• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erik1

Patek
2-Faktor
Erik/M/22, gillar välsvarvade damer, mousserande vin och sena nätter. Jag söker efter..

Nej, men som alla andra gillar jag klockor. Har ambitionen men inte plånboken för större köp nu som student så spanar på marknaden efter prisvärda schyssta dinkor! Det som finns i lådan nu är en certina ds diver som beater, någon kass Gant park hill quartz som blivit kvar sen yngre dar, en rolig retro fejk-guld Casio digital samt en no-name.

Tänkte utöka samlingen nu med en diver med pepsi betzel, kronograf, något roligt vintage-ur, en slimmad G-shock samt ett gäng nato och läderband man kan leka runt med.

Väl mött!
 

sjstrm

Cartier
Hejsan alla medlemmar på Klocksnack!
Intresset för klockor har vuxit de senaste åren. Kommer försöka vara aktiv med de lilla jag kan hjälpa till med. Lär och blir mer än gärna lärd! :)

Ha det gott så syns vi i webbdjungeln!
 

sjstrm

Cartier
Hejsan alla medlemmar på Klocksnack!
Intresset för klockor har vuxit de senaste åren. Kommer försöka vara aktiv med de lilla jag kan hjälpa till med. Lär och blir mer än gärna lärd! :)

Ha det gott så syns vi i webbdjungeln!

Ja för att nämna vad man besitter för klocka i nuläget:

Omega Seamaster 300M Chrono SVART, 213.30.42.40.01.001. Underbar! :)
 

Bilagor

  • 20140121_222809_resized.jpg
    20140121_222809_resized.jpg
    116.1 KB · Visningar: 262

BOTL

Panerai
Hej!

Lite googlande gjorde att jag hamnade här, alltid velat ha en vettigt klocka och tycker det är det enda mansmycke som passar mig. Var på semester nu i veckan och frugan spontanköpte en Breitling Galactic 36 Automatic. Min stora passion och hobby är cigarrer och tyvärr i dagsläget går det lite på sparlåga då jag studerar men lyckas ändå köpa för motsvarande en vettig klocka per år.

Är lite kluven inför vad som passar just mig och tänkte var bäst kan man få råd och bilda sig en uppfattning än på ett klockforum. Inte lätt att hitta nät vettigt när man är 1,97 lång och 140 pannor.

Medans vi var i klockbutiken fastnade jag för denna men den väger ingenting och jag gillar lite tyngd på en klocka. Hoppas jag kan bidra med lite nyttigt med tiden och har ni frågor om cigarrer bara fråga på!

y2e7e2em.jpg



Ben Bockbrännarbolmers
 

BOTL

Panerai
Tack, det stora problemet nu är att hitta en klocka jag gillar som jag har råd med. Skulle vilja hamna under 50000 och jag åker utomlands 1-2 ggr per år på olika cigarrevent och ofta finns det klockaffärer med lite bättre priser än Sverige. De enda märken jag fastnat för är Breitling eller Rolex och med min modesta budget kan det bli lite svårt.

Just att jag själv är stor gör att jag gärna vill ha en klocka som ser symmetrisk ut på mig och inte för liten. Förslag mottages gärna. Det jag fastnade för utseendemässigt är en Breitling proffesional Aerospace EVO. Men det faktum att den var så lätt och så billig i sammanhanget oroar mig för om det är en mindre bra klocka. All form av tips mottages gärna.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Tack, det stora problemet nu är att hitta en klocka jag gillar som jag har råd med. Skulle vilja hamna under 50000 och jag åker utomlands 1-2 ggr per år på olika cigarrevent och ofta finns det klockaffärer med lite bättre priser än Sverige. De enda märken jag fastnat för är Breitling eller Rolex och med min modesta budget kan det bli lite svårt.

Just att jag själv är stor gör att jag gärna vill ha en klocka som ser symmetrisk ut på mig och inte för liten. Förslag mottages gärna. Det jag fastnade för utseendemässigt är en Breitling proffesional Aerospace EVO. Men det faktum att den var så lätt och så billig i sammanhanget oroar mig för om det är en mindre bra klocka. All form av tips mottages gärna.
Finns faktiskt en hel del klockor inom din budget som skulle passa, bra priser kan man få även i Sverige med lite prut. Om du kan tänka dig begagnat så ökar utbudet ytterligare, hursomhelst så lovar jag att du kommer få hjälp här på forumet att hitta klockan som passar dig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack, det stora problemet nu är att hitta en klocka jag gillar som jag har råd med. Skulle vilja hamna under 50000 och jag åker utomlands 1-2 ggr per år på olika cigarrevent och ofta finns det klockaffärer med lite bättre priser än Sverige. De enda märken jag fastnat för är Breitling eller Rolex och med min modesta budget kan det bli lite svårt.

Just att jag själv är stor gör att jag gärna vill ha en klocka som ser symmetrisk ut på mig och inte för liten. Förslag mottages gärna. Det jag fastnade för utseendemässigt är en Breitling proffesional Aerospace EVO. Men det faktum att den var så lätt och så billig i sammanhanget oroar mig för om det är en mindre bra klocka. All form av tips mottages gärna.
Välkommen.
Samla cigarrer ?
Skall inte de rökas;)

Kolla på panerai, torde passa handlederna och snygga som satan :)
 

BOTL

Panerai
Jag hoppas det. Man är ju gammal och förnuftig nog att se på allt ifrån pris och serviceintervall och okunnig nog att bara vilja hålla sig till de två märken som ligger mig varmt om hjärtat. Ska dock titta på det märke du nämnde och det är säkert så att många andra märken är minst lika bra och kanske bättre än dessa men i dagsläget med min begränsade kunskap så är märken som Omega helt otänkbart. Jag vill vara bekväm och trygg i märket jag väljer.

Och som mina funderingar sett ut de sista åren är kommer jag nog kunna köpa en klocka då cigarrerna kostar skjortan :D Jag vet som tur vad jag inte gillar, måste vara metallarmband tex. Gärna nåt mer Klockan måste vara rund, som tex de AP jag sett är absolut otänkbart. Inte för tunn.
 

BOTL

Panerai
Man ska hamstra tre gånger mer än det man röker, MINST :D

Kubanska cigarrer precis som bra vin blir avvsevärt bättre med ålder så ju mer man lagrar ju godare cigarrerna blir.
 
Hallå allesammans! Blev just medlem och ville sprida lite skön fakta om min samling.

Jag har en Rolex Submariner Twotone från 2007 samt en Luminox Colormark 38mm och en Breitling Navitimer 01 med stålband.

Submarinern köpte jag i Dubai 2007 med min far på en spontan semester.
Luminox-klockan köpte jag innan mitt första dyk i Bahamas. Fick ett tips om att den Brittiska flottan använde klockan och blev förtjust i kvaliteten.
Navitimern var en present från min far. Jag fick den för att jag kommit in på det gymnasie jag ansökt till, och för att jag har ett större intresse i klockor än de flesta andra i min ålder.

Skulle vara skönt om man kunde träffas och diskutera klockor och även få känna på de olika modellerna. Mitt nästa inköp blir en Rolex GMT master Pepsi från 1990. Älskar vintagekänslan och färgkombon är oslagbar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
God dag! Robert heter jag. Har inga speciella dinkor att skryta med. Gillar klockor som tål stryk och som man inte behöver vara så rädd om. Bor på landet söder om Stockholm. Högrep i högsta hugg :) Peace!

Välkommen! Skönt med fler bor på landet söder om Stockholm-bor. :D
 
  • Like
Reactions: Rdm

Björn Ohlson

Breitling
Hej alla klockdårar!

Jag heter Björn Ohlson och är från den södra delen av landet. Klockor för tillfället är en Zenith Quartz ur från tidigt nittiotal och en 2012 Omega James Bond 50 Years Anniversary. Köpte Omegan innan man fann detta forumet och förstod sedan att det nog var en standard modell man skulle köpt:(

MVH
Björn
 

corbendallasx

Friends of KS
Tjena,
Thomas från Malmö.
Har varit intresserad av klockor rätt länge men tappade sen intresset till förmån för en massa annat (läs motorcyklar) och har inte burit klocka på ett par decennier, men som av en händelse hittade jag en gammal studentpresent i en låda för ett par månader sen, min gamla Seiko. Tog med den till urmakarn som fick sparka igång den o sen började tankarna på en ny klocka så smått växa.
Det har blivit några ströklockor sen dess, men inget värt att nämna då dom inte skulle betecknas som "riktiga" klockor av klocksnobbarna här :)

Jag tar det lugnt med att handla en "riktig" klocka, dvs en dyr en. Dels för jag inte helt vet vilken jag vill ha. Smaken spretar åt fler håll ju mer jag läser och lär mig samt tittar runt. Jag har inte heller bråttom. Ser jag en klocka jag gillar, köper jag den. Sen får väl "riktigtheten" helt enkelt komma med tiden (höhö).

Nästa klocka blir dock en automat, så mkt vet jag.
Hade jag varit lite snabbare hade jag nog haft en Seiko SARB på väg hit men så bidde det inte. Men det dyker väl fler :)

//T
 

Kadambo

Omega
Hejsan,

I do it english, I'm a danish guy, that have been out of the watch "game" for a while, but after moving to Stockholm, and seen all the stores here, I'm game again.
Right now I have an Omega Seamaster GMT 2234.50.00, but I'm having some serious considering changing it to a blue 16613, I'm just looking for the right offer. I'm also very keen to own a Panerai.
 

Skrollan

Breitling
Hej hej! Är också ny här! Klock intresserad som antagligen de flesta är här inne, 21 år från Götet! Planerar just nu på min första riktiga klocka.

Valet står lite mellan en submariner eller en seamaster PO, va tycker ni? Budgeten kommer nog inte att överstiga 45k, så blir nog å leta lite begagnade!

Va tycker ni? Har alltid varit mer åt omega hållet faktiskt.




Hold fast
 

Dr Stein

Cartier
Hej allihopa!

Jag har alltid gillat klockor och tyckt om att titta på andras klockor. Jag har dock tidigare inte intresserat mig för märken och historia.

Min första klocka var en fyrkantig kvarts-seiko med kronograf och alarm, som jag köpte för första sommarjobbslönen. Jag älskade den, men den blev tyvärr stulen i ett omklädningsrum för några år sedan, men jag vill gärna skaffa samma model på nytt! Ska gräva fram några gamla bilder och efterlysa modellen i seiko-tråden.

Några år senare, när jag fick muckbidraget, köpte jag en armaniklocka, som gick sönder nästan direkt. Då bytte jag den mot en ny Armani, som tyvärr var alldeles för tung och vräkig för att jag skulle känna mig bekväm med den på sikt. Jag är trots allt i grunden en t-shirt- och jeanskille.

Då köpte jag en casio eddifice och en casio bedside billigt av Titanesque på Tradera. Ingen av klockorna höll egentligen måttet, och då köpte jag en begagnad citizen eco-drive, som var rätt cool, men lite liten.

Nästa klocka blev en Seiko flightmaster, den på brunt läder, vilken jag tyckte var oerhört cool, skön och snygg. Den har jag fått många komplimanger för. Ett halvår senare kompletterade jag med en till flightmaster, som jag är helnöjd med. Båda passar min stil ypperligt. Sporrad av dessa två, utökade jag samlingen med ytterligare en flygare, en citizen nighthawk, samt en solardykare från seiko. Allt från Titanesque.

Nu hade jag blivit en klocksamlare. Och då fanns inget annat att göra en att börja lurka omkring på klocksnack. Forumet besöktes alltmer frekvent, snart dagligen. Jag förstod ju att jag måste ha cool automatare, och bestämde mig för att så småningom köpa en seiko MM300, som för mig känns som den ultimata klockan. Min tanke var att avvakta några år och, om klockintresset består, köpa en fin exklusiv klocka till mig själv i 30-årspresent.

Fast sedan såg jag att 80talistens MM300 var till salu och jag slog till direkt....
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    265.1 KB · Visningar: 135

watchwelder

Friends of KS
Tjena,
Tobias heter jag och är 20år. Klockintresset kom till mig för ca: 3år sedan när jag gick o köpte en Festina på Ur&Penn. Tänkte bara att det kunde vara trevligt med en klocka då jag inte ägde någon. Efter det köpet var det något som öppnades upp inom mig, sedan har intresset för klockor bara blivit större och större. Smugit runt här på forumet då och då men aldrig skapat en användare, tänkte att det var dags nu!
Har inte direkt några speciella klockor ännu. Det mest nämnvärda är mitt senaste köp som blev av nu i påsk, blev en Zodiac V8 som jag köpte av Eric Jajjamensan P återigen tack! Är riktigt nöjd.
För några månader sedan fick jag ett fast jobb som svetsare, så nu när budgeten är större är finare köp inom räckhåll.

Utöver klockor så ligger TIG-svetsning(och svetsning överlag), träning samt det mesta med motorer högt upp på intresselistan.

Trevlig kväll allesammans!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hallå allesammans! Blev just medlem och ville sprida lite skön fakta om min samling.

Jag har en Rolex Submariner Twotone från 2007 samt en Luminox Colormark 38mm och en Breitling Navitimer 01 med stålband.

Submarinern köpte jag i Dubai 2007 med min far på en spontan semester.
Luminox-klockan köpte jag innan mitt första dyk i Bahamas. Fick ett tips om att den Brittiska flottan använde klockan och blev förtjust i kvaliteten.
Navitimern var en present från min far. Jag fick den för att jag kommit in på det gymnasie jag ansökt till, och för att jag har ett större intresse i klockor än de flesta andra i min ålder.

Skulle vara skönt om man kunde träffas och diskutera klockor och även få känna på de olika modellerna. Mitt nästa inköp blir en Rolex GMT master Pepsi från 1990. Älskar vintagekänslan och färgkombon är oslagbar.
Välkommen! Och du, bilder;)
 

iveland

Breitling
Hei! Min første post på søsterforumet! Har vært medlem på tidssonen.no (WIS), Norges svar på KS, siden 2011.

Akkurat for øyeblikket ser klokkeboksen slik ut:

Panerai 233, Luminor 1950 8 days
IWC Portuguese 3714 Chronograph
Rolex Submariner Ceramic No-date 114060

Photo%2024.04.14%2019%2002%2040.jpg


Har sett en del på k/s her og det virker som om vintage-interessen i Sverige er større enn i Norge. Siden jeg ikke gar 20 poster tenkte jeg å sjekke interessen her. En god venn av meg selger denne fantastiske Rolex 1680 - en sjelden sjanse!

Håper jeg ikke har brutt alle mulige regler her :)
 

Hooch

Omega
2-Faktor
Tjenare!

Ny på forumet men fast i klockträsket sedan många år.

Ett gäng klockor har kommit och gått genom åren men för stunden får en Rolex 116610LV mest tid på armen
medan en Panerai PAM177, en Sjöö Sandström UTC Skydiver och en Omega Seamaster Quartz får ligga
i byrålådan.

Planerar alltid nästa köp och ångrar alltid varje försäljning!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Tjenare!

Ny på forumet men fast i klockträsket sedan många år.

Ett gäng klockor har kommit och gått genom åren men för stunden får en Rolex 116610LV mest tid på armen
medan en Panerai PAM177, en Sjöö Sandström UTC Skydiver och en Omega Seamaster Quartz får ligga
i byrålådan.

Planerar alltid nästa köp och ångrar alltid varje försäljning!

Välkommen ombord (till galenskapen)
Nu, bilder på dina :)
 
Topp