åt sambon (helst något som jag också kan använda) :)

sen skulle jag gärna vilja ha en Panerai själv också....

Hej på er alla!

Nykomling...inte bara på det här forumet, utan på forum över huvud taget, med allt vad det kan innebära:nailbiting: Man, vintage = 50+, med ett klockintresse som hängt med i ca. 20 år.

Till en början var det uteslutande 60-tals dressare som fascinerade mig, men med tiden har jag blivit mycket "bredare", inte minst sedan jag upptäckte Klocksnack, och alla snygga klockor som finns här.

Jag har dock förstått att mitt intresse, åtminstone fram till nu, hållit sig på en väldigt sansad nivå. Har i dag 10-talet billigare ur av olika slag, och då jag gärna vill använda dom jag har, tror jag inte att samlingen kommer att växa så mycket i antal utan snarare då i kvalitet.

Hälsningar Kristian:)

22 år. sambo. nybliven pappa. stockholms området,
intresset för klockor har väl funnits med ett tag. men aldrig köpt något rejält, och riktigt för den delen,(för vad jag har snappat upp så räknas inte "klädesmärkes-klockor" som klockor...)
sugen på sub, men blir en lognines hydroconquest först ..

ha det!

Johan, nyligen passerat 40 och finns i Stockholmsområdet. Har lite blandade gamla ryssar (Vostok, Poljot mm), och någon udda noname 70-tals kronograf. Håller mig inte för god för att nyttja hommager (har en Steinhart VIntage GSM, dvs Explorer 2 ref 1655 i hommageutförande) då jag aldrig varit särdeles märkesfixerad. På väg i posten kommer också vilken dag som helst min första Speedmaster. Har också börjat intressera mig för vintage Seiko, gärna hi-beat och liknande från sent 60/ tidigt 70.

Johan, nyligen passerat 40 och finns i Stockholmsområdet. Har lite blandade gamla ryssar (Vostok, Poljot mm), och någon udda noname 70-tals kronograf. Håller mig inte för god för att nyttja hommager (har en Steinhart VIntage GSM, dvs Explorer 2 ref 1655 i hommageutförande) då jag aldrig varit särdeles märkesfixerad. På väg i posten kommer också vilken dag som helst min första Speedmaster. Har också börjat intressera mig för vintage Seiko, gärna hi-beat och liknande från sent 60/ tidigt 70.

Posta gärna lite bilder! :)

Poljot Okeah är (eller var) sovjetiska marinens officersklocka, verket är en rysk kopia på Valjoux 7734, så det är inga dåliga verk. En av få klockor som varit i omloppsbana, den användes av en del kosmonauter.

Snikheuer skulle jag gissa, ser _väldigt_ mycket ut som en Heuer Pasadena. Verket i är dock inget att skriva hem om. Men det är en kul vintageklocka som får gå så länge den går.

Gratulerar till en stark och ovanligt rolig start här på forumet, roligare än alla svenne-submariners ;) kudos!

Gratulerar till en stark och ovanligt rolig start här på forumet, roligare än alla svenne-submariners ;) kudos!

Tackar. Verkligen inget ont om subben, det är på många sätt en fantastisk klocka, men det kommer _aldrig_ vara en klocka jag kommer att sukta efter. Den är liksom lite för "strömlinjeformad" för mig.

Hej!
Anton heter jag och är ny här.
Finns det någon som kan berätta lite om märket Raymond Weil?
Blev hastigt och lustigt ägare till ett diamantur av det märket.

Tillbaka
Topp