• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mickelraev

Breitling
Micke Sjögren, Ö-vik.
52 år i höst, Gift, 4 utflugna barn. B Sc in Process Engineering står det på utbildningsbeviset, men har inte jobbat som ingenjör sedan 1999.

Är ingen klocknörd och ljuger alltid för mig själv ;-). Har en Omega Speedmaster "månklocka", som jag har önskat mig sedan 70-talet. Köpte även en Seamaster (quarts) härom dan, som vardagsklocka. Inte för att jag får ha klocka på mig på jobbet, men ändå.

Jag är en livsnjutare, gillar jästa och destillerade drycker, med 2-betygsbevis på vinintresset. Har en hyfsad samling av bådadera. Till vinintresset hör ju också ett matintresse, både m a p att laga och att äta. Kul att testa lokal mat då man är ute och reser, och följaktligen käkade vi på Marcus Samuelssons krog Red Rooster i NYC nu i mars. (Han hade dock annat än svensk mat)

Reser så mkt vi kan. Minst två ggr per år. Allt fr sol och bad, till storstäder, till skidresor. Vi gifte oss på Zanzibar.

Musik gillar jag. Mest rock och metal, men annat slinker åxå ner. Besökt SRF ett antal ggr, men även andra festivaler och konserter. Spelar inte själv, annat än skinnflöjt

Petrol head. Har haft ett antal hojar och ett antal båtar och ett antal bilar. De jag verkligen vill ha är för dyra. Säger min fru. Hundarna heter Cooper S och Rover, det säger väl allt...

Bor i BR-lgh, men börjar att bygga hus på vischan vid havet efter sommaren. Sommarstugan ryker och ersätts av en liten kåk. Är ingen lägenhetsmänniska.

Hörs!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hej! Jag heter Andreas och har länge stått utanför och tittat in, kände nu att de var dags att komma in i värmen och säga hej.
Jag kan inte mycket om klockar och har inte heller många, men intresset växer för varje dag.
I skrivande stund har jag en Rolex submariner och en Rolex Day-Date som köptes i Lördags :) med de sagt kommer också en bild.
IMG_0818.JPG

Grym!
 

CROE

Omega
2-Faktor
Tjabba

Sedan tankar kring klockor har levt i sinnet det senaste var ett konto på KS en given konsekvens. I hopp om att lära mer om allt kring klockor surfar jag nu omkring på forumet, och det verkar minst sagt lovande.

För närvarande bär jag en fjuttig Fossil-klocka som jag är väldigt missnöjd över, men det är ju ändå bättre än inget (läs: knappt). Målet är dock en ordentlig klocka inom kort, börjar eventuellt med en vardaglig (ex Submariner) och letar sedan vidare efter en mer formell (Sandström?).

Höres :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tjabba

Sedan tankar kring klockor har levt i sinnet det senaste var ett konto på KS en given konsekvens. I hopp om att lära mer om allt kring klockor surfar jag nu omkring på forumet, och det verkar minst sagt lovande.

För närvarande bär jag en fjuttig Fossil-klocka som jag är väldigt missnöjd över, men det är ju ändå bättre än inget (läs: knappt). Målet är dock en ordentlig klocka inom kort, börjar eventuellt med en vardaglig (ex Submariner) och letar sedan vidare efter en mer formell (Sandström?).

Höres :)
Välkommen! titta in på Handla, köpes, bytes, säljes, där kanske du hittar precis vad du söker och var inte rädd för att fråga:)
 

V

Cartier
Godkväll,

Jag får börja med att endast presentera mig själv då införskaffande av klocka/or ännu inte startat, bortsett en gammal Seiko årsklocka.

Finns i Stockholm och har eget inom den fashionabla branschen flytt :)

Jag är så gott som klar på vad mitt första köp ska bli.
Är oerhört förtjust i Tudor Pelagos, och inväntar bara Basel för att se om den inte kommer i stål.

Så hej alla och jag hoppas att detta blir en trevlig bekantskap.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Godkväll,

Jag får börja med att endast presentera mig själv då införskaffande av klocka/or ännu inte startat, bortsett en gammal Seiko årsklocka.

Finns i Stockholm och har eget inom den fashionabla branschen flytt :)

Jag är så gott som klar på vad mitt första köp ska bli.
Är oerhört förtjust i Tudor Pelagos, och inväntar bara Basel för att se om den inte kommer i stål.

Så hej alla och jag hoppas att detta blir en trevlig bekantskap.


Hejsan!
Välkommen till forumet, hoppas du kommer trivas här. :)

Tudor Pelagos känns som en väldigt bra klocka att starta upp med. Och Seiko är inte helt fel det heller!

Ha det bra på så syns vi på forumet!
 

jabla

Sarlacc
Inser att jag inte läst denna tråden på två veckor och vi växer hela tiden så Välkommen! alla nya.
En bra början är att posta i "Den... Dagens klocktråd" så kommer ni snart att bli en del av gemenskapen här.
 
Hejsan!

Stefan, 22år gammal. Har precis fått upp ögonen för klockvärlden, och håller nu på att kika runt efter klockor i alla former!
Och har förhoppningsvis en runt min handled inom kort. Håller på att kika på olika modeller,märken och allt därtill, innan jag bestämmer mig för att slå till. Har tidigare enbart burit Fossil/diesel (studentklockor). Så det är dags att gå upp ett par snäpp.

Några stora intressen är kroppsbyggning,whisky och vinylskivor.
Musik lyssnar jag på allt från Tommy Körberg till Raubtier, ja ganska blandat som ni förstår.

Nu ska jag läsa vidare, frid.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Hejsan!

Stefan, 22år gammal. Har precis fått upp ögonen för klockvärlden, och håller nu på att kika runt efter klockor i alla former!
Och har förhoppningsvis en runt min handled inom kort. Håller på att kika på olika modeller,märken och allt därtill, innan jag bestämmer mig för att slå till. Har tidigare enbart burit Fossil/diesel (studentklockor). Så det är dags att gå upp ett par snäpp.

Några stora intressen är kroppsbyggning,whisky och vinylskivor.
Musik lyssnar jag på allt från Tommy Körberg till Raubtier, ja ganska blandat som ni förstår.

Nu ska jag läsa vidare, frid.

Välkommen!
Här ska du nog få en knuff i rätt riktning. :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Godkväll,

Jag får börja med att endast presentera mig själv då införskaffande av klocka/or ännu inte startat, bortsett en gammal Seiko årsklocka.

Finns i Stockholm och har eget inom den fashionabla branschen flytt :)

Jag är så gott som klar på vad mitt första köp ska bli.
Är oerhört förtjust i Tudor Pelagos, och inväntar bara Basel för att se om den inte kommer i stål.

Så hej alla och jag hoppas att detta blir en trevlig bekantskap.

Välkommen!

Och då är det bara att köra stenhårt på Pelagosen nu då! :)
 
Alexander var namnet.

Nyregistrerad användare men har hängt här på forumet i nästan ett års tid nu. Då det ju faktiskt dyker upp en del trådar man vill svara i (inte minst i k&s) så kände jag att det nu var dags att ta steget och memorera ännu ett användarnamn!

Karriären inledes med två vintageklockor från tradera. En ovanligt dyr lagonda (ovanlig tavla visade det sig senare) och en odéa(?). Var väl nöjd i en vecka eller två, sedan beställde jag "gralen" sarb017 med tillhörande länk. Med sina 40mm visade den sig vara lite väl stor, men den användes dagligen fram till början på mars då jag drog hem en skx013 som har suttit på non stop sedan den kom fram. Helt otroligt vad bra den känns!

Siktet är just nu inställt på en blå 11600, men jag kommer nog mellanlanda på en äldre tudor innan dess. Rillesnilles 7929 månne?

Som namnet antyder väljer jag gärna att se det negativa i saker o ting, men är oftast glad nog att vara trevlig mot mina medmänniskor. :happyhappy:

Mvh

Samlingen i ordningen de införskaffades
c1utwRs.jpg

Den vad jag förstått ovanliga taveltexten
 

jimmey79

Breitling
Hej på er alla!
Jimmy heter jag, bor i Borås. Har hängt här en del men hållit mig i kulisserna. Så nu tänkte jag att det var dags att presentera mig mer på riktigt.

Mina klockinköp började i tidig ålder - då jag samlade på Casios olika modeller - framförallt inköptes dessa utomlands via diverse suspekta handlare där. Numera finns enbart en Casio kvar. Mitt första riktiga klockinköp gjorde jag som present till mig själv när jag fick första befordran på jobbet. Det blev en Breitling Chronomat Evolution. Detta kompletterades något år senare med en Breitling till :eek: (Avenger Seawolf Chrono Blacksteel).
Just nu får de två inte så mycket tid på armen, utan istället en Omega PO XL samt en Rolex Submariner "Hulk".
Står i startgroparna för nästa inköp, som blir en Milgauss 116400GV.
Vi ses och hörs!
 

Mrjsander

Omega
Hejsan!

John heter jag, är nygammal på forumet och har dock helt missat att introducera mig. Tenderar att bli passionerad över saker och således fastnat en del här. Har nog varit intresserad av klockor sedan min första klocka från Schweiz vid 6 års ålder (Fin pjäs från Swatch där man kunde se urverket genom urtavlan ;)). 22 år har gått sedan dess och det är väl sant som de säger att det mest är prislappen på leksakerna som ändras med åren.

Cheers!
 

Untitled

Omega
Hej, då är det dags för mig också antar jag. 22 år gammal och bor i Stockholm. Haft intresse för klockor till och från i fem år, lurkat runt en del både här och på det andra forumet. Har just nu en Tissot PRC200, en skx009, en skx007, en Omega Gèneve från 1974 och några Swatch. Är ju nu på jakt efter en vettigt prissatt Datejust eller Exp1 då minstingen (Omegan) måste in på service. Ser fram emot att, i alla fall försöka, vara lite mer aktiv framöver.

Tack,
 

Richstallvik

Breitling
Hej,

Lite sen med att presentera mig men bättre sent än aldrig...

Richard heter jag, bor i Göteborg och jobbar inom finans. Har mest läst runt på forumet tills nu i syftet att lära mig mer om djungeln av referenser etc men tänkte att det kanske är dags att bli lite mer aktiv.
Har två klockor, En Cartier Roadster Chrono XL samt en Rolex GMT 16710.
Är intresserad av Klockor, mode och finans.

Just nu är drömobjektet en Patek Nautilus efter att ha sett en på en affärsbekants handled för ett tag sen....
 

stefan w

Breitling
Hej.

Stefan är mitt namn och har surfat här i något år. Bor i karlstad och arbetar inom kartongindustrin. Har haft en del klockor genom åren så som gul, swatch, certina och och sector;-) . Min första var en Inex:-S digital/analog. Nu skall jag styra kosan emot en skx, sarx eller en nyproducerad stowa.

Skickat från min C5503 via Tapatalk
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Hej,

Lite sen med att presentera mig men bättre sent än aldrig...

Richard heter jag, bor i Göteborg och jobbar inom finans. Har mest läst runt på forumet tills nu i syftet att lära mig mer om djungeln av referenser etc men tänkte att det kanske är dags att bli lite mer aktiv.
Har två klockor, En Cartier Roadster Chrono XL samt en Rolex GMT 16710.
Är intresserad av Klockor, mode och finans.

Just nu är drömobjektet en Patek Nautilus efter att ha sett en på en affärsbekants handled för ett tag sen....

Hej.

Stefan är mitt namn och har surfat här i något år. Bor i karlstad och arbetar inom kartongindustrin. Har haft en del klockor genom åren så som gul, swatch, certina och och sector;-) . Min första var en Inex:-S digital/analog. Nu skall jag styra kosan emot en skx, sarx eller en nyproducerad stowa.

Skickat från min C5503 via Tapatalk

Hej Richard & Stefan, här är ni varmt välkomna!:)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Ebbot

Cartier
Hej!

Från gbg 32 bast.
har hängt en del på forat sen 2013. Har sjukt lätt att nörda ner mig i nya tekniska intressen så får se hur länge detta håller i ;)

Började min blygsamma klockkarriär med lite lågt hängande frukter (Typ nixon, burberry, Gul osv.) men bestämde mig för uppa mitt spel lite.
Sitter nu inne på:
Tudor Heritage Chrono Blue
Orient Mako
Certina DS Powermatic 125th anniversary
På ingång: Tag Heur Formula 1 Grande date - tänkt sommarbeater :)

Drömklocka just nu är IWC Portuguese men det där ändras ju dag till dag, timme till timme :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hej!

Från gbg 32 bast.
har hängt en del på forat sen 2013. Har sjukt lätt att nörda ner mig i nya tekniska intressen så får se hur länge detta håller i ;)

Började min blygsamma klockkarriär med lite lågt hängande frukter (Typ nixon, burberry, Gul osv.) men bestämde mig för uppa mitt spel lite.
Sitter nu inne på:
Tudor Heritage Chrono Blue
Orient Mako
Certina DS Powermatic 125th anniversary
På ingång: Tag Heur Formula 1 Grande date - tänkt sommarbeater :)

Drömklocka just nu är IWC Portuguese men det där ändras ju dag till dag, timme till timme :)

Välkommen!

Posta gärna Tudorn på länk här: https://klocksnack.se/threads/tudor.17265/page-40#post-440976
 

SpakLisa

Breitling
Hej,

Från Stockholm och är 27 år, är framför allt intresserad av design på olika klockor och inte jätte insatt i referensnummer hit och dit och alla verkdelars exakta mm.... Tror jag inte kommer göra jätte mycket väsen av mig, men kommer väl dyka upp här och där nångång.

Drömklockan att ha på armen är en Konstantin Chaykin Mystery:
20130430-123654.jpg
 
Topp